handdator

Visa fullständig version : Jag äfter 7 månaders träning


lill_august
2008-08-14, 22:00
Hej innan jag börjar skriva så vill jag bara säga att jag har dyslexi så jag skulle uppskatta om ni inte klaga på fel som kan uppkomma:) .Men men. Jag har nu tränat på gym i ca 7 månader, innan var jag LITEN. Jag är ca 172cm och vägde innan jag började träna runt 57-60 kg, Nu 7 månader sennare väger jag ca 70 kg. Men nu står det still....*cry* När jag började träna åt jag som en häst och märkde faktiskt väldigt fort skillnad men nu står jag still på mina 70 kg*gah!* . Så snälla...Kan ni inte ge mig råd för att kunna bli större så att säga*cupid* Och ser ni något jag behöver träna mer på så säg till. Tyvär har jag inte kort på benen, men kan försöka fixa det.

*18 år (Nu den 16/8 )
*172 cm lång
*70 kg
*Tränar ca en timma: måndag,tisdag,torsag och fredag

*Måndag: biceps,triceps, bröst och axlar
*Tisdag: Mage, rygg och ben!
*Torsdag: Biceps,triceps, bröst och axlar
*Fredag: Mage, rygg och ben!
Morsan jobbar med vad man ska äta och skit så jag äter rätt. ( Frukost, lunch, middag. MYCKET sällan godis, dricka eller dylikt!
Jag dricker/äter inget kosttillskott för enligt mig är det bara skit :Virro

Men som sagt, komentera gjärna vad ni tycker, vad kan jag träna mer och ge gärna bra övningar.
Nåja, över till bilderna

RYGG
http://forumbilder.se/show.aspx?iid=12420081019418be8

MAGE
http://forumbilder.se/show.aspx?iid=cf42008104624fa81

BICEPS
http://forumbilder.se/show.aspx?iid=27420081053187b01


(FÖRLÅT också, råkade posta samma tråd fast i fel del )

Mega_man1000
2008-08-14, 22:14
ser bra ut;) ett par lite större bröst och axlar skulle inte vara fel men det kommer! ifall du vill bli större är det bara äta fler kcal än vad du förbrukar;) exempelvis kanske du äter ca 3000 kcal nu men vikten står stilla:) pröva då att äta ca 3200-3500 kcal/dag. ligg på ett normalt överskott och kolla om vikten går upp. Om inte så utöka det med 200-500 kcal

lycka till!!!!!!

lill_august
2008-08-14, 22:24
Måste faktiskt skylla på dålig pose*cupid*
Tycker också brösten och axel ser små ut om jag jämför mot i spegeln!
Men du har ändås rätt. dom behövs tränas mer....
Men mina bröst drar sig "utåt"*screwy* Hur kan jag träna så dom kommer tätare varandra?

CITAT: " ifall du vill bli större är det bara äta fler kcal än vad du förbrukar" Vill jag ju inte bli större på det sättet xD

Exhale_
2008-08-14, 22:37
CITAT: " ifall du vill bli större är det bara äta fler kcal än vad du förbrukar" Vill jag ju inte bli större på det sättet xD

Aha, anabola steroider då?

babidi
2008-08-14, 22:38
Eftersom jag är säker på att du kommer få en massa negativ feedback på ditt schema och dina bilder etc. så säger jag bara att du ska fortsätta köra så kommer musklerna komma. Lägg lika mycket tid på alla muskler och se till att äta mycket. Vill du gå upp i vikt så är kosttillskott att föredra även om du tycker det är skit.

glhf.

demode
2008-08-14, 22:41
Ser okej ut, såg typ likadan ut efter några månaders träning o jag var stolt för det. Kör på och ät gärna lite extra protein :)

demode
2008-08-14, 22:47
När du gör ryggposen "Back Double Biceps" försök göra ryggen bredare och få upp armbågarna, det kommer se bättre ut.

mvh

Wiktor
2008-08-15, 08:18
Varför ett 2-split schema när du tränar 4 ggr i veckan? Jag hade satsat på ett 4-split schema.
Varför är kosttillskott skit?

