handdator

Visa fullständig version : Oh Halp!


jooj
2008-08-11, 17:11
Okej pojkar och flickor nu är det serious fucking business! Step up och join in, vi måste hjälpa till nu!

http://encyclopediadramatica.com/donate.html

Annars försvinner Lulzen!*cry*

Einar
2008-08-11, 17:17
Jag förstår ingenting. Vad är encyclopediadramatica och vad är lulzen? :confused:

Trance
2008-08-11, 17:22
Encyclopedia dramatica är för fjortisar som missat hela grejen men tycker det är skoj att verka erfaren eftersom de kan fejka det med en instruktionsbok.

De är Internets motsvarighet till foppa-tofflor.

rememberence
2008-08-11, 17:26
Encyclopedia dramatica är för fjortisar som missat hela grejen men tycker det är skoj att verka erfaren eftersom de kan fejka det med en instruktionsbok.

De är Internets motsvarighet till foppa-tofflor.

Du får det att låta som en dålig sak *grr*

Kwon
2008-08-11, 17:32
Okej pojkar och flickor nu är det serious fucking business! Step up och join in, vi måste hjälpa till nu!

http://encyclopediadramatica.com/donate.html

Annars försvinner Lulzen!*cry*

Was ist Lulz?

Vad är Encylopeduskan för något? Vad är det för bra med den?

Tala för din sak! Hur skall du annars få folk att donera?

Trance
2008-08-11, 17:32
Du får det att låta som en dålig sak *grr*

Det är en löjlig sak. Det är som vita ungar som bor hemma hos mamma och pappa i en drömvilla som helt plötsligt börjar klä sig och prata som en gangstah.

jooj
2008-08-11, 17:53
Encyclopedia dramatica är en parodi på wikipedia som är totalt nonPC, och jätterolig, har definitivt inget att göra med erfarenhet av något annat än internet memes.
De skriver långa artiklar om icke väsentliga saker vilket roar mig, och många andra.ED är satir och humor blandat med totalt osmakliga bilder, vilket fungerar som en stor samhällskommentar. ED har i sina ljusa stunder medverkat till att samordna protester mot scientologer likväl som att ge upphov till lolcats, tämligen oskyldigt.
Se ED som termometern i samhällets arsle. Den stundtals råa humorn avdramatiserar dramatiska händelser och sprider kunskap om dem till en bredare publik.

Lulz= corrupted form of lols, elaka = ironiska lols.

Kwon
2008-08-11, 18:03
Ok Jooj

Och varför är det ett måste med dessa "lulz"?

Varför skall det vara korrumperat?

jooj
2008-08-11, 18:04
Sorry för dubbelposten.
I all vänskaplig anda undrar jag vilken grej fjortisarna på ED har missat?

I vilket fall så har ED nu blivit utsatt för en attack av folk som inte uppskattar innehållet at face value och det behövs ny hardware och bandwidth.

AJO
2008-08-11, 18:06
lul

Trance
2008-08-11, 18:07
Sorry för dubbelposten.
I all vänskaplig anda undrar jag vilken grej fjortisarna på ED har missat?

I vilket fall så har ED nu blivit utsatt för en attack av folk som inte uppskattar innehållet at face value och det behövs ny hardware och bandwidth.

De som attackerar gör det for the lulz så jag hoppas du uppskattar det.

Raggis
2008-08-11, 18:07
Sorry för dubbelposten.
I all vänskaplig anda undrar jag vilken grej fjortisarna på ED har missat?

I vilket fall så har ED nu blivit utsatt för en attack av folk som inte uppskattar innehållet at face value och det behövs ny hardware och bandwidth.


Fram med studiestödet om du tycker att det är så förbannat viktigt!

De som attackerar gör det for the lulz så jag hoppas du uppskattar det.

:laugh: :laugh: :laugh:

jooj
2008-08-11, 18:16
Ok Jooj

Och varför är det ett måste med dessa "lulz"?

Varför skall det vara korrumperat?

