handdator

Visa fullständig version : Hydroxycut ?


snim
2008-08-17, 19:43
Hej!

Jag har precis köpt och börjat använda HYRDROXYCUT HARDCORE fettbrännings kapslar, men jag känner mig så osäker, först och främst på doseringen.

Hon i butiken sa till mig att dom första 3 dagarna så ska jag ta 2 kapslar 30 min före lunch, jag käkar lunch kl 12, och tränar vid 6 tiden.

Sedan efter 3 dagar, så ska jag ta 3 kapslar en timme före lunch, och 3 kapslar 30 min före träning. är det bra dosering ?

Tacksam för alla svar jag kan få. :)

King Grub
2008-08-17, 19:47
Intag 3 kapslar med ett stort glas vatten 2 ggr dagligen ca. 30-60 min före måltid. Dagar när du tränar tag 1 kapsel innan träning. Läs instruktionen på förpackningen.

Så står det i produktbeskrivningen. Jag skulle rekommendera att man följer instruktionerna, oavsett produkt, om man inte vet att man har något annat behov.

snim
2008-08-17, 22:28
Så står det i produktbeskrivningen. Jag skulle rekommendera att man följer instruktionerna, oavsett produkt, om man inte vet att man har något annat behov.


men hur ska ja fördela upp det ?

Fralleee
2008-08-18, 12:20
men hur ska ja fördela upp det ?

3 kapslar 30-60 min före måltid 2 gånger om dagen, kan man förklara det enklare?

ajde
2008-08-18, 14:23
3 kapslar 30-60 min före måltid 2 gånger om dagen, kan man förklara det enklare?

Kanske 30-60 min före lunchen eller middagen? Eller någon annan måltid.

snim
2008-08-18, 19:04
Kanske 30-60 min före lunchen eller middagen? Eller någon annan måltid.
kan man även lägga det före träningen tro?

Eddie Vedder
2008-08-18, 19:11
kan man även lägga det före träningen tro?

Det står ju också i Grubs quote.

gustav_
2009-01-20, 19:09
Har precis fått hem två burkar hydroxycut och ska köra på dom fram till v.9
Skulle verkligen uppskatta om du kom med resultat efter din burk och hur din träning under denna "diet" såg ut.

young_george
2009-01-20, 19:20
Gustav, vad tror du egentligen att det är i burkarna?

Det är i princip grönt te och koffein i små kapslar. Inget som kommer förändra din träning eller kroppssammansättning annat än marginellt

roosm
2009-01-21, 09:37
Det är ju standard ECA stack. Mer eller mindre grönt te och koffein som young_george skriver. Lite annat som de hävdar är kortison-hämmande osv. Jag vill minnas att det ska höja dina nivåer av noradrenalin och därigenom öka förbränningen, men jag tror tyvärr inte dessa kapslar gör några underverk.
Däremot kan de säkert öka din förbränning med ett par hundra kcal per dag. Framförallt om du i normala fall inte dricker varken te, kaffe eller intar något annat som innehåller större mängder koffein.

Om du å andra sidan är van vid att dricka några koppar kaffe om dagen lär det inte göra så stor effekt. Jag tror att doseringen på hydroxycut ungefär motsvarar 4 koppar kaffe om dagen i koffein mängd.
Jag rekommenderar därför att inte käka hydroxycut innan ditt sista mål mat ifall du brukar ha svårt för att somna efter att ha druckit massa kaffe.

gudding
2009-01-21, 15:55
Körde hydroxycut i några dagar. Jag tyckte inte det var någon höjdare.
Fick ont i huvudet, mådde konstigt ibland och det var inte så lätt att sova då och då.
Jag låg iofs på ganska stort underskott under den tiden kan varit en faktor som spelade in.

Det är ju faktiskt inte kapslarna som bränner kalorier utan du själv. Hydroxycut's effekt bör vara försumbar.

Nästan alla trådar om hydroxy & dyl. säger samma sak; Det är inget magiskt över dessa kapslar. Ändå är man dum nog att beställa hem.
Dock tror jag att man kan få upp motivationen om man tror att "dessa kapslar hjälper mig verkligen" då man orkar mer. Vilket är mer eller mindre ett mindtrick.

För att svara på gustavs fråga så kände inte jag något resultat, eller under den veckan jag körde. Inga resultat som var anmärkningsvärda pga hydroxycut dvs.

Men vafan, whatever floats your boat.

\Gudding

Eddie Vedder
2009-01-21, 17:49
Snack om efedrin är otillåtet och inlägg är bortplockade. Inget mer om det tack.

Fatcan
2009-01-21, 20:11
Det är ju standard ECA stack.

Nej, det är det inte.

roosm
2009-01-22, 09:39
Nej, det är det inte.

Vi har redan gått igenom det. Det var det (när jag läste in mig på produkten för en tid sedan), det är det inte. Sen kanske det inte är standard, då det innehåller massa annat humbug, men det är väl ändå numera CA som ger i stort sett hela effekten? Jag vill dock inte gå in mer på det då jag inte vill göra någon moderator upprörd igen... =)

PS: Eddie, ber om ursäkt för diskussionen innan då jag råkade bryta mot reglerna. DS

jockess
2011-04-09, 20:21
läste om prep på en sida stod att det hade medförde leverskador.

Tollesson
2011-04-10, 11:02
Förstår inte att folk inte har mer respekt för bruksanvisningar på kosttillskott.

Det står alltid rekommendationer på ALLA kosttillskott med burkar som är godkända.

Varför köpa det om det inte står hur man ska anväda det?