handdator

Visa fullständig version : magrutor


superboy
2008-08-13, 14:13
Tjena,

Just nu smådeffar jag för att få fram mina magrutor som börjar synas nu faktiskt!
Jag vet hur man ska träna och äta för att lyckas, men det finns någonting jag funderar på.
Det sägs att det som gäller är:

1. Förbränning- bränna bort allt underhudsfett (löpning osv)
2. Styrketräna (muskler förbränner mer)
3. Kosten

Det jag funderar på är följande:
Jag har börjat med mycket mer löpning och kondition och äter mindre och nyttigare. Jag styrketränar fortfarande, men om jag ligger på kaloriunderskott för att förbränna fett, då kan jag inte bygga magmuskler när jag styrketränar? Bryts inte magmusklerna ner vid träning utan tillräckligt med kalorier? För att bygga muskler krävs ju överskott på kalorier.

Hur fungerar det?*gah!*

Whistler
2008-08-13, 14:30
Tung styrketräning vid kcal-underskott minimerar mängden förlorad muskelmassa.

Det spelar ingen roll om ditt underskott åstadkoms av ökad motion, minskat matintag eller en kombination av de båda, så länge som underskottet är lika stort.

http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Fredrik_S
2008-08-13, 15:31
Desutom är storleken på magmusklerna inte det avgörande för om dom syns eller inte.
Det finns många magra människor som har synliga magmuskler trots att de är egentligen inte är stora, medans det finns många väldigt vältränade som egentligen har mycket större magmuskler, men som det inte syns på pga fettlagret.

jontet
2008-08-13, 15:42
Desutom är storleken på magmusklerna inte det avgörande för om dom syns eller inte.
Det finns många magra människor som har synliga magmuskler trots att de är egentligen inte är stora, medans det finns många väldigt vältränade som egentligen har mycket större magmuskler, men som det inte syns på pga fettlagret.

du tror inte han redan visste detta när det första han säger är att han vill deffa fram tydligare magrutor? när jag läste början av ditt inlägg trodde jag du skulle skriva att det delvis beror på att musklerna ser olika ut hos olika människor, genetik dvs :P