Scratch89
2008-08-15, 08:24
Ja du, ditt schema var ju rätt dåligt, och då man inte har några förebilder är det helt omöjligt att veta vad som hänt.

lill_august
2008-08-15, 09:48
Aha, anabola steroider då?

A typ det =D Kan du fixa?.....
NEJ självklart inte:smash:

Eftersom jag är säker på att du kommer få en massa negativ feedback på ditt schema och dina bilder etc. så säger jag bara att du ska fortsätta köra så kommer musklerna komma. Lägg lika mycket tid på alla muskler och se till att äta mycket. Vill du gå upp i vikt så är kosttillskott att föredra även om du tycker det är skit.

glhf.
Sen att jag kommer få negativ feedback fattar jag också, jag hade ju inte förväntat mig svar som: "JÄVLAR VILKEN KROPP", "SHIT vad jag är avundsjuk", " Du ser perfekt ut"
Även om det hade varit kul = )

Får väll kolla på kosttillskott då : )

Ser okej ut, såg typ likadan ut efter några månaders träning o jag var stolt för det. Kör på och ät gärna lite extra protein :)

Ni skulle sett mig innan, JAG är sjukt nöjd med det jag har lyckats med hittils, Men jag vill gjärna forstätta utvecklas . Och tack för tipset om rygg posen.

Ja du, ditt schema var ju rätt dåligt, och då man inte har några förebilder är det helt omöjligt att veta vad som hänt.

Det är killen som jobbar på gymet som har gett mig det:smash: Men aså mina över armar var som mina under armar i dag! .....
Ge mig ett bättre då istället för säga det är skit = )

Varför ett 2-split schema när du tränar 4 ggr i veckan? Jag hade satsat på ett 4-split schema.
Varför är kosttillskott skit?
Okey tack!
Ne det tycker det oftast smakar skit och sen känns det som det bara funkar psykiskt!...men övertala mig = )

Wiktor
2008-08-15, 10:14
Förslag på träningscheman:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87454

Lägga någon tid på att försöka övertala dig tänker jag inte göra. Men kan ju säga att du har fel när du säger att det enbart fungerar psykiskt, tex protein fungerar lika bra i pulverform som i matform.

meurt
2008-08-15, 11:55
Ne det tycker det oftast smakar skit och sen känns det som det bara funkar psykiskt!...men övertala mig = )

Läs i kostillskottsdelen istället... Och läs runt lite i övrigt på sidan, finns en del nyttiga tips!

Heniin
2008-08-15, 12:09
A typ det =D Kan du fixa?.....
NEJ självklart inte:smash:


Sen att jag kommer få negativ feedback fattar jag också, jag hade ju inte förväntat mig svar som: "JÄVLAR VILKEN KROPP", "SHIT vad jag är avundsjuk", " Du ser perfekt ut"
Även om det hade varit kul = )

Får väll kolla på kosttillskott då : )



Ni skulle sett mig innan, JAG är sjukt nöjd med det jag har lyckats med hittils, Men jag vill gjärna forstätta utvecklas . Och tack för tipset om rygg posen.



Det är killen som jobbar på gymet som har gett mig det:smash: Men aså mina över armar var som mina under armar i dag! .....
Ge mig ett bättre då istället för säga det är skit = )


Okey tack!
Ne det tycker det oftast smakar skit och sen känns det som det bara funkar psykiskt!...men övertala mig = )

varför ska han övertala dig om något som gynnar din träning? vet du hur dumt det där lät.

Aekkelpotta
2008-08-15, 16:49
men övertala mig = )

No pain, no gain som man säger i krokarna.
Det hjälper en hel del, du får helt enkelt tro mig.

För övrigt, kötta på så ska du nog bli ännu mer nöjd :)
Looking good so far.

Ganymedes
2008-08-15, 18:04
Svårt att säga något vettigt på de bilderna. Men det ser ut som att du gör något vettigt iaf. Schemat ger jag inte mycket för. Och jag är tacksam över att hittat någon som är sämre på att posera än vad jag är. ;) Försök öva posering så ska du se att dina träningsresultat kommer mer till sin rätt. Kämpa på, och ge för tusan bövlar inte upp även om det stagnerar ett tag. Det lossnar, det lovar jag!

lill_august
2008-08-15, 18:59
varför ska han övertala dig om något som gynnar din träning? vet du hur dumt det där lät. Haha jo...Men det jag menade var att han skulle övertala mig genom att säga att det är bra FÖR ATT "bla bla bla"
Precis som du ska köpa ny skidor, då kan du ju fråga varför är ett per skidor är bättre en ett annat par! :)
Samma här: Varför är det bättre att äta protein pulver när man äter bra mat! = )

No pain, no gain som man säger i krokarna.
Det hjälper en hel del, du får helt enkelt tro mig.

