handdator

Visa fullständig version : Bag in Box


Blitz_
2008-08-13, 14:41
tänkte dra över till danmark nu snart :) å jag undrar om det finns baginbox (ex boris jeltzin) i köpenhamn på ströget/sidogator?:)

någon som vet om det finns baginbox i sprit? för vin har jag för mig att det finns

Zera
2008-08-13, 14:55
Finns ju i Tyskland iaf, vet inte hur det är i Danmark.

Blitz_
2008-08-13, 15:02
Finns ju i Tyskland iaf, vet inte hur det är i Danmark.

har inte åldern inne och jag vet att det finns i tyskland men jag undrar de hur de e i danmark

hahavaffan
2008-08-13, 15:11
Finns det säkerligen.

qwerty1
2008-08-13, 15:29
Finns det säkerligen.

Bra svar..*gah!*

Blitz_
2008-08-13, 15:32
Bra svar..*gah!*

haha, nån som vet att det finns i danmark?

Pepparkakssmurfen
2008-08-13, 16:12
Finns ju 3liters bag-in-box vodka t.o.m på finlandsbåtarna,så med all sannolikhet kommer du även att hitta det i danmark.
(Logiskt. ;) )

JerryO
2008-08-13, 16:36
Finns både vodka, gin och whiskey. Det är dock inte 3 liter utan 2 liter.

Blitz_
2008-08-13, 16:40
Finns ju 3liters bag-in-box vodka t.o.m på finlandsbåtarna,så med all sannolikhet kommer du även att hitta det i danmark.
(Logiskt. ;) )

jo det måste ju göra tycker man:)

Finns både vodka, gin och whiskey. Det är dock inte 3 liter utan 2 liter.

Tack så mkt för svaret!:) hoppas man finner att på ströget i köpenhamn då;)

Kwot
2008-08-13, 16:45
http://www.youtube.com/watch?v=c2pmVwFryV8

qwerty1
2008-08-13, 16:50
Well, mitt på ströget kan bli lite svårare. Testa lite bakgator isåfall, annars så tar du första avfarten vid bron(kastrup) och kör höger sen första in till vänster(vita grindar) där kan du gå o köpa en hel dag..

hahavaffan
2008-08-13, 17:00
Bra svar..*gah!*Vaknat av att din mamma slog dig idag igen eller?

shadowfire
2008-08-13, 17:02
Vaknat av att din mamma slog dig idag igen eller?

Onödigt inlägg. Skärpning.

Johan_S
2008-08-13, 17:14
http://www.youtube.com/watch?v=c2pmVwFryV8

Ah, precis den som jag tänkte på när jag såg rubriken. Av någon anledning är den låten riktigt bra! :naughty:

Torsk_ole
2008-08-13, 20:04
Eller så åker du till helsingör, där är det garanterat lättare att hitta vad du söker eftersom allt verkar vara uppbyggt efter att sälja sprit till svenskar.

Dessutom har jag för mig att du kan köpa sprit vid 16 års ålder i Tyskland, precis som Danmark.

Blitz_
2008-08-13, 21:02
Eller så åker du till helsingör, där är det garanterat lättare att hitta vad du söker eftersom allt verkar vara uppbyggt efter att sälja sprit till svenskar.

Dessutom har jag för mig att du kan köpa sprit vid 16 års ålder i Tyskland, precis som Danmark.

mjo det stämmer nog att de e 16 i tyskland men jag tänkte på tullen då å då ere 20 år som gäller om jag inte fattat fel? för i danmark så e ju det oftast inte tull på tåget till sverige i så fall tittar dem väl efter knark å så?:)

Exdiaq
2008-08-13, 22:08
Eller så åker du till helsingör, där är det garanterat lättare att hitta vad du söker eftersom allt verkar vara uppbyggt efter att sälja sprit till svenskar.

Dessutom har jag för mig att du kan köpa sprit vid 16 års ålder i Tyskland, precis som Danmark.




Jag köpte starksprit första gången i Helsingör när jag var 13 eller 14 :thumbup:

Torsk_ole
2008-08-14, 10:47
mjo det stämmer nog att de e 16 i tyskland men jag tänkte på tullen då å då ere 20 år som gäller om jag inte fattat fel? för i danmark så e ju det oftast inte tull på tåget till sverige i så fall tittar dem väl efter knark å så?:)

Lika olagligt att föra in det i svergie från danmark som från tyskland. Vet folk som åkt dit när de köpte i Danmark. Så det finns alltid en risk.

Parachutes
2008-08-14, 10:55
mjo det stämmer nog att de e 16 i tyskland men jag tänkte på tullen då å då ere 20 år som gäller om jag inte fattat fel? för i danmark så e ju det oftast inte tull på tåget till sverige i så fall tittar dem väl efter knark å så?:)

Stämmer! När dom skickar in hundarna på svågertorp så nosar dom inte efter sprit :P min syster pendlade dock för några år sedan och då nosade en hund upp hennes korvmacka :devil: :devil: sånna situationer gillar vi :thumbup:

Men ja.. just ströget är väl inte sådär superbra på sprit i stora kvantiteter :S du får återkomma med hur det gick!

