handdator

Visa fullständig version : Starta egen nattklubb


groddddaan
2008-08-18, 16:18
Finns de någon här på kolozzeum som har ägt/äger en egen nattklubb? Hur har ni då gjort för att starta den och vad är de som krävs för att starta en nattklubb? jag går handels och administrations programmet och jag och nåra polare har funderingar på att starta egen nattklubb och vill veta mer om era erfarenheter. hur tar man sig upp på fötter och får de att funka bra helt enkelt. från grund och botten.

Flykt
2008-08-18, 16:19
Jepp, snart kommer kolo med sin breda kompetens inom området :D

(är du någorlunda lagt rent socialt så pallra dig ner till din lokala nattklubb och hör med dem istället för att posta här)

terax
2008-08-18, 16:21
Jepp, snart kommer kolo med sin breda kompetens inom området :D

(är du någorlunda lagt rent socialt så pallra dig ner till din lokala nattklubb och hör med dem istället för att posta här)

Känns som ett måste att vara ganska så social för att lyckas i den branschen!

Racso
2008-08-18, 16:24
Du får specificera vad du menar med klubb.

Klubb som i att äga krogen, eller klubb som i att marknadsföra och ta intäkter från inträdet?

Granatgiraffen
2008-08-18, 16:24
Känns som ett måste att vara ganska så social för att lyckas i den branschen!

Eller ganska brottslig.

palme
2008-08-18, 16:27
Har inget med social att göra (fast det är ju en fördel i alla yrken där man har med folk att göra), räcker med serveringstillstånd, bra lokal och rätt folk i dörren. Bra PR är oxå en fördel.

groddddaan
2008-08-18, 16:56
ok tack för svaren

pony
2008-08-18, 22:34
Nu har jag ingen vidare koll på hur det går till att starta en firma i restaurangbranchen (för det är vad din "nattklubb" kommer att klassas som) men tänk på att utskänkningstillstånd inte ges till vem som helst. Jag har för mig att man klanderfritt måste bedriva verksamhet och servera mat i minst ett år (eller var det två?) innan det kan beslutas huruvida man får rättigheter till alkohol också.

tjabon
2008-08-18, 22:47
Jag har hjälpt kompisar i braschen förr om åren.
Det är kul nåt år, sen tröttnar man på det.
Torka spyor, ringa polisen, tjata med fyllon m.m, m.m, m.m.
Jobbigare än man tror.

chidde
2008-08-19, 02:42
en sak man absolut bör göra är att jobba inom branschen ett tag och se saker inifrån. bara för att du har gått handel och administration så är det fortfarande lång väg att gå för att starta en verksamhet som går runt

det är många olika projekt som måste klaffa tillsammans,
att starta en nattklubb är inget svårt, jag har sett många nattklubbar ploppa upp i helsingborg och jag har säkert sett minst lika många som bommat igen

men om du vill att jag ska rabbla upp ett par faktorer så kan jag göra det

Litecore
2008-08-19, 03:18
rabbla på, jag är nyfiken! :D

palme
2008-08-19, 06:30
Nu har jag ingen vidare koll på hur det går till att starta en firma i restaurangbranchen (för det är vad din "nattklubb" kommer att klassas som) men tänk på att utskänkningstillstånd inte ges till vem som helst. Jag har för mig att man klanderfritt måste bedriva verksamhet och servera mat i minst ett år (eller var det två?) innan det kan beslutas huruvida man får rättigheter till alkohol också.

Nu vet inte jag om de ändrat reglerna, men det funkar väl att ha en anställd som får serveringstillstånd så gäller det hela klubben/resturangen?

Om man nu har lite skit i garderoben dvs.