handdator

Visa fullständig version : Superkropp!


Richard85
2008-08-20, 07:10
http://www.aftonbladet.se/nojesliv/film/article3135774.ab

Superkroppen! Allt enligt AB!

Assazel
2008-08-20, 07:16
otippad tråd

Jacksatan
2008-08-20, 07:23
Man börjar ju undra vad fan det är frågan om. Är skådespelare ett släkte som har ovanligt lätt att bygga muskler? Vem fan lägger på sig 10 kg muskler(och ja, denna gång ser det verkligen ut att vara 10 kg) på nåra månader?

Scratch89
2008-08-20, 07:32
Jag håller med Jacksatan här; nu ser man verkligen att han har blivit grov. Inte dåligt grov heller! Däremot har väl Ola, precis som de andra, tränat på ett bra tag. Han var väl redan lite bitig i Tusenbröder?

Slartibartfast
2008-08-20, 08:25
Holy helvete! Sjukt imponerande! Hur fan gör dom?

tigerofsweden
2008-08-20, 08:35
Holy helvete! Sjukt imponerande! Hur fan gör dom?

+1

Det är ju inga småkids fulla med hormoner som gör dessa förvandlingar!

josu
2008-08-20, 08:36
Det är ju ett bra bevis då på att tunga basövningar ger bra boost till samtliga muskegrupper...

Ex nihilo
2008-08-20, 08:38
Det är ju ett bra bevis då på att tunga basövningar ger bra boost till samtliga muskegrupper...

Också ett bra bevis för att det är bra tryck i anabolat han trycker också.

melancoolio
2008-08-20, 08:39
Ser han på gymmet ibland. Är imponerad av hans ökningar! Ska bli kul att se hur snabbt han minskar i vikt inför rollen på dramaten :D

evosex
2008-08-20, 08:41
Skådisar måste ha sjuka gener eller olagliga tillskott...

Är det verkligen 10 kg muskler på ett par månader på laglig väg så har man ju bara lust att lägga av med träningen på studs...

Nitrometan
2008-08-20, 08:43
Bra förändringar. Han har tränat i över ett år för den här rollen.

Ex nihilo
2008-08-20, 08:48
Seriöst folk tänk till lite, gå inte på allt som sägs till er utan tänk kritiskt och granska informationen istället.

Från smal till ännu smalare men med X kilo mer muskler på 13 månader?

http://www.cine.se/bilder/posters/allt_om_min_buske.jpg
http://mak.adnome.se/bilder/ola%20rapace/Ola%20Rapace%20web1.jpg

Sjukt bra reklam dock, nu springer alla räkor och köper kreatin, vassle och multivitamin i tron om att dom ska se ut som Ola på några månader.

Langster
2008-08-20, 08:53
Hur såg han ut förut då? Jag vet inget om hans fysik, men jag har sett honom träna kung fu. Antagligen har han väl varit vältränad hela tiden och när han sedan går på ett träningsprogram och en diet för att bli mer biffig och deffad går det snabbt.

För en person som är vältränad kan det gå väldigt snabbt att komma i form, snabbare än vad många här verkar tro tydligen... Skillnad på att jobba för ett specifikt mål med en strukturerad kost och ett bra träningsprogram mot att bulka året runt och maxa i bänk varje pass. Faktiskt.

Nitrometan
2008-08-20, 08:54
Allt om min buske hade premiär i oktober 2007, de filmade nog långt innan dess.

Han har haft tid på sig.

Per B
2008-08-20, 08:59
http://www.strength.nu/4E4633783B9E4854A05B710B07499A4E
http://www.strength.nu/nav35250

På 13 månader med professionell hjälp, och om man dessutom är så taggad som han verkar vara (enligt tränaren), så ser då inte jag några konstigheter i den där förändringen.

Om man jämför bilderna måste man också betänka att han är väldigt pumpad på träningsbilden eftersom det är just under träning.

Ex nihilo
2008-08-20, 09:00
Han har haft tid på sig.

Ja, 13 månader och 13 kilo muskler. :D

Dessutom har de ju "undvikit typiska kropps byggarövningar" för att förhindra att Ola ska se uppblåst ut. Luktar så jävla mycket skit om det här att det är pinsamt.

