handdator

Visa fullständig version : tillskott mot kassa leder


Razorman
2008-08-12, 23:55
Hej, de e så att jag har börjat känna att mina leder börjat krassla lite, finns det några vettiga tillskott som kan hjälpa en aning ?

tack !

Z

Iggle
2008-08-13, 09:58
skulle också vilja ha tips på något bra tillskott mot muppiga leder

Tabbe
2008-08-13, 10:01
Usplabs har en bra produkt som jag kan rekommendera.

usplabsdirect.com

supercissus

Khyron_
2008-08-13, 10:08
http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=117010

Cissus + ett tillskott med glukosamin, chondriotin och MSM.
Verkar vara bra mot ledbesvär

Iggle
2008-08-13, 10:19
glukosamin, chondriotin och MSM
hittar man dem i hälsokosten eller måste man gå till farbror doktor?

emanuelw
2008-08-13, 10:47
Finns i hälsokostbutiker. Men sedan regeringen förbjöd hälsokostbutiker att sälja det "för de sålde för bra", får bara apotek sälja det nu. Men hälsokostbutikerna har gått runt problemet och köpt glukosamin för hund och katt. Det är inga problem med den produkten, det är exakt samma molekyl utan tillsattser. Glukosamin är i princip ett förstadium till en viktig komponent i brosk. Ät så mycket du kan, men minst 1500 mg om dagen.

Vill du va ännu mer ekonomisk. Köp från lantmännen. Då får du en säck för en spottstyvel...

Varför vara dum när man kan va smart.
Lycka till.

C.E.J.
2008-08-13, 11:16
Är det verkligen helt säkert att de där preparaten "funkar"? Är ju alltid de som dyker upp vid såna här frågor, men tycker mig ha läst att div. studier visar på olika resultat.

Razorman
2008-08-13, 11:44
glukosamin, chondriotin och MSM , är detta 3 olika preparat ?

Khyron_
2008-08-13, 11:54
glukosamin, chondriotin och MSM
hittar man dem i hälsokosten eller måste man gå till farbror doktor?
Ska finnas att köpa i piller och pulver form i varuhandeln till husdjur.
Finns även på en del hälsokostbutiker (både svenska o utländska) på nätet.

glukosamin, chondriotin och MSM , är detta 3 olika preparat ?
JA men man brukar ha alla i samma kapsel/piller

Razorman
2008-08-13, 20:50
Har beställt Quadrol nu iaf, skall iväg imorgon o kolla efter Glukosamin från nån hälsokostbutik :thumbup:

tack för tipsen :-)

ligne
2008-08-14, 08:26
jag använder Quadrol nu och har tänkt göra det i två månader.

skriver vad jag tycker när jag är klar med "kuren" :)

C.E.J.
2008-08-14, 11:22
Är det verkligen helt säkert att de där preparaten "funkar"? Är ju alltid de som dyker upp vid såna här frågor, men tycker mig ha läst att div. studier visar på olika resultat.

Grub? Eddie? Sverker? Någon?

AJO
2008-08-14, 11:27
Har läst att det finns folk som utvecklar skaldjursallergi efter intag av glukosamin.

Nitrometan
2008-08-14, 13:04
Är det verkligen helt säkert att de där preparaten "funkar"? Är ju alltid de som dyker upp vid såna här frågor, men tycker mig ha läst att div. studier visar på olika resultat.
Vet ej. Ett par artiklar i Läkartidningen sågade glukosamin (iaf dess effekter att påverka lederna, de antiinflammatoriska egenskaperna sa de inget om).

Men de andra kan ju vara bra.

Det finns nåt danskt nyponpreparat som har fått en del bra recensioner.

Khyron_
2008-08-14, 16:02
"glukosamin, chondriotin och MSM" ger man till hundar, katter hästar etc som har problem med sina leder och väldigt många ägare till dessa djur ser att det hjälper.
Det måste vara svårt att ge dessa djur placebo eller kan man lura en häst att tro att just de här morötterna kommer att fixa dina ledbesvär. :confused:

Micke-s
2008-08-14, 17:25
köp glukosamin+ msn för hästar . mycket mer prisvärt än glukosamin för människor..

kolla i din närmaste häst affär

Iggle
2008-08-14, 18:08
fick det tipset inne i hälsokostbutiken
man kanske ska ta å testa det....
ska iallafall köpa en burk Quadrol imorrn ock prova

Vet ej. Ett par artiklar i Läkartidningen sågade glukosamin (iaf dess effekter att påverka lederna, de antiinflammatoriska egenskaperna sa de inget om).

Men de andra kan ju vara bra.

Det finns nåt danskt nyponpreparat som har fått en del bra recensioner.

Trance
2008-08-14, 20:21
Grub? Eddie? Sverker? Någon?

http://www.mayoclinic.com/health/glucosamine/NS_patient-glucosamine

Mayo clinic har mycket bra information.

grimfish
2008-08-14, 20:31
Med dagens vetenskap finns det inget tillskott att rekommendera för att motverka "kassa leder". Regelbunden motion och att undvika övervikt hjälper.