handdator

Visa fullständig version : Vem vinner i boxningsringen?


Sidor : [1] 2

Anonym112
2008-08-09, 23:07
Okej har haft en diskussion med en massa folk och vi är ganska oöverens om vem som skulle vinna i boxningsringen.

På ena sidan står killen:
* Kille 18år
* Medelgymmare
* Oerfaren inom boxning
* 80kg


På andra sidan står tjejen:
* Tjej 18år
* Svensk mästare i boxning
* 50kg

Reglerna är alltså proffsboxarreglerna, knock out osv.

Tror inte tjejen på 50kg skulle ha så stor chans även fast hon är svensk mästare, viktskillnaden mellan 50kg och 80kg är mycket, samt skillnaden mellan kille och tjej. Min åsikt.

Vem tror ni på?

Stoltz
2008-08-09, 23:09
Tjejen, utan tvekan.

myggan
2008-08-09, 23:10
Well, om man är oerfaren inom boxning så kan man väl inte ens hålla garden?
Man borde väl inte heller rimligtvis ha en speciellt bra chans att kunna träffa en duktig rutinerad boxare.

Killen borde inte ha en chans. Förhållandena är för extrema.
Om du däremot byter ut den orutinerade killen mot en annan snubbe som boxats i ett år blir det mer intressant.

joriice
2008-08-09, 23:11
Tjejen, killen skulle antagligen stå och kärringvifta hejvilt med händerna när hon får in första käftsmällen. Haha.

Trance
2008-08-09, 23:13
Killen.

Jaws
2008-08-09, 23:14
Killen skulle kunna ha varit mig och jag gissar på att jag skulle få fett med stryk. Har träffat en som heter klara svensson(?) som är runt 19 och högt rankad i sverige och dom brudarna leker man inte med.

egge
2008-08-09, 23:16
tjejen. lätt. speciellt om hon är nina lätt.

katzeklo
2008-08-09, 23:17
Det är dock alldeles för lite info att utgå ifrån. Hänger jäkligt mkt på mannens mentalitet.

Har vid ett flertal tillfällen funnits tämligen framgångsrika proffsboxare som levt på att dom just gått bärsärkargång, och på så vis blir helt oberäknelig för motståndarn.*flex*

Rent fysiskt så har inte tjejen mycket "firepower" att tillgå, jag menar, det spelar ingen roll HUR många ggr man slår på en vägg med flugsmälla, väggen står kvar!:laugh:

Gnusram
2008-08-09, 23:19
Allt kan såklart hända i en ring. Men om jag får gissa, och det får jag ju, så skulle en sån match gå tiden ut och tjejen skulle vinna stort på poäng.

Om vi inte pratar 12 ronder förstås för då skulle killen börja grina och ge upp nånstans på vägen.

tjabon
2008-08-09, 23:21
Vem tror ni på?

Tro???

Det är inte så mycket att tro på.
Alla som kan lite kampsport/boxning vet att killen inte har en chans.

Prova att gå på några boxningsträningar själv, så får du se.
edit: killen åker i golvet inom 30 sek.

tp_88
2008-08-09, 23:24
Vissa killar med dom statsen skulle vinna, andra inte.

Paria
2008-08-09, 23:25
Killen. Tveksamt dock; det beror helt på mentaliteten. Är han riktigt aggressiv och har lite bärsärk i sig, så går det nog bättre än om han är defensiv och väntar på att bli nermejad.

Däremot vore det intressantare, och jämnare, om de körde MMA istället för boxning; killen kan då använda mer råstyrka och storlek. Då blir det nog ännu lättare för killen.

Spene
2008-08-09, 23:31
I 9 fall av 10; tjejen.
Hjälper inte att gå bärsärk ifall man inte får in några rena träffar. Genomsnittet på 18-åringar som tränar på gym är inte speciellt imponerande heller, vad det gäller uthållighet.

katzeklo
2008-08-09, 23:35
I 9 fall av 10; tjejen.
Hjälper inte att gå bärsärk ifall man inte får in några rena träffar. Genomsnittet på 18-åringar som tränar på gym är inte speciellt imponerande heller, vad det gäller uthållighet.

Just därför han ska gå bärsärkargång :MrT:
Göra processen kort och därefter gå hem!

Spene
2008-08-09, 23:37
Just därför han ska gå bärsärkargång :MrT:
Göra processen kort och därefter gå hem!
Jo, självklart men jag tror inte man träffar. Efter 1 minut har man så mycket syra i armarna att det är jobbigt att hålla någon form av guard.

rolf
2008-08-09, 23:39
Vi snackar alltså en mästarboxare mot en totalt oerfaren boxare? Låter inte som ett svårt val för mig även om det skiljer 30kg.

demode
2008-08-09, 23:40
Spelar ingen roll om hon är liten, träffar hon klockrent så är det lights out såvida man inte har "bra haka". Jag säger ~70% chans på tjejen hon vinner på poäng och kondition. Killen kan slå hur hårt han vill men om han inte träffar så blir han bara trött och ju tröttare han blir desto fler poäng tar tjejen.

Ingen boxningserfarenhet betyder dock inte automatiskt att man inte kan träffa och träffa hårt.

:)

katzeklo
2008-08-09, 23:43
Jo, självklart men jag tror inte man träffar. Efter 1 minut har man så mycket syra i armarna att det är jobbigt att hålla någon form av guard.

när jag syftar på bärsärk så menar jag ungefär att han får försöka driva henne in i hörnet, hålla avståndet med vänsterhanden och svinga det man har med högern tills revbenen låter som knäckebröd *flex*

Piranha
2008-08-09, 23:43
Snacka om att underskatta tjejen, som sagt killen skulle åka på rejält med smörj där.

Spene
2008-08-09, 23:55
när jag syftar på bärsärk så menar jag ungefär att han får försöka driva henne in i hörnet, hålla avståndet med vänsterhanden och svinga det man har med högern tills revbenen låter som knäckebröd *flex*
Putta på henne med vänstern? Du åker på en högerkrok på hakan varje gång.

bear.flowertwig
2008-08-10, 00:00
För det första är oense ett mycket bättre ord än oöverens.

För det andra går det inte att förutse resultatet. Killen väger mer och slår förmodligen hårdare trots ringa erfarenhet. Svenska mästarinnor i all ära men jag tror tyvärr inte att det är så mycket till kvalitetsstämpel. Å andra sidan kanske han har glaskäke och viker ner sig för nån som är van vid lite smällar.

demode
2008-08-10, 00:02
Putta på henne med vänstern? Du åker på en högerkrok på hakan varje gång.

Eller ett slag mot revbenen.

Piranha
2008-08-10, 00:13
För det första är oense ett mycket bättre ord än oöverens.

För det andra går det inte att förutse resultatet. Killen väger mer och slår förmodligen hårdare trots ringa erfarenhet. Svenska mästarinnor i all ära men jag tror tyvärr inte att det är så mycket till kvalitetsstämpel. Å andra sidan kanske han har glaskäke och viker ner sig för nån som är van vid lite smällar.

Jag tror faktiskt tjejen slår hårdare, slagteknik och bättre utvecklade muskler för just de rörelserna, mycket bättre kordination.

kaer
2008-08-10, 00:24
Tjejen vinner. Killen kommer vara så trött att han ger upp efter en rond. Har man inte tränat boxning eller fighting så kan man inte hålla guard osv.
Han kommer överhuvudtaget inte träffa henne, fotarbetet, avståndsbedömningen och bra guard gör att han aldrig kommer vara närheten av att träffa.

katzeklo
2008-08-10, 00:30
Egentligen så är detta en tråd som är omöjlig att ge ett definitivt svar på.

Det krävs först att man vet VILKEN kille det är, och vilken mästare det är också.
För det finns även " dåliga" mästare. Dvs, dom vann titeln utan att ha något egentligt motstånd.

Senså kan ju karln i fråga även vara en naturlig talang rent fysiskt byggd + har perfekta muskelfästen, som är ute och strider på gatan och har sig, men har ingen egentlig erfarenhet av hur det är att stå i en RING.

Men om ni tänker er killen som som vägde runt normal vikt, var känd för att vara en slagskämpe med hög vinstratio på gatan när ni gick sista året på gymnasiet.. förändrar det erat virtuella resultat, ni som bettar på tjejen, istället ba för att tänka er en vanlig gosse utan namn? *flex*

Kwon
2008-08-10, 00:37
För lite info men hade satt pengarna på snubben ändå, då trots att det står oerfaren inom boxning, så kanske han är duktig på brottning och bjj.

En takedown och det är över.

demode
2008-08-10, 00:38
i gymnasiet tränade jag boxning i 2 år och var på god väg till SM-nivå. Jag vägde kanske runt 70 och mötte en jävligt kort kille som var 2:a i sverige juniorer och han vägde kanske 55-60 och han slog så fort att jag åkte på en 3 jabbar innan jag själv fick in någon. Och om jag tänker i dagsläget om jag skulle gå emot samma kille nu så skulle jag åka på rådäng oavsett min tidigare erfarenhet och nuvarande vikt... varför? För han går inte att träffa så söligt jag slår i dagsläget.

Så även om killen har tidigare erfarenhet är det inte en garanti för vinst men jag kan erkänna att om hon gör ett fel och får en rejäl törn så kan hon direkt ligga riktigt illa till.

PS. finns inte takedown i boxning mannen :D

JustinCredible
2008-08-10, 00:39
Det är en enorm skillnad på riktiga fighters och svenssons. Min kompis hade en tjejkompis som tävlade i boxning och amerikansk fotboll och hon spöade skiten ur vem som helst. Hon boxade mig i magen på skoj så jag däckade som en gris och hon brottade ner mig och höll fast mig som en docka. Hon var inte speciellt stor heller.

Alla har väl sett klippet på de två killarna som klappar till en boxares flickvän och han äger upp bägge två. Nu är ju dom killar men man ser ganska tydligt i det klippet vilken skillnad det är på jönsar och folk som har skills.

demode
2008-08-10, 00:41
Förresten jävla intressant tråd ändå :thumbup:

katzeklo
2008-08-10, 00:48
Jag vägde kanske runt 70 och mötte en jävligt kort kille som var 2:a i sverige juniorer och han vägde kanske 55-60

?! hur går det till ? han var isåfall 2 viktklasser lägre än dig?

demode
2008-08-10, 00:54
sparring :)

bear.flowertwig
2008-08-10, 00:54
För lite info men hade satt pengarna på snubben ändå, då trots att det står oerfaren inom boxning, så kanske han är duktig på brottning och bjj.

En takedown och det är över.

Haha, du är mma-skadad. Det är väl ändå att lite vääääl spekulativt att snubben ska slänga sig ner och köra en heel hook...? :D Dessutom var det väl boxningsregler som gällde.

Nä jag tror det räcker med viktfördelen. 30 kg i det sammanhanget är mycket.

Prankie
2008-08-10, 00:57
?! hur går det till ? han var isåfall 2 viktklasser lägre än dig?

Händer inte allt för sällan i Sverige i de mindre sporter. Många kampsport "tvingas" man tävla mot folk i andra viktklasser för att det finns för få utövare. nu kan det iofs handla om en sparring inom samma klubb.

EDIT: För sent.

Kwon
2008-08-10, 00:57
Jaha var det boxnings-regler? Där får man för att man skummade igenom! :D

Fan, jag tror fortfarande jag sätter pengarna på snubben.

Men för dålig info och för många faktorer, måste veta mer om personernas bakgrund.

Har 80 kilo snubben någon atletisk bakgrund överhuvudtaget eller är det 30 % bodyfat etc osv.

Prankie
2008-08-10, 01:06
Skulle själv satsa på snubben.

Om tjejen bara väger 50kg och killen väger 80kg bör det vara en hyffsat längdskillnad som gör killen har längre räckvidd. Sen är amatörboxning en liten sport i sverige, för att inte tala om på damernas sidan så tjejen behöver inte vara allt för överlägset. men det rör sig om hur oerfaren killen är inom boxning också. Kan han slå ett slag utan att bryta egen handled? _D

Kurash
2008-08-10, 02:02
Jenny Hardingz vann SM för damer i -50kg för tredje gången. Hon har även varit näst bäst i världen på kickboxning. Hon har vunnit NM i boxning och gått titelmatcher i VM.
Finns det någon 80 kilos 18-åring utan boxningserfarenhet som skulle vinna en match? Givetvis inte.

L-Sami
2008-08-10, 02:15
Beror ju helt på om killen har fighting instict eller inte, vikten spelar ingen roll om han inte stormar mot henne och lägger sig på henne, det iaf inte boxning då.

JockeKillen
2008-08-10, 02:35
Snubben vinner med motivationen att han är snubbe oich fightar en tjej, det kan inga omständigheter i världen ändra på.

hahavaffan
2008-08-10, 02:55
Svårt att säga, men medelkillen enligt kriterierna skulle förlora stort.

ManuelIT
2008-08-10, 02:55
Med boxningsregler? Tjejen.
Free for all? Killen.

Röstade tjejen.

Nithian
2008-08-10, 03:02
Hade det varit jag hade jag vunnit. En round liksom, all out från start till stop, mata in slag som bara den, skit i om man tar ett par smällar. Slå hårt som fan så droppar kärringen.

Fatalist
2008-08-10, 04:52
Killen hade åkt på däng.

Semiramis
2008-08-10, 06:40
Jag tror tjejen skulle vinna, killen skulle förmodligen inte få in många slag om ens några, inte snabb nog, vet inte hur han skulle röra sig, vet inte hur han ska träffa, vet inte hur han ska hålla garden, är förmodligen inte van att bli slagen på, har inte kondition nog.

Exdiaq
2008-08-10, 08:44
Tjejen vinner

ligne
2008-08-10, 09:11
men för fan.

titta på en tjej som är svensk mästare i boxning.
det är ju sorgligt att se.

att sen killen skulle ha 30kg till godo på tjejen gör inte saken bättre för hennes del.

Jacksatan
2008-08-10, 09:25
det var inte svårt. tjejen slår ihjäl honom.

Allan
2008-08-10, 09:33
Är det boxningsregler så vinner den som kan boxas. Så enkelt är det. En slagskämpe slår sig trött på en minut och kommer inte att träffa 99 av 100 slag. Därefter blir det bara en rejäl plåga. Jag har sett totala nybörjare som utmanat boxare, där det varit kanske femtio kilos viktskillnad, och det är rent skrattretande att se-

Brooklyn
2008-08-10, 10:01
killen har ingen chans...

