handdator

Visa fullständig version : Tyngdlyftning på Eurosport, hjälp!


C.E.J.
2008-08-12, 21:25
Har missat en massa tyngdlyftning för jag fattar inte när saker går, och all tvtablåinfo verkar säga helt olika saker. T.ex. nu, kl 22, så står det så här:

tv.nu - tyngdlyftning, damer 63kg
tvplaneten.se - tyngdlyftning, damer 63kg
UNT:s tv-tidning - tyngdlyftning, herrar
eurosports egen hemsida - simhopp, damer, fr. kl 21:45, därefter gymnastik

Faktisk sport på tv - simhopp, och nu typ gymnastik.


Imorrn tror jag väl att herrarnas 77kg klass lyfter, då börjar det bli intressant. Någon som har FETTKOLL på när det går och att det verkligen är då det går?

VickeViking
2008-08-12, 21:48
Jag tror du kan se alla viktklasser live här: http://www.eurovisionsports.tv/olympics/

Här har du tablån: http://html.ebu.ch.edgesuite.net/olympics/epg/index.html

Tiderna i tablån står i GMT, och i Sverige ligger vi 2 timmar före tror jag, så du får ha det i beräkningen :D

Ha kul! ;)

C.E.J.
2008-08-12, 22:01
Nej man kan inte se alla viktklasser där, plus att det bara är sammandrag. Sverige är GMT+1.


Om vi återigen kollar på olika hemsidor och tidningar står följande för imorrn...

tv.nu - ingen tyngdlyftning, trots att både damer 69kg och herrar 77kg lyfter
tvplaneten.se - ingen tyngdlyftning
UNT:s tv-tidning - tyngdlyftning herrar kl 15:30
eurosports egen hemsida - ingen tyngdlyftning

Hur kan det få vara så här? Vart fjärde år, då tycker iaf jag att det borde vara bättre information om när vad sänds.

Corpobal
2008-08-12, 22:11
Nej man kan inte se alla viktklasser där, plus att det bara är sammandrag. Sverige är GMT+1.


Om vi återigen kollar på olika hemsidor och tidningar står följande för imorrn...


Jo det kan man och det står tid och vilken kanal på schemat ovan, jag har själv sett ett par b-grupper på natten dom startar 04.00 svensk tid med andra ord är tiderna i tablån två timmar tidigare än Sverige. B-gruppen för herrar 77 kg börjar klockan fyra inatt och a-gruppen börjar klockan ett på dagen på kanal elva. Dom visar hela tävlingarna inte bara sammandrag vet inte var du fick det ifrån.

C.E.J.
2008-08-12, 23:00
Jo det kan man och det står tid och vilken kanal på schemat ovan, jag har själv sett ett par b-grupper på natten dom startar 04.00 svensk tid med andra ord är tiderna i tablån två timmar tidigare än Sverige. B-gruppen för herrar 77 kg börjar klockan fyra inatt och a-gruppen börjar klockan ett på dagen på kanal elva. Dom visar hela tävlingarna inte bara sammandrag vet inte var du fick det ifrån.

Enda jag hittar är sammandrag från D48, H56, D58, D63 och H69. Som du ser saknas några viktklasser där, länka gärna om du vet var hela sändningarna för alla viktklasserna finns.


Kollade runt lite mer på sidan och förstår bättre nu, det är alltså olika kanaler på den sidan som man får titta på. Förstår dock inte riktigt tiderna. Enligt officiella OS-sidan lyfter B-gruppen för herrar 77kg kl 19 i Peking. Peking är GMT+8, och på den där sidan står det att deras tider är i GMT, ändå står det att det sänds kl 2 på den sidan; kl 2 i GMT-zonen är kl 18. Hänger inte riktigt med här...

Sen står det även att det är herrar 69kg A-gruppen imorrn med, är det repris alltså? :confused:

:em:

C.E.J.
2008-08-13, 01:34
Något alarmerande är att ingen av kanalerna på den där sidan, som just nu ska visa olika sporter, faktiskt visar vad de ska.

Corpobal
2008-08-13, 01:41
Något alarmerande är att ingen av kanalerna på den där sidan, som just nu ska visa olika sporter, faktiskt visar vad de ska.

