handdator

Visa fullständig version : Eiselts Protec Protein


Razorman
2008-08-14, 22:20
Fyfan, tog precis min första protec drink med vanilj smak, de va lätt den vidrigaste proteindrinken jag har druckit nånsin om man nu kan kalla det en drink , va mer en gröt till konsistens, hur kan Eiselt misslyckas så hårt me protec men samtidigt lyckas så bra me DoublePro som är helt ljuvligt gott :confused:
aldrig mer Protec iaf :Virro :banned

King Grub
2008-08-15, 04:21
Där ser man.

Yankeee
2008-08-15, 05:00
Du får väl använda mer vätska om du inte gillar den grötiga konsistensen.

Per B
2008-08-15, 06:36
Jag använder Protec jordgubb, och nåt "grötkonsistens" känner jag då inte igen, även om den naturligtvis blir tjockare än rent vassle. Smaken är väl ok, men inte nån absolut favorit. Jag ser fram emot DoublePro med bärsmak. *drool*

Heniin
2008-08-15, 06:37
blir väl tjockt just på grund att det är en del kassein i den om jag inte har helt fel?

King Grub
2008-08-15, 06:45
Ja, verkar lite lönlöst att bli grinig över att kasein har en konsistens som... kasein.

solo
2008-08-15, 07:59
Älskar vanilj protec.... bra smak o milkshake känsla så det så *popcorn*

Muaytudd
2008-08-15, 08:03
Fyfan, tog precis min första protec drink med vanilj smak, de va lätt den vidrigaste proteindrinken jag har druckit nånsin om man nu kan kalla det en drink , va mer en gröt till konsistens, hur kan Eiselt misslyckas så hårt me protec men samtidigt lyckas så bra me DoublePro som är helt ljuvligt gott :confused:
aldrig mer Protec iaf :Virro :banned

Och vilka kaseinproteiner föredrar du framför protec och varför?

NiCrue
2008-08-15, 09:42
Fyfan, tog precis min första protec drink med vanilj smak, de va lätt den vidrigaste proteindrinken jag har druckit nånsin om man nu kan kalla det en drink , va mer en gröt till konsistens, hur kan Eiselt misslyckas så hårt me protec men samtidigt lyckas så bra me DoublePro som är helt ljuvligt gott :confused:
aldrig mer Protec iaf :Virro :banned

Håller med om att vaniljsmaken smakar, ja, speciellt. Var iof ett tag sedan jag hade den hemma, men om inte jag minns fel så har protec vanilj en bismak av papper?

Jordgubb och choklad är absolut att föredra.

Razorman
2008-08-15, 10:29
Och vilka kaseinproteiner föredrar du framför protec och varför?

Eiselts DoublePro tydligen, otroligt god hehe..

Håller med om att vaniljsmaken smakar, ja, speciellt. Var iof ett tag sedan jag hade den hemma, men om inte jag minns fel så har protec vanilj en bismak av papper?

Jordgubb och choklad är absolut att föredra.

inte smakat på jordgubb eller choklad synd att man valde fel då, men ja vanlilj har en väldigt skum bismak iaf, fick kväljningar i slutet på drinken usch hehe, förväntade inte mig att den skulle bli så grötig eftersom den oxo e en blandning mellan kasein o whey som doublepro

Muaytudd
2008-08-15, 11:08
[QUOTE=Razorman;3145179]Eiselts DoublePro tydligen, otroligt god hehe..

Ja den är otroligt god.

Tabbe
2008-08-15, 11:54
Blev också besviken på den, smakar väldigt syntetiskt och inte särskilt gott.

Låt den stå 20 min så blir det klart bättre, till och med ok.
Kommer inte köpa vanilj igen iaf, vill testa jordgubb dock.

Har testat lite olika vanilj pulver hoppades verkligen på protec men *spy*

vanilj och protein funkar inte tydligen.

