handdator

Visa fullständig version : står still, behöver ett träningsprogram


Extas
2008-08-12, 17:06
19 år
182 cm
82-85kg
stått still nu i ett år. har alltid velat köra mina egna favoritträningsprogram
men nu när ja stått still i ett år me styrka och storlek
vill ja ta hjälp.

mål: Bli större

så snälla sätt upp ett träningsschema
om ni behöver fråga ngt
Pm:

MVH

haslish
2008-08-12, 17:13
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87454

Guddi
2008-08-12, 17:24
När man har tränat en längre tid så måste man börja variera träningen för att fortsätta bli starkare. Vanligvis är det variation i belastningen över en vecka som gäller. Du kan tex köra en vecka hårdare än vad du klarar i längden för att sen ta det lite lugnare veckan efter så du återhämtar dig.

Kroppen är helt enkelt för anpassad för träningen för att du ska fortsätta få bra framsteg med en vanlig linjär höjning.

Hejnomax
2008-08-12, 17:26
Kör ett sheikoprogram!

Rex
2008-08-12, 17:35
DoggCrapp =) Sök här på forumet så hittar du det.

Mr. Athletic
2008-08-12, 17:48
Det mest väsentliga i sammanhanget kanske kan vara hur du kört det gångna året. En överblick över viktiga faktorer som volym (hur många set per musker per pass), intensitet (dvs hur tungt, hur många % av max brukar du köra), frekvens (hur ofta, veckodagar?) och upplägget i allmänhet måste du ge oss.

Pompere
2008-08-12, 18:32
Ät mer

hasic
2008-08-12, 19:09
Är det övningar du behöver hjälp med, eller spliten, eller något annat..?

Extas
2008-08-20, 19:30
äter det gör jag, dubbelt så mkt som vänner plus att jag går upp i vikt, men inte muskler.
förra träningsäsongen körde jag ca 4-5 ggr veckan. 1-1 1/2 timmes pass. med ganska lång vila mellan seten. körde 2-3 muskelgrupper per pass. runt 6-7 set.
jag tränade ganska inriktat på mark, bänk, böj, men lite ben senaste halvåret då ja hade ont i knät.
jag behöver nog mest hjälp med vilken intensitet jag ska träna på, antal set. nya övningar så att ja inte kör efter mitt gamla inrutade mönster.

min split ja tänkte köra följer så här
måndag: Rygg, baksida axlar mest dragövningar
tisdag: bröst, framsida axlar många olika bänkövningar
onsdag: Ben
Torsdag: bicep, tricep
Fredag: underarmar, vader, mage. Marklyft (varannan vecka) och eller ngn muskelgrupp jag ligger efter på eller missat under veckan

hjälp? va tkr ni ?