Tricklev
2008-08-10, 10:06
Jenny Hardingz vann SM för damer i -50kg för tredje gången. Hon har även varit näst bäst i världen på kickboxning. Hon har vunnit NM i boxning och gått titelmatcher i VM.
Finns det någon 80 kilos 18-åring utan boxningserfarenhet som skulle vinna en match? Givetvis inte.

Tråd låst, typ.

regus
2008-08-10, 10:21
Med tanke på hur random oerfaren kille tar smällar i ringen så säger jag tjejjen.
Killen kommer bli för rädd.

LBacker
2008-08-10, 10:26
Atleten slår n00ben. Manlig atlet vinner över kvinnlig atlet. N00ben äger manlig atlet på nätet.

Ska vi leka "kvinnlig atlet/n00b/manlig atlet"?

tp_88
2008-08-10, 10:38
Jenny Hardingz vann SM för damer i -50kg för tredje gången. Hon har även varit näst bäst i världen på kickboxning. Hon har vunnit NM i boxning och gått titelmatcher i VM.
Finns det någon 80 kilos 18-åring utan boxningserfarenhet som skulle vinna en match? Givetvis inte.
Fast nu är väl hon 29år, om jag googlade rätt? Ska vi ändra förutsättningarna så kan vi ställa Jörgen Kruth i andra ringhörnan. :)

Jag tycker vi ska låta 2st kolo-medlemmar med ungefär dom statsen mötas och reda ut saken, jag ställer upp.
Tråd låst, typ.
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=21335&a=687853&from=rss

Helt irrelevant då hon som sagt verkar vara 29år. Så tråd olåst, typ.

Stoltz
2008-08-10, 10:43
Att så många röstat killen skrämmer fan mig lite.

Herr Oberst
2008-08-10, 10:52
Har träffat en som heter klara svensson(?) som är runt 19 och högt rankad i sverige och dom brudarna leker man inte med.

Visst skulle killen fått stryk oavsett vilket, men hade han mött Klara, som vann VM-silver i 63kg som 19-åring (21 i år), så hade han blivit mördad.

Kaew
2008-08-10, 10:57
Killen vinner , även om han så har armarna fastbundna.

Speedy
2008-08-10, 11:25
tror inte att killen hade haft skuggan av en chans!

då jag själv har boxats i 4-5 år och vägde väl runt 76-78 när jag var som bäst och jag är övertygad om att jag hade fått storstryk av en toptjej!!

det är en sak att titta på tv och tycka att det ser lamt ut det är dock en helt annan sak att stå där öga mot öga, man underskattar ofta snabbheten och rörligheten det kvittar om man hade knockat henne på ett slag för risken att få in ett klockren träff är sjukt liten..sen slår dessa tjejer ganska mycket hårdare än vad man tror det är teknik man slår med inet bara ren styrka!

Kurash
2008-08-10, 11:29
Helt irrelevant då hon som sagt verkar vara 29år. Så tråd olåst, typ.

Tänk hur bra hon var för 11 år sen då ;)

Man and Machine
2008-08-10, 14:04
Killen krossar. Tjejer, oavsettt träningserfarenhet, är sjukt dåliga på att slåss.

Dreas
2008-08-10, 14:23
Kryssade i tjejen men vet faktiskt inte, jag menar hon är rätt liten och ifall killen får in en lyckoträff så kan det ta slut hyffsat fort. Tjejen borde vinna men killen är nog inte helt borträknad.

Allan
2008-08-10, 15:54
Att så många röstat killen skrämmer fan mig lite.

Önsketänkande och okunskap

Allan
2008-08-10, 15:56
Killen krossar. Tjejer, oavsettt träningserfarenhet, är sjukt dåliga på att slåss.

Nu handlade det inte om att slåss, utan om att boxas. Som bekant räknar man träffar i boxning, inte enbart vem som slår ner vem. Därför kommer den skolade boxaren att vinna över slagskämpen 99 gånger av 100.

Prankie
2008-08-10, 16:03
Nu var det ju proffsboxning och inte amatörboxning. Då får man vinna med knock. :D

ligne
2008-08-10, 17:15
Nu handlade det inte om att slåss, utan om att boxas. Som bekant räknar man träffar i boxning, inte enbart vem som slår ner vem. Därför kommer den skolade boxaren att vinna över slagskämpen 99 gånger av 100.


träffar spelar ingen roll om matchen slutar med knock out!

när såg du en person på 50kg knocka någon annan senast?
tjej som kille.

ju lägre vikt, ju mindre KO's

Allan
2008-08-10, 17:29
träffar spelar ingen roll om matchen slutar med knock out!

när såg du en person på 50kg knocka någon annan senast?
tjej som kille.

ju lägre vikt, ju mindre KO's

Frågan handlar inte om vem som kan knocka vem. Har man inte tränat boxning eller pyjamassport, och sen får reglerna vara proffsboxning eller inte, så kommer man inte att träffa den som är boxare. Och sen får det skilja femtio kilo om man vill.
Sätt handskar på ett råskinn som väger 110, säg åt dom att de endast får hålla sig inom de regler som gäller i en boxningsring och inget annat, och titta vad som händer. När man efteråt räknar poängen kommer med största sannolikhet den som är skolad boxare att ha vunnit. Så enkelt är det i verkligheten. När man väl står där i ringen är det ett rent helvete att få tag på den andre.

Motorbreath
2008-08-10, 17:30
Tjejen.

Om killen är bevandrad inom någon annan kampsport (vilket en medelgymmare kan vara) tror jag dock att han kan ta det iom viktövertaget och vanan att ta emot stryk.

regus
2008-08-10, 17:31
Man får tänka på att killen bara är 18år.. Antagligen ganska mesig med andra ord.

Motorbreath
2008-08-10, 17:33
Man får tänka på att killen bara är 18år.. Antagligen ganska mesig med andra ord.

Hur går det om han är 20 år och stritfajtur då?

regus
2008-08-10, 17:41
Hur går det om han är 20 år och stritfajtur då?

Poängen är den att folk som aldrig har sparrats förut blir riktigt skotträdda när det kommer några slag. Även om det inte finns så mycket kraft bakom. Jag har aldrig träffat någon som sparrats för första gången utan tidigare erfarenhet av kampsport som innebär fighting, som inte blir skotträdd och helt värdelös.

Nithian
2008-08-10, 18:10
Räcker med ett slag mot en 50 kilos brud.

Marcs
2008-08-10, 18:31
Okej har haft en diskussion med en massa folk och vi är ganska oöverens om vem som skulle vinna i boxningsringen.

På ena sidan står killen:
* Kille 18år
* Medelgymmare
* Oerfaren inom boxning
* 80kg


På andra sidan står tjejen:
* Tjej 18år
* Svensk mästare i boxning
* 50kg

Reglerna är alltså proffsboxarreglerna, knock out osv.

Tror inte tjejen på 50kg skulle ha så stor chans även fast hon är svensk mästare, viktskillnaden mellan 50kg och 80kg är mycket, samt skillnaden mellan kille och tjej. Min åsikt.

Vem tror ni på?

9 fall av 10 vinner tjejen. Mycket beror på hur hon boxas och mycket beror på hur killen kan klara av att boxas.

För att ta ett halvdåligt exempel: Jag och min lillebrorsa brukar sparras mot varandra.

När vi väl sparras så har jag inte så himla mycket att säga till om och jag kan säga som så att det är inte det faltum att han slår hårt som gör det svårt för mig. Utan det är det faktum att han rör sig såpass bra i ringen och allting flyter på, rullningar, duckningar etc.

Och det är just detta som kommer att ge den stora killen problem som du har i ditt exempel. Men har killen den rätta mentaliteten och relativt hyffsad kondition och klarar av att hålla en bra guard och skydda sig bra så kan han möjligtvis ge tjejen en match.

Ignatius72
2008-08-10, 18:38
Tjejer som sportar ser bra ut när de möter andra tjejer. Mot killar har de inte skuggan av en chans. Folk tror att damlandslaget i fotboll skulle kunna utmana herrarna i allsvenskan, i själva verket så klarar de knappt ett pojkar 13 lag. En 50 kg brud har helt enkelt inte mycket power att lägga bakom sina slag.

Tricklev
2008-08-10, 18:42
Tjejer som sportar ser bra ut när de möter andra tjejer. Mot killar har de inte skuggan av en chans. Folk tror att damlandslaget i fotboll skulle kunna utmana herrarna i allsvenskan, i själva verket så klarar de knappt ett pojkar 13 lag. En 50 kg brud har helt enkelt inte mycket power att lägga bakom sina slag.

Det finns väll ingen som tror det om damlandslaget, möjligtvis att dom skulle kunna stå sig rätt bra i division 3 dock.

Man and Machine
2008-08-10, 18:45
Nu handlade det inte om att slåss, utan om att boxas. Som bekant räknar man träffar i boxning, inte enbart vem som slår ner vem. Därför kommer den skolade boxaren att vinna över slagskämpen 99 gånger av 100.
Jag utgick från att dom slogs, eller ja boxas, tills den ena ligger. Oavsett hur mycket mer teknisk tjejen är så tror jag att ett slag räcker för att hon ska gå i golvet. Visst, killen får säkert en kyss eller två men jag tror helt är ligt inte en 50 kilos tjej kan slå ner en 80 kilosgrabb när han är beredd.

Allan
2008-08-10, 18:45
Kan konstatera att de som har erfarenhet av boxning tror på tjejen. De som inte har det tror på killen.

Trance
2008-08-10, 18:48
Det finns väll ingen som tror det om damlandslaget, möjligtvis att dom skulle kunna stå sig rätt bra i division 3 dock.

Ignatius har rätt att man måste gå ner till 13-14 åringar för att de skall ha en chans. Ett vanligt division 5-lag skulle förmodligen vinna rätt stort.

Kurash
2008-08-10, 18:48
Tjejer som sportar ser bra ut när de möter andra tjejer. Mot killar har de inte skuggan av en chans. Folk tror att damlandslaget i fotboll skulle kunna utmana herrarna i allsvenskan, i själva verket så klarar de knappt ett pojkar 13 lag. En 50 kg brud har helt enkelt inte mycket power att lägga bakom sina slag.

Jämför du en helt oerfaren 18-åring med ett allsvenskt fotbollslag. Antagligen har tjejen mer "power" än tonåringen. Sen att damfotboll håller enormt låg klass är en annan sak, men de skulle lätt vinna mot FCZ, vilket man får jämföra med här, ingen erfarenhet var det.

Whistler
2008-08-10, 18:50
Tjejen, utan tvekan.

Glömmer aldrig då jag som 18-åring sparrades i Kyokushin karate mot en liten rödtott som vägde just runt 30kg mindre än mig. Jag hade tränat ett år, hon hade svart bälte (6-8 år). Hon dängde skiten ur mig, och hann ändå på något jävla sätt med att ge tips till både mig och de som sparrades bredvid. Hon var LÅNGT ifrån svensk mästare.

Ignatius72
2008-08-10, 18:52
50 kilo tjej är helt enkelt alldeles för lite muskler för att rå på en större kille. Spänn magen, håll garden uppe och låt henne slå sig trött, larma sedan allt vad du orkar på valfritt ställe (även mitt i garden) och flugan åker iväg.

Kurash
2008-08-10, 18:55
50 kilo tjej är helt enkelt alldeles för lite muskler för att rå på en större kille. Spänn magen, håll garden uppe och låt henne slå sig trött, larma sedan allt vad du orkar på valfritt ställe (även mitt i garden) och flugan åker iväg.

Hon ska med andra ord få c:a 1000 gratispoäng av killen som sedan ska satsa på knockout? Du har verkligen stor tilltro till random 18-åring, och väldigt låga tankar om den kvinnliga stridsviljan.

tp_88
2008-08-10, 18:57
Hon ska med andra ord få c:a 1000 gratispoäng av killen som sedan ska satsa på knockout? Du har verkligen stor tilltro till random 18-åring, och väldigt låga tankar om den kvinnliga stridsviljan.
Nu är det ju visserligen inte random 18åring, utan han ska trotsallt väga 80kg och vara "medel"gymmare. Han borde alltså iaf t.ex. bänka 3-siffrigt.

Tricklev
2008-08-10, 18:58
Nu är det ju visserligen inte random 18åring, utan han ska trotsallt väga 80kg och vara "medel"gymmare. Han borde alltså iaf t.ex. bänka 3-siffrigt.

Medelgymmarn bänkar inte 3siffrigt, snarare runt 80kilo.

Edit: 18åriga medelgymmarn.

Nithian
2008-08-10, 19:00
Discogymmarn bänkar 80

tp_88
2008-08-10, 19:02
Medelgymmarn bänkar inte 3siffrigt, snarare runt 80kilo.

Edit: 18åriga medelgymmarn.
Well, varken du eller jag vet svaret, men jag tror snittet av 18åriga 80kg gymmare bänkar mer än 80kg.

Ignatius72
2008-08-10, 19:04
Hon ska med andra ord få c:a 1000 gratispoäng av killen som sedan ska satsa på knockout? Du har verkligen stor tilltro till random 18-åring, och väldigt låga tankar om den kvinnliga stridsviljan.

Det är ingen slump att killar och tjejer är uppdelade i de flesta sportgrenar. jag har den största respekten för duktiga kvinnliga idrottare men de kan inte jämföra sig med killar.

Kurash
2008-08-10, 19:08
Det är ingen slump att killar och tjejer är uppdelade i de flesta sportgrenar. jag har den största respekten för duktiga kvinnliga idrottare men de kan inte jämföra sig med killar.

Men för helvete, det är inte 2 idrottare vi jämför. Det är en proffessionell boxare och en snorunge. Skulle 18-åringen spöa Kallur i häck? Eller Jenny Fransson i brottning?

Marcs
2008-08-10, 19:09
50 kilo tjej är helt enkelt alldeles för lite muskler för att rå på en större kille. Spänn magen, håll garden uppe och låt henne slå sig trött, larma sedan allt vad du orkar på valfritt ställe (även mitt i garden) och flugan åker iväg.

