handdator

Visa fullständig version : lite tips ??


marcuszs
2008-08-12, 07:49
Tja jag har tränat i 4 år nu, dom 2 senare åren har blivit seriösa. Nu är det så att jag har deffat färdigt, så jag tänkte jag skulle försöka lägga på mig lite mer muskler. Jag vill gärna ha lite tips, exempel vilket kostillskott anses vara bäst för att bygga muskler å så vidare, Ni har inga bra recept ?. jag har nämligen lite svårt att lägga på mig. Nuvarande vikt 72kg. Längd 175cm.

Jag är tacksam för alla svar jag kan få :)

Three pigs
2008-08-12, 09:53
Helt vanlig mat i rejäla är det bästa tillskottet du kan ge din kropp! =)
Har du svårt att gå upp i vikt på vanlig mat så ät mer energirik mat, häll i en skvätt olja i maten, nötter till mellanmål, kanske pasta istället för potatis(mer energi för mängden man orkar äta), fler mål osv.

Fast vill du prova på kosttillskott så tycker jag att du ska köra på vanlig gainer(protein och kolhydrat) som du trycker i dig efter passet. Du behöver inte nödvändigtvis köpa pulvret "gainer", utan du kan köpa vanligt protein(whey) och blanda med egen snabb kolhydrat tex. Dextropur eller maltodextrin(som också hittas på div. webshopper). Det sistnämnda, malto, är mycket mer smaklöst och faller för vissa mer i smaken än det kanske något sötsliskiga dextropuret.
Kreatin kan du också prova på, sök gärna på forumet, finns en bra sticky i kosttillskottsdelen av forumet.

Några webshopper är inte tillåtet att länka till här på forumet, men du har ju kolozzeums egna webshop att kika i. Hur som helst, lycka till!

hasic
2008-08-12, 19:22
Helt vanlig mat i rejäla är det bästa tillskottet du kan ge din kropp! =)
Har du svårt att gå upp i vikt på vanlig mat så ät mer energirik mat, häll i en skvätt olja i maten, nötter till mellanmål, kanske pasta istället för potatis(mer energi för mängden man orkar äta), fler mål osv.



+1
Finns inget kosttillskott som kan öka vikten av sig självt.. Ingen viktökning utan ett överskott av kalorier..