För övrigt, kötta på så ska du nog bli ännu mer nöjd :)
Looking good so far.
Hmm. ska fundera på det, men ge mig gärna argument VARFÖR det är bra! = )
Tack = )

Svårt att säga något vettigt på de bilderna. Men det ser ut som att du gör något vettigt iaf. Schemat ger jag inte mycket för. Och jag är tacksam över att hittat någon som är sämre på att posera än vad jag är. ;) Försök öva posering så ska du se att dina träningsresultat kommer mer till sin rätt. Kämpa på, och ge för tusan bövlar inte upp även om det stagnerar ett tag. Det lossnar, det lovar jag!

Om du hade sagt att det inte var något vettigt jag gjort skulle jag sluta träna ; D
Sen ska jag ändra på schemat nu.
Haha nej jag är inte heller stålt över dom bilderna. Men som sagt. Gör det ju inte dagligen heller, detta är faktiskt 1:a gången. Tro det eller ej = )

lill_august
2008-08-15, 19:23
Det här med protein polver, Kan inte någon ge mig förslag på något bra. det finns ju ett HAV med olika. Protein, kreatin, fett förbränning, amino. ja vet inte allt!
Shit, allt blir bara rörigt*gah!*
Grejen är den att jag tränar magen lika mycket som te.x armar men jag lyckas aldrig få fram något "packet", MEN det är allt rätt så hårt under min fina stötdämpning MEN det synns inte. Jag är ute och går med hunden dagligen och springer i bland också, så jag tycker det borde synas lite mer.(Det syns i allafall betydligt mer nu när jag har börjat tränat) Men får helt enkelt inte till det. Jag är ju lite mullig på magen som inte vill bort, trots att jag MYCKET sällan äter godis och fet mat(typ pizza eller bacon och skit) Har också dratt ner LITE på portionerna och lagt mer grönt på talriken. Men som jag har sagt tidigare så jobbar morsan med kost så våran mat hemma har alrig mer fett en vad som behövs, men aa...
Sen måste jag nog erkänn att mamma också har sagt att jag inte behöver äta protein pulver eller kreatin och allt vad det nu heter, just för vi äter såpas bra hemma!
Men vad är det jag söker?

Cilia
2008-08-15, 19:42
Äsch killen är ju nybörjare. Han kan mycket väl köra på det där schemat tills han lär sig övningarna rätt och kan ta i ordentligt. Sen kan han lägga upp andra typer av pass.

Tror inte heller han behöver kosttillskott. Äter han bra och allsidig kost klarar han sig mycket bra på det utan att äta extra. Sen är inte proteinpulver skit utan ett bra komplement om man inte orkar/hinner få i sig mat.

lill_august
2008-08-15, 19:53
Äsch killen är ju nybörjare. Han kan mycket väl köra på det där schemat tills han lär sig övningarna rätt och kan ta i ordentligt. Sen kan han lägga upp andra typer av pass.

Tror inte heller han behöver kosttillskott. Äter han bra och allsidig kost klarar han sig mycket bra på det utan att äta extra. Sen är inte proteinpulver skit utan ett bra komplement om man inte orkar/hinner få i sig mat.

Exakt, är nybörjare:em:
Ne men tränat i snart 7 månader nu och det är inte allt för länge, jag vet. Ska byta gym nu också för att vara ärlig är det gymet jag är på nu SKIT. Ska f*n ta kort på det, ni kommer skratta! Jag lovar, sen dom äldre som är där säger ofta att han som jobbar där, det han säger kan man slänga tillsammans med hund skit!
Så hoppas att det nya gymet kan ge mig ett pass som är bra för mig!
EXAKT så säger morsan också. Att jag klarar mig utan problem med det jag äter! Men det skulle ändås vara kul om någon kunde ge mig förslag på något bra protein eller dylikt!

meurt
2008-08-15, 21:13
som sagt läs själv i kosttillskottsdelen/Kost&Näring! Finns massvis med tips...

