handdator

Visa fullständig version : Intag av EsaPro, Rage, kollisar etc..


gren
2008-08-11, 02:54
Så, nu har även jag blivit biten av att vilja prova effekten av EsaPro. Dock har jag en eller ett par små frågor som jag inte fått svar på efter att ha läst en otrolig massa trådar efter åtskilliga timmar och kvällar på diverse forum.

Kommer om ett tag att jobba en vanlig arbetsdag som är mellan 8-17 och träningen börjar därmed vid 18. Då fler än jag jobbar dessa tider tänkte jag bolla lite idéer med er andra.

Förslag på en träningsdag:

06.00: Vid träning dagen innan, ta 6g EsaPro
06.10: Frukost med gröt, frukt och vitaminbrus
10.00: frukt
12.00: lunch
15.00: en lättare proteindrink med lite vassle/kasein-protein för att få i sig lite av dagens proteinbehov
17.15: en blandning Rage i 3-4dl vatten
18.00: 6g EsaPro + X g kolhydrater (behöver inte kreatin här ifall att Rage är OK att ta innan EsaPro)
18.10: träning. Smuttar på en kolhydratshake
19.30: slut på träning (ungefärlig längd på passet)
20.30: 6g EsaPro + kreatin
20.45: middag (äntligen)

1. Frågan är först om det ser ut som en bra plan?
2. Sen undrar jag om Rage har någon negativ effekt på EsaPros verkan? Det har diskuterats att preparatet KP3 är okej att ta 30-60 minuter innan, men har inte läst något om hur Rage är innan.
3. Har läst att maltodextrin är ett sjyst kolhydratsalternativ. Hittar dock bara en 25kg-säck att köpa via nätet. Vilka andra förslag har ni på kollisar, funkar Carbo-FX lika bra?
4. ska jag vid eftermiddagsshaken använda vassleprotein eller kasein. vassle är ju lite snabbare så det lär vara ur magen vid 18.00 när det ska ner EsaPro, hur är det med kaseinprotein, är det för långsamt så att det förstör intaget av EsaPro?
5. Har bara provat vassleprotein förut, något tips på bra och prisvärt kaseinprotein som smakar OK (om det nu ska vara i eftermiddagsshaken)?

Väldigt tacksam för svar!! :)

ravendb
2008-08-11, 07:28
Jag kör enligt detta. 6g (1 dos) EsaPro direkt innan träning, samt 6g (1 dos) EsaPro direkt efter träning, jag tar även Vitargo efter träning för återhämtningen. Jag blandar EsaPro med Vitargo.

Ammu
2008-08-11, 13:45
finns ju en hel del maltodextrin att köpa, även här på kolo. annars finns väl Vitargo som är mycket dyrare men snabbare.

Deceiver85
2008-08-11, 14:28
Shit, vad mycket vatten du tar till Rage. Själv tar jag inte mer än 2dl

Ants
2008-08-11, 14:30
Shit, vad mycket vatten du tar till Rage. Själv tar jag inte mer än 2dl

Står ju att man ska ta 3dl/25g :P