handdator

Visa fullständig version : Ännu ett jävla träningschema..


Nuevo
2008-08-09, 17:46
Nu har man suttit här och läst i 2 år då i hopp om att finna kunskapen till att bli stark *flex*. Jag har kommit fram till att 3-split verkar vara det som funkar bäst för mig just nu. Inte för att det är opti utan för att det blir en del uppdelning samtidigt som man inte måste vänta en hel vecka på att få kört en muskelgrupp efter att man lagt träningen åt sidan i några dagar.

So far so good.. men vem fan blir någonsin nöjd med resultat och upplägg? Alltid finns det ju något att slipa på och jag känner att det är dags att be om lite hjälp, så här har ni ännu en idiot som söker hjälp! :D

Inget pass är exakt som det förra, olika övningar och reps men muskelgrupperna är de samma. Detta är alltså hur det kan se ut.

Anmärk på allt från stavfel och felplacerade smileys till kort/lång vila, kritik förnöjer för den framåtsträvande.


Dag1 - Bröst,triceps och mage

Repcrunches - 2x8x35kg

Benlyft - 2x8

Crunches i maskin - 2x6x11kg

Bänkpress - 2x8x50kg | 2x6x55kg | 2x3x62,5kg

Efter bänken brukar det bli lite försök till lutande bröstträning, lutande hantelpress och bänk dvs. Känner dock att styrkan oftast är som bortblåst här, delvis för att jag gillar att dra några lågreppare i vanlig bänk innan och för att jag helt enkelt är dålig på lutande. Borde jag köra bara lutande i perioder för att få upp styrkan kanske? Känns inte så roligt att ta det innan bänken eftersom det trots allt är huvudövningen där man vill lyfta tungt och bygga upp sin e-peen. :Virro

Smalbänk - 2x6x45kg

Hantelsträck bakom huvudet (två händer på en hantel) - 2x8x16kg

Dips mellan 2 bänkar - 2x6xKV

------------------------------------------------------------------

Dag2 - Ben

Nu när man fått veta att lågreppade vadpressar inte ger annat än kanske lite bättre nervaktivering och sånt så blir det om något random högreppade vadpressar utslängda över passet.

Benböj - 1x10x40kg | 2x8x50kg | 2x7x57,5kg | 2x4x62,5

Benspark - 2x6x40kg (om jag känner att det finns energi, men inte nog för att hålla utförandet i böjen)

Marklyft med remmar- 1x10x40kg | 2x7x60kg | 2x5x65g | 2x3x70kg

Eventuellt någon isolatorövning efter samma princip som framsida lår.

----------------------------------------------------------------

Dag3 - vilodag

Slappa vid datorn 1x1xKV :hbang:

----------------------------------------------------------------

Dag4 - Rygg, axlar, biceps

Värmning i roddmaskin - 1x30

Chins - 3x6xKV

Latsdrag - 2x10x35kg

Hantelrodd - 3x8x18kg (har en tillfällig romans med denna övningen, men kommer nog bytas mot skivstångsroddar inom en snar framtid.)

Hantellyft åt sidan - 2x8x6kg

Hantelpress - 2x7x16kg

Sittande militärpress framför huvudet - 2x6x35kg

Rotatorcuffträning - just börjat med detta, kör runt 10-15kg med kabel, tips på lagom reps osv?

Skivstångsshrugs i smith - 2x6x60kg

Hantelshrugs - 1x8x26kg

Curlstångscurl - 2x8x26kg

Hammercurl - 2x6x14kg

Kabelcurl - 2x8x15kg

Koncentrationscurl med hjälp för att få ut det sista ur biceps - 2x8x12kg

-----------------------------------

Dag5 - vilodag eller repeat

Tror jag ska börja köra lågrepp/högrepp veckor nu så man får mer variation, kommer väl gå mellan 4-14 reps i så fall.

Borde jag värma upp flitigare även om jag oftast cyklar till gymmet?
borde jag börja med greppträning?
Är nervarvning nåt att tänka på? (dvs lätta 20reppare)
Kan det funka att byta plats på triceps och biceps? känner mig ofta svag i biceps efter ryggträning.

Just börjat bulka och satsar på en styrketopp i januari med hopp om att nå 3-siffrigt i alla "de tre stora". Kan någon form av maxningsschema passa att slänga in runt november?

*Wall of text* Aja.. hoppas någon orkar läsa xD

Alla frågor och kritik uppskattas, ingående eller småsaker spelar ingen roll.

HIT ME! :cool:

HanneJoelsson
2008-08-09, 19:32
- Värm upp riktigt med basövningen ist,Lägg basövningen i början av passen.
- Det bestämmer du själv, enligt mig kanske det är lite överdrivet då nästan allt tar på underarmarna.
- Nervarvning? Det bryrs ju på hur du känner dej.
- Visst kan du byta plats på triceps och biceps, Kör som du tycker är bäst så ordnar nog allt sig.

ett tips : lägg mage tillsammans med ben!

:)

Nuevo
2008-08-09, 19:45
tack för tipsen, tål att tänkas på ^^