handdator

Visa fullständig version : Fett fråga :) Ge mig råd!!


5689
2008-08-19, 07:46
Nu måste det hända något, min kropp ser allt annat än bra ut...*cry*

Jag slänger upp 1 foto på mig själv, 28 år tjej på 1,70 som väger 63 kg.
Jag vill minska kroppsfettet runt magen och sidorna, och sedan vill jag få dit lite muskler :)

Tränar step och pump ca 3 ggr /v. Äter hyfsat bra. Just nu GI, inte så mkt kollisar.Har gått ner nåt kilo, men inget runt magen :(
Konditionen är bra, men styrkan och musklerna är det mindre bra med och fettet måste verkligen bort! Går även power walks på morgonen.

Hur göra jag för att få bort fettet på sidan ?????



http://img399.imageshack.us/img399/918/kkkpe5.jpg

Morty
2008-08-19, 07:49
Du går ner i vikt. Läs deffguiden, pröva gå ner några kilo.

Per B
2008-08-19, 07:51
Var på kroppen fettet sätter sig först försvinner sist styrs av generna, och är inget då i praktiken kan påverka med kost eller träning. Så i ditt fall, precis som för alla andra, handlar det om att totalt sett gå ner i fettvikt. Så svaret är, precis som på alla tiotals nya trådar i detta ämne som startas varje vecka, att du måste se till att göra av med mer energi än du stoppar i dig.

Kolla deffguiden för en utförligare beskrivning om hur allt hänger ihop: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Kischen
2008-08-19, 07:55
Tror du kommer se tunn ut om du går ner vikt som det är nu. Kör på med träningen och försök få mer muskelmassa tycker jag.

5689
2008-08-19, 07:58
Ja jag förstår att det är många trådar om detta, det är ju väldigt enkelt egentligen att man inte ska äta mer kalorier än vad man gör av med, men det känns så svårt när det inte händer något, även fast jag äter lite kalorier.


Jag har ätit 1430 kalorier/dag i ca 2 v, har gått ner nått kg men inte minskat runt magen..Äter kyckling, kött, fisk..mkt grönsaker. Känns som att det inte händer något, som att kroppen har fastnat på nån "platå".

Per B
2008-08-19, 08:03
Äter hyfsat bra. Just nu GI, inte så mkt kollisar

Jag kan inte låta bli att ta chansen och kommentera detta med GI och kolhydratfattig mat: att ta hänsyn till GI när man komponerar sin måltid betyder INTE att den ska vara kolhydratfattig, utan att man väljer kolhydrater med lågt GI. Släng tidningarna och böckerna där man kallar en måltid utan kolhydrater för "GI-mat".

Nu kanske lågkolhydratkost passar dig, det har jag ingen aning om. Men vill du skaffa dig lite muskler skulle då jag gissa att din träning kommer att hämmas om du är alltför restriktiv med kolhydrater eftersom du då inte kommer att orka köra så hårt som du kanske skulle vilja.

Per B
2008-08-19, 08:08
Jag har ätit 1430 kalorier/dag i ca 2 v, har gått ner nått kg men inte minskat runt magen..Äter kyckling, kött, fisk..mkt grönsaker. Känns som att det inte händer något, som att kroppen har fastnat på nån "platå".

3 olika förklaringar
=============
1. Vikten du tappat är i form av fett som försvunnit från andra delar av kroppen.
2. Du har tappat fettvikt även runt magen, men eftersom du inte har mätt med måttband, eller har några gamla bilder att jämföra med, så ser du inte resultatet.
3. Du har egentligen inte gått ner i vikt, utan det kilo/de kilon du pratar om är "naturliga variationer". Ska du använda vågen som mått på viktnedgång ska du väga dig varje dag under samma förutsättningar (lämpligtvis direkt på morgonen efter att du gjort nummer 1), och sen räkna ut ett medelvärde över veckan.

5689
2008-08-19, 15:02
Mäter varje dag med måttband och väger mig varje morgon efter toa besök, har även massvis med bilder..har vägt 78 kg 2005, så jag har ju gått ner en del, men det på sidorna sitter fast, känns som jag måste gå ner 10 kg minst för att det ska försvinna..och om jag skulle väga 53 kg så tror jag inte det skulle se hälsosamt ut.

Sniggel
2008-08-19, 16:29
Mäter varje dag med måttband och väger mig varje morgon efter toa besök, har även massvis med bilder..har vägt 78 kg 2005, så jag har ju gått ner en del, men det på sidorna sitter fast, känns som jag måste gå ner 10 kg minst för att det ska försvinna..och om jag skulle väga 53 kg så tror jag inte det skulle se hälsosamt ut.

Isåfall kan det vara att du behöver styrketräning för att "tighta till" så att säga. Ju mer du går ner desto mer muskelmassa och inte bara fett förlorar du. Har man en låg ratio mellan muskler och fett, kan man ha väldigt lite fett och ändå ha lovehandles och lite häng här och var.
Jag har läst vad du tränar för något men de formerna är inte riktig styrketräning utan snarare muskeluthållighetsträning (pump) och är inget som bevarar muskelmassa så som traditionell styrketräning gör.
Så om du börjar styrketräna behöver du inte gå ner lika mycket för att det ska se bättre ut. Det bästa hade varit om du redan från början tränat styrketräning, då kanske det sett bra ut vid det här laget. Givetvis en spekulation och inget jag kan veta men ville bara säga det.
Du behöver inte sluta med de andra aktiviterna för de förbrukar ju energi och hjälper dig gå ner i vikt men jag tror personligen att det komemr gå mycket lättare att nå dina mål om du inkluderar styrketräning.