handdator

Visa fullständig version : Vilket kreatin? Tillsammans med EsaPro?


Dikkie
2008-08-16, 09:07
Tänkte att jag skulle testa kreatin, vilket ska jag beställa nu då?
Jag har kikat igenom hela kreatintråden på 21 sidor utan att få svar på mina frågor.

Kreatinpyruvat 150g (EISELT)
eller
Kreatin 1kg (EISELT)

Priset är ungefär desamma, bara det att man får ca 7grr mer av det som bara heter Kreatin.

Kan man ta kreatin tillsammans med EsaPro innan träningen utan att effekten på något av dessa försämras?

JoeyP
2008-08-16, 09:13
Kan man ta kreatin tillsammans med EsaPro innan träningen utan att effekten på något av dessa försämras?

Ja det kan du.

kulle
2008-08-16, 09:28
Tänkte att jag skulle testa kreatin, vilket ska jag beställa nu då?
Jag har kikat igenom hela kreatintråden på 21 sidor utan att få svar på mina frågor.

Kreatinpyruvat 150g (EISELT)
eller
Kreatin 1kg (EISELT)

Priset är ungefär desamma, bara det att man får ca 7grr mer av det som bara heter Kreatin.

Kan man ta kreatin tillsammans med EsaPro innan träningen utan att effekten på något av dessa försämras?

Jag tränar kampsport och har testat båda sorterna. Tyckte att Kreatinpyruvat var grymt bra för just mjölksyraträning och uthållighetsträning. Kanske placeboeffekt, men jag tyckte det gav mer.

Jag gillar dock inte priset, så nu blir det vanligt kreatin istället.

Fredriiik
2008-08-16, 11:02
Om du inte kört något kreatin innan så kör på de vanliga monohydratet.
De kommer funka kalas :)

Dikkie
2008-08-16, 11:06
Tack så mycket för svaren!
Nu beställde jag precis ett 1kg Kreatin (EISELT) :)

Blir till att testa det när jag kommer hem från Mallorca som jag ska till ikväll!
So long!

Lillstrumpa
2008-08-16, 18:57
När jag tidigare använt kreatin har det varit Eiselt's kreatinpyruvat i endosförpackningar. Surt, beskt och man gnisslade tänder och ryyyyste efter att ha druckit det, men jävlar i min låda vad jag orkade köra på passen. Rekommenderas! :thumbup:

perra_80
2008-08-18, 12:28
Tänkte att jag skulle testa kreatin, vilket ska jag beställa nu då?
Jag har kikat igenom hela kreatintråden på 21 sidor utan att få svar på mina frågor.

Kreatinpyruvat 150g (EISELT)
eller
Kreatin 1kg (EISELT)

Priset är ungefär desamma, bara det att man får ca 7grr mer av det som bara heter Kreatin.

Kan man ta kreatin tillsammans med EsaPro innan träningen utan att effekten på något av dessa försämras?


Kreatinpyruvatet ger en snabbare effekt o skall tas innan träningen..plus ingen dryg vätskeretention

Det vanliga Monohydraten ger dig rätt mycket vätska