KaptenKnäsvag
2008-08-15, 23:17
Hej innan jag börjar skriva så vill jag bara säga att jag har dyslexi så jag skulle uppskatta om ni inte klaga på fel som kan uppkomma:) .Men men. Jag har nu tränat på gym i ca 7 månader, innan var jag LITEN. Jag är ca 172cm och vägde innan jag började träna runt 57-60 kg, Nu 7 månader sennare väger jag ca 70 kg. Men nu står det still....*cry* När jag började träna åt jag som en häst och märkde faktiskt väldigt fort skillnad men nu står jag still på mina 70 kg*gah!* . Så snälla...Kan ni inte ge mig råd för att kunna bli större så att säga*cupid* Och ser ni något jag behöver träna mer på så säg till. Tyvär har jag inte kort på benen, men kan försöka fixa det.

*18 år (Nu den 16/8 )
*172 cm lång
*70 kg
*Tränar ca en timma: måndag,tisdag,torsag och fredag

*Måndag: biceps,triceps, bröst och axlar
*Tisdag: Mage, rygg och ben!
*Torsdag: Biceps,triceps, bröst och axlar
*Fredag: Mage, rygg och ben!
Morsan jobbar med vad man ska äta och skit så jag äter rätt. ( Frukost, lunch, middag. MYCKET sällan godis, dricka eller dylikt!
Jag dricker/äter inget kosttillskott för enligt mig är det bara skit :Virro

Men som sagt, komentera gjärna vad ni tycker, vad kan jag träna mer och ge gärna bra övningar.
Nåja, över till bilderna

RYGG
http://forumbilder.se/show.aspx?iid=12420081019418be8

MAGE
http://forumbilder.se/show.aspx?iid=cf42008104624fa81

BICEPS
http://forumbilder.se/show.aspx?iid=27420081053187b01


(FÖRLÅT också, råkade posta samma tråd fast i fel del )

1) Du är fortfarande liten.

2) Din morsa "jobbar med vad man ska äta och skit"? Är det hennes officiella arbetstitel?

3) Du äter tre gånger om dagen? Vad diciplinerat av dig.

4) Kosttillskott är skit, i ditt anseende? Ja, det kommer ju verkligen från någon som vet vad han talar om, i sådana fall. *host* du väger 70 kg *host.

5) Du måste äta mer kcal än du förbrukar för att växa i MUSKELMASSA OXÅ.

6) Du blir inte fet av godis eller pizza i sig. Man kan gå ned i vikt av en all-godis-pizza-diet.

7) Din mamma anser att du bör skrota kostillskott för att du äter tillräckligt bra hemma - men du växer inte? Då äter du väl inte tillräckligt bra.

8) Du kan inte ändra dina muskelfästen.

Du är gullig, och har mycket att lära.

Fredrik_S
2008-08-15, 23:53
Du måste absolut inte ta något proteinpulver, det är minst lika bra och ofta bättre om du kan gå upp i vikt genom att äta den lagade maten. Problemet är att det kanske är svårt att gå upp i vikt genom att bara äta fast föda, då man ofta blir mättare av det.
Det kan alltså hjälpa till att skapa det där kaloriöverskottet som är så nödvändigt för muskeluppbyggnad om man tar ett lättdrucket proteintillskott till exempel. Men det är på inget sätt avgörande för framgång. Och inte bättre än en vanligt kycklingfile extra tex...

En vanligt fallgrop för nybörare är att de tror att man måste ta proteintillskott och att om de inte gör det så växer de inte. Samtidigt har de ingen aning om vad deras vanliga kost gör. Det är betydligt bättre å börja i den änden att man får koll på vad maten gör innan man ger sig på proteinpulver.

