handdator

Visa fullständig version : Tips på deffmat önskas


Iggle
2008-08-18, 15:20
Hej
vet inte om det är helt rätt forum men ja provar.
Funderar på å försöka losa lite kilon och undrar bara rent tekniskt för att gå ner
så är det typ kött å grönsaker som gäller och skippa potatis å riset?

typ tonfisk, kyckling, lax och typ broccoli
eller har ja fel för mig? =)

MyungChul
2008-08-18, 17:45
Ööööh..

Det finns tre hundra trådar om det här redan.

Och orkar du inte söka, så lär du inte heller orka gå ner i vikt eller?

sissa
2008-08-18, 17:54
Det viktigaste är att du förbrukar mer än du äter. Men rätt många väljer att dra ner just på kolhydrater. (Tränar du mkt konditionsträning så kanske det inte är det bästa dock.) Sen behöver det ju inte vara allt eller inget. Man behöver inte utesluta potatis,ris,pasta helt, men man kanske drar ner på det. Eller så gör man det inte, är inget måste.

Finns trådar om vad som innehåller lite kalorier men som mättar bra. Men det är ju inte säkert du måste fundera mkt alls. Beror på hur du äter idag och hur mkt du tränar. Och vad du väger. Har du redan rätt låg bf och äter "nyttigt" så kanske det krävs hårdare tag för att gå ner än om du väger rätt mkt och inte äter särskilt medvetet alls och inte rör på dig. Då kan det ju räcka att sluta käka bullar och kakor varannan dag. Om det nu skulle va så tex.

Iggle
2008-08-18, 18:15
Sissa
ok ja får prova mig fram lite... Börar med att skära ner på kolisarna och äta nyttigt. Är väll där jag är så får vi se sen. :) äter redan hyffsat ok och tänker på vad man stoppar i sig på luchen och så men finns plats för ytterligare förbättring.

Är väll det att ja vet vad man ska äta för att äta nyttigt frågan är bara som det räcker under deff? är väll det som är frågan. Nyttigt men ändå så att man orkar med träningen.


MyungChul
Jo jag använder sökfuktionen och tittar efter trådar innan jag frågar.
nog bara du som inte fatta helt va ja menade... Och har du tid att skriva spydiga kommentarer så kanske du har tid å ge tips nästa gång annars kan det ju vara utan eller?

MyungChul
2008-08-18, 19:43
Hade du sökt hade du hittat, end of story.

Jag förstog precis vad du menade. Men nu har det uppstått komplikationer.

Du startar en tråd och frågar vad du ska äta, sen skriver du att du vet vad du ska äta?

Sissa har dessutom redan svarat på din andra fråga.

Cilia
2008-08-18, 21:39
Finns det någon anledning varför den här delen av forumet har så få sidor? Det vore ju trevligt om nya medlemmar enkelt kunde titta igenom de gamla trådarna.

Cilia
2008-08-18, 21:42
Här är tips på lite gamla trådar du kan titta igenom

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=50492&highlight=Deffmat
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=61908&highlight=Deffmat
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=64234&highlight=Deffmat

Tolkia
2008-08-18, 22:06
Finns det någon anledning varför den här delen av forumet har så få sidor? Det vore ju trevligt om nya medlemmar enkelt kunde titta igenom de gamla trådarna.
Öh, 113 stycken?

(Kolla visningsalternativen längst ned på sidan och välj hur gamla trådar som skall visas.)