handdator

Visa fullständig version : För er som inte gillar att sortera tvätt


Fredrik_S
2008-08-10, 12:54
Har alltid tyckt det är värdelöst att sortera tvätt.
Sen händer det också att olika sorters kläder tar slut olika fort, och att då gräva bland smutstvätt för att hitta alla (svarta 40) eller vita 60 suger. Så här har jag löst det och det funkar jättebra.
Just nu kör jag en med underkläder svarta en med underkläder blandat en med vitt och en handukar.
Man kan förståss sortera på annat sätt om man vill.
Granit finns dessa att köpa

http://forumbilder.se/images/cf0200815405Pcdf0.jpg (http://forumbilder.se)

JerryO
2008-08-10, 13:01
Köp bara kläder i samma färg. Slipper sortera. Välj inte orange, kan bli lite jobbigt ibland:cool:

Prankie
2008-08-10, 13:49
hur många par kalsonger har du egentligen om du dela upp de 3 olika tvätt? och hur länge tvätta du kläder?
tre för underkläder, en för handduk, 3 för olika vanliga kläder också eller? :D

bear.flowertwig
2008-08-10, 13:54
Tvätt och allt därtill är någon av ett specialintresse för dig anar jag.

Något du skulle kunna utveckla i den här tråden? :naughty:
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=70816

labbefan
2008-08-10, 13:56
hur många par kalsonger har du egentligen om du dela upp de 3 olika tvätt? och hur länge tvätta du kläder?
tre för underkläder, en för handduk, 3 för olika vanliga kläder också eller? :D

Haha.. jag läste likadant som dig, men antog att jag förstod fel någonstans så jag avstod från att svar. Men då har han antagligen en jevlans massa underkläder, enbart vita kläder och lite handdukar. *jorgen*

Fredrik_S
2008-08-10, 22:51
Haha.. jag läste likadant som dig, men antog att jag förstod fel någonstans så jag avstod från att svar. Men då har han antagligen en jevlans massa underkläder, enbart vita kläder och lite handdukar. *jorgen*

Damn, ni läste rätt, måste nog skaffa mig ett liv där vanliga kläder används också, och inte bara gå till gymet och springa runt i kalingarna här hemma..

Chaan
2008-08-11, 01:32
Förstod inte frågan

Men gillar att sortera och försöka hålla ordning och har tvingats bli min egen farsa så jag hoppar in här.

Såhär gör jag

Dessa fraktioner delar jag upp i

Rena svarta/grå strumpor

Smutsiga svarta/grå strumpor

Rena vita strumpor

Smutsiga vita strumpor

40 graderstvätt övrigt

60 graderstvätt övrigt

90 graderstvätt

Allt detta i stapelbara plastbackar med snett lock från IKEA. De funkar väldigt bra att spola ur vid behov. Resten dvs rena kläder har jag i skåp och på hyllor (i teorin)

shut teh face
2008-08-11, 01:52
Kör allt i 60 grader, oavsett plagg, färg etc. Sen torktumlare, ofta för länge. Mina kläder har olika färg varje vecka och blir mindre och mindre. :)

Fredrik_S
2008-08-11, 02:35
Förstod inte frågan

Men gillar att sortera och försöka hålla ordning och har tvingats bli min egen farsa så jag hoppar in här.

Såhär gör jag

Dessa fraktioner delar jag upp i

Rena svarta/grå strumpor

Smutsiga svarta/grå strumpor

Rena vita strumpor

Smutsiga vita strumpor

40 graderstvätt övrigt

60 graderstvätt övrigt

90 graderstvätt

Allt detta i stapelbara plastbackar med snett lock från IKEA. De funkar väldigt bra att spola ur vid behov. Resten dvs rena kläder har jag i skåp och på hyllor (i teorin)

Tvättar du rena och smutsiga strumpor försig? Och vad klassas som rena

Hur gör du med 40,60,90 tvätt som har olika färger?

Tabbe
2008-08-11, 05:46
Här hemma har vi

mörk 40
mörk 60
ljus 40
ljus 60
Handukar

funkar prima