Stoltz
2008-08-14, 10:58
Jag köpte starksprit första gången i Helsingör när jag var 13 eller 14 :thumbup:

HBG hade sina fördelar på den tiden :D
Svettiga händer och stela ryggar med blicken låst rakt fram i tullen. Jojo :D

qwerty1
2008-08-14, 10:58
Om du tar tåget så hade jag rekomenderat att hoppa av på kastrup.
Sen tar du dig in mot Bottle Shop. Hur tar man sig dit?

Med tåg:

Ta Öresundståget och stig av på Kastrup flygplats. Gå ut från flygplatsen så du står framför Hilton Hotell. Gå gångvägen höger tills du kommer till en rondell. Gå och följ till vänster vid rondellen tills du ser deras vägskylt. Promenaden tar ca 5-10 minuter.

Hur tar jag det över bron på säkrast sätt?

Ska du handla mkt rekomenderar jag att att du tar en resväska, lägger i lite tjejkläder och sen all din sprit i den. När du sätter dig på tåget så lägger du väskan ovanför(där man lägger väskor) en liten bit därifrån du sitter, se till så fler sitter i din vagn. Håll koll, kommer tullarna så minimerar du risken avsevärt eftersom de aldrig kan bevisa att det är Din väska.

Där är ju tullmän på stationen också?

- Ja det är det, dock inte överdrivet vanligt. Vill du minimera risken Ännu mer så har du en polare som står och kollar om där finns tullpersonal på malmö central innan du hoppar av. Detta är dock ett jätteprojekt, så har du inget olagligt(sprit är inte olagligt på det sätter) så tycker jag du kan skippa detta.

Hoppas du fixar det, har du mer frågor så kan du ta det PM.

Må väl.

mangs
2008-08-14, 11:27
Alltså, inte för jag vill uppmana till olagligheter men hur stor är rsiken att en tullare skull ta en vid Svågertorp, jag har rest mängder med gånger över bron och ALDRIG sett en tullare så långt ögat har nått.

qwerty1
2008-08-14, 11:29
Det finns på svågertorp med, dock är inte risken lika stor att dem står där.

mangs
2008-08-14, 11:31
Alltså den här Bottle Shop. Fi satanna vilka priser, det är ju i stil med systemet. Måste ju finnas billigare alternativ.

qwerty1
2008-08-14, 11:38
Det är inte så himla billig sprit i danmark som alla tror. Absolut inte. Men nog kan du hitta något billigare på någon annan store, denna är rätt mainstream = högre priser.

Blitz_
2008-08-14, 14:15
-men är det inte så att jag har varit i danmark 4 ggr å fört hem sprit, men då har vi inte tagit ett tåg som går senare än kl 3 på eftermiddan från köpenhamn. Ingen tull alls har jag inte mött!


Det kanske e större risk för tullen på ett senare tåg som vid 5 eller 7 eller nått sånt?

Har för mig att om tullen skulle komma så hoppar dom på i malmö central å hoppar på tåget?

qwerty1
2008-08-14, 16:08
Men för fan. Kan du skriva på svenska så en normal person förstår vad du skriver?

Jag försöker hjälpa dig men Du får skriva så man förstår dig också.

Björkvedens mästare
2008-08-14, 16:41
Ja för fan jag fick läsa inlägget tre gånger innan jag nästan förstod ???

-men är det inte så att jag har varit i danmark 4 ggr å fört hem sprit, men då har vi inte tagit ett tåg som går senare än kl 3 på eftermiddan från köpenhamn. Ingen tull alls har jag inte mött!


Det kanske e större risk för tullen på ett senare tåg som vid 5 eller 7 eller nått sånt?

Har för mig att om tullen skulle komma så hoppar dom på i malmö central å hoppar på tåget?

Alexlindgren
2008-08-14, 16:54
Svar ja. Såg en sådan när vi var nere i helsingör i somras.

Parachutes
2008-08-14, 17:04
Mycket möda för sprit :P dessutom är ju ölen det bästa med danmark och det är ju inte det smidigaste att släpa med sig 10 flak öl på tåget.. PÅ MIN TID! då hade vi hederliga langare som sålde harboe gold för 120kr flaket! Det va tider!! :hbang:

qwerty1
2008-08-14, 17:29
Mmm visst saknar man den gamla goda tiden. Carlsberg Guld var rena julafton om sin langare hade fått in det till helgen.

Blitz_
2008-08-14, 17:29
jag menar att hur stor chans är det igentligen att att tullman går på de tåget som vi ska åka på? vi åker väl i september nån gång..:)

qwerty1
2008-08-14, 17:48
Nu orkar jag inte hjälpa dig mer.

"Det finns inga dumma frågor, bara dumma svar" - Nu är det bevisat att det också är en myt.