Som jag skrev innan så får du räkna tablån plus två timmar även om dom säger att det är efter GMT. Just nu är det bara landhockeyn på kanal 11 som börjat så du kan ju testa om den funkar annars kanske du får uppdatera flash eller nåt, det är bara livestreams inga efterhand.

C.E.J.
2008-08-13, 02:01
Aha, då är jag med. Jag räknade +1 timme, eftersom vi är GMT+1, nåväl. Tackar!

elvelind
2008-08-13, 04:36
CEST - Central European Summer Time GMT+2

sverige har sommartid.

Timme
2008-08-13, 11:08
kan man alltså se OL 13.00 idag på svensk TV?

Corpobal
2008-08-13, 12:59
Nu är rycket över i 77an, Sagir bomba ut sig precis som på EM med en för hög vikt uppenbarligen. Var nog bra för tävligen att kinesen Hongli missade sista rycket på 170, nu är det några stycken inom räckhåll men vi får se om stötmaskinen Perpechenov kan ta in dom kilon han behöver. Sydkoreanen Sa ska tydligen ha gjort grymma stötresultat innan OS, armenierna kan man alltid hoppas lite på förstås men annars tror jag det blir dom tre som medaljar.

C.E.J.
2008-08-13, 13:16
Gråter fan blod över Taner Sagirs bommar! Precis som vid EM. Inte kul alls, vafan han gjorde ju 172.5 hur jävla lätt som helst på OS. Jag som hade hoppats på rekordförsök på 174kg från hans sida. Mycket synd att Khachatryan inte klarade andra och tredje försök. Hoppas Perepetchenov vinner.

O.W.
2008-08-13, 13:40
Hur ligger egentligen resultaten till hittills i OS jämfört med tidigare OS/VM?

Corpobal
2008-08-13, 14:07
Det var fan inte långt ifrån på 211 heller för Sa, jag skulle vilja se koreanernas böjträning med den benstyrkan.

machine gun
2008-08-13, 14:09
Man kan väl se det mesta på SVT1+2, SVT24 och Peking+?

http://media.svt.se/playos/?channel=2

C.E.J.
2008-08-13, 14:10
Hur ligger egentligen resultaten till hittills i OS jämfört med tidigare OS/VM?

I -77an så är det 9kg efter i totalen jämfört med Aten.


Ja Sas stöt var verkligen nära, vill se honom sätta rekord på nästa VM alltså!

O.W.
2008-08-16, 12:07
Jag tror du kan se alla viktklasser live här: http://www.eurovisionsports.tv/olympics/

Här har du tablån: http://html.ebu.ch.edgesuite.net/olympics/epg/index.html

Tiderna i tablån står i GMT, och i Sverige ligger vi 2 timmar före tror jag, så du får ha det i beräkningen :D

Ha kul! ;)

Blir Förbannad jag får inte sidan att fungera. I Firefox laddar den inte upp. I explorer så får jag upp sidan men bara reklamen. Har gjort det som står under hjälp menyn men icket. *grr*

Timme
2008-08-18, 10:10
Finns det någon möjlighet att se herrarnas -94 i efterhand? Jag missade den *cry*

C.E.J.
2008-08-18, 11:14
Finns det någon möjlighet att se herrarnas -94 i efterhand? Jag missade den *cry*

Den finns på eurovisionsports.tv/olympics, under highlights by sport, typ. Inget stötrekordförsök från Ilya Ilin *cry*

Timme
2008-08-18, 11:55
Den finns på eurovisionsports.tv/olympics, under highlights by sport, typ. Inget stötrekordförsök från Ilya Ilin *cry*

Vad har hänt med Ilin? Han har ju inte ökat något sedan 2006? Kanske han inte kan öka mer?

2006 försökte han ju på WR i stöt i alla fall.

Arf Pingvin
2008-08-18, 12:12
Stöten han gjorde nu var inget max, vändningen var papper men han hade lite problem sen. Han hade sånär pajat armbågen på sista rycket och sista överstöten såg lite skakig ut. Inte läge för några rekordförsök skulle jag tro.

Timme
2008-08-18, 12:18
Stöten han gjorde nu var inget max, vändningen var papper men han hade lite problem sen. Han hade sånär pajat armbågen på sista rycket och sista överstöten såg lite skakig ut. Inte läge för några rekordförsök skulle jag tro.

Det var kanske så men jag tyckte inte vändningen var papper?