handdator

Visa fullständig version : Benlyft/drag i CC med midjebälte


shadowfire
2008-08-17, 12:56
Jag har sett detta en gång och eftersom mitt gym inte har någon hänganordning för o köra benlyft i, så skulle jag vilja prova detta. Jag får dock inte riktigt ihop det, hur nära kabeln jag ska ha bänken (och hur fan man får upp fötterna så högt så man når midjebältet?!). Går denna övning ens att köra utan att man får hjälp att trä ner bältet runt fötterna?

"Take a weightlifting belt and buckle it. Attach it to the low pulley of a cable crossover machine. Lie down on your back in front of the machine, and hook your feet in the belt. Then pull your knees towards your chest."

myggan
2008-08-17, 15:28
Hmm, läste bara den formuleringen du citerade och som jag hade tolkat det skall du helt enkelt spänna bältet runt fötterna och fästa det i kabeln där nere (vilket du lätt kan göra stående/sittande) och sen skall du lägga dig på marken (matta) och dra upp knäna mot magen ?

EDIT: Intressant övning förövrigt. Skall testas. :)

z_bumbi
2008-08-18, 12:12
Beskrivningen berättar väl i stort sätt hur man ska utföra övningen? Rörelsen ska se ut som vanliga benlyft (i alla fall ser jag ingen större anledning att ändra på rörelsen) vilket bestämmer var man har bänken i förhållande till kabelhissen.