Programmet du kör är inte heller skit som någon skrev i tråden
Utan det kan vara ett mycket bra program om du får hjälp med att välja bra övningar och bra utförande från kunniga.

babidi
2008-08-16, 10:59
Jag har tränat en kortare tid än va du har men inte fan är jag nybörjare. Det handlar inte bara om tiden du spenderar på gymmet. Använd internet, youtube, kolo. På kolo finns nästintill allt du behöver veta om träning. Gå in på best of kolozzeum brädan och läs utvecklade instruktioner om alla basövningar, läs även hur du best delar upp ett schema. Det finns utvecklade guider till att få i sig en mångsidigkost. Det finns poserings-guider. Läs journaler, ser du någon övning du tänkt testa kan du fråga personer som använder den va dom tycker etc. Istället för att ha gymmet som en hobby så kan du göra den till en livsstil :P

Ditt magmuskler-problem kan vara att du högreppar. Använd vikt så du endast klarar 10-12rep så muskeln känner att den inte orkar och tvingas utvecklas och växa. Sitt fan inte och gör 100vanliga situps och sen 100 till.

lill_august
2008-08-16, 11:30
Du måste absolut inte ta något proteinpulver, det är minst lika bra och ofta bättre om du kan gå upp i vikt genom att äta den lagade maten. Problemet är att det kanske är svårt att gå upp i vikt genom att bara äta fast föda, då man ofta blir mättare av det.
Det kan alltså hjälpa till att skapa det där kaloriöverskottet som är så nödvändigt för muskeluppbyggnad om man tar ett lättdrucket proteintillskott till exempel. Men det är på inget sätt avgörande för framgång. Och inte bättre än en vanligt kycklingfile extra tex...

En vanligt fallgrop för nybörare är att de tror att man måste ta proteintillskott och att om de inte gör det så växer de inte. Samtidigt har de ingen aning om vad deras vanliga kost gör. Det är betydligt bättre å börja i den änden att man får koll på vad maten gör innan man ger sig på proteinpulver.

Programmet du kör är inte heller skit som någon skrev i tråden
Utan det kan vara ett mycket bra program om du får hjälp med att välja bra övningar och bra utförande från kunniga.

TACK så jätte mycket! :thumbup: Mycket bra svar!Får se vad dom säger på det nya gymet = )

Jag har tränat en kortare tid än va du har men inte fan är jag nybörjare. Det handlar inte bara om tiden du spenderar på gymmet. Använd internet, youtube, kolo. På kolo finns nästintill allt du behöver veta om träning. Gå in på best of kolozzeum brädan och läs utvecklade instruktioner om alla basövningar, läs även hur du best delar upp ett schema. Det finns utvecklade guider till att få i sig en mångsidigkost. Det finns poserings-guider. Läs journaler, ser du någon övning du tänkt testa kan du fråga personer som använder den va dom tycker etc. Istället för att ha gymmet som en hobby så kan du göra den till en livsstil :P

Ditt magmuskler-problem kan vara att du högreppar. Använd vikt så du endast klarar 10-12rep så muskeln känner att den inte orkar och tvingas utvecklas och växa. Sitt fan inte och gör 100vanliga situps och sen 100 till.

Samma sak här: Tack så jätte mycket för bra svar! Klar gjorde en hel del och fick mig att tänka om :)
Men ska ta en titt på best of kolozzeum = )

Fredrik_S
2008-08-16, 12:11
TACK så jätte mycket! :thumbup: Mycket bra svar!Får se vad dom säger på det nya gymet = )


Var alltid kritiskt, det är väldigt lätt att suga åt sig allt man hör från allihopa och då skapa halvkalabalik av blandad information.
Även om någon vältränad personlig tränare/instruktör på ett gym säger en sak så är det inte säkert att det är den enda korrekta sanningen.
Det är sällan så svart på vitt att bara EN enda sak är rätt och att det är enda sättet att nå någonstans.

Det är vanligt att folk är väldigt bestämmda på hur man ska träna och inte är flexibla i sitt tänkande.
Olika saker man kan höra är tex...
*Träna högst en gång i veckan per muskelgrupp annars växer du inte
*Helkroppspass är värdelöst
*Halvkropppass är värdelöst
*Du måste ta protinpulver
*Det är bäst att träna på morgonen
*Det är sämst att träna på morgonen
*Den här övningen är bäst för att få stora muskler
osv... osv...

regus
2008-08-16, 13:16
1) Du är fortfarande liten.