Ja kan säga som så att när en av Ronja Holgerssons syrror sparrades mot en av killarna i klubben (som var 2 år äldre och vägde drygt 23kg mer och var van vid att sparras) så slog hon skiten ur han. Han hade inte ett dugg att säga till om. Hon bara slog och slog.

tp_88
2008-08-10, 19:10
Men för helvete, det är inte 2 idrottare vi jämför. Det är en proffessionell boxare och en snorunge. Skulle 18-åringen spöa Kallur i häck? Eller Jenny Fransson i brottning?
Kurash, vänligen läs första inlägget. :)

En 18årig Svensk mästare är (utom möjligen i något extremt undantagsfall) inte någon proffessionell boxare, ffs.

Ignatius72
2008-08-10, 19:10
Men för helvete, det är inte 2 idrottare vi jämför. Det är en proffessionell boxare och en snorunge. Skulle 18-åringen spöa Kallur i häck? Eller Jenny Fransson i brottning?

Kallur nej, Fransson...med 30kg övervikt även här, jag håller det inte för otroligt.

Olof
2008-08-10, 19:10
Tjejen

Därför:

*Ringvana
*Kommer utnyttja regelsystemet bäst
*Sportspecifik kondition
*Snabbare

Jag har sett tjejer som varit runt 150 cm långa som spöat killar i sparring som varit mindre erfarna.

Kurash
2008-08-10, 19:12
Kurash, vänligen läs första inlägget. :)

En 18årig Svensk mästare är (utom möjligen i något extremt undantagsfall) inte någon proffessionell boxare, ffs.

Ok, jag byter proffessionell mot väldigt erfaren.

Dan S
2008-08-10, 19:20
en svensk mästare i boxare kan använda ben och bål för att slå till någon blir nog en större kraft än vad en vanlig kille skulle kunna slå utan teknik. tjejen är snabbare, och smidigare, tror nog på tjejen.

tntballe
2008-08-10, 19:24
Den oerfarna medelgymmaren slår inte speciellt hårt. Och den teknik som oftast används av den oerfarne är inte så mycket att frukta, speciellt tekniken som oftast används vid stress.

Jag tror tjejen skulle vinna efter att killen slagit sig trött och inte klarar att skydda sig.

ligne
2008-08-10, 19:25
Kan konstatera att de som har erfarenhet av boxning tror på tjejen. De som inte har det tror på killen.

där har du fel.

jag har en gedigen kampsportsbakrund.

inom kickboxning då min tränare hette Benny Hedlund på FOX.
inom boxning då min tränare hette Dallas på Malmö Boxningsklubb.
inom thaiboxning då min tränare hette Larry Lindwall på Malmö Muay Thai.

alla är mycket respekterade inom sina grenar i Sverige och även internationellt.

jag tror ändå på killen!

Ok, jag byter proffessionell mot väldigt erfaren.

väldigt erfaren?

det är ingen stor bedrift att ta ett SM-guld för en tjej.

för det första så möter dom andra tjejer vilket gör att motståndet visserligen är tufft med deras mått mätt men i slutändan så är det ju ändå bara töser.

för det andra så finns det för få tävlande tjejer för att en 18 åring ska kunna vara erfaren i Sverige.

Allan
2008-08-10, 19:33
Då lärde du dig inte särskilt mycket där då.

ManuelIT
2008-08-10, 19:33
http://break.com/index/why-girls-shouldnt-box.html

DarcyGrahn
2008-08-10, 19:36
http://break.com/index/why-girls-shouldnt-box.html

HAHAHA brutalt!

Exdiaq
2008-08-10, 19:38
http://break.com/index/why-girls-shouldnt-box.html




Vad har den med tråden att göra?

Osten80
2008-08-10, 19:44
Tjejer som sportar ser bra ut när de möter andra tjejer. Mot killar har de inte skuggan av en chans. Folk tror att damlandslaget i fotboll skulle kunna utmana herrarna i allsvenskan, i själva verket så klarar de knappt ett pojkar 13 lag. En 50 kg brud har helt enkelt inte mycket power att lägga bakom sina slag.

Precis så, har jag av en väldigt duktig boxartjej fått det förklarat för mig.

Ignatius72
2008-08-10, 19:45
Då lärde du dig inte särskilt mycket där då.

Lutar du dina kommentarer på något annat än en tvärsäker attityd?

Jag har tränat några gånger med en tjej i 60 kg klassen som tävlat VM i kickboxning. Visst slog och sparkade hon hårt-för en tjej. Mina övriga kampsportserfarenheter sträcker sig till några boxningsgalor.

Allan
2008-08-10, 19:54
Vad har den med tråden att göra?

Inte ett skit.

Allan
2008-08-10, 20:04
Återigen - om man enbart utgår från frågan som den är ställd - inte om grabben är ett kampsportsmonster, eller grymt stark, eller bärsärk - så vidhåller jag att tjejen vinner. I nittionio fall av hundra.
Därför att
a) det är mycket sällsynt att någon som saknar boxning/pyjamassportserfarenhet har ett knockoutslag som duger. Nästan alla slår för långsamt, och klarar inte av att maskera det.
b) har ni nån gång fått en näve i ansiktet? Mitt på chucken? Nå, det har jag. Men majoriteten av alla artonåriga grabbar har inte fått det. Han kommer skita ner sig - det gör jävligt ont. Tårarna sprutar så man inte ser nånting. Och medan han är både rädd och blind får han tre eller fyra smällar till.
Tro mig, det är så det går till.
c) jag har hållit i mitsen åt kampsportstjejer. Att påstå att de inte skulle ha löd i nyporna är trams. Boxare slår inte mycket sämre.
Naturligtvis kommer inte en femtio kilos tjej kunna knocka en åttiokilos kille. men hur ofta ser ni knockar i lättvikten överhuvudtaget? Inte ofta.

Alltså, enligt de förutsättningar som gives i inledningsposten är det solklart. Bruden vinner.

Ignatius72
2008-08-10, 20:06
Naturligtvis kommer inte en femtio kilos tjej kunna knocka en åttiokilos kille. men hur ofta ser ni knockar i lättvikten överhuvudtaget? Inte ofta.
.

Killen är ju inte lättviktare. Dessutom är han kille.

Allan
2008-08-10, 20:09
Killen är ju inte lättviktare. Dessutom är han kille.

????

Piranha
2008-08-10, 20:13
Har vi nån elitboxar tjej på brädan?

Spene
2008-08-10, 20:13
Killen är ju inte lättviktare. Dessutom är han kille.
Som tar 70kg i bänkpress, 100kg i mark med usel form, tycker att 5km är en lång sträcka att jogga i lugn takt, orkar 20-30 armhävningar.
Du kan inte jämföra med dig själv, du är ju för tusan en fullvuxen karl.

Genomsnittet på 18-åringarna här på kolozzeum är INTE representativt för alla gymtränande.

regus
2008-08-10, 20:13
Killen är ju inte lättviktare. Dessutom är han kille.

Killen är en 18åring utan erfarenhet. Han är värdelös. jag har sparrats ganska många gånger mot killar som sparras för första gången eller precis börjat sparras. Dom suger något så brutalt, slår som kärringar när man stressar upp dom (tänk dig agda 50), har ingen aning om hur man lägger någon tyngd bakom ett slag och blir förjävla rädda så fort man slår mer än 2 slag. Och då petar jag mer eller mindre på dom.

Ignatius72
2008-08-10, 20:22
Killen är en 18åring utan erfarenhet. Han är värdelös. jag har sparrats ganska många gånger mot killar som sparras för första gången eller precis börjat sparras. Dom suger något så brutalt, slår som kärringar när man stressar upp dom (tänk dig agda 50), har ingen aning om hur man lägger någon tyngd bakom ett slag och blir förjävla rädda så fort man slår mer än 2 slag. Och då petar jag mer eller mindre på dom.

Väger du 50kg och är en tjej?

regus
2008-08-10, 20:28
Väger du 50kg och är en tjej?

Nej. Men när jag sparras mot folk som inte har sparrats förut slår jag lösare än vad en 50kgs tjej skulle kunna slå.
Det finns några tjejer på min klubb som skulle spöa på 18åriga nybörjare och dom är inte "ens" sverigemästare

Ignatius72
2008-08-10, 20:31
Nej. Men när jag sparras mot folk som inte har sparrats förut slår jag lösare än vad en 50kgs tjej skulle kunna slå.

Men eftersom du väger dubbelt så mycket och är 40 cm längre så kommer vem som helst att bli rädd. Bara det gör en avsevärd psykologisk skillnad. Likväl som en 50kg tjej, om än vältränad, skulle tycka det var lite jobbigt att möta någon som väger 30kg mer och är 3 dec längre.

edit, du slår inte lösare än en 50kg tjej. OM du gör det så byt sport.

regus
2008-08-10, 20:35
Men eftersom du väger dubbelt så mycket och är 40 cm längre så kommer vem som helst att bli rädd. Bara det gör en avsevärd psykologisk skillnad. Likväl som en 50kg tjej, om än vältränad, skulle tycka det var lite jobbigt att möta någon som väger 30kg mer och är 3 dec längre.

Väger bara 17kg mer än den 18åriga nyböjrare som väger 80kg. Som sagt, det finns tjejer på min klubb som skulle äga upp en 18årig medelgymmande nybörjare. Som inte ens är svenska mästare. Nu är det kickboxning jag tränar och en svensk mästare i boxning håller högre klass än en svensk mästare i kickboxning (oftast).

Hur mycket erfarenhet har du av att sparras ignatius?

Edit: Jag slår antagligen lösare än en 50kgs tjej som är svensk mästare i boxning när jag sparras mot nybörjare.

Tricklev
2008-08-10, 20:37
Men eftersom du väger dubbelt så mycket och är 40 cm längre så kommer vem som helst att bli rädd. Bara det gör en avsevärd psykologisk skillnad. Likväl som en 50kg tjej, om än vältränad, skulle tycka det var lite jobbigt att möta någon som väger 30kg mer och är 3 dec längre.

edit, du slår inte lösare än en 50kg tjej. OM du gör det så byt sport.

Läs hans inlägg igen, han gör det när han sparrar emot oerfarna nybörjare, det finns riktigt bra anledningar till att inte slå isönder dom.

Han behöver inte byta sport.

bear.flowertwig
2008-08-10, 20:37
http://break.com/index/why-girls-shouldnt-box.html

Vad har den med tråden att göra?

Inte ett skit.

Den var underhållande, rolig och on topic men vissa som benhårt håller på tjejen är tydligen griniga nog att inte kunna ha lite distans till det :) Spekulationer är ju skitkul men svaret på trådens fråga får man knappast av den videon.

Allan
2008-08-10, 20:40
Men Igge, du har fortfarande inte fattat hur det skulle gå till. Valfri artonårig kille utan kunskaper i fighting, men med gott humör, går in i ringen mot tränad boxartjej. Det första som händer är att han kommer få ett par saftiga träffar mitt i nyllet. Han kommer inte hinna undan. Aldrig. Det finns inte på kartan.
Istället kommer tårarna - det är en reflex eftersom det gör ont - och ögonlocken svullnar igen blixtsnabbt. Han tokslår tomma svingar i luften, långsamma och välannonserade. Och träffar ingenting. Istället får han ett par getingstick till - som han inte ens ser.
Nu har det gått trettio sekunder.
Han fortsätter slå, rusa fram - får tag i henne och knuffar henne framför sig, och blir avbruten och tillsagd av domaren. Regler, remember? Backar tillbaka, "BOX" och får två snabba jabbar i ansiktet. Som han inte ens ser. Och han slår fler klumpiga slag i tomma luften.
Och nu börjar han bli trött.
Fyrtiofem sekunder. Handskarna är tunga redan nu. Och han får fler träffar - och även i proboxning räknas träffar - det finns domarprotokoll för det. Vid det här laget skule det stå ungefär 12-0. Efter en minut.
De flesta som är ovana vid boxning är precis slut efter tre minuters träning UTAN slag. Om man sedan kombinerar det här med slag tar de slut ännu fortare.

ligne
2008-08-10, 20:45
Då lärde du dig inte särskilt mycket där då.

haha du vet inte vad du snackar om.

bear.flowertwig
2008-08-10, 20:54
nu börjar jag vackla i min övertygelse och lutar åt tjejen. (självgod som jag är) satte jag nog omedvetet mig själv som 18åring i killens situation och trodde saken var biff. men som redan påpekats, random 18årig kille utan minsta kamportbakgrund/sparringvana blir förmodligen rätt chockad när det faktiskt börja komma slag mot ansiktet. det räcker förmodligen, om inte för knock så för poängvinst.

Yes
2008-08-10, 20:54
Snackar vi total nybörjare kommer snubben reflexmässigt blunda när slagen kommer. Han kommer bli förvirrad och veva i blindo, eller som regus påpekade; vifta som en gammal tant. Och får tjejen in bra träffar kommer det kännas. Det räcker för tusan med en bra träff för att killen ska bli groggy och sen är det godnatt.

Om vi däremot snackar en snubbe som i varje fall lärt sig lite av grunderna så kommer matchen se helt annorlunda ut.

Mantus
2008-08-10, 20:56
Well, varken du eller jag vet svaret, men jag tror snittet av 18åriga 80kg gymmare bänkar mer än 80kg.

Inte av det snitt jag sett i alla fall, fast med pass och rövlyft kanske måhända.

Mantus
2008-08-10, 21:10
Jag sparrades lätt mot en tjej på thaiboxningen som hade gått ett halvår medan jag tränat i två månader. Hon vägde väl sisådär 60kg på 160cm medan jag vägde in på modiga 85kg på 176 cm.
Först tänkte jag ta det skapligt lugnt men efter ett par sparkar uppföljda av revbensslag och knän i magen så gav jag upp det och ägnade all min kraft åt att jabba och köra raka sparkar följt av panikclinch, då har jag ändå gymmat kontinuerligt i 8 år. En random 80kgs kille med normal gymvana mot en boxningstjej skulle bli blodigt.
Jag vet själv att jag skulle lägga mig ner och dö efter ett par ronder hur mycket fighting spirit jag än har och trots att jag kan gå bärsärk om jag blir riktigt träffad (att gå bärsärk är för övrigt inte en fördel i boxning i normalfallet).
Att en tjej inte skulle vara farlig eller ha fighting spirit är för övrigt en lögn, blir min flcikvän riktigt arg så vill jag helst vara långt borta, hon hade ägt mig i en free for all fight när som helst även fast hon väger 30kg mindre än vad jag gör, hon har en oskolad höger som inte är att leka med och livsfarliga knän och tänder.

Svaret är självklart att tjejen vinner om inte killen nu mirakulöst på något sätt får in en lucky punch och har vett att följa upp, vilket torde vara mer än hyffsat ovanligt hos en person utan boxningsvana.

