handdator

Visa fullständig version : Outa sin sexualitet? Bli sedd som sexuell varelse el föredra att ses som asexuell?


Lellan
2008-08-16, 15:50
Kanske hänger jag i fel trådar, men överallt poppar det upp antydningar samt tydliga "outningar" hur man gillar sitt sex. Jag gillar sex, samt att när jag är uttråkad gärna anspela på det när jag skriver (ni vet, gumsjuk osv etc etc) men tror inte jag skulle vilja outa den här. Äh, ärligt - jag vet att jag inte vill. Här.

Eller på jobbet. Ens bland kompisar. Typ ingenstans förutom när å där man har det. När man sitter ett gäng och nyttjar dödsknark (lådvin, el whatever, räcker med skön stämning?) kommer ibland ämnet upp och folk delar med sig. Inte jag. Å det roliga är visst skulle man kunna plussetta bekantskapskrets å främlingar till höger och vänster - men känner starkt motstånd. Det förstår jag inte heller. Tycker inte sex är fult.

Säger inte att det är fel att göra det, men varför gör man det? Varför gör man det inte? Får lite hypoteser i mitt lilla huvud men det är bara vaga funderingar, känner mig inte nära saningen.

Så snacka på ni.. ?*popcorn*

Nitrometan
2008-08-16, 15:51
Assexuell?

as-sexuell?

Menar du inte asexuell?

Lellan
2008-08-16, 15:54
Assexuell?

as-sexuell?

Menar du inte asexuell?

Haha.. Stämmer. Nonsexual. Dvs om man föredrar att ses som en sexuell varelse eller om man helst inte vill (å inte vill att andra) låtsas om att man är en varelse som har sex.

Nitrometan
2008-08-16, 15:54
För att svara på frågan - jag tycker att det känns ganska privat. Inget man delar med vem som helst.

Fast ibland när man är på humör så kan man ju dela med sig en del av sina tankar.

Deceiver85
2008-08-16, 15:57
Av någon anledning känner jag mig berörd av tråden :D

Yes
2008-08-16, 15:59
Av någon anledning känner jag mig berörd av tråden :D
Du kan iof vara rätt nöjd när ryktet på nätet säger att du är som Rocco.

Angel
2008-08-16, 15:59
Jag blir nog hellre sedd som asexuell för jag är fruktansvärd sådan.
Dock sa min kompis till mig igår att jag inte behövde klä mig porrigt för att utstråla porrighet, jag hade det i mig. (ville bara klämma in det)

Deceiver85
2008-08-16, 16:01
Du kan iof vara rätt nöjd när ryktet på nätet säger att du är som Rocco.

Jag låter min avatar + avatartext föra min talan :D

Nitrometan
2008-08-16, 16:03
Du kan iof vara rätt nöjd när ryktet på nätet säger att du är som Rocco.
Ryktet har fel. :)

Decce gillar samma saker som Rocco - det är grunden till ryktet. Sen gillar han att slänga sig med Rocco-referenser... :D





Skojar bara Deceiver85

Lellan
2008-08-16, 16:04
För att svara på frågan - jag tycker att det känns ganska privat. Inget man delar med vem som helst.

Fast ibland när man är på humör så kan man ju dela med sig en del av sina tankar.

Jo, fast i vissa lägen vill man ju bli sedd på ett visst sätt? Säg att min chef gillar att sätta på getter med dildogag i sin egen mun, fine.. (så länge getterna njuter). Men när man ska löneförhandla, tex, så kan det vara något som kan upplevas ta fokus från sakfrågan.. tyyp! ;)

Så då tycker jag att det är bekvämast att inte veta/inte tala om.

Eller så är jag stiff å pryd. U pick.

Deceiver85
2008-08-16, 16:07
Decce gillar samma saker som Rocco - det är grunden till ryktet. Sen gillar han att slänga sig med Rocco-referenser... :D

OHOHO, it's funny because it's all true (Fouad, Family Guy)

Seriously though, och on topic: jag har egentligen inga större problem med att outa min sexualitet, så länge folk inte tar direkt illa upp av det.

Lellan
2008-08-16, 16:09
Faktiskt så tänkte jag inte på Deciever men jag kom på att jag hörde ryktet nu när ni säger det. Talar ju bara än mer för outandet!