2) Din morsa "jobbar med vad man ska äta och skit"? Är det hennes officiella arbetstitel?

3) Du äter tre gånger om dagen? Vad diciplinerat av dig.

4) Kosttillskott är skit, i ditt anseende? Ja, det kommer ju verkligen från någon som vet vad han talar om, i sådana fall. *host* du väger 70 kg *host.


Du är gullig, och har mycket att lära.

Att vara sådär kaxig funkar bara om man har något att backa upp det med.

DarcyGrahn
2008-08-16, 14:27
Ja du, ditt schema var ju rätt dåligt, och då man inte har några förebilder är det helt omöjligt att veta vad som hänt.

Jag tycker hans schema var bra iaf.

samsung
2008-08-16, 15:21
För första gången måste jag hålla med kapten knäsvag :D

lill_august
2008-08-17, 13:54
:thumbup: Var alltid kritiskt, det är väldigt lätt att suga åt sig allt man hör från allihopa och då skapa halvkalabalik av blandad information.
Även om någon vältränad personlig tränare/instruktör på ett gym säger en sak så är det inte säkert att det är den enda korrekta sanningen.
Det är sällan så svart på vitt att bara EN enda sak är rätt och att det är enda sättet att nå någonstans.

Det är vanligt att folk är väldigt bestämmda på hur man ska träna och inte är flexibla i sitt tänkande.
Olika saker man kan höra är tex...
*Träna högst en gång i veckan per muskelgrupp annars växer du inte
*Helkroppspass är värdelöst
*Halvkropppass är värdelöst
*Du måste ta protinpulver
*Det är bäst att träna på morgonen
*Det är sämst att träna på morgonen
*Den här övningen är bäst för att få stora muskler
osv... osv...

Jo tack jag vet, man tar gärna åt sig vad "den där stora killen som kör med 30 kg hantlar" säger!
Sånna här goda tips och råd gillar jag :thumbup:
Jag tycker hans schema var bra iaf.
Hahah inte jag heller...Men men ;)

Mapa
2008-08-17, 14:26
off topic:

Jag har tränat en kortare tid än va du har men inte fan är jag nybörjare.

*bs*

imo är man nybörjare 1-2 år minst... man har inte lärt sig hur man reagerar på volym, frekvens och framför allt kostens effekt på ett halvår..

on: träna tungt och ät ordentligt mat så ska de här bli bra

babidi
2008-08-17, 15:44
off topic:



*bs*

imo är man nybörjare 1-2 år minst... man har inte lärt sig hur man reagerar på volym, frekvens och framför allt kostens effekt på ett halvår..

on: träna tungt och ät ordentligt mat så ska de här bli bra

wow, att du kan slänga ut sånna saker på rak arm utan att själv förstå hur dum du låter. Det handlar väl mer om kunskap och hur man går tillväga och inte bara hur länge man tränat? Vet folk som spenderat mer än 2år på gymmet som fortf discotränar.

btw, zlatan började spela fotboll när han va 18, när han va 20 spelade han i svenska landslaget. Vilken jävla nybörjare...

Three pigs
2008-08-17, 15:49
wow, att du kan slänga ut sånna saker på rak arm utan att själv förstå hur dum du låter. Det handlar väl mer om kunskap och hur man går tillväga och inte bara hur länge man tränat? Vet folk som spenderat mer än 2år på gymmet som fortf discotränar.

btw, zlatan började spela fotboll när han va 18, när han va 20 spelade han i svenska landslaget. Vilken jävla nybörjare...

Kroppen är i alla fall nybörjare minst 1-2 år.

Tror du verkligen på det zlatan säger? :P

Wao
2008-08-17, 16:20
Måste hålla med babidi här. Han vet mycket mer än många i vår umgängeskrets även fast han tränat en bråkdel av vad vi har, det kallar jag inte nybörjare.