Three pigs
2008-08-10, 21:16
Tjejen skulle vinna lätt. En oerfaren inom boxning har ingen chans.
Hur skulle han kunna ta henne, med sina rallarsvingar som hon dodgar?

sundvall
2008-08-10, 21:39
Jag sparrades lätt mot en tjej på thaiboxningen som hade gått ett halvår medan jag tränat i två månader. Hon vägde väl sisådär 60kg på 160cm medan jag vägde in på modiga 85kg på 176 cm.
Först tänkte jag ta det skapligt lugnt men efter ett par sparkar uppföljda av revbensslag och knän i magen så gav jag upp det och ägnade all min kraft åt att jabba och köra raka sparkar följt av panikclinch, då har jag ändå gymmat kontinuerligt i 8 år. En random 80kgs kille med normal gymvana mot en boxningstjej skulle bli blodigt.
Jag vet själv att jag skulle lägga mig ner och dö efter ett par ronder hur mycket fighting spirit jag än har och trots att jag kan gå bärsärk om jag blir riktigt träffad (att gå bärsärk är för övrigt inte en fördel i boxning i normalfallet).
Att en tjej inte skulle vara farlig eller ha fighting spirit är för övrigt en lögn, blir min flcikvän riktigt arg så vill jag helst vara långt borta, hon hade ägt mig i en free for all fight när som helst även fast hon väger 30kg mindre än vad jag gör, hon har en oskolad höger som inte är att leka med och livsfarliga knän och tänder.

Svaret är självklart att tjejen vinner om inte killen nu mirakulöst på något sätt får in en lucky punch och har vett att följa upp, vilket torde vara mer än hyffsat ovanligt hos en person utan boxningsvana.

Menar du att din brud som väger 55kg skulle kunna spöa skiten ur dig?

Mantus
2008-08-10, 21:47
Menar du att din brud som väger 55kg skulle kunna spöa skiten ur dig?

Jag menar på att hon skulle spöa skiten ur de flesta normala killar. Hon skulle inte ha några betänkligheter över att använda tänder, knän, slagträn, diverse bestick o.s.v. om hon var i bråk, hon har helt enkelt mer fighting spirit än vad jag har. Viss skule vissa ha en chans men betänk då att hon skulle vara ute efter att plantera en fot i ditt skrev och sedan försöka peta ut dina ögon alternativt bita av ditt öra.:) Få skulle ha gett sig in i en sådan fight.

När hon inte är överjävligt sur så är hon självklart världens sötaste.:D

Ignatius72
2008-08-10, 21:49
Men Igge, du har fortfarande inte fattat hur det skulle gå till. Valfri artonårig kille utan kunskaper i fighting, men med gott humör, går in i ringen mot tränad boxartjej. Det första som händer är att han kommer få ett par saftiga träffar mitt i nyllet. Han kommer inte hinna undan. Aldrig. Det finns inte på kartan.
Istället kommer tårarna - det är en reflex eftersom det gör ont - och ögonlocken svullnar igen blixtsnabbt. Han tokslår tomma svingar i luften, långsamma och välannonserade. Och träffar ingenting. Istället får han ett par getingstick till - som han inte ens ser.
Nu har det gått trettio sekunder.
Han fortsätter slå, rusa fram - får tag i henne och knuffar henne framför sig, och blir avbruten och tillsagd av domaren. Regler, remember? Backar tillbaka, "BOX" och får två snabba jabbar i ansiktet. Som han inte ens ser. Och han slår fler klumpiga slag i tomma luften.
Och nu börjar han bli trött.
Fyrtiofem sekunder. Handskarna är tunga redan nu. Och han får fler träffar - och även i proboxning räknas träffar - det finns domarprotokoll för det. Vid det här laget skule det stå ungefär 12-0. Efter en minut.
De flesta som är ovana vid boxning är precis slut efter tre minuters träning UTAN slag. Om man sedan kombinerar det här med slag tar de slut ännu fortare.

Bra referat av 50 kg tjej mot en imbecill. Det stod däremot inte i kriterierna. Har man inte fightats något så håller man armarna framför skallen och spänner magen. Hon kan slå sig trött utan att det händer något. Sen skickar han ut henne från ringen med träff på valfritt ställe. Alternativt så sträcker han fram nävarna så når hon inte ens fram med sina slag. Vet ni hur liten brud vi snackar om?

sundvall
2008-08-10, 21:49
Jag menar på att hon skulle spöa skiten ur de flesta normala killar. Hon skulle inte ha några betänkligheter över att använda tänder, knän, slagträn, diverse bestick o.s.v. om hon var i bråk, hon har helt enkelt mer fighting spirit än vad jag har. Viss skule vissa ha en chans men betänk då att hon skulle vara ute efter att plantera en fot i ditt skrev och sedan försöka peta ut dina ögon alternativt bita av ditt öra.:) Få skulle ha gett sig in i en sådan fight.

När hon inte är överjävligt sur så är hon självklart världens sötaste.:D


Ah jag förstår.

Din brud är säkert grym, men ärligt talat tror jag inte hon skulle ha den blekaste chans mot valfri skogstokig 80kg+ kille. Viktskillnaden är helt enkelt för stor, och killar har ju vanligvis en hel del jävla mycket mer muskler än tjejer etc etc. Men nu ska vi inte gå offtopic allt för mycket =).

sundvall
2008-08-10, 21:51
Såhär tror jag.

I ringen skulle tjejen vinna, självklart. Alla regler and shit som killen inte är van vid, jag tror dock inte att han skulle bli knockad, utan att tjejen skulle vinna på poäng.

Ta en streetfight med samma brud och kille, såvida snubben inte är världens fegaste, mest fjantiga mes så skulle säkerligen han - om han var riktigt arg - kunna döda boxarbruden rätt snabbt.

Mantus
2008-08-10, 21:53
Bra referat av 50 kg tjej mot en imbecill. Det stod däremot inte i kriterierna. Har man inte fightats något så håller man armarna framför skallen och spänner magen. Hon kan slå sig trött utan att det händer något. Sen skickar han ut henne från ringen med träff på valfritt ställe. Alternativt så sträcker han fram nävarna så når hon inte ens fram med sina slag. Vet ni hur liten brud vi snackar om?

Upprepade leverslag skyddar inga magmuskler i världen mot.

Ignatius72
2008-08-10, 21:55
Upprepade leverslag skyddar inga magmuskler i världen mot.

Det beror på vem som utdelar slagen.

Yes
2008-08-10, 21:55
Något att jämföra med:
YFIEutqVue4

Stoltz
2008-08-10, 21:57
Nu är det ju visserligen inte random 18åring, utan han ska trotsallt väga 80kg och vara "medel"gymmare. Han borde alltså iaf t.ex. bänka 3-siffrigt.

Nu ljuger du. Medelgymmaren bänker inte tresiffrigt vid 18 års ålder. Sen ifall man är svensk mästare i boxning så lär man fan ha anpassat sin stil till sin vikt/styrka. Någon som är 190+ cm och 100 kg + slåss ju för sjutton inte likadant som en 175 cm på 50 kg. Gör man det är man ju både dum i huvudet och har totalt missat en stor vital del av de flesta kampsporter.

Mantus
2008-08-10, 21:58
Ah jag förstår.

Din brud är säkert grym, men ärligt talat tror jag inte hon skulle ha den blekaste chans mot valfri skogstokig 80kg+ kille. Viktskillnaden är helt enkelt för stor, och killar har ju vanligvis en hel del jävla mycket mer muskler än tjejer etc etc. Men nu ska vi inte gå offtopic allt för mycket =).

Självklart hade hon inte vunnit såvida hon nu inte har något tillhygge, själva saken är väl som så att en skogstokig kille oftast vinner över en skogstokig tjej med samma förutsättningar. Däremot är det få som kan släppa sina hämningar och verkligen bli skogstokiga.

Ignatius72
2008-08-10, 22:02
Något att jämföra med:
YFIEutqVue4

Well hon var ju uppenbarligen en boxare och han var nog en av världens mest osportiga människor, förmodligen i en viktklass lägre än vad hon var. Nåja, det visade iaf tydligt vad jag har försökt skriva.

Mantus
2008-08-10, 22:03
Det beror på vem som utdelar slagen.

Uppriktigt sagt tror jag inte du fattar hur ont till och med ett rätt löst leverslag eller en lös jabb mot ansiktet gör. Eller hur svårt det är att hålla magen riktigt spänd i tre minuter samtidigt som du skyddar huvudet med handskarna och inget ser. Att du sedan måste andas och därför är tvingad att minska anspänningen i magen, särskilt vid upprepade slag i magen, gör inte saken bättre.

Mantus
2008-08-10, 22:06
Well hon var ju uppenbarligen en boxare och han var nog en av världens mest osportiga människor, förmodligen i en viktklass lägre än vad hon var. Nåja, det visade iaf tydligt vad jag har försökt skriva.

Han vet uppenbarligen om grunderna i boxning och väger väl iaf 20kg mer än vad hon gör, sämre kondition och teknik fick honom uppenbarligen på fall. Om du inte tränat boxning förut hade karln i videon antagligen ägt ut dig ur ringen.

tp_88
2008-08-10, 22:06
Nu ljuger du. Medelgymmaren bänker inte tresiffrigt vid 18 års ålder. Sen ifall man är svensk mästare i boxning så lär man fan ha anpassat sin stil till sin vikt/styrka. Någon som är 190+ cm och 100 kg + slåss ju för sjutton inte likadant som en 175 cm på 50 kg. Gör man det är man ju både dum i huvudet och har totalt missat en stor vital del av de flesta kampsporter.
Ljuger har jag svårt att se att jag gör, jag gjorde ett antagande.

Vad du menar med resten vet jag inte.

EDIT: Det är förövrigt ganska underhållande att du väljer att citera mina inlägg, i min "dispyt" med Kurash, och hävda att jag ljuger. Samtidigt som han påstod att 18åriga tjejer som vunnit SM var proffsboxare ungefär i samma veva. :)

Stoltz
2008-08-10, 22:08
Ljuger har jag svårt att se att jag gör, jag gjorde ett antagande.

Vad du menar med resten vet jag inte.

Resten var inte riktigt menat mot dig, glömde göra lite space mellan de två delarna :)
Ljuger var väl att ta i, men ditt antagande är felaktigt, antar jag ;)

Ignatius72
2008-08-10, 22:09
Han vet uppenbarligen om grunderna i boxning och väger väl iaf 20kg mer än vad hon gör, sämre kondition och teknik fick honom uppenbarligen på fall. Om du inte tränat boxning förut hade karln i videon antagligen ägt ut dig ur ringen.

Har vi sett samma video? I den filmen jag såg var det en 65kg kille som aldrig tränat i hela sitt liv.

tp_88
2008-08-10, 22:10
Förbannade edit-tid.. Det handlade förövrigt inte om medelgymmande 18åring, utan medelgymmande 18åring @80kg.

Mantus
2008-08-10, 22:11
Har vi sett samma video? I den filmen jag såg var det en 65kg kille som aldrig tränat i hela sitt liv.

Han hade vett att jabba och kunde i alla fall skydda sig hjälpligt, att han sedan var relativt färsk är en annan sak, det skall ju killen i antagandet också anses vara.

Jacksatan
2008-08-10, 22:12
Det är ingen slump att killar och tjejer är uppdelade i de flesta sportgrenar. jag har den största respekten för duktiga kvinnliga idrottare men de kan inte jämföra sig med killar.

spelar du eller är du så här dum på riktigt?

bear.flowertwig
2008-08-10, 22:18
spelar du eller är du så här dum på riktigt?

jobbar du hårt på att bete dig som en översittare eller kommer det naturligt?

Yes
2008-08-10, 22:20
Well hon var ju uppenbarligen en boxare och han var nog en av världens mest osportiga människor, förmodligen i en viktklass lägre än vad hon var. Nåja, det visade iaf tydligt vad jag har försökt skriva.
Killen är något större(iaf klart längre) än tjejen och har uppenbarligen lärt sig lite grunder iaf. Trots det får han storstryk och då är det inte en seriös match, tjejen lär ha mer nyp i nävarna än så och utan huvudskyddet hade träffarna känts mer.

En total nybörjare har mindre chans än sådär även om han väger mer än killen i klippet. Den där killen hade sannolikt vunnit mot en 80Kg nybörjarkille.

Jacksatan
2008-08-10, 22:22
nu är detta visserligen mma och tjejen kan väga lite mer än 50 kg. Men är det nån på forumet som har lust att gå upp mot denna tjej? Ignatius skulle förstås spöa livet ur henne, för tjejer är dåliga på allt de gör.

oKiUHNbnSJI

tjabon
2008-08-10, 22:22
spelar du eller är du så här dum på riktigt?

jobbar du hårt på att bete dig som en översittare eller kommer det naturligt?

Det finns bara ett sätt att avgöra det här:
3 ronder i ringen...


:D

Nithian
2008-08-10, 22:26
Det finns bara ett sätt att avgöra det här:
3 ronder i ringen...


:D

swing and miss

tjabon
2008-08-10, 22:48
Eftersom jag tyckte att det var lite väl mycket jidder i den här
tråden, så har jag dratt iväg ett mejl till J.Hardingz & Co i IF Linnéa,
med en länk till denna tråden.

Hoppas nån av dom svarar....*popcorn*

babidi
2008-08-10, 22:56
Jag måste sida med Ignatius, vet ni hur lite 50kilo är? en tjej på 50kilo som endast består av muskler har otroligt svårt att slå en 80kilos kille groggy(han är antagligen även längre än henne vilket gör det ännu svårare) Killen har bättre reach och med en dålig guard är det inga problem att neutralisera henne. Att kille däremot sedan slår ner tjejen har jag svårt att se då jag själv aldrig hade kunnat slå tillbaka om jag ställdes inför detta utan att blockat mig igenom 3rundor sen gått hem :)

tjabon
2008-08-10, 23:01
Babidi:

Jag har två frågor,
1) Vet du vad in-fighting är ?
2) Har du fått en höger (eller vänster)krok i magen nån gång
av en vältränad 50-kg´s boxare?

Inge Enveten
2008-08-10, 23:10
Beror helt och hållet på vem killen är
Är det jag så blir svaret ja annars kan jag inte säga mycket

Berguven
2008-08-10, 23:19
Den här pollen hade lika gärna kunnat vara utformad såhär:
Saknar du verklighetsuppfattning?

