handdator

Visa fullständig version : bygga+bränna i ung ålder


Workoutboy234
2008-08-12, 22:01
Jag är 16 år och har hört att det är lättare att bygga muskler och sånt då, har dock tränat ett tag och anser mig som ganska vältränad...
Är det möjligt för en 16 åring att både bränna och bygga ?

Scratch89
2008-08-12, 22:52
Jag tror det här är sjuttonde tråden på två veckor som skapas med precis samma frågeställning. Hur mycket har du sökt innan du skapade tråden?

Workoutboy234
2008-08-12, 23:21
Inte så mycket om just 16åringars förmåga att bygga/bränna samtidigt, bara om att det normalt är svårt att bygga + bränna samtidigt

King Grub
2008-08-13, 04:23
Det är det också. Oavsett individuell förmåga beroende på gener, ålder och status, blir resultaten dramatiskt mycket sämre över en viss mätperiod om man försöker både bygga muskler och förlora kroppsfett samtidigt. Och bara för att en sak är teoretiskt genomförbar, betyder det inte av en viss person klarar av utföra det i praktiken.

Dan S
2008-08-13, 23:43
Jag vet iaf att jag låg på bulk ett bra tag, men jag förlorade en del kroppsfett också. Jag gick 11 kg eller nått sånt på 6 månader, och jag hade liiite mindre fett. om man kollade i spegeln, och jag tror det beror på att musklerna fyller ut och fördelar ut fettet mer. Men jag tycker det borde vart en större andel fett endå.

Du kanske har tur med generna, men du ska ju ligga på kcal + absolut, inte värt att slösa tid på deff i våran ålder.

Fralleee
2008-08-14, 13:59
Själv skulle jag aldrig ge mig in på att bulk/deff-träna vid 16 års ålder.