handdator

Visa fullständig version : maximal viktminskning, deff


slowjamz
2008-08-20, 14:30
tjena ja är ute efter en riktigt bra metod som man kan använda för att bränna allt sitt fett hur snabbt som helst. ja vet att man inte ska ha brottom alltså men ja vill bränna det på snabbaste sätt.

jag är 170 lång väger 80 kg vill dra ner till 70 kg minst iaf.

för övrigt brukar ja äta vanligt typ träna ca 4 ggr i veckan brukar promenera 1 mil, simma ibland. men de klart att man går ner i vikt i vilket fall asså men de kommer ta en bra tid de vet ja..schysst om nån visste än mäktig metod att bränna allt..hade vart riktigt tacksam hade nog hjälpt mig mycket och hjälpt andra :)

jag har läst många trådar och all träning e bra alltså men jag vill veta exakt hur man ska äta när och hur man ska träna vad ska man träna och hur länge ska man träna för att uppnå en jävligt bra viktminskning. åtminstonde 1 kg i veckan minst e jävligt bra.

framför allt så vill ja ha svar på, hur man ska äta? när ska man äta? hur mycket ska man äta ? och hur man ska träna? vad ska man träna? och hur länge ska man träna? för att uppnå en jävligt bra viktminskning

kanske lite tjötig men ja är bara lite nyfiken :)

hade ja fått svar på mina fråga så hade ja vart jävligt tacksam ändå :hbang:

Bullaz
2008-08-20, 14:38
Hårs styrketräning på en proteinrik kost, samt underskott av kalorier, typ 1000kcal per dag. Då kommer du i teorin gå ner 1kg i veckan drygt. Men det blir ju inte bara fett. :]

DjiinZ
2008-08-20, 19:28
Hårs styrketräning på en proteinrik kost, samt underskott av kalorier, typ 1000kcal per dag. Då kommer du i teorin gå ner 1kg i veckan drygt. Men det blir ju inte bara fett. :]

Ifall man skulle gå ner typ snabbare då? Ca 2 kg är det lika bra som 1 kg eller skit?

King Grub
2008-08-20, 19:34
Ju större underskott, desto snabbare viktförlust, men även större potentiell muskelförlust och annan negativ påverkan, från humör till hunger.

Eddie Vedder
2008-08-20, 20:56
Det har startats hur många trådar som helst på sistone med exakt samma frågor sim du ställer. Finns t.o.m. på förstasidan av den här forumdelen så jag rekommenderar att du läser lite här och där så lär du finna jättemycket värdefull information.:)

Givetvis får du även ställa nya frågor i någon av dessa trådar också om det skulle dyka upp funderingar där.:thumbup:

slowjamz
2008-08-20, 21:43
ja självklart.. men vi hoppas på de bästa..ja ha ändå promenerat ett tag nu..riktigt segt ..ska börja jogga ist..kanske lika bra?.. någon som vet kanske hur mkt man måste springa ..typ en jättebra joggingsträcka ? en mil e de bra ? eller för lite?

slowjamz
2008-08-20, 21:50
asså helt seriöst ja ska läsa den guiden nu men ja vill verkligen veta de dära me att man ska räkna ut 66.5 + (13.75 x kg) + (5.003 x cm) - (6.775 x ålder)
ja kan inte matte så bra hahah.. ok ja väger 80 kg..170 cm och är 19 år..va e de den räknar ut?.och kan nån förklara den grejen..då kommer ja följa de så klart..om nån bara förklarar hur man gör de dära så e de perfekt :

Scratch89
2008-08-20, 22:14
Det där är ju knappt högstadiematte. Klarar du inte av att lösa ut det?
Värdet du får fram är ditt BMR, dvs, så många kalorier du gör av med bara genom att finnas till. Du tar sedan det värdet och multiplicerar med en faktor, det brukar rekommenderas att faktorn är 1,2-2,0, beroende på hur aktiv du är. Sitter du still framför datorn hela dagen tar du 1,2, om du är orienterare eller längdskidåkare tar du 2,0 (om inte ännu högre).

Dock behöver du inte hålla på och räkna kalorier, eller din exakta energiförbrukning, då detta inte är exakt överhuvudtaget, och dagsförbrukningen varierar från dag till dag. Ät bra mat och rör på dig mer, så kommer det att fungera oavsett! :thumbup:

kalllee
2008-08-20, 22:15
1887,26 blir ditt BMR

slowjamz
2008-08-20, 22:55
all right go it hehe :P.. det e segt att träna men vad ska man göra vill ma vaa fin får man lida pin. (H)