JA
NEJ

Anonym112
2008-08-11, 00:01
spelar du eller är du så här dum på riktigt?

Frågan är ju vem som är dum när man tror att tjejer och killar har samma förutsättningar fysiskt *slap* Det är en STOR skillnad. Inte en slump att ett pojklag -93 i fotboll har vunnit mot ett av dom bästa svenska damlagen.
Lägg på 30kg's viktskillnad också så har du en EXTREM skillnad i ringen.
Näe, killen vinner.

demode
2008-08-11, 00:07
Fotboll är inte boxning. Fotboll är en lagsport. Kan du göra samma jämförelse i t.ex. höjdhopp, simning, dykning, skytte? Nej? Nehepp då var det alltså irrelevant.

Tycker det är lite lurigt när folk är så stensäkra och några aldrig ens stått i en ring med en riktig boxare.

Ignatius72
2008-08-11, 06:27
spelar du eller är du så här dum på riktigt?

Vilka sporter menar du att tjejer är på samma nivå som killar?

Ignatius72
2008-08-11, 06:29
Killen är något större(iaf klart längre) än tjejen och har uppenbarligen lärt sig lite grunder iaf. Trots det får han storstryk och då är det inte en seriös match, tjejen lär ha mer nyp i nävarna än så och utan huvudskyddet hade träffarna känts mer.

En total nybörjare har mindre chans än sådär även om han väger mer än killen i klippet. Den där killen hade sannolikt vunnit mot en 80Kg nybörjarkille.

Vad i det klippet får dig att tro att han överhuvutaget varit i en träningslokal, av något slag, tidigare?

Ignatius72
2008-08-11, 06:37
Fotboll är inte boxning. Fotboll är en lagsport. Kan du göra samma jämförelse i t.ex. höjdhopp, simning, dykning, skytte? Nej? Nehepp då var det alltså irrelevant.
Tycker det är lite lurigt när folk är så stensäkra och några aldrig ens stått i en ring med en riktig boxare.

Du vet om att världsrekordet i höjdhopp är typ 35 cm högre för killar? I simning så hade Michel Phelps kunnat stå i omklädningsrummet när tjejerna hade hoppat i och ändå vunnit. Vad du menar med dykning vet jag inte men io skytte så vill jag minnas att det finns tjejer som är på samma nivå som killarna.
Förstår inte att folk går igång på att killar är bättre fysiskt än tjejer, det torde inte komma som en överraskning. Märkväl, det innebär inte att jag är snabbare och starkare än alla tjejer. Det finns hur många som helst som skulle brotta ner mig. Men generellt sett så är killar bättre i alla grenar jag kommer att tänka på.

tntballe
2008-08-11, 07:23
Du vet om att världsrekordet i höjdhopp är typ 35 cm högre för killar? I simning så hade Michel Phelps kunnat stå i omklädningsrummet när tjejerna hade hoppat i och ändå vunnit.

Så även den manlige medelgymmaren hoppar högre och simmar snabbare än svenska tjejeliten?

Simon.
2008-08-11, 08:34
Nu börjar ni bli offtopic. Åter till ämnet.

Trådskaparen pratar om en ren proffsboxningsmatch, och där skulle tjejen vinna lätt, även om hon inte lyckades knocka killen skulle hon vinna på poäng. Att man tränat på gym har inte så stor betydelse i en boxningsring ifall man inte har tekniken att utnyttja gym-styrkan. Dom som tror att tjejen skulle förlora har nog aldrig tränat boxning... :cool:

Semiramis
2008-08-11, 08:37
Frågan är ju vem som är dum när man tror att tjejer och killar har samma förutsättningar fysiskt *slap* Det är en STOR skillnad. Inte en slump att ett pojklag -93 i fotboll har vunnit mot ett av dom bästa svenska damlagen.
Lägg på 30kg's viktskillnad också så har du en EXTREM skillnad i ringen.
Näe, killen vinner.Det är nog ingen som tror att tjejer och killar har samma förutsättningar fysiskt. Däremot att teknik, rutin och uthållighet i det här fallet väger tyngre. Hade killen varit boxningstränad hade det varit en annan sak.

Jacksatan
2008-08-11, 08:43
Frågan är ju vem som är dum när man tror att tjejer och killar har samma förutsättningar fysiskt *slap* Det är en STOR skillnad. Inte en slump att ett pojklag -93 i fotboll har vunnit mot ett av dom bästa svenska damlagen.
Lägg på 30kg's viktskillnad också så har du en EXTREM skillnad i ringen.
Näe, killen vinner.

Men det blir ju en felaktig jämförelse fattar du väl. Ett -93 lag i fotboll är ju uppvuxna med fotboll. En 14 årig kille som hållit på med boxning hela sitt liv och väger 80 kg kommer så klart så ihjäl en 50 kg tjej också. Vi pratar om en 18 åring som INTE HAR NÅGON BOXNINGSERFARENHET!

Jacksatan
2008-08-11, 08:44
Vilka sporter menar du att tjejer är på samma nivå som killar?

Jag menar att det är helt irrelevant för jämförelsen i det här fallet. Det är inte en 18årig killboxare mot en 18årig tjejboxare vi jämför. Det skulle vara relevantare att jämföra fc-Z mot svenska damlandslaget i fotboll i detta fall.

MasterChief
2008-08-11, 09:59
Tja, jag väger in på 80 pannor och ser mig som rätt vältränad. Har aldrig hållit på med kampsport och har väldigt liten erfarenhet av slagsmål. Jag skulle aldrig i helvete gå upp i ringen mot den tjejen. Däremot skulle jag inte bli särskild skraj av att gå upp mot en finnig 18 åring som knappt kan skilja mellan höger och vänster.

z_bumbi
2008-08-11, 10:19
Naturligtvis kommer inte en femtio kilos tjej kunna knocka en åttiokilos kille.

Det har jag sett live, iofs var killen packad och det var på en krog men han sov sött efteråt..

mangs
2008-08-11, 10:26
Ha ha, detta är en bra tråd.

Med få undantag så är alla insatta (eller i alla fall de som anser sig vara detta) överens.
Självklart kommer tjejen vinna. Om hon är svensk mästarinna så bör hon ju ändå ha lite skills och erfarenhet.

Hon har taktiken klar, kan ta stryk, vet hur man skall slå, skydda sig mm och hon har konditionen att stå matchen ut.

En medelkille på gymmet som är 18 år är inte så vältränad. Har han dessutom ingen erfarenhet av boxning eller kampsport så spelar hans extra vikt föga roll. han kommer vara för långsam och inte klara av att skydda sig mot alla slag. Dessutom kommer orken fälla honom.

Även en kille med bra kondition har inte orken att stå en hel boxningsmatch med garden uppe och mota slag, om han inte är van vid detta.


Inte helt relevant då det inte handlar om 18-åringar men på en Svensexa förra året fick en 30-årig polare "sparras" mot en 18årig och lättare boxare (som boxats i 4 år). Min kompis tränar inte på gym men är över medel i de flesta sporter och är väldigt allround. Killen han mötte behövde knappt göra någonting för att trötta ut min kompis, efter tre ronder var min kompis döende pga att orken och kroppen var slut, då hade knappt den andra kille slagit några slag. Min kompis däremot hade slagit en del slag som missade eller blockerades, han lämnade sådana fruktansvära möjligheter att den andre killen hade knockat honom efter 10 sekunder om han velat.

Nu var detta kille mot kille men faktum kvarstår, en vanlig kille skulle inte ha en chans mot någon som tränar kontinuerligt.

Stoltz
2008-08-11, 10:49
Nu börjar ni bli offtopic. Åter till ämnet.

Trådskaparen pratar om en ren proffsboxningsmatch, och där skulle tjejen vinna lätt, även om hon inte lyckades knocka killen skulle hon vinna på poäng. Att man tränat på gym har inte så stor betydelse i en boxningsring ifall man inte har tekniken att utnyttja gym-styrkan. Dom som tror att tjejen skulle förlora har nog aldrig tränat boxning... :cool:

This, ladies and gentlemen, is the truth.

Tricklev
2008-08-11, 10:56
Har vi sett samma video? I den filmen jag såg var det en 65kg kille som aldrig tränat i hela sitt liv.

Det faktum att du tror att en kille som har noll boxningsträning rör sig sådär, och ändå kan jabba i den nivån (säger inte att den var hög dock), talar för din extrema okunskap och oerfarenhet inom boxning.

hahavaffan
2008-08-11, 11:01
BXg1jbmvGmc

Varsågoda, ni killar som uppfyller kraven, att möta någon av dom två. Och dom är inte svenska mästare, dock kanske nåt år äldre. Men det finns ingen 18-årig fjunis utan boxningserfarenhet här inne som haft en chans.

stevebc
2008-08-11, 12:14
Jackass någon? Ryan Dunn åker på storstryk där. Det är bara löjligt.

demode
2008-08-11, 12:40
Du vet om att världsrekordet i höjdhopp är typ 35 cm högre för killar? I simning så hade Michel Phelps kunnat stå i omklädningsrummet när tjejerna hade hoppat i och ändå vunnit. Vad du menar med dykning vet jag inte men io skytte så vill jag minnas att det finns tjejer som är på samma nivå som killarna.
Förstår inte att folk går igång på att killar är bättre fysiskt än tjejer, det torde inte komma som en överraskning. Märkväl, det innebär inte att jag är snabbare och starkare än alla tjejer. Det finns hur många som helst som skulle brotta ner mig. Men generellt sett så är killar bättre i alla grenar jag kommer att tänka på.

Du har inte fattat vad vi pratar om. Boxning handlar inte bara om fysiska fördelar.

ps. Jag sa samma jämförelse. Fetstila inte om du inte läser ordentligt.

Granatgiraffen
2008-08-11, 13:08
Såklart hade 18åringen inte haft en chans. Ge samma 18åring 6 månaders boxningsträning så är det en annan biff, tror jag :(

stevebc
2008-08-11, 13:29
Nu när jag tänker efter hade jag nog slagit Sörenstam i golf och Radcliffe i marathon. Inte för att jag någonsin spelat golf, eller sprungit en sträcka längre än 3km i hela mitt liv, men jag är i alla fall man :)

tp_88
2008-08-11, 13:31
Nu när jag tänker efter hade jag nog slagit Sörenstam i golf och Radcliffe i marathon. Inte för att jag någonsin spelat golf, eller sprungit en sträcka längre än 3km i hela mitt liv, men jag är i alla fall man :)
Hur tänkte du när du skrev det inlägget, om man får fråga?

demode
2008-08-11, 13:33
Nu när jag tänker efter hade jag nog slagit Sörenstam i golf och Radcliffe i marathon. Inte för att jag någonsin spelat golf, eller sprungit en sträcka längre än 3km i hela mitt liv, men jag är i alla fall man :)

:laugh:

mangs
2008-08-11, 13:44
Hur tänkte du när du skrev det inlägget, om man får fråga?

Han tänkte ungefär som vissa andra resonerar här.

Jag tror skillnaden är att många som tränar på gym tror att de är oövervinnerliga vad de än ger sig på, när de sedan kommer ut från gym-lokalen och provar på annan idrott märker de att det inte hjälper att man bänkar 150kilo, man blir inte bättre på fotboll för det.

Fogue
2008-08-11, 13:51
Jag skulle satsa mina pengar på tjejen.

kalllee
2008-08-11, 13:53
Bruden tror jag vinner ganska lätt.

Big Lou
2008-08-11, 14:06
Jag tror att tjejen skulle vinna. Om vi ändrar förutsättningarna lite då? Killen väger 130 kilo, bänkar 200 kg men är fortfarande helt novis inom boxning.
Förändrar det oddsen?

Jag har inte en aning om ifall man själv skulle rå på en 50-kilos boxartjej.

tp_88
2008-08-11, 14:24
Han tänkte ungefär som vissa andra resonerar här.
Annika Sörenstam har blivit utsedd till världens bästa idrottskvinna, alla kategorier. Flera gånger.

Jag tror inte direkt det är någon mördande konkurrens på ett USM (eller vilken ålderklass man nu tävlar i som 18åring i Sverige, i boxning) bland 50kg tjejer, tror du?

Vem menar du har resonerat på ett sätt som skulle rättfärdiga en sådan parallell?

tntballe
2008-08-11, 14:35
Jag tror att tjejen skulle vinna. Om vi ändrar förutsättningarna lite då? Killen väger 130 kilo, bänkar 200 kg men är fortfarande helt novis inom boxning.
Förändrar det oddsen?

Jag har inte en aning om ifall man själv skulle rå på en 50-kilos boxartjej.

Då blir det nog för mycket för tjejen att rå på. En kille på 130kg har trots dålig teknik så pass mycket tyngd i slagen att tjejens gard inte hjälper.
Sen så är 130kg mycket skyddande massa.

Kanske klarar hon att undvika slagen tills biffen tröttnat, och sedan utnyttjar sin snabbhet för poäng.

xodd
2008-08-11, 14:39
Jag tror att tjejen skulle vinna. Om vi ändrar förutsättningarna lite då? Killen väger 130 kilo, bänkar 200 kg men är fortfarande helt novis inom boxning.
Förändrar det oddsen?

Jag har inte en aning om ifall man själv skulle rå på en 50-kilos boxartjej.

Det skulle bara resultera i att han är klumpigare och långsammare. Tjejen hade nog likt förbannat vunnit sålänge inte killen lyckats lägga sig på henne....

hahavaffan
2008-08-11, 14:44
Vem menar du har resonerat på ett sätt som skulle rättfärdiga en sådan parallell?Men han skämtade ju för helvetet.

Big Lou
2008-08-11, 14:57
Det skulle bara resultera i att han är klumpigare och långsammare. Tjejen hade nog likt förbannat vunnit sålänge inte killen lyckats lägga sig på henne....

Det är möjligt att det skulle bli så. Kanske inte gör nån skillnad.
Tänkte att det skulle vara till fördel med den extra muskelmassan.

Jag skulle iaf själv hellre välja att möta en 80-kilos kille utan teknik hellre än en 130 kilos kille utan teknik.

Big Lou
2008-08-11, 15:01
Då blir det nog för mycket för tjejen att rå på. En kille på 130kg har trots dålig teknik så pass mycket tyngd i slagen att tjejens gard inte hjälper.
Sen så är 130kg mycket skyddande massa.

Kanske klarar hon att undvika slagen tills biffen tröttnat, och sedan utnyttjar sin snabbhet för poäng.