Korruptionen ligger i det att lulz är snäppet vassare än lols.
Lols som i lolcats ganska oskyldigt medan lulz är bredare än så.
Lulz är ett uttryck som innefattar alla nyanser mellan practical jokes och skadeglädje. Lulz skrattar man åt i smyg lite elakare humor, fortfarande harmlös dock.

Urban dictionary förklarar meningen med lulz lite klarare än jag:

Lulz is a typographical subversion of the word "lol", meaning to Laugh Out Loud, thus emphasising the humour derived from the subject by way of making the original word sillier.
Megalulz ensue.
Citizens of Hiroshima and Nagasaki: "Why Truman? Why the bomb? It killed thousands of innocent women and children"

President Harry Truman: "I did it for the lulz"

Humor med ett meddelande?

Trance, de dödar ju lulzen alltså sprider de antilulz!;)
Raggis, studiestödet hjälper så gott det kan

Kwon
2008-08-11, 18:22
Ok, jag tror jag förstår.

lulz skall alltså ha lite mera kraft än lol alt ha med ett meddeland? Vad är lols som i lolcats?

2001 så utvecklade jag en spin-off till det vanliga uttrycket "lol" som jag kallade Leuxl, också kallat ett franskt lol, som skulle symbolisera en lite mer snofsig och sofistikerad variant.

Skulle kanske ha skapat en hemsida där folk kunde donera pengar till mig också, då jag antar att jag var före lulz?

Trance
2008-08-11, 18:24
Jag kan inte fatta att jag verkligen ger mig in i en diskussion om detta.

Hur som helst, du har nog missuppfattat det lite. Det är tvärt om mot att ha ett meddelanden utan istället motsvarigheten till att slumpmässigt misshandla någon för skojs skull. Man gör något enbart för att reta upp personer, t.ex. dödar sina egna lagkamrater om och om igen i counter strike. Förstör forum genom att spamma, dödar nybörjare i online-spel om och om igen för att få dem förbannade så de loggar av.


...eller skickar en massiv ddos mot en sida enbart för att se folk reagera.

jooj
2008-08-11, 18:32
Ok, jag tror jag förstår.

lulz skall alltså ha lite mera kraft än lol alt ha med ett meddeland? Vad är lols som i lolcats?

2001 så utvecklade jag en spin-off till det vanliga uttrycket "lol" som jag kallade Leuxl, också kallat ett franskt lol, som skulle symbolisera en lite mer snofsig och sofistikerad variant.

Skulle kanske ha skapat en hemsida där folk kunde donera pengar till mig också, då jag antar att jag var före lulz?

Ja precis, lite mer kraftfull eller snäppet elakare. Uppfattar lol som i lolcats sakna den lite elakare tonen som finns i lulzen.
Jag uppskattar det franska lol et:thumbup:

Men grejen med encyclopedian/ ED wikin som jag uppfattat den är inte att tjäna pengar utan detta bönande är en sista utväg when al else fails.
Detta är min uppfattning av situationen.

jooj
2008-08-11, 18:35
Jag kan inte fatta att jag verkligen ger mig in i en diskussion om detta.

Hur som helst, du har nog missuppfattat det lite. Det är tvärt om mot att ha ett meddelanden utan istället motsvarigheten till att slumpmässigt misshandla någon för skojs skull. Man gör något enbart för att reta upp personer, t.ex. dödar sina egna lagkamrater om och om igen i counter strike. Förstör forum genom att spamma, dödar nybörjare i online-spel om och om igen för att få dem förbannade så de loggar av.


...eller skickar en massiv ddos mot en sida enbart för att se folk reagera.

Jag skulle vilja säga att det finns båda delar, och här försöker jag förklara den sida av lulz som jag kommit i kontakt med på ED.

Kwon
2008-08-11, 18:38
Kan man säga att det finns båd positiva och negativa sidor av lulz?

jooj
2008-08-11, 18:46
Kan man säga att det finns båd positiva och negativa sidor av lulz?

Ja, det finns det.

tjabon
2008-08-11, 18:47
Fin trådtitel, man fattar precis.............

Einar
2008-08-11, 19:33
Efter att ha läst vad det handlar om så gör det mig inget om sidan stängs ner.