handdator

Visa fullständig version : Söker video (bänkpress med dubbla tröjor)


Damien Thorne
2008-08-17, 15:55
Jag har tidigare sett nån som länkat till en video på youtube där en kille kör med dubbla bänkpresströjor.

Nån som har länken?

Nitrometan
2008-08-17, 17:04
Vad menar du med dubbla tröjor?

2 st eller dubbla lager tyg?

sunkan
2008-08-17, 17:05
skulle gissa på dubbla tröjor för dubbla tyg är ju inte svårt å hitta.

Coldsmith
2008-08-17, 17:12
Kan nån förklara för mig vad vitsen med tröjor är? Det känns lite som att man lika gärna kan sätta fjädrar under vikterna då?

sunkan
2008-08-17, 17:14
Kan nån förklara för mig vad vitsen med tröjor är? Det känns lite som att man lika gärna kan sätta fjädrar under vikterna då?

lång historia kort: började med bänktröjjor för att minska skador sen gick det överstyr

Nitrometan
2008-08-17, 17:18
lång historia kort: började med bänktröjjor för att minska skador sen gick det överstyr
:thumbup:

Ja, det är väl den officiella förklaringen. Jag tror att John Inzer redan från början ville att folk skulle lyfta mer. ;)

sunkan
2008-08-17, 17:20
:thumbup:

Ja, det är väl den officiella förklaringen. Jag tror att John Inzer redan från början ville att folk skulle lyfta mer. ;)

rätt kul att jag satt precis och funderade på om jag skulle skriva det eller om någon skulle bli sur å börja grina om det.:thumbup:

Coldsmith
2008-08-17, 17:47
Det är alltså lika fånigt som att köra bänkpress samtidigt som passarna kör benböj på samma stång?

PowPow
2008-08-17, 18:11
Det är alltså lika fånigt som att köra bänkpress samtidigt som passarna kör benböj på samma stång?

Eller hoppa höjdhopp med stav. Eller simma med Speedo-dräkt.

Taragon
2008-08-17, 18:25
Eller hoppa höjdhopp med stav. Eller simma med Speedo-dräkt.

+1

bubbe
2008-08-17, 18:39
Det är alltså lika fånigt som att köra bänkpress samtidigt som passarna kör benböj på samma stång?

Du har varit på forumet i 5 år och ändå inte förstått att bänkpresströja är för att öka tävlingsresultat för styrkelyftare? du får nog börja läsa på andra delar av forumet än allmänt.

Damien Thorne
2008-08-17, 18:50
Vad menar du med dubbla tröjor?

2 st eller dubbla lager tyg?

Det var nån tungviktare som körde med 2st tröjor (av den modellen som är öppen på ryggen).

bubbe
2008-08-17, 18:56
eller denna kanske, t-shirt + silvertape = bänkpresströja.

http://www.ironasylumgym.com/videos/ducttape121205.wmv

http://www.ironasylumgym.com/videos/121205500-2.wmv

Damien Thorne
2008-08-17, 19:05
Det var nån tungviktare som körde med 2st tröjor (av den modellen som är öppen på ryggen).

Det var 400-500kg.

Sniggel
2008-08-17, 19:26
Tror jag vet vilken du menar, men har inga bra sökord att söka på.

Coldsmith
2008-08-17, 23:43
Du har varit på forumet i 5 år och ändå inte förstått att bänkpresströja är för att öka tävlingsresultat för styrkelyftare? du får nog börja läsa på andra delar av forumet än allmänt.

Klart jag fattar det är för att öka resultat. Men man kan ju öka resultatet genom att se till att passarna lyfter samtidigt som man pressar. Men vad är vitsen? Det är det jag vill veta.

Hoppa höjd med stav var ett dåligt exempel tycker jag då det är en teknikgren i sig. Simma med speedodräkt? snarare att simma med en propeller på sig.

har fortfarande inte hört vettiga argument för att det är vettigt med en sån tröja bara. Öka resultat? Genom att se till att annat lyfter åt en? Nä, det köper jag inte riktigt.

Tricklev
2008-08-17, 23:47
Klart jag fattar det är för att öka resultat. Men man kan ju öka resultatet genom att se till att passarna lyfter samtidigt som man pressar. Men vad är vitsen? Det är det jag vill veta.

Hoppa höjd med stav var ett dåligt exempel tycker jag då det är en teknikgren i sig. Simma med speedodräkt? snarare att simma med en propeller på sig.

har fortfarande inte hört vettiga argument för att det är vettigt med en sån tröja bara. Öka resultat? Genom att se till att annat lyfter åt en? Nä, det köper jag inte riktigt.

Skämtar du, du tror inte att vad simmarna har på sig påverkar en hel del?

Jag rekommenderar att du läser på om dom nya simdräkterna, och varför dom slagit nya rekord som galningar i simningen detta OS. Även simmarnas utrustning påverkar en hel del.

PowPow
2008-08-17, 23:53
Klart jag fattar det är för att öka resultat. Men man kan ju öka resultatet genom att se till att passarna lyfter samtidigt som man pressar. Men vad är vitsen? Det är det jag vill veta.

Hoppa höjd med stav var ett dåligt exempel tycker jag då det är en teknikgren i sig. Simma med speedodräkt? snarare att simma med en propeller på sig.

har fortfarande inte hört vettiga argument för att det är vettigt med en sån tröja bara. Öka resultat? Genom att se till att annat lyfter åt en? Nä, det köper jag inte riktigt.

Men tröjan lyfter inte vikten åt dig. Precis som staven inte hoppar åt stavhopparen, eller Speedo-dräkten simmar åt simmaren. Det handlar om utrustning som hjälper utövaren att uppnå bättre resultat än denne klarar utan utrustningen. Utrustningen kräver även en viss teknik.

Men självklart kan man tycka att olika former av hjälpmedel är löjliga eller onödiga. Men publik och utövare brukar tycka om bättre resultat, så det är väl inte så konstigt att olika sporter utvecklas med hjälp av utrustning, eller att nya varianter på grenar skapas (som i fallet bänkpress med tröja).

tp_88
2008-08-18, 01:54
Resultaten påverkas fruktansvärt mycket mer av bänktröjorna än av simdräkterna..

Tröjorna leder dessutom till en massa utbomningar.

Damien Thorne
2008-08-18, 07:16
Var snäll och håll er till ämnet (söker en video på youtube).

Vill ni diskutera tröjan så finns det andra trådar för det.