handdator

Visa fullständig version : r000bert's träningsjournal!


r000bert
2008-08-19, 22:36
Tjo.
Tänkte börja skriva en träningsjournal för min egen del att kunna kolla tillbaka och se hur man utvecklats och samtidigt få tips av andra mer erfarna muskelbyggare.

Jag började träna för 2 år sedan men under hela tiden har det aldrig varit något riktigt seriöst, slarvat med träningen, maten, alkohol i mängder ( inte till vardags, men helger, om det inte är lov ) Men sen en månads tillbaka bestämde jag mig för att börja träna seriöst, och då gäller inge alkohol, regelbundna måltider( om man inte är iväg någonstans ofc ), och regelbundna träningar.

Mitt mål är att ha en schysst kropp att vara nöjd över :)

Kost:
Frukost: 09:00
3 Skivor grovt fullkornsbröd med 2 ägg skivade på mackorna och ett stort glas Apelsinjuice

Tränar runt 10 till halv 12 och då blir det en banan mellan träningen ( mellan två muskelgrupper) och en banan efter träningen.

Lunch: 12:00 allt från ris eller pasta med köttbullar/köttfärssås.

Middag: 15:00 En låda med rester från gårdagens.

Kvällsmat: 18:00 Kan vara lite allt möjligt beroende på vad pappa gör iordning, enkel husmanskost oftast.

kvällsmacka: 21:00 2 Skivor grovt fullkornsbröd med 1 ägg skivat på mackorna och ett stort glas Apelsinjuice

Brukar ibland kunna ta en banan mellan måltiderna om jag blir hungrig/ har det hemma.


Mitt träningsschema ser ut såhär:
Måndag: Bröst + Biceps + mage Kvällspass: Intervall-löpning
Tisdag: Ben
Onsdag: Ledig Kvällspass: Intervall-löpning
Torsdag: Axlar + Triceps
Fredag: Rygg + mage
Lördag: Ledig Kvällspass: Intervall-löpning
Söndag: Ledig

Löpningen är ingening jag börjat med men är någonting jag funderar på börja med.

Ska även inköpas en boxningssäck så ser fram emot att köra på den två gånger i veckan på te.x onsdag och lördag.
Om ni har någon åsikt att det blir för mycket träning så säg till och motivera gärna varför:)

Storlek:
Längd: 1.75
Vikt: 68 kg

Ska försöka hosta fram en bild också :)


thx /r000bert