handdator

Visa fullständig version : Problem med visdomstand?!


Krille 87
2008-08-11, 20:24
Hejsan hej!

Den sista av mina visdomständer håller precis på att komma genom tandköttet å det gör ajaj :).. Jag har provat att borsta vid det onda för att få bort eventuella bakterier samt att jag gurglat flour men denna gången hjälper inte detta. Några tips!?

DanielF
2008-08-11, 20:27
Gå till tandläkaren och dra bort den.

Krille 87
2008-08-11, 20:31
Gå till tandläkaren och dra bort den.

Det får bli en sista option de där! Har redan dragit 4 tänder så känns lite som det får räcka. ;)

Tolkia
2008-08-11, 21:13
Gå till tandläkaren och dra bort den.
+123456789. Har du problem med att det har bildats fickor som det samlas mat och växer roliga bakterier i, kommer det inte att minska med tiden. Tror du att det bara är för att tanden byter igenom som det gör ont kan du vänta och se vad som händer. Varning dock för att det kanske inte finns plats för ytterligare en tand i käken; då är det inte så bra för övriga tänder att odla visdomständerna.

Larsson
2008-08-11, 21:17
Jag hade likande problem. Var till tandläkaren och tog röntgenbilder, men mina visdomständer växte upp rakt, som tur var. De spolade rent med corsodyl. Fick även rådet att om problemen återkom skulle jag själv skölja rent med corsodyl.

Men tycker du ska gå till tandläkaren, infektioner i munnen är inte roliga.

boinnk
2008-08-12, 12:54
Skölj med Hexident, finns på apoteket.

Zany
2008-08-12, 13:55
Var själv hos tandläkaren för ett par veckor sedan för jag hade en inflamation där. Tanden växer lite snett så den ska kanske bort, men det senare så nu skulle jag bara ta corsodyl munhålegel på utsatta tanden med en liten specialtandborste. Inflamationen försvann inom ett par dagar. Gelen finns att köpa på apoteket för 55kr har jag för mig.

Så testa det om du inte vill gå till tandläkaren först.