Slartibartfast
2008-08-20, 09:06
Dessutom har de ju "undvikit typiska kropps byggarövningar" för att förhindra att Ola ska se uppblåst ut. Luktar så jävla mycket skit om det här att det är pinsamt.

Var inte så bitter.

hahavaffan
2008-08-20, 09:08
Var inte så bitter.Det kanske tagit honom 13 år för 13 kg, och inte 13 månader? Klart man är bitter då ;)

shut teh face
2008-08-20, 09:10
Ahh DÖDSKROPPEN!

Langster
2008-08-20, 09:11
Ja, 13 månader och 13 kilo muskler. :D

Dessutom har de ju "undvikit typiska kropps byggarövningar" för att förhindra att Ola ska se uppblåst ut. Luktar så jävla mycket skit om det här att det är pinsamt.

"De fem övningar vi kör mest är frivändning, knäböj, stöt o ryck drag, push press, utfalls gång."

Testa dessa övningar och se om de inte ger lite bättre resultat än koncentrationscurl och kabelflyes.

Petf
2008-08-20, 09:21
Men sen är det roliga att på bilden som är postad står han och kör flyes i cablecrossen ! . inga byggarövningar va de ja .

Kischen
2008-08-20, 09:31
http://www.strength.nu/nav35250


Tittar man på dessa två bilder så ser det inte alls omöjligt ut. jag uppfattade inte att det var ett år han tränade, i aftonblaskan lät det som 2-3 månader.

Ett halvårs bulk och träning för att sen deffa, sola och spänna sig.

HoppeR
2008-08-20, 09:49
Men sen är det roliga att på bilden som är postad står han och kör flyes i cablecrossen ! . inga byggarövningar va de ja .

Han kör ju bänkpress i cablecrossen!!! *gah!*

Langster
2008-08-20, 09:52
Det var just det jag syftade på, men vissa verkade inte fatta det.

Jag är ingen dopingexpert men det känns minst sagt suspekt, men tydligen är det bara jag som tycker det.

Ni har inte tänkt på att dessa bilder inte tagits på ett normalt träningspass? Det är en regelrätt fotografering där bilder som ska marknadsföra antingen filmen eller Strengths kosttillskott tagits. Man har ställt upp strålkastare för optimala skuggor som framhäver muskulaturen, han har fått pumpa upp sig, antagligen blivit sminkad och insmord, sedan får han köra övningar som ser bra ut på bild, såsom kabelflyes. Bilderna är med största sannolikhet även behandlade efteråt i photoshop, sedan väljs de absolut bästa bilderna ut.

Eller tror ni att han står och kör med bar överkropp till vardags?

Kabelflyes är inte en dålig övning i sig, men man kan inte basera sin träning på endast den typen av övningar. Om det är den typen av övningar som står i artikeln som utgör basen för träningen kommer resultaten garanterat snabbare än med "typiska kroppsbyggnadsövningar". Kabelflyes och koncentrationscurl m.fl. är just det, typiska kroppsbyggnadsövningar, då de inte har någon annan funktion.

Jorgen
2008-08-20, 09:59
Också ett bra bevis för att det är bra tryck i anabolat han trycker också.

Lika bra tryck som i dom anabola du trycker också.


Eller du kanske inte gör det? Lika mycket som han du anklagar för att preppa nu? Har du testat personen i fråga? Eller du bara häver ur dig anklagelser på skoj?

Jorgen
2008-08-20, 10:00
Det är en artikel i Aftonbladet ffs. Världens bästa källa?

Nä kanske inte va....

Muskelbyggaren
2008-08-20, 10:04
Klicka in på Jake Gyllenhaal längst ner i artikeln, helt sinnes ju, han var väl riktigt tunn förut?

http://www.aftonbladet.se/nojesliv/film/article3137370.ab?service=galleryFlash

Richard85
2008-08-20, 10:05
Han har tagit droger innan så vad säger han INTE skulle tagit det nu för o bygga lite muskler?...Bara en teori.

bigtraps
2008-08-20, 10:07
Det har varit bättre om infot kommit från BODY. Där har man alltid kört med förstaklassig journaistik:thumbup:

Mantus
2008-08-20, 10:18
Det har varit bättre om infot kommit från BODY. Där har man alltid kört med förstaklassig journaistik:thumbup:

Nu är BODY inte en nyhetstidning och utger sig inte heller för att vara en så vad de skulle få ut av att ha "förstklassig" (eller menar du första klass?) journalistik ställer jag mig frågande till. "Förstklassig" journalistik i min mening är ingående och träffsäkra reportage som behandlar händelser av stor vikt, företrädelsevis finner man den sortens reportage i exempelvis SvD eller annan mer seriös dagstidning, vad är "förstklassig" journalistik för dig?