Ja, frågan är om han kanske inte lyckas få in några rena träffar och sen tröttnar.
Men frågan är hur pass mycket kraft det suger för tjejen att försöka blocka slagen från den 80 kilo tyngre motståndaren.
Om man skar av ringen och hela tiden tvingade henne att fly för att inte bli inträngd i hörnen så borde hon rimligtvis bli trött hon också?

stridis
2008-08-11, 15:01
Det skulle bara resultera i att han är klumpigare och långsammare. Tjejen hade nog likt förbannat vunnit så länge inte killen lyckats lägga sig på henne....

Hm, jag brukade träna Sanshou med en snubbe som vägde bortåt 140kg och 2.06 lång och vi var jämspelta (fast han tränade i samma grupp som mig men inte så atletisk så jämförelsen haltar) och jag kan säga att rå kraft är jobbigt i klinch men i övrigt var det hans räckvidd som störde mig (Jag var på sparkavstånd när han var på slagväxlingsavstånd!!!). Få stora killar har någon kondition, är mina erfarenheter.

Blir jobbigt ifall de är långa och väl skyddade från kroppslag (muskler eller späck), då kan de bara stå där och veva som inget har hänt. Frustrerande.

regus
2008-08-11, 15:09
En 130kgs kille som kan bänka 200kg skulle slå ihjäl tjejen. Hennes gard skulle inte räcka till. Valfri rallarsving skulle gå igenom.

z_bumbi
2008-08-11, 15:18
Men frågan är hur pass mycket kraft det suger för tjejen att försöka blocka slagen från den 80 kilo tyngre motståndaren.

Blocka med vad? :D Med en kroppsvikt på 50 kg så är det nog en mycket smartare strategi att helt undvika att bli träffad.
Jag skulle gissa att matchen antingen slutar med en halvdan träff (tur) som sen följs upp med något mer riktat slag eller att tjejen blir avskuren och hamnar i ett hörn.

stridis
2008-08-11, 15:31
Ja, frågan är om han kanske inte lyckas få in några rena träffar och sen tröttnar.
Men frågan är hur pass mycket kraft det suger för tjejen att försöka blocka slagen från den 80 kilo tyngre motståndaren.
Om man skar av ringen och hela tiden tvingade henne att fly för att inte bli inträngd i hörnen så borde hon rimligtvis bli trött hon också?

Om du inte är van vid boxning kan du lätt få hakmassage av det brutalare slaget ifall du jagar henne. Klarar du att bara ta det, så kommer hon få det ganska svårt ifall du har vett att skära av ringen ordentligt.

Nybörjare spänner sig så att det blir dubbelt så jobbigt än vad det egentligen är. Du har +80kg mer massa att syresätta *2. Konditionsträning är en stapelvara för boxare, så du måtte vara bra tränad för att trötta ut henne.
Sedan, om jag kan köra på en halv rond i ganska bra tempo när någon sparkat luften ur lungorna på mig, så kan nog hon göra något liknande.


Synd att vi inte snackar om riktig thaiboxning, det hade definitivt inte gått bra för killen då. Frontkickar för hålla distans, lowkicks för att få honom immobil, in och spräcka skallen med en armbåge.

xodd
2008-08-11, 15:37
Om du inte är van vid boxning kan du lätt få hakmassage av det brutalare slaget ifall du jagar henne. Klarar du att bara ta det, så kommer hon få det ganska svårt ifall du har vett att skära av ringen ordentligt.

Nybörjare spänner sig så att det blir dubbelt så jobbigt än vad det egentligen är. Du har +80kg mer massa att syresätta *2. Konditionsträning är en stapelvara för boxare, så du måtte vara bra tränad för att trötta ut henne.
Sedan, om jag kan köra på en halv rond i ganska bra tempo när någon sparkat luften ur lungorna på mig, så kan nog hon göra något liknande.


Synd att vi inte snackar om riktig thaiboxning, det hade definitivt inte gått bra för killen då. Frontkickar för hålla distans, lowkicks för att få honom immobil, in och spräcka skallen med en armbåge.

Hade vi snackat thai hade ju tjejen bara kunnat mata på lår tills han lagt sig ner för att gråta. Han hade ju inte haft en chans att få upp någon sorts block mot låga sparkar.
Usch o fy satan i gatan va ont det gör att möta någon som nöter lowkicks på samma ställe :cryout:

stridis
2008-08-11, 15:45
Usch o fy satan i gatan va ont det gör att möta någon som nöter lowkicks på samma ställe :cryout:

Haha, just ovan knät på utsidan är bra. Jag gillar att sätta knän där så fort det blir klinch, bara rycka till så att vikten hamnar rätt och sedan... :devil:

Ignatius72
2008-08-11, 15:45
Det skulle vara roligt att höra vad de självutnämnda pugilistexperterna menar krävs för att slå denna dunderwoman på 50kg. Det låter nästan som om det skulle krävas en Mike Tyson i absolut toppform för att rå på henne.
Om killen fortfarande är utan boxningserfarenhet-vid vilken gräns får bruden det svårt? Eller kommer hon i alla lägen slå ut en kille?

vad gäller sporter där man får sparkas så håller jag med ovansteånde grabbar, helvetiskt svårt att stå emot. Man vet fan inte vad man ska skydda.

xodd
2008-08-11, 16:01
Haha, just ovan knät på utsidan är bra. Jag gillar att sätta knän där så fort det blir klinch, bara rycka till så att vikten hamnar rätt och sedan... :devil:

haha, det värsta är väl än dock när personen man sparkar mot lyckas få upp sitt knä innan så man dunkar in yttersidan av smalbenet rakt mot knät... En bedövande pirrande känsla, och när man väl ska sätta ner foten, ja, då trillar man nästan :hbang:

Det skulle vara roligt att höra vad de självutnämnda pugilistexperterna menar krävs för att slå denna dunderwoman på 50kg. Det låter nästan som om det skulle krävas en Mike Tyson i absolut toppform för att rå på henne.
Om killen fortfarande är utan boxningserfarenhet-vid vilken gräns får bruden det svårt? Eller kommer hon i alla lägen slå ut en kille?

vad gäller sporter där man får sparkas så håller jag med ovansteånde grabbar, helvetiskt svårt att stå emot. Man vet fan inte vad man ska skydda.

Jag tror tjejen skulle slå en otränad kille (inom kampsport), oavsett vad, om han inte nu lyckas göra ett rus mot henne och lägga sig på henne ala. Bob Sapp (sp?).
Det är ju bara att se på några av ovan nämnd fighter fights där han orkar köra en minut kanske, sedan ere fritt fram för de som väger 30-50kg mindre än honom att bara fläska på.

tp_88
2008-08-11, 16:07
Jag tror tjejen skulle slå en otränad kille (inom kampsport), oavsett vad.
På riktigt nu? :)

xodd
2008-08-11, 16:14
På riktigt nu? :)

Absolut på riktigt. Enligt mig är kampsport en sådan oerhörd tekniksport, och då man själv en gång i fjärran tider va nybörjare skulle man åka på bra me dask av en tjej som bara tränat ett år, ännu värre skulle det bli om man mötte en SM mästarinna.

Vi får äna ta ut huvudet ur röven nu och våga inse att det finns tjejer som skulle smeka upp oss i brygga i ringen, oavsett om dom väger 30-40kg mindre. :smash:

fintelligens
2008-08-11, 16:16
En 130kgs kille som kan bänka 200kg skulle slå ihjäl tjejen. Hennes gard skulle inte räcka till. Valfri rallarsving skulle gå igenom.


All styrka går inte att omvandla till kraft i slagen.

tp_88
2008-08-11, 16:33
Absolut på riktigt. Enligt mig är kampsport en sådan oerhörd tekniksport, och då man själv en gång i fjärran tider va nybörjare skulle man åka på bra me dask av en tjej som bara tränat ett år, ännu värre skulle det bli om man mötte en SM mästarinna.

Vi får äna ta ut huvudet ur röven nu och våga inse att det finns tjejer som skulle smeka upp oss i brygga i ringen, oavsett om dom väger 30-40kg mindre. :smash:
Det kanske är viss skillnad på dig när du var nybörjare, och en 150kg strongman (som aldrig sysslat med kampsport) tror du inte det?

Att säga att ingen som inte har erfarenhet av kampsport inte skulle kunna slå tjejen i exemplet är helt befängt imo.

stridis
2008-08-11, 16:43
All styrka går inte att omvandla till kraft i slagen.

Jävligt rätt. Det är en teknikfråga. En novis som faktiskt sätter kroppen bakom slaget och får bra kraft brukar komma ur balans och göra rallarsvingar som får till och med gary sundgren att bua "rundpall". Antingen det eller inte så får våre käre novis inte så fantastiskt mycket kraft trots allt.

Kwon
2008-08-11, 16:45
Ok, killen väger 80, han är medelgymmare så har en del muskler (det är inte 30 % bodyfat) men har ingen som helst boxningserfarenhet, däremot kan han ha haft en hel del atletisk bakgrund. (Baseball, Löpning, Judo, Karate, Amerikansk Fotboll etc)

Det är ingen slacker som skall utmana den 50 kilo tunga mästarinnan.

Det enda vi får veta är att han medelgymmar (3 ggr / vecka) och att han aldrig tränat Boxning.

stridis
2008-08-11, 16:45
D

Att säga att ingen som inte har erfarenhet av kampsport inte skulle kunna slå tjejen i exemplet är helt befängt imo.

+1. Så hyperbra blir man inte per automatik för att man vunnit boxnings-sm i en sådan viktklass. Om snubben orkar veva i x antal ronder någorlunda (<- vissa är naturligt atletiska) och allt hon kan göra honom skrattas bort så blir det svårt.

Mantus
2008-08-11, 16:51
Det kanske är viss skillnad på dig när du var nybörjare, och en 150kg strongman (som aldrig sysslat med kampsport) tror du inte det?

Att säga att ingen som inte har erfarenhet av kampsport inte skulle kunna slå tjejen i exemplet är helt befängt imo.

Du är riktigt duktig på att stödja dina teser med riktigt långsökta exempel. Blir nästa exempel " men om killen vägde 200kg var sumobrottare och son till He- man tycker ni fortfarande att tjejen skulle vinna?"

z_bumbi
2008-08-11, 16:55
Du är riktigt duktig på att stödja dina teser med riktigt långsökta exempel. Blir nästa exempel " men om killen vägde 200kg var sumobrottare och son till He- man tycker ni fortfarande att tjejen skulle vinna?"

Den nya frågeställningen var 130 kg och 200 i bänken, med de förutsättningarna är det extremt få kvinnor på 50 kg som har en chans om man ska följa någon sorts godkända kampsportsregler.

tp_88
2008-08-11, 16:59
Du är riktigt duktig på att stödja dina teser med riktigt långsökta exempel. Blir nästa exempel " men om killen vägde 200kg var sumobrottare och son till He- man tycker ni fortfarande att tjejen skulle vinna?"
Vadå långsökt? Eftersom ingen här inne verkligen vet svaret så förstår jag inte vad problemet är med att jag använde ett exempel, inom hans ramar,(vem som helst, utan erfarenhet av kampsport) som på ett så tydligt sätt som möjligt visade att han kanske skulle revidera sin uppfattning.

Vad yrar du om i andra delen? Ingen erfarenhet av kampsport = sumobrottare = Mantus bidrag till VM i logik?

regus
2008-08-11, 17:03
All styrka går inte att omvandla till kraft i slagen.

Nej men väger man 130kg kommer man att slå hårt. Även om man kärringvevar.

bubbe
2008-08-11, 17:04
Är det inte mer intressant att veta vem som vinner mellan en 50 kgs kampsportstjej och en grävmaskin. Jag tror grävmaskinen krossar tjejen om maskinisten får in en träff.

Jacksatan
2008-08-11, 17:08
det är klart att en 130 kg kille som bänkar 200 spöar tjejen. Ta en titt på K1 där en sån som Bob Sapp ändå lyckats vinna nåra matcher trots totalt värdelös teknik(faktiskt inte mkt bättre än nybörjarnivå). Blir storleksövertaget för markant så går det inte göra så mkt. Han skulle slå för hårt för en 50 kg tjej att ta emot.

Mantus
2008-08-11, 17:10
Vadå långsökt? Eftersom ingen här inne verkligen vet svaret så förstår jag inte vad problemet är med att jag använde ett exempel, inom hans ramar,(vem som helst, utan erfarenhet av kampsport) som på ett så tydligt sätt som möjligt visade att han kanske skulle revidera sin uppfattning.

Vad yrar du om i andra delen? Ingen erfarenhet av kampsport = sumobrottare = Mantus bidrag till VM i logik?

Snälla du, det var bara ett exempel på ett ännu mer långsökt scenario där jag dessutom som vissa andra i tråden blandat in egna kriterier som inte funnits tidigare i tråden.
Vad jag förstod det som menade xodd fortfarande att killen som skulle få stryk av tjejen i alla kampsporter ifråga följde samma kriterier som ställdes upp i början av tråden. Att sedan vissa började hitta på nya kriterier i slutet på tråden saknar relevans eftersom det inte är de kriterier tråden handlar om. Vill man lägga de kriterier som uppkommit senare till grund för hela den fortsatta diskussionen får man väl skapa sig en ny tråd. De nya kriterierna kan enbart anses vara en subdiskussion till den riktiga diskussionen som redan har en någorlunda utstakad ram med killen respektive tjejens vikt samt ålder.

tp_88
2008-08-11, 17:18
Snälla du, det var bara ett exempel på ett ännu mer långsökt scenario.
Vad jag förstod det som menade xodd fortfarande att killen som skulle få stryk av tjejen i alla kampsporter ifråga följde samma kriterier som ställdes upp i början av tråden. Att sedan vissa började hitta på nya kriterier i slutet på tråden saknar relevans eftersom det inte är de kriterier tråden handlar om. Vill man lägga de kriterier som uppkommit senare till grund för hela den fortsatta diskussionen får man väl skapa sig en ny tråd. De nya kriterierna kan enbart anses vara en subdiskussion till den riktiga diskussionen som redan har en någorlunda utstakad ram med killen respektive tjejens vikt samt ålder.
Ignatius frågade vad som då skulle krävas för att 50kg tjejen skulle få stryk, här:
Det skulle vara roligt att höra vad de självutnämnda pugilistexperterna menar krävs för att slå denna dunderwoman på 50kg. Det låter nästan som om det skulle krävas en Mike Tyson i absolut toppform för att rå på henne.
Om killen fortfarande är utan boxningserfarenhet-vid vilken gräns får bruden det svårt? Eller kommer hon i alla lägen slå ut en kille?