Vad är det? Prideveckan hänger kvar men är man inte gay vill man ändå vara informativ? :confused:

Som sagt, värderar det inte.. undrar bara light varför man vill tala om. Kan ju vara av praktiska skäl.. tex raggning och man vill hitta rätt. Eller för att man har ett spirande sexliv och inte kan tänka på så mkt annat och känner sig lite pånyttfödd.. Man kan också burit på det och äntligen faller det sig naturligt att säga.. Eller så är man glad och stolt helt enkelt. Alternativt inte fattar vad "bigga dealen" är..

Tja. Snillen spekulerar... *rolleyes*

Yes
2008-08-16, 16:12
Jo, fast i vissa lägen vill man ju bli sedd på ett visst sätt? Säg att min chef gillar att sätta på getter med dildogag i sin egen mun, fine.. (så länge getterna njuter). Men när man ska löneförhandla, tex, så kan det vara något som kan upplevas ta fokus från sakfrågan.. tyyp! ;)

Att faktiskt få reda på sådana saker skulle också förstöra lite av nöjet att spekulera kring vilka konstiga sexuella böjelser folk runtomkring en har.

Eller är det bara jag som funderar på sånt? Typ att chefen tycker om att klä ut sig till något djur, tjocka tanten nere i receptionen gillar dominans och den blyga tjejen på plan 2 är med i någon swingers-klubb.

Fatta vad tråkigt om det kommer fram att alla är helt jäkla normala. :D

Lellan
2008-08-16, 16:16
Att faktiskt få reda på sådana saker skulle också förstöra lite av nöjet att spekulera kring vilka konstiga sexuella böjelser folk runtomkring en har.

Eller är det bara jag som funderar på sånt? Typ att chefen tycker om att klä ut sig till något djur, tjocka tanten nere i receptionen gillar dominans och den blyga tjejen på plan 2 är med i någon swingers-klubb.

Fatta vad tråkigt om det kommer fram att alla är helt jäkla normala. :D

Haha, du är inte ensam.. Vissa träffar man ju gång på gång (jag är faktiskt väldans övertygad om att killen som kör nattbuss gillar vattensport), men att faktiskt få veta det.. tja. I vissa fall blir ju den typen av sex lite tråkigare att tänka på när man vet att just den å den gör det. I andra fall så blir ju personen lite tråkigare pga att den gör just det å det.

Inte bara jag då tydligen.. Fö tror jag inte att någon över 25 längre räknas som normal, nån form av böjelse åt nåt håll, om än väldans harmlös, vore det förvånandsvärt om man inte skaffat sig. Så "norm" är nog väldigt flytande inom just sex.

tntballe
2008-08-16, 16:18
Jag förstår inte varför saker måste hållas privat, kommer ämnet upp så är det väl bara att säga som det är.

joriice
2008-08-16, 16:18
Outar inte om den bland vänner eller släkt, men med ev. partners.

mini
2008-08-16, 16:23
Jag tycker att det är kul att diskutera sexualitet, och visst färgas ens inlägg av vad man själv gillar. Jag hoppas dock att jag kan behålla lite integritet. Jag vill inte besvära Kollo med information att jag knullar i ställning A, B, Y och Ö.

Lellan
2008-08-16, 16:26
Jag förstår inte varför saker måste hållas privat, kommer ämnet upp så är det väl bara att säga som det är.

Nej, håller inte med. Vet man min ska man känna sig hedrad, för då tillhör man en krets av säg.. 3 pers. Å då är det ändå något som kanske inte direkt är värt att notera. Men notera att få vet så blir det iaf lite intressant? :D

Outar inte om den bland vänner eller släkt, men med ev. partners.

Haha, ja hur fasen skulle man annars göra? Outar själv inblandade, samt att jag i enstaka fall bollat med rådgivare i "vänkretsen".

Yes
2008-08-16, 16:36
Haha, du är inte ensam.. Vissa träffar man ju gång på gång (jag är faktiskt väldans övertygad om att killen som kör nattbuss gillar vattensport), men att faktiskt få veta det.. tja. I vissa fall blir ju den typen av sex lite tråkigare att tänka på när man vet att just den å den gör det. I andra fall så blir ju personen lite tråkigare pga att den gör just det å det.

Inte bara jag då tydligen.. Fö tror jag inte att någon över 25 längre räknas som normal, nån form av böjelse åt nåt håll, om än väldans harmlös, vore det förvånandsvärt om man inte skaffat sig. Så "norm" är nog väldigt flytande inom just sex.
Jag tycker faktiskt inte riktigt om att veta sånt heller. Det är en sak att fantisera ihop något knäppt och sitta och skratta åt det, men att faktiskt veta på riktigt... jag vill verkligen inte ha den insynen i folks privatliv.