Nitrometan
2008-08-20, 10:22
Men sen är det roliga att på bilden som är postad står han och kör flyes i cablecrossen ! . inga byggarövningar va de ja .
Det är ju bara en fotografering.

Lägg sen till lite dålig kvällstidningsjournalistik...

Tycker inte det verkar helt otroligt.



13 månader och 13 kilo är säkert skitsnack men han har gjort rejäla förändringar.

Mantus
2008-08-20, 10:23
Sedan förstår jag inte heller riktigt vad du menar med din kommentar om aftonbladets artikel, den behandlar enbart helt sakliga fakta, personen i artikeln har säkerligen gått upp 10kg ( i bara muskler kan vara att ta i, men de väljer väl att lita på uppgifter de fått från Rapace eller hans tränare och varför skulle de inte det? De är knappast experter på träning), personen ifråga har säkerligen tränat en del, personen ifråga skall säkert vara med i en film om boxning och personen ifråga är med största sannolikhet Ola Rapace, vari tycker du att aftonbladets journalistik brister?
Att rubriksättningen är aningen subjektiv är en annan fråga liksom valet av ämne på artikeln. Innehållet däri verkar däremot vara helt sakligt vilket inte är ett tecken på dålig journalistik enligt mig i alla fall.

Imni
2008-08-20, 10:24
Man ska inte anklaga nån utan bevis men...

10 - 13 kg muskler på 13 månader och då ingick kanske en deff i dessa månader oxå. Bara jag som anar ugglor i mossen?

Läste i DN att 50 000 svenskar dopar sig och han kanske är en av dem.

Nitrometan
2008-08-20, 10:32
Innehållet däri verkar däremot vara helt sakligt vilket inte är ett tecken på dålig journalistik enligt mig i alla fall.
Syftar du på min kommentar?

Jag tänker mest på hur AB brukar skriva om olika dieter och träningsmetoder.

Klart de väljer att lita på info de får i pressreleasen från Ola/filmbolaget/hans sponsorer.

Både filmbolaget och sponsorerna vill ju lyfta fram hur tuff Ola är, hur produkteran är och hur häftig filmen blir.

bigtraps
2008-08-20, 10:38
Nu är BODY inte en nyhetstidning och utger sig inte heller för att vara en så vad de skulle få ut av att ha "förstklassig" (eller menar du första klass?) journalistik ställer jag mig frågande till. "Förstklassig" journalistik i min mening är ingående och träffsäkra reportage som behandlar händelser av stor vikt, företrädelsevis finner man den sortens reportage i exempelvis SvD eller annan mer seriös dagstidning, vad är "förstklassig" journalistik för dig?

Tror du att det var seriöst menat?

Racso
2008-08-20, 10:49
Dopad eller inte.


Finns det någon PT som kan ge mig samma resultat som jag skulle få med anabola så skulle jag lätt, utöver vanliga arvodet, betala henne de pengar en motsvarande kur kostar. Jag har förstått att det är mycket pengar.

Mantus
2008-08-20, 10:51
Syftar du på min kommentar?

Jag tänker mest på hur AB brukar skriva om olika dieter och träningsmetoder.

Klart de väljer att lita på info de får i pressreleasen från Ola/filmbolaget/hans sponsorer.

Både filmbolaget och sponsorerna vill ju lyfta fram hur tuff Ola är, hur produkteran är och hur häftig filmen blir.

Nej, jag svarade på bigtraps inlägg. Det framgick kanske inte riktigt men båda två var riktade åt honom.

Mantus
2008-08-20, 10:53
Tror du att det var seriöst menat?

Jag såg ett försök till ironi och svarade på det. Vad i ditt inlägg var inte allvarligt menat? Menar du att du egentligen tycker att BODY har ett bra journalistiskt innehåll?