Varpå xodd svarar att oavsett vem killen är så får han stryk, förutsatt han han inte har någon erfarenhet av kampsport:
Jag tror tjejen skulle slå en otränad kille (inom kampsport), oavsett vad, om han inte nu lyckas göra ett rus mot henne och lägga sig på henne ala. Bob Sapp (sp?).

Den diskussionen vi förde begränsades alltså inte av kriterierna i trådens första post, så vitt jag kan förstå. Läsa tråden innan man roidar is teh shiet.

stridis
2008-08-11, 17:18
Den nya frågeställningen var 130 kg och 200 i bänken, med de förutsättningarna är det extremt få kvinnor på 50 kg som har en chans om man ska följa någon sorts godkända kampsportsregler.

Någon sorts godkända kampsportsregler? poängkarate :D ?
NÄ men om det är fullkontakt, så fullkontakts-taekwondo blir nog bra isåfall.
(om vi ändrar mästarinnan till något lämpligt dvs).

Nä ville bara retas lite när du skrev sådär. Sanningen är att ifall snubben inte har nackmuskler och är koordinerad som de flesta nybörjare jag sett; ja då har nog en hyfsad chans trots allt. Inom thai så kan man göra så mycket mer som en nybörjare inte har så bra koll på och fortfarande inte så mycket närkontakt (Även en mästarinna får det jävligt svårt ifall någon som väger 130kg lägger sig på henne ifall det skulle vara MMA, även om hon annars nog kan använda benstrypningar och annat smått och gott).

Motorbreath
2008-08-11, 17:19
det är klart att en 130 kg kille som bänkar 200 spöar tjejen. Ta en titt på K1 där en sån som Bob Sapp ändå lyckats vinna nåra matcher trots totalt värdelös teknik(faktiskt inte mkt bättre än nybörjarnivå). Blir storleksövertaget för markant så går det inte göra så mkt. Han skulle slå för hårt för en 50 kg tjej att ta emot.

Imo har han knockat Musashi, och han väger ungefär som två 50-kilos tjejer, att japanska domare är som dom är får vi ta någon annan gång.

stridis
2008-08-11, 17:48
det är klart att en 130 kg kille som bänkar 200 spöar tjejen. Ta en titt på K1 där en sån som Bob Sapp ändå lyckats vinna nåra matcher trots totalt värdelös teknik(faktiskt inte mkt bättre än nybörjarnivå). Blir storleksövertaget för markant så går det inte göra så mkt. Han skulle slå för hårt för en 50 kg tjej att ta emot.

Inte vilken kille som helst med de statsen skulle klara en thai-SM mästarinna. Sapp är faktiskt en smula atletisk, inte bara stark och han tål faktiskt hyfsat med pisk. Sedan så har han faktiskt tränat även om det i början såg dåligt ut. För en del så hade det sett ännu värre ut och tänk vad ingen träning alls, hur det sett ut! Armbåge i skallen kan avgöra, det får man inte göra i k-1. Fixa ett nasty cut och det är över! Att fajtas konventionellt blir ganska svårt. Hon skulle må bra av att specialträna inför fajten.

Fel kille och det är kört förstås.

Mantus
2008-08-11, 17:50
Ignatius frågade vad som då skulle krävas för att 50kg tjejen skulle få stryk, här:


Varpå xodd svarar att oavsett vem killen är så får han stryk, förutsatt han han inte har någon erfarenhet av kampsport:


Den diskussionen vi förde begränsades alltså inte av kriterierna i trådens första post, så vitt jag kan förstå. Läsa tråden innan man roidar is teh shiet.

Jag uttydde det snarare som att en kille skulle få det svårare oavsett vad i vilken kampsport som helst. Oavsett vad begränsades dock av att han ändå ställde en gräns om 30-50kg medan du satsade på en 100kgs gräns nästa steg blir då (o)logiskt sett 200kg och laddad med dunderhonung unt so weiter. Mer vettigt hade i sådana fall varit att prata om en 80kgs strongman utan kampsportserfarenhet eftersom jag anser viktkriteriet vara rätt viktigt. utan den och andra bestämmande kriterier får man precis som bubbe påpekade och även jag en diskussion där man börjar jämföra med grävskopor och seriefigurer vilket ger diskussionen än mindre verklighetsförankring än den redan har.

tp_88
2008-08-11, 18:20
Jag uttydde det snarare som att en kille skulle få det svårare oavsett vad i vilken kampsport som helst. Oavsett vad begränsades dock av att han ändå ställde en gräns om 30-50kg medan du satsade på en 100kgs gräns nästa steg blir då (o)logiskt sett 200kg och laddad med dunderhonung unt so weiter. Mer vettigt hade i sådana fall varit att prata om en 80kgs strongman utan kampsportserfarenhet eftersom jag anser viktkriteriet vara rätt viktigt. utan den och andra bestämmande kriterier får man precis som bubbe påpekade och även jag en diskussion där man börjar jämföra med grävskopor och seriefigurer vilket ger diskussionen än mindre verklighetsförankring än den redan har.
Så, du har alltså äntligen insett att du hade fel i ditt föregående inlägg, där du hävdade att xodd höll fast vid kriterierna (bl.a. 80kg) som fanns i första posten? Det tackar vi för.

xodd gjorde inte någon begränsning av vikten till 80-100kg, isåfall skulle han alltså lämna möjligheten öppen att en 0-79,9kg kille faktiskt kunde slå tjejen, vilket vore.. intressant. Dessutom skrev han "oavsett vad" utan tillägg (mer än om någon tjockis la sig på tjejen, eller vad det var) och inte heller när han tog upp +30-50kg-intervallet uttryckte han någon form av begränsning, som t.ex. kunnat lyda: "sedan ere fritt fram för de som väger MAX 30-50kg mindre än honom att bara fläska på."

Sist, men absolut inte minst, skrev han i ett tidigare inlägg att inte heller en 130kg (130-50 = 80) kille som bänkade 200 skulle slå tjejen.

Så nej Mantus, han gjorde ingen begränsning vid 80-100. Och nej, han höll inte heller fast vid dom ursprungliga kriterierna. (som du först påstod)

Wao
2008-08-11, 18:22
Tjejen vinner lätt. Killen som är oerfaren lämnar garden för öppen och hon ser sin lucka och ger honom en riktigt rackabajsare på käken så han somnar.

z_bumbi
2008-08-11, 18:35
Inte vilken kille som helst med de statsen skulle klara en thai-SM mästarinna.

Nej det går säkert att hitta någon som lyckas få stryk om man letar tillräckligt länge.

Allan
2008-08-11, 19:14
Själv tror jag att vilken artonåring som helst som väger 158 kg skulle kunna slå en femtiokilos tjej. Om det nu var det saken handlade om.

bear.flowertwig
2008-08-11, 19:30
Jackass någon? Ryan Dunn åker på storstryk där. Det är bara löjligt.

Kom att tänka på den matchen själv. Jävligt underhållande :D Fast fullständigt irrelevant, den tjejen är (som jag vill minnas) en f.d världsmästare i thaiboxning. Det är en helt annan kaliber än en svensk boxningsmästarinna det...

Ignatius72
2008-08-11, 19:36
Själv tror jag att vilken artonåring som helst som väger 158 kg skulle kunna slå en femtiokilos tjej. Om det nu var det saken handlade om.

Skönt att du kommer och styr upp tråden med insiktsfulla inlägg. Eftersom du utnämnt dig själv till allvetare så skulle det vara intressant att höra vad du tror krävs för att slå denna lilla SM-vinnare i 50kg klassen? Tänk på att man har goda chanser till silver bara man ställer in skorna i ringen. Konkurrensen är inte direkt mördande.
Så vad krävs, eller är det rent utav omöjligt att som boxningsoerfaren kille vinna över flugviktaren?

demode
2008-08-11, 19:45
Skönt att du kommer och styr upp tråden med insiktsfulla inlägg. Eftersom du utnämnt dig själv till allvetare så skulle det vara intressant att höra vad du tror krävs för att slå denna lilla SM-vinnare i 50kg klassen? Tänk på att man har goda chanser till silver bara man ställer in skorna i ringen. Konkurrensen är inte direkt mördande.
Så vad krävs, eller är det rent utav omöjligt att som boxningsoerfaren kille vinna över flugviktaren?


Krävs bara att hon gör 1 misstag sen är det godnatt.

Frantic
2008-08-11, 19:48
Kan inte en någon 18-åring härifrån regga sig på ett kampsportforum och be om en match med en tjej?

Trance
2008-08-11, 19:56
Kan inte en någon 18-åring härifrån regga sig på ett kampsportforum och be om en match med en tjej?

Med en 18-årig tjej. Det verkar ignoreras hela tiden.

Motorbreath
2008-08-11, 19:56
Slåss mot en tjej? Är han nån sorts bög eller?

Frantic
2008-08-11, 20:07
Med en 18-årig tjej. Det verkar ignoreras hela tiden.

En svensk mästarinna också. Kanske kan va svårt att få tag på.

palme
2008-08-11, 20:14
Beror på hur hårt tjejen slår. Skiljer 30kg, kan vara svårt för en kille på 50kg att slå ut en på 80kg.

Allan
2008-08-11, 20:15
Skönt att du kommer och styr upp tråden med insiktsfulla inlägg. Eftersom du utnämnt dig själv till allvetare så skulle det vara intressant att höra vad du tror krävs för att slå denna lilla SM-vinnare i 50kg klassen? Tänk på att man har goda chanser till silver bara man ställer in skorna i ringen. Konkurrensen är inte direkt mördande.
Så vad krävs, eller är det rent utav omöjligt att som boxningsoerfaren kille vinna över flugviktaren?

Om du inte sett det så har ett flertal mycket duktiga boxare också röstat för att tjejen vinner. Om man har åsikten att boxningsoerfaren person har något att hämta i ringen mot en skolad boxare tycker jag man ska försöka - det kan bli en mycket lärorik upplevelse. Lägg upp klippet på YouTube!
Boxning är mycket mer än att bara kunna slå hårt. En klassisk definition av the art of self-defence är ju att det är teknikens seger över den råa styrkan.

Ignatius72
2008-08-11, 20:24
Om du inte sett det så har ett flertal mycket duktiga boxare också röstat för att tjejen vinner. Om man har åsikten att boxningsoerfaren person har något att hämta i ringen mot en skolad boxare tycker jag man ska försöka - det kan bli en mycket lärorik upplevelse. Lägg upp klippet på YouTube!
Boxning är mycket mer än att bara kunna slå hårt. En klassisk definition av the art of self-defence är ju att det är teknikens seger över den råa styrkan.

Svårt att svara på frågan märker jag.

regus
2008-08-11, 20:27
Svårt att svara på frågan märker jag.

Du kan ju svara på min fråga som jag ställde i en post längre bak.
Vad har du för erfarenheter av att sparras/gå matcher i en kontaktkampsport?Eftersom du vet hur det "bara" är att göra

Allan
2008-08-11, 20:28
Svårt att svara på frågan märker jag.

Ställ frågan igen.

Ignatius72
2008-08-11, 20:33
Du kan ju svara på min fråga som jag ställde i en post längre bak.
Vad har du för erfarenheter av att sparras/gå matcher i en kontaktkampsport?Eftersom du vet hur det "bara" är att göra

Det har jag redan skrivit.

Ställ frågan igen.

Eftersom du utnämnt dig själv till allvetare så skulle det vara intressant att höra vad du tror krävs för att slå denna lilla SM-vinnare i 50kg klassen? Tänk på att man har goda chanser till silver bara man ställer in skorna i ringen. Konkurrensen är inte direkt mördande.
Så vad krävs, eller är det rent utav omöjligt att som boxningsoerfaren kille vinna över flugviktaren?

Allan
2008-08-11, 20:34
Du kan ju svara på min fråga som jag ställde i en post längre bak.
Vad har du för erfarenheter av att sparras/gå matcher i en kontaktkampsport?Eftersom du vet hur det "bara" är att göra

Nå, jag har i vart fall sparrat med tjejer, fast inte i boxning, och hennes slagkraft var inte att skoja med, trots att det skilde mer än trettio kilo i kroppsvikt vid tillfället. Eftersom hon var avsevärt duktigare äm jag hade hon inga som helst problem med att undvika mina slag och sparkar, och sen fick jag ont...
Observera att då var jag varken arton eller okunnig. Hur det gått för en ren nybörjare vågar jag inte tänka på. Ungefär samma storys kan man få höra från de flesta killar som sparrat mot tjejer, även i boxningsklubbar.

Allan
2008-08-11, 20:36
Det har jag redan skrivit.



Eftersom du utnämnt dig själv till allvetare så skulle det vara intressant att höra vad du tror krävs för att slå denna lilla SM-vinnare i 50kg klassen? Tänk på att man har goda chanser till silver bara man ställer in skorna i ringen. Konkurrensen är inte direkt mördande.
Så vad krävs, eller är det rent utav omöjligt att som boxningsoerfaren kille vinna över flugviktaren?

A. Att man kan boxas.
B. Nej. Lyckträffar existerar men är sällsynta.

Yes
2008-08-11, 20:40
Nå, jag har i vart fall sparrat med tjejer, fast inte i boxning, och hennes slagkraft var inte att skoja med, trots att det skilde mer än trettio kilo i kroppsvikt vid tillfället. Eftersom hon var avsevärt duktigare äm jag hade hon inga som helst problem med att undvika mina slag och sparkar, och sen fick jag ont...
Observera att då var jag varken arton eller okunnig. Hur det gått för en ren nybörjare vågar jag inte tänka på. Ungefär samma storys kan man få höra från de flesta killar som sparrat mot tjejer, även i boxningsklubbar.
Vilken form av kampsport rörde det sig om?

Ignatius72
2008-08-11, 20:45
A. Att man kan boxas.
B. Nej. Lyckträffar existerar men är sällsynta.

