handdator

Visa fullständig version : Luftpistoler och luftskytte


Ervin
2008-08-21, 08:47
Hej.

Fick en värdecheck på teknikmagasinet och vart ganska sugen på att köpa en luftpistol.
Är det någon som håller på med luftpistol skytte eller har gjort?
Vad säger laget?
Får man skjuta med dom i skogen?
Vad är bra att tänka på när man köper en, ska man köpa ett startkit eller köpa en bättre pistol direkt?

Någon som kan dela med sig av sina erfarenheter?

Funderar på att köpa en eller om jag ska vänta 20 minuter tills barnet i mig försvinner *slap*

Ignatius72
2008-08-21, 09:31
Hej.

Fick en värdecheck på teknikmagasinet och vart ganska sugen på att köpa en luftpistol.
Är det någon som håller på med luftpistol skytte eller har gjort?
Vad säger laget?
Får man skjuta med dom i skogen?
Vad är bra att tänka på när man köper en, ska man köpa ett startkit eller köpa en bättre pistol direkt?

Någon som kan dela med sig av sina erfarenheter?

Funderar på att köpa en eller om jag ska vänta 20 minuter tills barnet i mig försvinner *slap*

Vänta inte utan köp. Jag fick en liknande knäpp för några år sedan då jag förstod att jag kunde handla vad jag ville från Hobbex utan att mor och far sa nej. Det blev en kolsyrepistol. Det var roligt ett par dagar och nu har farsan den till att skjuta ekorrar.

Bahir
2008-08-21, 10:02
nu har farsan den till att skjuta ekorrar.

Vilket as.

Hursomhelst, om du inte är sugen på något annat som teknikmagasinet har så är det ett rätt hyfsat köp, det är ganska kul att skjuta prick, och det är bara att gå ut i skogen och skjuta, så länge du inte skjuter på djur/människor och inte skrämmer dem heller... I alla fall i min mening

Ervin
2008-08-21, 14:34
vad säger lagen då?

får man skjuta på allmän plats, tänker mer på allmän skog. Är det bara att gå in i skogen o skjuta enligt lagen också? kan inte tänka mig något annat?

vapenavdelningen hos RKS hade stängd så jag blev inte något klokare där.

MasterChief
2008-08-21, 14:40
vad säger lagen då?

får man skjuta på allmän plats, tänker mer på allmän skog. Är det bara att gå in i skogen o skjuta enligt lagen också? kan inte tänka mig något annat?

vapenavdelningen hos RKS hade stängd så jag blev inte något klokare där.

Licensfria vapen får man väl skjuta med utomhus men givetvis handlar det om sunt förnuft. Du får ju kasta sten tex, men inte på bilar.

Fatalist
2008-08-21, 15:02
Vilket avstånd är det praktiskt möjligt att träffa hyfs med ett skottställt luft/kolsyregevär?