handdator

Visa fullständig version : Bloggar? Nojjor? Avslappningsövningar?


Lellan
2008-08-10, 23:38
Har ikväll äntligen kikat på folk jag känners (irl, svårt att greppa att jag har socialt nätverk men det hade jag tydligen) bloggar och jag känner antingen udda folk eller så är alla udda.. eller så bloggar ALLA? :confused:
(Själv har jag ju kollo som min blogg, men skriver ju inte namn på folk men kan vara tendens till sten i glashus..? näe..?)

I 4 fall, i bloggarna jag nu kikat på, har mitt namn och något jag gjort/sagt nämnts, i alla fallen hajade jag till för inget var värt notera. Lite kändisvibbar kände jag samt lite nojjingsvibbar.

Dessutom uppstod dessa tankar: Om man genom personens blogg kan lista ut vem jag är, är inte det.. bajs?! (ja, ok - var ju säkert därför personen i fråga delgav mig om bloggen men jag fattade inte vitsen att läsa den först). Varför skriver man till ALLA om något som berör en själv? Varför skriver man internskämt? Varför vill man att ALLA ska läsa? Har IRA koll på mig nu? Är vuxna fjortisar? Är jag överspänd? ... öö.. ska jag starta en blogg? (Nä, ok sista undran dök inte upp men ändå. Fenomenet förbryllar..).

Jag blev idiotförklarad (och nämnd i .. tadaa... blogg!) efter att ha sagt att jag inte vill förekomma whatsoever även om det bara är förnamn el bokstav el var jag jobbar el ang små saker jag sagt el gjort. Jag har inget att dölja, men vill kanske tro det.

Rädda oss från bloggarna, jag tror inte en pissmyra bryr sig utan det enda som händer är att man (jag) blir nojjig å tillknäppt.. så vill man inte ha folk (mig), man kan tro det - men man vill inte. Hilfe?

Svedberg
2008-08-10, 23:57
Håller med, jävla fjask är det.

Trance
2008-08-11, 01:53
Mmm, lådvin.

Lellan
2008-08-11, 03:02
Mmm, lådvin.

Nej, aqua de kommunale. Ännu mer skrämmande va? :naughty:

Mental
2008-08-11, 09:44
Sluta umgås med bloggare?

Lellan
2008-08-11, 10:08
Sluta umgås med bloggare?

Pudelns kärna. Alla tycks blogga. Jag har redan testat eremitlivet. Sukz. Avslappningsövningar ftw..? :MrT:

daja
2008-08-11, 10:21
Fattar varken vitsen med att skriva en egen eller att läsa någon annans blogg.

tossefar
2008-08-11, 10:41
Klart att de inte ska fa skriva om dig hur som helst. Skumma manniskor. Bor de pa bjurhovda?

Lellan
2008-08-11, 11:35
Klart att de inte ska fa skriva om dig hur som helst. Skumma manniskor. Bor de pa bjurhovda?

Nej, spridda skurar. Men jag beger mig till Bjurhovda right this minute.. :MrT:

(dock inte för att leta bloggare)

donpedro
2008-08-11, 12:06
Tacka vet jag när nyheter presenteras i blogformat, typ om folkmordet i darfur är på tapeten så kan man räkna med att nån slags frilansskribent ska sitta och blogga om det på förstasidan av Ab.

On topic: Jag skulle nog freaka ut lite om folk började blogga om mig.. samma reaktion när folk taggar en på facebook så hela bekantskapskretsen plus släkt får se hur full man egentligen var förra helgen. *remove tag* klick

Lellan
2008-08-11, 17:21
Tacka vet jag när nyheter presenteras i blogformat, typ om folkmordet i darfur är på tapeten så kan man räkna med att nån slags frilansskribent ska sitta och blogga om det på förstasidan av Ab.

On topic: Jag skulle nog freaka ut lite om folk började blogga om mig.. samma reaktion när folk taggar en på facebook så hela bekantskapskretsen plus släkt får se hur full man egentligen var förra helgen. *remove tag* klick

Först kom hemsidorna (varenda jävel skulle ha, vi hade en åt våra katter... som var typ... 2 boring innekatter.. ganska talande om fenomenet), sen facebookandet (jag är någon för att jag känner någon och någon jag känner känner också någon) och bloggandet.. Va vi håller på med varandra på icke fysiska sätt hela tiden... låt oss ha sex, slåss å gruppkramas istället... eller nåt.. :confused:

Trance
2008-08-11, 17:29
Fattar varken vitsen med att skriva en egen eller att läsa någon annans blogg.

Finns massor med extremt bra bloggar. Då läser jag väl inga personliga utan om specifika ämnen, men svaret på din fråga är väl att det är samma sak som att skriva detta inlägget på kolo eller läsa det.

Lellan
2008-08-11, 17:48
Finns massor med extremt bra bloggar. Då läser jag väl inga personliga utan om specifika ämnen, men svaret på din fråga är väl att det är samma sak som att skriva detta inlägget på kolo eller läsa det.

De extremt bra bloggarna orsakar inga problem. Det är de andra. Spec där man kan ana en Lella i periferin. :MrT:

Tror du förstår hur jag menar. Fast du vill inte. Gullunge. *kissass*