handdator

Visa fullständig version : 2 års slöande är över


Ridde
2008-08-18, 19:36
Hejsan!

Är sprillans ny här på forumet:thumbup: , och kan börja med att presentera mig lite kort.

Ålder: 25
Kön: Man
Längd: 183
Vikt 84kg
Yrke: Plåtslagare/svetsare

Lite kortfattat om mig och hur jag har tränat

Har tränat på gym när jag gick i plugget, då låg jag på en ganska så seriös nivå. Dessvärre åt jag som en kratta, så jag blev lite större men inte alls vad jag hade kunnat bli.

Har även simmat på ganska så hög nivå i 4 år, när jag var yngre. Hunnit med att träna boxning, kung-fu, det ena med det tredje.

Nu ska jag komma till saken. Jag har äntligen tagit tag i livet igen *gah!*
Körde mitt första styrkepass idag, har läst på en del om kost, börjat laga egen mat (istället för kebab och skit :) ) Har otroligt mycket kvar att lära mig om kost och träning, men nu vet jag iaf lite vad jag ska undvika och vad jag ska försöka äta mer av etc.

Men nu till den egentliga frågan.

Jag vet att den har säkert ställts hundratals gånger. Nämligen man kan inte bygga och tappa BF samtidigt.

Men vad jag nu undrar är, om jag vill komma i lagom form men samtidigt bränna av lite fett så jag kommer ner på en tillfredsställande nivå, är det möjligt om jag kör ca 3 styrkepass i veckan, kombinerar det med bra (husmanskost) och kör lite jogging, eller snabba promenader?

Jag känner att hela Bygga/deffa metoden är inget för mig. Varför? Dels för att jag aldrig har provat det (Jag vet, man ska inte yttra sig om sånt man inte har erfarenhet utav:em: ), dels för att jag inte vill bli någon superbiff (Inte i någon negativ mening) utan, en vältränad grabb men rutor och lite fräsch överkropp.

Jag har rätt "ok" grund att träna på, har en del kvar av min V-form efter simningen, och lite axlar etc gömmer det sig därunder någonstans

Vad tror ni?

PS. Hoppas jag inte gör ett första intryck som en superidiot :smash:

Nuevo
2008-08-18, 23:35
Eftersom du inte tränat på ett tag så lär du ju inte tappa något nämnvärt av deffen iaf, så kör på och sen när du ligger på lagom BF så får du ju en bättre översikt på hur långt kvar du har för att nå dina estetiska mål.

3 pass räcker fint för resultat, sen om ditt upplägg "räcker" för att nå dina mål är omöjligt för oss att veta, det upptäcker du själv.

Finns nog inte mycket mer att säga än.. GO FOR IT!

Snorkelfarsan
2008-08-19, 10:07
Om du inte villa bygga (bulka) och deffa i perioder så gör du bäst i att träna som du vill och hela tiden äta dig mätt, och kanske lite till så att kroppen känner att den har utrymme att lägga på muskler. Sen är det bara att fortsätta tills du känner att du har kommit dit du vill. Det är dock möjligt att du lagt på dig lite mer BF än du skulle vilja, men det är snabbt åtgärdat med en enkel och strikt deff på en eller två månader. Sen är det ju bara att fortsätta med underhållsträning. Glöm inte heller att variera dig på gymmet, så att du inte kör exakt samma övningar konstant i två år - större variation kan ge större och snabbare tillväxt