Sen utgår jag egentligen från att alla är helyllenormala, typ att folk kanske har en och annan knasig fantasi men att det är en helt annan sak att förverkliga dem. Men jag vet inte...

Personligen är jag okej med att kanske berätta något i stora drag, för vänner eller kanske någorlunda anonymt, men det mesta håller jag för mig själv. Det kan vara kul att diskutera, men då fokuserar jag hellre på själva idén bakom något än specifika detaljer.

Lexidos
2008-08-16, 17:24
Jag tycker inte att det är något konstigt alls. Brukar prata om sånt med vänner, både killar o tjejer.

Piranha
2008-08-16, 17:33
Ska på maskeradfest nästa vecka och ska vara en slav (för att hänga ihop med ett tema). Frågan är bara hur man ordnar sig mörkhyad? Finns det kroppsfärg eller ska man köra hårt med spraytan? :D. Tips?

Spraytan kommer bli jekligt dyrt som du skall ha de så mörkt.

Och som sagt om du skall var mörk så hur skall du fixa "mandingo"?

sissa
2008-08-16, 17:53
Jag ser det som privat och brukar inte snacka om det. Tittar dock inte snett på folk som är mera öppna med det än jag. Inte i sig iallafall. Är det nån som däremot snackar väldigt mkt om sex och sitt eget sexliv och knappt nåt annat hela tiden så undrar man väl lite.

Men det är ju ingenting i sig som säger att man absolut inte får eller kan snacka öppet om det. Jag gör det dock inte som sagt.

Semiramis
2008-08-16, 18:38
Jag är privat men har inga invändningar mot att andra är mer öppna så länge öppenheten inte rör sig om partnerns tillkortakommanden. Tycker det är sjukt pinsamt när jag träffar kompisars respektive om jag har fått sådan information om dem.

Stoltz
2008-08-16, 18:58
Jag vill inte besvära Kollo med information att jag knullar i ställning A, B, Y och Ö.

Ö är riktigt bra, inte många som vågar prova den, men vi två vet ju hur bra den är.


Ontopic så är sex ett väldigt intressant och roligt ämne att diskutera. Jag vet inte varför, men det är oftast så, om det inte uppstår någon konstig stämning, typ som när den man diskuterar med avslöjar att hon tycker om att bli bajsad på av långa killar. Då drar jag mig undan lite, en svaghet från min sida.

PowPow
2008-08-16, 19:33
Ö är riktigt bra, inte många som vågar prova den, men vi två vet ju hur bra den är.


Ontopic så är sex ett väldigt intressant och roligt ämne att diskutera. Jag vet inte varför, men det är oftast så, om det inte uppstår någon konstig stämning, typ som när den man diskuterar med avslöjar att hon tycker om att bli bajsad på av långa killar. Då drar jag mig undan lite, en svaghet från min sida.

Varför det? Du är väl jättelång?

tjabon
2008-08-16, 19:50
Här, en bit utanför Jönköping finns inga sexuella.

Är man sexuell, så blir man trakasserad....(Halleluja !)

Lellan
2008-08-16, 20:01
Här, en bit utanför Jönköping finns inga sexuella.

Är man sexuell, så blir man trakasserad....(Halleluja !)


Om man outar kanske. En sökning på valfri sexsida ger nog en annan bild. :D

Äh, ni kommer ju inte med några teoriiier... haha.. varför vill man/ vill man inte? Vad vinner man på att bli sedd som sexuell alt asexuell?

mini
2008-08-16, 20:05
Om man outar kanske. En sökning på valfri sexsida ger nog en annan bild. :D

Äh, ni kommer ju inte med några teoriiier... haha.. varför vill man/ vill man inte? Vad vinner man på att bli sedd som sexuell alt asexuell?

Tror du verkligen att man ses som asexuell om man inte vill prata om sitt egna sexliv?

sissa
2008-08-16, 20:09
Om man outar kanske. En sökning på valfri sexsida ger nog en annan bild. :D

Äh, ni kommer ju inte med några teoriiier... haha.. varför vill man/ vill man inte? Vad vinner man på att bli sedd som sexuell alt asexuell?

Det är väl inget specifikt med just sex kanske. Snackar man öppet om det så är man nog generellt sett öppen som person?
Sen tror jag knappast att man ses som asexuell för att man inte snackar om sitt sexliv.