Så vad du säger är att en kille aldrig kan vinna över en tjej ifall han inte har boxats tidigare, även om hon går i 48kg klassen och gissningsvis inte är mycket längre än 1,50?
jag tror helt enkelt att du inte ska dra för långtgående slutsatser utifrån din egen bristande förmåga.

regus
2008-08-11, 20:46
Nå, jag har i vart fall sparrat med tjejer, fast inte i boxning, och hennes slagkraft var inte att skoja med, trots att det skilde mer än trettio kilo i kroppsvikt vid tillfället. Eftersom hon var avsevärt duktigare äm jag hade hon inga som helst problem med att undvika mina slag och sparkar, och sen fick jag ont...
Observera att då var jag varken arton eller okunnig. Hur det gått för en ren nybörjare vågar jag inte tänka på. Ungefär samma storys kan man få höra från de flesta killar som sparrat mot tjejer, även i boxningsklubbar.

Nu var frågan riktag till Mr I.. Men det var trevligt att veta. :)

demode
2008-08-11, 20:48
Så vad du säger är att en kille aldrig kan vinna över en tjej ifall han inte har boxats tidigare, även om hon går i 48kg klassen och gissningsvis inte är mycket längre än 1,50?
jag tror helt enkelt att du inte ska dra för långtgående slutsatser utifrån din egen bristande förmåga.

Det är nog ingen som har sagt att han aldrig vinner men han ligger KLART i underläge, jag gav t.ex. tjejen 70% fördel. Tycker bara att du letar bråk nu dessutom har du inte svarat på regus fråga. Kan säga att jag har erfarenhet iallafall (och duktigt med sparringerfarenhet) så jag vet en hel del.

Allan
2008-08-11, 20:50
Suck. Läs igen.

Allan
2008-08-11, 20:53
Vilken form av kampsport rörde det sig om?
kyokushinkai

Ignatius72
2008-08-11, 20:55
Det är nog ingen som har sagt att han aldrig vinner men han ligger KLART i underläge, jag gav t.ex. tjejen 70% fördel. Tycker bara att du letar bråk nu dessutom har du inte svarat på regus fråga. Kan säga att jag har erfarenhet iallafall (och duktigt med sparringerfarenhet) så jag vet en hel del.

Sök i tråden om du är intresserad.


Suck. Läs igen.

Hjälpte inte. Förklara nu så att jag (tänk litet barn) förstår. Var går gränsen för när lillflickan åker på däng? Väger 18-åringen 90kg, 100kg, 130kg, är han 1.70, 1.80. 190?
Som jag läser det du skriver så måste man kunna boxas, det kan ju inte killen i exemplet. Då torde alla grabbar som inte kan boxas åka på däng. Eller? Oavsett storlek.

Allan
2008-08-11, 20:59
Jag vet inte hur mycket riktiga fajter du sett, men en duktig boxare klår alltid någon utan boxningserfarenhet om man kör efter boxningsregler. Annars vore det ju totalt onödigt att träna och matcha, eller hur.

Stoltz
2008-08-11, 21:00
Kan likagärna dela med mig av min egen erfarenhet kring ämnet.

Jag (203 cm, 110 kg vid tillfället)

VS

Hon (Lina, 165 cm, ca 60-65 kg)

När jag skulle sparra med den här lilla biten så blev jag väldigt glatt överraskad, då hon totalt slog skiten ur mig. Jag brukar tåla rätt mycket smärta, men när man blir slagen på vad som känns som fyra, fem olika ställen samtidigt som man försöker spänna magen för att kunna ta det så skedde följande:

1. Man rörde sig inte alls lika fort som man först trott att man kunde.
2. Man blev jävligt andfådd innan man ens kommit igång, pga hur hårt slagen tog.

Detta rörde sig om kickboxning dock, så jag fick in en del sparkar på henne, men hon tålde stryk, det var fan säkert.

Där har vi en rejäl skillnad, både i längd och vikt - Och tjejen vann. Jag förlorade och fick en slushpuppies att lägga mot magen efteråt :D

palme
2008-08-11, 21:07
Kan likagärna dela med mig av min egen erfarenhet kring ämnet.

Jag (203 cm, 110 kg vid tillfället)

VS

Hon (Lina, 165 cm, ca 60-65 kg)

När jag skulle sparra med den här lilla biten så blev jag väldigt glatt överraskad, då hon totalt slog skiten ur mig. Jag brukar tåla rätt mycket smärta, men när man blir slagen på vad som känns som fyra, fem olika ställen samtidigt som man försöker spänna magen för att kunna ta det så skedde följande:

1. Man rörde sig inte alls lika fort som man först trott att man kunde.
2. Man blev jävligt andfådd innan man ens kommit igång, pga hur hårt slagen tog.

Detta rörde sig om kickboxning dock, så jag fick in en del sparkar på henne, men hon tålde stryk, det var fan säkert.

Där har vi en rejäl skillnad, både i längd och vikt - Och tjejen vann. Jag förlorade och fick en slushpuppies att lägga mot magen efteråt :D


Med ett sånt stort övertag borde du relativt lätt kunna hålla henne borta från dig, antingen med jabbar eller trycksparkar i bröstet. Eller så är du rätt dålig. Ett hårt slag från dig i kroppen borde trycka all luft ur henne.

Stoltz
2008-08-11, 21:13
Med ett sånt stort övertag borde du relativt lätt kunna hålla henne borta från dig, antingen med jabbar eller trycksparkar i bröstet. Eller så är du rätt dålig. Ett hårt slag från dig i kroppen borde trycka all luft ur henne.

Hon var sjukt snabb och hon kunde ta stryk bättre än 90% av alla jag träffat inom någon sorts kampsport. Sen är jag inte superklass, det tåls definitivt att sägas - Men det är inte en 18 åring utan någon som helst boxningserfarenhet/träning heller.

palme
2008-08-11, 21:16
Hon var sjukt snabb och hon kunde ta stryk bättre än 90% av alla jag träffat inom någon sorts kampsport. Sen är jag inte superklass, det tåls definitivt att sägas - Men det är inte en 18 åring utan någon som helst boxningserfarenhet/träning heller.

Ne men om ni låg på samma nivå hade du kört över henne. Då var det avklarat.

Anser att det gäller även om ni vägt in i samma viktklass.

Ignatius72
2008-08-11, 21:18
Jag vet inte hur mycket riktiga fajter du sett, men en duktig boxare klår alltid någon utan boxningserfarenhet om man kör efter boxningsregler. Annars vore det ju totalt onödigt att träna och matcha, eller hur.

Du har väl inte missat själva grundförutsättningen för den fiktiva matchen, det rör sig om 30 kg övervikt och med största sannolikhet en avsevärd skillnad i räckvidd. Det finns ju en anledning till att man dels delar in i kvinnor och män och dels i viktklasser. En 48kg tjej knockar inte ens en motståndare i sin egen klass och kön men du menar att ingen kille, oavsett storlek, rår på en sån liten tjej om de inte har boxats innan. Men bara för att man inte har boxats innan så betyder det inte att man inte kan eller vet vad en gard eller jabb är.

Hemi
2008-08-11, 21:20
Tjejen. I de flesta fallen. Jag har sparrat stenhaart mot ett huvud kortare laettviktare och blivit halvknockad, kunde knockat mig om de ville. Fast jag gick inte saa langt inom boxningen, inga former av stoerre taevlingar. Flugviktare aer fruktansvaert snabba. Tjejer aer ganska tuffa numera i maanga sporter fast jag aldrig moett naagon i boxning. Tjejen kan knocka honom och boer naestan gora det. I det fallet handlar det inte om slagstyrka utan om att faa in en bra traeff.

Jag toeg med en kille till boxningen en gaang som baenkade cirkus 150kg x?? men han var inget att ha daer. Just han, hade noll talang, musklerna hjaelpte honom inte ett enda dugg. Han fick otaeckt med stryk daa vi sparrade ganska haart daer.

Fast, som brukar saegas: "allt kan haenda i boxning", villet goer sporten lite extra intressant.

Stoltz
2008-08-11, 21:20
Ne men om ni låg på samma nivå hade du kört över henne. Då var det avklarat.

Anser att det gäller även om ni vägt in i samma viktklass.

Det är möjligt, eller rättare sagt: Om vi hade legat på samma nivå med den skillnaden, både i räckvidd och vikt, då hade jag kört över henne troligtvis! Men i samma viktklass... Tja, maybe. Inte lika säker.

palme
2008-08-11, 21:21
Du har väl inte missat själva grundförutsättningen för den fiktiva matchen, det rör sig om 30 kg övervikt och med största sannolikhet en avsevärd skillnad i räckvidd. Det finns ju en anledning till att man dels delar in i kvinnor och män och dels i viktklasser. En 48kg tjej knockar inte ens en motståndare i sin egen klass och kön men du menar att ingen kille, oavsett storlek, rår på en sån liten tjej om de inte har boxats innan. Men bara för att man inte har boxats innan så betyder det inte att man inte kan eller vet vad en gard eller jabb är.

Håller med dig angående viktfrågan. Men nog kan en tjej utboxa en kille och vinna på poäng om hon har en hög nivå på sin boxning och killen bara fightats lite på gatan. Inget snack om den saken.

En duktig boxare i ringen äger alltid en novis.

palme
2008-08-11, 21:23
Det är möjligt, eller rättare sagt: Om vi hade legat på samma nivå med den skillnaden, både i räckvidd och vikt, då hade jag kört över henne troligtvis! Men i samma viktklass... Tja, maybe. Inte lika säker.

Men ärligt mannen, en tjej slår inte en kille så länge de håller samma nivå. Nej jag är inte en mansgris men realist.

Stoltz
2008-08-11, 21:28
Men ärligt mannen, en tjej slår inte en kille så länge de håller samma nivå. Nej jag är inte en mansgris men realist.

Om vi säger att den svenska mästarinnan (kvinnan) skulle möta den svenska mästaren (mannen) i samma viktklass, då skulle jag säga att i 99,99% av fallen skulle mannen vinna, japp.

Kwon
2008-08-11, 22:41
Alicia Sacramone (Olympisk Gymnast) VS Fratboy (Han var nog full iofs men ändå)

http://en.wikipedia.org/wiki/Alicia_Sacramone

KO POWER!
9_tft9SfWbU

Elfsberg
2008-08-11, 23:13
Jag har tränat boxning och muay thai i snart tre år. Jag har sparrats en del mot en tjej i 50-klassen som har placerat sig bra i SM tidigare och jag måste säga att hon träffade mig rätt friskt. Vet dock inte hur det skulle se ut i match med reglemente, jag kan ju slå tillbaka rätt mycket hårdare när vi väl kommer till kritan.

Elfsberg
2008-08-11, 23:54
Nu märker jag att jag inte svarat på frågan:

Hon skulle golva grabbhalvan inom första ronden. Den späda flickan kan springa killen till döds, det säger allt.

Mantus
2008-08-12, 08:00
Så, du har alltså äntligen insett att du hade fel i ditt föregående inlägg, där du hävdade att xodd höll fast vid kriterierna (bl.a. 80kg) som fanns i första posten? Det tackar vi för.

xodd gjorde inte någon begränsning av vikten till 80-100kg, isåfall skulle han alltså lämna möjligheten öppen att en 0-79,9kg kille faktiskt kunde slå tjejen, vilket vore.. intressant. Dessutom skrev han "oavsett vad" utan tillägg (mer än om någon tjockis la sig på tjejen, eller vad det var) och inte heller när han tog upp +30-50kg-intervallet uttryckte han någon form av begränsning, som t.ex. kunnat lyda: "sedan ere fritt fram för de som väger MAX 30-50kg mindre än honom att bara fläska på."

Sist, men absolut inte minst, skrev han i ett tidigare inlägg att inte heller en 130kg (130-50 = 80) kille som bänkade 200 skulle slå tjejen.

Så nej Mantus, han gjorde ingen begränsning vid 80-100. Och nej, han höll inte heller fast vid dom ursprungliga kriterierna. (som du först påstod)


För det första var det alltså 30-50kg mer, att börja tolka det till att xodd därför skulle lämna det öppet för mindre fighters att vinna är bara att övertolka för att visa en imaginär poäng som inte existerar i den delen. Om sedan xodd faktiskt menade på att inte heller en person på t.ex. 150kg+ hade kunnat slå tjejen så förstår jag resonemanget men inte relevansen av diskussionen i sig. Vad gäller en begränsning så anser jag inte det behövas ett uttryckligt friskrivande. Att skriva 30-50kg tycker jag räcker, att fortsätta med "och sedan efter det blir det mer osäkert" är inte behövligt eftersom det är relativt underförstått i meningen eller hur? I vilket fall som helst så är det här off topic, inte för att jag inte gärna hade gått in i en vidare polemik med dig över tolkningen av xodds inlägg och om det skall tolkas bokstavligt eller teleologiskt.:) Fast oavsett det så är huvuddiskussionen intressantare än att bestäma vid vilken vikt och styrka en kille per automatik slår en sm- mästarinna.

tp_88
2008-08-12, 09:53
För det första var det alltså 30-50kg mer, att börja tolka det till att xodd därför skulle lämna det öppet för mindre fighters att vinna är bara att övertolka för att visa en imaginär poäng som inte existerar i den delen. Om sedan xodd faktiskt menade på att inte heller en person på t.ex. 150kg+ hade kunnat slå tjejen så förstår jag resonemanget men inte relevansen av diskussionen i sig. Vad gäller en begränsning så anser jag inte det behövas ett uttryckligt friskrivande. Att skriva 30-50kg tycker jag räcker, att fortsätta med "och sedan efter det blir det mer osäkert" är inte behövligt eftersom det är relativt underförstått i meningen eller hur? I vilket fall som helst så är det här off topic, inte för att jag inte gärna hade gått in i en vidare polemik med dig över tolkningen av xodds inlägg och om det skall tolkas bokstavligt eller teleologiskt.:) Fast oavsett det så är huvuddiskussionen intressantare än att bestäma vid vilken vikt och styrka en kille per automatik slår en sm- mästarinna.
Jag ifrågasatte xodds resonemang om att ingen (läs: INGEN) utan erfarenhet av kampsport skulle slå tjejen, därav mitt exempel med en 150kg strongman. Så det var i allra högsta grad relevant.

För andra gången; han gjorde ingen begränsning till 80-100kg (eller 80kg, som du påstod första gången) och han skrev tidigare i tråden att inte heller en 130kg kille som bänkar 200 (du vet, 130 blir som bekant 80kg mer) skulle ha en chans.

Om du inte förstår den här gången heller så tycker jag verkligen synd om dig.

Lexidos
2008-08-12, 09:55
Förutsätter vi att bägge är lika långa o har samma räckvidd med nävarna?