handdator

Visa fullständig version : Hjälp med upplägg av träning


anonym113
2008-08-13, 13:07
Okej, nu var det dax att ta tag i träningen igen efter en långtidsskada.
Jag har tränat endel förut, mest fotboll och innebandy men löpt och gymmat en hel del, dock bara för att göra det, nu är det så att jag skulle vilja bli slim, och vältränad, jag kommer sattsa stenhårt och jag är väldigt målinriktad, och viker sällan ner mig oavsett väder, fysisk eller psykisk form.

Är 179 cm lång
Väger 88 kilo
Är en kille på 19 år
Har bra gener och har allmänt väldigt lätt för att bygga muskler och gå ner i vikt

Det jag är ute efter är att bli slim och få en tajt kropp, vill ha en musklig kropp så att säga men inte för mkt, jag vill inte se ut som nån bänkpressargubbe.

Jag kommer sattsa på att löpa varannandag, innan frukosten, löper i 30 min, men slingan jag kommer springa är 6km lång då jag fått igång flåset och benmusklerna igen kan den dock förlängas så man kör 1 mil, vilket är en bra sträcka i mina ögon. Gymdelen är dock ett dilemma för mig, och det är den jag skulle vilja ha hjälp med, vill träna hela kroppen, men minst benen med tanke på att jag kommer löpa mkt, samt köra 2-3 spänst pass efter löpningen. Men hur vore ett bra upplägg vara? har funderat på att dela in de muskler jag vill ha i 2 grupper, sen bara rulla på det, pass 1 grupp 1, pass 2 grupp 2 osv osv osv. Högreps såklart, 12 till att börja med, Dock vet jag inte vilka muskler man borde köra. Så om någon har tid och ork att bara slänga ihop ett lite snabbt vore det riktigt bra, kan sedan justera om jag inte riktigt blir nöjd. Kommer inte köra så mycket med kosten, förutom nyttigare frukost, och inget godis/chips/läsk etc, det ska jag sluta med helt!Tacksam för svar, kommentera gärna av ni tycker om mitt upplägg, kan posta nån bild senare också så får ni se vad jag har att jobba med!

Anonym112
2008-10-21, 21:56
Klockrent namn, vart ju bara tvungen o svara :D

Nämen, ligg på kaloriminus och se till o få i dig mycket protein och träna hårt på gymmet, så ska du se att det händer grejer. lycka till :thumbup: