handdator

Visa fullständig version : Hotell i köpenhamn


TTT
2008-08-10, 19:06
Hej

Jag och flickvännen tänkte ta en tripp till köpenhamn någon gång under vecka 35. Till saken hör den att ingen utav oss är vidare bekant med stadens hotellutbud.

Har ni något ställe att rekomendera, och då gärna i innerstaden?

Mvh
Björn

Ignatius72
2008-08-10, 19:08
Hej

Jag och flickvännen tänkte ta en tripp till köpenhamn någon gång under vecka 35. Till saken hör den att ingen utav oss är vidare bekant med stadens hotellutbud.

Har ni något ställe att rekomendera, och då gärna i innerstaden?

Mvh
Björn

Köp sydsvenskan, de har nästan dagligen annonser om hotellerbjudanden i Köpenhamn. Var själv på en romantisk sådan med jordgubbar doppade i choklad och med champagne, kostade nästan ingenting och låg nära Nyhavn.

TTT
2008-08-10, 19:30
http://www.arp-hansen.dk/parterapi

Har ni erfarenhet utav något av dessa hotell?

TTT
2008-08-10, 19:32
Köp sydsvenskan, de har nästan dagligen annonser om hotellerbjudanden i Köpenhamn. Var själv på en romantisk sådan med jordgubbar doppade i choklad och med champagne, kostade nästan ingenting och låg nära Nyhavn.

Skall kolla närmare på detta. Man tackar. :)

Cilia
2008-08-10, 22:04
Senast bodde jag på The Square, ligger precis bredvid Tivoli och Rådhusplatsen alltså väldigt centralt och med gångavstånd typ överallt. Jag var iofs där med jobbet men jag rekomenderar det. Bra frukost med. Enda nackdelen var att man var tvungen att öppna hissdörren själv. Hur tänkte dom där? Segt när man har bagage och ingen ledig hand. Tror dom marknadsför sig som ett designerhotell.

TTT
2008-08-10, 22:19
Cilia: Sitter och väljer mellan fyra hotell just nu och det är ett utav dem.
Surt det där med hissdörrarna, men tur är det väl då att man är grov som få och stark som en oxe. :P Jag bär väskorna och hon borde orka öppna en hissdörr. :)

Phoenix, Copenhagen Island och Imperial verkar också hålla god standard.

Cilia
2008-08-10, 22:39
Tänk på att om man bara är i en stad en helg eller kortare vistelse vill man vara så centralt som möjligt så att så lite tid som går åt till att transportera sig. Ifrån The Square kan du gå överallt lätt (iaf till allt det "viktigaste"). Jag gillar att bo väldigt centralt, bara kunna gå ner och ha nära till alla restauranger och barer och inte minst shoping.

Försökte mig på och springa lite där på morgnarna och det var inte lika bra. Hittade en park men det visade sig vara en park där män letade upp varandra. Dom tittade konstigt på mig när jag var där 6 på morgonen å andra sidan var jag nog säker. Svårt att springa på dom danska trotoarerna för dom är så knögliga. Men SATS fanns runt hörnan och med lite hjälp fick jag tillgång till det. Men dom skulle flytta i augusti fast ngnstans nära