Mapa
2008-08-17, 16:35
wow, att du kan slänga ut sånna saker på rak arm utan att själv förstå hur dum du låter. Det handlar väl mer om kunskap och hur man går tillväga och inte bara hur länge man tränat? Vet folk som spenderat mer än 2år på gymmet som fortf discotränar.

btw, zlatan började spela fotboll när han va 18, när han va 20 spelade han i svenska landslaget. Vilken jävla nybörjare...

slappna av, ta inte så illa upp :n00b de handlar om mer än kunskap om olika splittar och övningar, men bra att du informerar mig, när man har lämnat discoträningen så är man alltså inte längre nybörjare :) man lär sig nåt nytt varje dag

va? va pratar du om? fotboll är inte relevant här men... angående zlatan.... "som 10-åring började Ibrahimović att spela fotboll i FBK Balkan"

edit: jag anser mig själv som nybörjare då jag tränat seriöst i 18-20 månader.. att inte anse sig som nybörjare efter 6månader.... plz

Tjuckot
2008-08-17, 16:47
Såklart man är nybörjare om tränat runt halvåret. Hur mycket man än läst och tror man kan så kan man omöjligt ha prövat på och kunnat utvärdera olika träningsmetoder, övningar osv på en sådan kort period. Det finns personer som tränat ett flertal år och anser sig vara nybörjare, men det handlar om att vara ödmjuk också. Känns det logiskt att ha tränat en så kort period och därmed inte vara nybörjare?

tigerofsweden
2008-08-17, 16:53
Såklart man är nybörjare om tränat runt halvåret. Hur mycket man än läst och tror man kan så kan man omöjligt ha prövat på och kunnat utvärdera olika träningsmetoder, övningar osv på en sådan kort period. Det finns personer som tränat ett flertal år och anser sig vara nybörjare, men det handlar om att vara ödmjuk också. Känns det logiskt att ha tränat en så kort period och därmed inte vara nybörjare?

+1 Du skrev vad jag tänkte.

Jag kan villigt erkänna att jag är nybörjare, både resultat- och kunskapsmässigt men jag tar verkligen inte det som en förolämpning vilket babidi verkar göra.

shadowfire
2008-08-17, 16:58
Men lol.
Klicka på |Allmänt| -> |New thread| -> |Title: När slutar man vara nybörjare| och ta er diskussion dit istället.

Till lill_august: BRA start där, du verkar ha fått upp intresset och känner på vikterna. Det är ungefär så långt du ska ha kommit på den lilla träningstiden du har än så länge. Smygkika i journaler här på forumet och läs vad de som är erfarna och har tränat i många, många år gör. Läs guider/titta i best of kollo-hörnan, där finns massor av nyttig info att hämta. Sist men inte minst, ha tålamod, fortsätter du träna/äta/vila rätt så kommer du få resultat, men det tar också glatt sin tid.

lill_august
2008-08-17, 17:00
Det börjar komma lite väl of topic nu va...
Men som slut sats har jag kommit fram till att: Skita i något tillskott tillsvidare, börja på nytt gym, kanske byta schema, får se vad killarna på nya gymet säger om hur jag kör nu, forska mer i ämnet träning, fortsätta äta som jag gör och ge 110 % på gymet! = )

Sen att zlatan blev proffs på 2 år. In my as...
Hör du inte hur dumt det låter? = )
Btw. Har du någon källa på att han började som 18 år?
Edit: jag har åkt skidor sen jag ploppa ut ur min kära mor. Och jag måste erkänna att jag är jävligt bra, men fan inte proffs för jag har stått på ett par skidor i 17 år!

Mapa
2008-08-17, 17:03
Det börjar komma lite väl of topic nu va...
Men som slut sats har jag kommit fram till att: Skita i något tillskott tillsvidare, börja på nytt gym, kanske byta schema, får se vad killarna på nya gymet säger om hur jag kör nu, forska mer i ämnet träning, fortsätta äta som jag gör och ge 110 % på gymet! = )

Sen att zlatan blev proffs på 2 år. In my as...
Hör du inte hur dumt det låter? = )
Btw. Har du någon källa på att han började som 18 år?

sorry för offtopic... låter vettigt de du säger



här är info om zlatan.. iofs från wikipedia.. men jag lovar att zlatan INTE börja när han va 18...