NiCrue
2008-08-15, 12:01
inte smakat på jordgubb eller choklad synd att man valde fel då, men ja vanlilj har en väldigt skum bismak iaf, fick kväljningar i slutet på drinken usch hehe, förväntade inte mig att den skulle bli så grötig eftersom den oxo e en blandning mellan kasein o whey som doublepro

Ja, är det smak man är ute efter så får man nog satsa på DP.
Lite synd att den innehåller aspartam dock, men det är ju bara min personliga åsikt ;)

Heniin
2008-08-15, 12:23
Tycker ni inte om konsistensen så köp en blandning mellan kasein och vassle eller helt enkelt kör vassle :)

Razorman
2008-08-15, 12:58
Tycker ni inte om konsistensen så köp en blandning mellan kasein och vassle eller helt enkelt kör vassle :)

protec e en blandning mellan vassle o kasein väl

NiCrue
2008-08-15, 14:16
protec e en blandning mellan vassle o kasein väl

Ja, det är det. 70/30 om jag inte missminner mig.

Per B
2008-08-15, 14:23
Ja, det är det. 70/30 om jag inte missminner mig.

25/75 förhållande mellan vassle/kasein tror jag det är. Jämför med 20/80 som DoublePro har (samma fördelning som i mjölk).

ravendb
2008-08-15, 15:03
protec e en blandning mellan vassle o kasein väl

Det är DoublePro också... :hbang:

Jontro
2008-08-15, 21:10
jag håller värkligen också med.. gav bort min påse direkt efter 3 portions försök.. har ätit många olika kasien protein och tom blandat själv whey med kasein men aldrig varit med om något så äckligt protein.

christian9
2008-08-15, 22:34
Förstår inte... Jag kör Protec choklad nu, och det är rena godiset!

Razorman
2008-08-15, 23:03
Förstår inte... Jag kör Protec choklad nu, och det är rena godiset!

Kanske bara är Vanilj som smakar spya då :(

christian9
2008-08-15, 23:24
Antingen det eller också har deras EsaPro sabbat mina smaklökar. =)

Wiktor
2008-08-16, 07:48
Vilka andra kaseintillskott jämför du det med?

Razorman
2008-08-16, 13:24
Vilka andra kaseintillskott jämför du det med?

jadu, om man jämför protec vanilj vilket e det ända protec jag testat med DoublePro som e från samma tillverkare (Eiselt) så är det verkligen som dag o natt, njuter i fulla drag av DoublePro alla smaker medans jag fick spyattacker av protec vanilj

TylerDurden84
2008-08-17, 21:46
Har kört Protec Vanilj länge. Smakar kanon enligt mig. Bra arom och smak av vanilj, med mjölk bli det super!

wwraver
2008-08-17, 22:34
Jag håller fullständigt med. Mina strumpor smakar bättre efter ett träningspass och en hel dag på jobbet. Protec choklad var detta.
Testade först med vatten, vilket får allt att smaka skit, så jag trodde väl att mjölk skulle bli bättre. Inte då.

Det bör verkligen sägas att jag inte brukar vara kräsen av mig. Det behöver inte smaka milkshake direkt, men detta... stön :) Blev en DoublePro istället, vilket smakar tusen gånger bättre. Helt klart värt prisskillnaden.

Marcs
2008-08-26, 13:05
Jag kör på Protec vanilj nu, första gången jag testade visste jag inte riktigt var jag skulle ta vägen, men för att få bort lite av smaken så har jag i lite mandelspån! Blir lite annorlunda, så man får iallafall i sig de och då med en rätt så bra smak!:)

Marulk
2008-08-26, 16:02
Håller med. Köpte Protec vanilj för att jag trodde det skulle smaka ok. Jag har kört med protec choklad ett år, och det har jag vant mig vid -tycker tillochmed det smakar gott.
Men alltså, jag blev förvånad när jag smakade protec vanilj. Riktigt tokäckligt tyckte jag. Har vant mig en aning nu, men det är ingen höjdare ändå.

Menar ni att DoublePro smakar mycket bättre?
Hur smakar DoublePro choklad då?

Bra att veta till nästa köp......

Martin Löwgren
2009-03-13, 15:21
Bumpar denna tråd.

vad är skillnanden mellan Protec och Double pro. 25/75 i protec jämfört med 20/80 i double pro vassle/kesein.

Nåt mer måste ju skilja för annars är det ju i stort sett två identiska produkter?

