handdator

Visa fullständig version : Är månen gjord av ost?


Tricklev
2008-08-09, 02:24
Gorgonzola, Mozzarella osv...

Även om jag tycker att man borde ha hittat starkare bevis på att månen är av ost, så hoppas jag innerligt att detta är ett riktigt faktum, en måne av ost. Annars är det helt enkelt vanlig pr grej från första början. Trist, jag hoppas att snart få läsa breaking news om vilken ostsort den består av.

Hoppas mest på mozzarella, eftersom det är en av dom godaste ostarna.

Rellos_87
2008-08-09, 02:26
ooooooookeeeeeej......

Tricklev
2008-08-09, 02:28
Eftersom att jag inte ska trolla den andra tråden för mycket, så måste jag ändå försäkra mig om att jag har korrekt uppfattning.

Det är alltså ett gäng vuxna killar, som sitter och diskuterar monsters existens? :MrT:

ManuelIT
2008-08-09, 02:28
fail

Rellos_87
2008-08-09, 02:33
Eftersom att jag inte ska trolla den andra tråden för mycket, så måste jag ändå försäkra mig om att jag har korrekt uppfattning.

Det är alltså ett gäng vuxna killar, som sitter och diskuterar monsters existens? :MrT:


Det beror ju helt och hållet på hur man definierar begreppet "monster". Är jättebläckfiskar t.ex monster? För övrigt så avsäger jag mig allt ansvar för det jag skriver då klockan är över tre samt att jag har intagit mer alkohol än nödvändigt.

Guybrush
2008-08-09, 08:50
Lika mycket som strandmonstret är ett "monster". Jag tror på prästost. Vilken kittlande tanke!

Nitrometan
2008-08-09, 09:27
Du har väl sett "Wallace & Gromit" när de är på utfärd till månen?

Klart det är ost!

bte8wMFzhyg

King Grub
2008-08-09, 09:40
Grönmögelost.

http://www.planetfusion.co.uk/~pignut/cheese.html

willis
2008-08-09, 10:20
Google presenterade tidigare bevis för att månen är gjord av ost.
Zoomande man in tillräckligt långt på google moon så kunde man klart och tydligt se att månen var gjort av ost. De verkar dock ha tystats ner nu och bevisen finns inte kvar att beskåda.

King Grub
2008-08-09, 10:25
http://apod.nasa.gov/apod/image/0204/gcmoon_ranger9_apr1.jpg

Using the new camera on the recently refitted Hubble Space Telescope, astronomers have been able to confirm that the Moon is made of green cheese. The telling clue was the resolution of a numeric date after which the Moon may go bad. Controversy still exists, however, over whether the date resolved is truly an expiration date or just a "sell by" date. "To be cautious, we should completely devour the Moon by tomorrow

Robert Nemiroff (MTU) & Jerry Bonnell (USRA) NASA Technical Rep.LHEA at NASA/ GSFC & Michigan Tech. U.

Slartibartfast
2008-08-09, 10:51
Hur skulle månen påverka ostpriserna om man skulle börja exploatera den kommersiellt. Det är ju oerhörda logistikproblem med att få osten från månen till våra kyldiskar, men det är ju samtidigt fråga om i praktiken obegränsade mängder. Jag tror inte att man behöver lägga allt för mycket värde i den bild som Grub länkade till. Även om bäst-före datumet går ut, så finns det ingen luft i rymden, och följaktligen kan inte heller förruttningsprocessen existera.

JonasTL
2008-08-09, 11:12
Kineserna kommer att försöka lägga beslag på jätteosten för att mätta sin enorma befolkning, nu när du vunnit OS kan inget hindra dem.

tjabon
2008-08-09, 12:37
Har ni aldrig undrat var resultatet av alla misslyckade
befruktningar hamnar ????
Det måste ju ta vägen nånstans ????

Jo, det skickas ut i rymden och ackumuleras på den s.k. månen
som inte är något annat än en gigantisk klump gjord av flänsost !!!

Lexidos
2008-08-09, 12:38
Har ni aldrig undrat var resultatet av alla misslyckade
befruktningar hamnar ????
Det måste ju ta vägen nånstans ????

Jo, det skickas ut i rymden och ackumuleras på den s.k. månen
som inte är något annat än en gigantisk klump gjord av flänsost !!!

O då ska vi inte ens börja spekulera om planeten uranus

Trance
2008-08-09, 12:43
Har ni aldrig undrat var resultatet av alla misslyckade
befruktningar hamnar ????
Det måste ju ta vägen nånstans ????

Jo, det skickas ut i rymden och ackumuleras på den s.k. månen
som inte är något annat än en gigantisk klump gjord av flänsost !!!

Swing and a miss

bompa
2008-08-09, 19:24
Hur skulle månen påverka ostpriserna om man skulle börja exploatera den kommersiellt. Det är ju oerhörda logistikproblem med att få osten från månen till våra kyldiskar, men det är ju samtidigt fråga om i praktiken obegränsade mängder. Jag tror inte att man behöver lägga allt för mycket värde i den bild som Grub länkade till. Även om bäst-före datumet går ut, så finns det ingen luft i rymden, och följaktligen kan inte heller förruttningsprocessen existera.

Dessutom måste man ju naturligtvis ha den kosmiska strålningens inverkan på ostpriset i åtanke.

Osten80
2008-08-09, 19:33
Hur skulle månen påverka ostpriserna om man skulle börja exploatera den kommersiellt. Det är ju oerhörda logistikproblem med att få osten från månen till våra kyldiskar, men det är ju samtidigt fråga om i praktiken obegränsade mängder. Jag tror inte att man behöver lägga allt för mycket värde i den bild som Grub länkade till. Även om bäst-före datumet går ut, så finns det ingen luft i rymden, och följaktligen kan inte heller förruttningsprocessen existera.

Hur skulle prissättningen se ut? Är mån-osten den "fina exotiska osten" jämfört med jordens ost? Skiljer sig ostkvaliteten mellan olika områden av månen, eller är månen bara en stor fin rund klump bestående av endast en typ av ost? Det senare skulle nog innebära att månosten blir fattigmansosten, och jorden fortfarande får stå för delikatesserna. Viktiga frågor att bena ut.

Tricklev
2008-08-09, 19:35
Månen består av flera olika ostar, se Wallace And Gromit åker till månen för referens.

Nithian
2008-08-09, 20:56
jag är en ost