handdator

Visa fullständig version : Frakta en bil


Ignatius72
2008-08-20, 18:07
Det kan låta lite som ett konstruerat sätt att ta sig fram. Men jag tänkte åka 190 mil norrut och det tar så förbenat lång tid att köra och med tre små grisar så är det ingen angenäm upplevelse heller. men jag behöver bilen när jag väl är där. Så tanken är att flyga eller ta tåget upp och låta någon annan frakta bilen.
Jag vänder mig nu till koloexpertisen och undrar om ni vet hur jag ska gå tillväga.

Nitrometan
2008-08-20, 18:11
Erbjud nån en tusenlapp för att köra upp bilen.

Plus hotell och pengar för att köra hem den igen om du vill det.





Annars kan du kanske hyra bil på plats?

vesterberg
2008-08-20, 18:15
ska du till Luleåområdet ställer jag upp :D
du betalar bensin, resa ner, käk på vägen plus 1000 spänn. deal?

Ignatius72
2008-08-20, 19:10
Erbjud nån en tusenlapp för att köra upp bilen.

Plus hotell och pengar för att köra hem den igen om du vill det.





Annars kan du kanske hyra bil på plats?

Hyra är ett alternativ, men det beror på hur länge jag blir där. Det rasslar snabbt iväg pengamässigt. Jag tänkte mer om det går att få på eländet på ett tåg eller lastbil till hyfsade pengar. Ska den köras så kan jag lasta ungarna och frun på flyget och köra själv upp, då tar det itne så lång tid :D

Ignatius72
2008-08-21, 17:48
Ingen som har koll på hur jag får upp en bil till norr utan att köra dit den?

Osten80
2008-08-21, 17:59
Kör till en järnvägskorsning. När tåget kommer tar du fram din lasso och kastar den på tågets "dragkrok". Sedan är det bara luta sig tillbaka och njuta av tillvaron. Glöm inte vinterdäcken!

Liten Men Fet
2008-08-21, 18:03
Det kostar säkert röven och en njure att frakta upp bilen med lastbil eller tåg. Säkerligen mycket billigare att hyra på plats, ska du va där flera veckor så köp en på plats och sälj den/skrota när du lämnar stället.

Typ: http://www.blocket.se/vi/17166430.htm?ca=14_s