Mvh

Kischen
2009-03-13, 15:37
Bumpar denna tråd.

vad är skillnanden mellan Protec och Double pro. 25/75 i protec jämfört med 20/80 i double pro vassle/kesein.

Nåt mer måste ju skilja för annars är det ju i stort sett två identiska produkter?

Mvh

Minnet säger sötningsmedel, apartam/sukralos men att komma ihåg saker är inte min starka sida.

CrazyJoeDavola
2009-03-13, 15:40
Bumpar denna tråd.

vad är skillnanden mellan Protec och Double pro. 25/75 i protec jämfört med 20/80 i double pro vassle/kesein.

Nåt mer måste ju skilja för annars är det ju i stort sett två identiska produkter?

Mvh

Protec = sukralos
DP = aspartam

Martin Löwgren
2009-03-14, 12:21
Protec = sukralos
DP = aspartam

Men vad är meningen med två identiska produkter om det bara är lite sötningsmedel som skiljer?

Tack för svar iallafall :thumbup:

Eddie Vedder
2009-03-14, 12:53
Men vad är meningen med två identiska produkter om det bara är lite sötningsmedel som skiljer?

Det finns nog helt klart en kundkrets som är villiga att betala för smaksatt proteinpulver där aspartam inte är sötningsmedlet. Många är väldigt tveksamma till just aspartam. En hel del trådar här på Kolo tyder ju på det bl.a.

Martin Löwgren
2009-03-14, 13:31
Det finns nog helt klart en kundkrets som är villiga att betala för smaksatt proteinpulver där aspartam inte är sötningsmedlet. Många är väldigt tveksamma till just aspartam. En hel del trådar här på Kolo tyder ju på det bl.a.

Aha :)

Ahlner
2009-03-14, 20:05
Det finns nog helt klart en kundkrets som är villiga att betala för smaksatt proteinpulver där aspartam inte är sötningsmedlet. Många är väldigt tveksamma till just aspartam. En hel del trådar här på Kolo tyder ju på det bl.a.

Men..det är ju nästan samma pris och aspartam i båda?

http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=21&products_id=44

Vad är det jag inte förstår? :)

haslish
2009-03-14, 20:22
På eiselts hemsida står det detta om protec

INGREDIENSER (aktiva):
Kalciumkaseinat, vassleproteinisolat

INGREDIENSER (inaktiva):
Xanthanfiber , Guarkärnmjöl, Aromämnen, Sukralos. Jordgubbsmak
innehåller även Rödbetspulver. Chokladsmak innehåller även Kakao.

och i webshopen står det

INGREDIENSER: Protein (Alfa-, beta-, gamma- och kappa-kasein, laktoglobulin,
laktalbumin,serumalbumin, immunoglobulin och laktoferrin), L-glutamin,
Xanthanfiber, Guarkärnmjöl, Aromämnen, Aspartam. Jordgubbsmak innehåller
även Rödbetspulver. Chokladsmak innehåller även Kakao.

WHITEFOLKS
2009-03-14, 20:50
Doublepro tror jag ska ha "bättre" smak.

Sen är doublepro baserat på mjölkprotein medans protec är baserat på kalciumkaseinat + vassle. Gör det någon skillnad? Who knows.

Anton Fräs
2009-03-16, 23:02
Jag tycker protec vanilj är jättegod. Får inte ta för lite vätska, då kan det bli grötigt och nästan bittert i smaken.

ChrisDEFC
2009-03-17, 00:00
instämmer med trådskaparen, protec är ingen höjare medans double pro är precis det, en höjdare alltså. fick blanda min protec jordgubb med vassleprotein med jordgubbssmak för att få ner det. double pro däremot ser jag som rena godiset och har precis beställ tre påsar. aldrig mer protec här.

cammen
2009-03-19, 00:35
Eiselts doublepro med smaken banana-peanut, känner man smaken av peanut eller smakar det som en vanlig banansmak bara?

Godfella
2009-03-19, 07:55
Eiselts doublepro med smaken banana-peanut, känner man smaken av peanut eller smakar det som en vanlig banansmak bara?

Det luktar jordnöt, gör det. Men smaken är 99% mosad banan. Personligen tycker jag att den är jättegod.