Zlatan Ibrahimović föddes och växte till stor del upp i Rosengård i Malmö. På grusplanen vid Cronmans väg och Bennets väg hos sin mamma i Rosengård sparkade han boll från tidig ålder. Han fick sina första fotbollsskor när han var fem år och som 10-åring började Ibrahimović att spela fotboll i FBK Balkan. Efter en kort tid i BK Flagg värvades sedan Ibrahimović 1995 till Malmö FF när han var 13 år. Där fick han möjligheten att utvecklas som fotbollsspelare. Efter att ha gått ur Stenkulaskolan med godkända 3,2 i snitt och gått merparten av gymnasiet på Borgarskolan avbröt Zlatan studierna för att satsa heltid på fotbollen

tigerofsweden
2008-08-17, 17:25
Det börjar komma lite väl of topic nu va...
Men som slut sats har jag kommit fram till att: Skita i något tillskott tillsvidare, börja på nytt gym, kanske byta schema, får se vad killarna på nya gymet säger om hur jag kör nu, forska mer i ämnet träning, fortsätta äta som jag gör och ge 110 % på gymet! = )

Sen att zlatan blev proffs på 2 år. In my as...
Hör du inte hur dumt det låter? = )
Btw. Har du någon källa på att han började som 18 år?
Edit: jag har åkt skidor sen jag ploppa ut ur min kära mor. Och jag måste erkänna att jag är jävligt bra, men fan inte proffs för jag har stått på ett par skidor i 17 år!

Det är bra inställning :) Tror helt klart du är på rätt spår! Man ska vara ödmjuk och suga åt sig all information som rävarna delar med sig som en tvättsvamp!

Sniggel
2008-08-17, 18:23
Hej, samma utgångsläge som mig ju! 17 år, 172 lång, 59 kg vägde jag när jag började. Dock växte du på rätt bra redan från början ser jag :) :thumbup:

lill_august
2008-08-19, 17:47
sorry för offtopic... låter vettigt de du säger..
Det var väll bra det då = )
Det är bra inställning :) Tror helt klart du är på rätt spår! Man ska vara ödmjuk och suga åt sig all information som rävarna delar med sig som en tvättsvamp!
Haha, jo I know ;D


Hej, samma utgångsläge som mig ju! 17 år, 172 lång, 59 kg vägde jag när jag började. Dock växte du på rätt bra redan från början ser jag :) :thumbup:

Se där ja:D Det var kul att höra! Du måste helt enkelt vara/varit en JÄ*LIGT snygg jä*el! :hbang: ; D

Ajin
2008-08-19, 17:57
1) Du är fortfarande liten.

2) Din morsa "jobbar med vad man ska äta och skit"? Är det hennes officiella arbetstitel?

3) Du äter tre gånger om dagen? Vad diciplinerat av dig.

4) Kosttillskott är skit, i ditt anseende? Ja, det kommer ju verkligen från någon som vet vad han talar om, i sådana fall. *host* du väger 70 kg *host.

5) Du måste äta mer kcal än du förbrukar för att växa i MUSKELMASSA OXÅ.

6) Du blir inte fet av godis eller pizza i sig. Man kan gå ned i vikt av en all-godis-pizza-diet.

7) Din mamma anser att du bör skrota kostillskott för att du äter tillräckligt bra hemma - men du växer inte? Då äter du väl inte tillräckligt bra.

8) Du kan inte ändra dina muskelfästen.

Du är gullig, och har mycket att lära.

Du är en idiot som inte har någon rätt alls att kritisera stackars killen på det sättet du gör. Det är såna som du som gör det pinsamt för överviktiga/underviktiga att börja träna i första början.

lill_august
2008-08-20, 15:48
Du är en idiot som inte har någon rätt alls att kritisera stackars killen på det sättet du gör. Det är såna som du som gör det pinsamt för överviktiga/underviktiga att börja träna i första början.

Haha, det är snällt att ni bryr er, men det är inte synd om mig! Om jag hade stört mig på det han skrev hade jag svarat till backa! Men jag orkar inte bry mig om röv hål = )
Men tack ; ) Men som sagt, jag kan försvara mig själv! = )

babidi
2008-08-20, 16:21
Haha, det är snällt att ni bryr er, men det är inte synd om mig! Om jag hade stört mig på det han skrev hade jag svarat till backa! Men jag orkar inte bry mig om röv hål = )
Men tack ; ) Men som sagt, jag kan försvara mig själv! = )

Det mesta han säger stämmer, men sen så pratar han ner till dig vilket är onödigt.