Biotech_Honken
2008-08-20, 11:01
Ännu ett exempel som gör att Christian Bale hamnar under lubben på nytt.
Från Filmen American Psyco http://www.bennadel.com/resources/uploads/christian_bale_in_american_psycho.jpg
till The machinist http://moviesmedia.ign.com/movies/image/themachinist_christianbale1_1097866350.jpg
till batman begins http://estb.msn.com/i/6C/D3373010C3AC7AB37617EAAF3BED9.jpg
"bevisar" att basövningar e bra, *host host* eller andra goa "metoder",,

bigtraps
2008-08-20, 11:07
Jag såg ett försök till ironi och svarade på det. Vad i ditt inlägg var inte allvarligt menat? Menar du att du egentligen tycker att BODY har ett bra journalistiskt innehåll?

Ja vad tror du?

Tricce
2008-08-20, 11:13
Ptja vi har ju en aktuell tråd i medlemsbilder där en kille ökat 10kg (muskler?) på ett år och där är det ingen som ens ifrågasätter metoder eller intag så varför ska vi göra det här?
"Alla är oskyldiga tills annat är bevisat" ftw.

Slartibartfast
2008-08-20, 11:15
Ännu ett exempel som gör att Christian Bale hamnar under lubben på nytt.

Vad är det som är så underligt med detdär?

Från vältränad till sjukt underviktig och sen tillbaka till ursprungsläget plus en del fett. Detdär kan jag också göra.

Mantus
2008-08-20, 11:17
Ja vad tror du?

Vad jag tror är inte relevant, vad du menade vet du bättre än någon annan så det vore trevligt om du kunde upplysa mig om det istället för att låta mig gissa, för du vet väl vad du menade?:) Frågan jag ställer mig själv är om du ens försökt förstå vad jag skrivit i de inlägg som riktats åt dig.

tja88
2008-08-20, 11:27
Med rätta gener så är det där inte alls omöjligt.

Racso
2008-08-20, 11:30
Med rätta gener så är det där inte alls omöjligt.

Iof sant. Tex:

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=117455&highlight=myostatin

bigtraps
2008-08-20, 11:33
Har inte tagit ställning till det som står i AB är sant eller inte. Men så fort någt skrivs om träning i nån av våra kvällstidningar brukar det bli ett jävla liv på vissa på det här forumet. Ofta med all rätt. Mycket av det som skrivs brukar vara fel. Om det är så i det här fallet vet jag inte. Det jag skrev om Body var rent ironiskt.

joriice
2008-08-20, 11:36
Ännu ett exempel som gör att Christian Bale hamnar under lubben på nytt.
Från Filmen American Psyco

till The machinist

till batman begins
"bevisar" att basövningar e bra, *host host* eller andra goa "metoder",,

Du tyckte inte han såg relativt vältränad ut på första bilden? På andra bilden har han knappt inget kroppsfett, och man ser ändå att han har lite muskler kvar, jag skulle inte bli förvånad om han gick upp tio kg dagarna efter inspelningarna var klara. Muskelminne.

Ex nihilo
2008-08-20, 11:40
Sen att Bale fick ett raseriutbrott efter Batman spelar ingen roll, det kan vi blunda för.

Jacksatan
2008-08-20, 11:44
Nu är BODY inte en nyhetstidning och utger sig inte heller för att vara en så vad de skulle få ut av att ha "förstklassig" (eller menar du första klass?) journalistik ställer jag mig frågande till. "Förstklassig" journalistik i min mening är ingående och träffsäkra reportage som behandlar händelser av stor vikt, företrädelsevis finner man den sortens reportage i exempelvis SvD eller annan mer seriös dagstidning, vad är "förstklassig" journalistik för dig?

Hur känns det att ha uppnått samma knastertorrhet som en 55 årig jurist innan du ens gått klart utbildningen? Lighten up nån gång för ***.

jakkan
2008-08-20, 11:44
Sen att Bale fick ett raseriutbrott efter Batman spelar ingen roll, det kan vi blunda för.

Eh?

joriice
2008-08-20, 11:44
Sen att Bale fick ett raseriutbrott efter Batman spelar ingen roll, det kan vi blunda för.

Det är väl den vanliga uppfattningen när någon med relativt mycket muskler får raseriutbrott? *rolleyes*