handdator

Visa fullständig version : Sjujäkla sug i badrumsluftuttaget.


Fredrik_S
2008-08-09, 01:42
Om jag öppnar min badrumsdörr på glänt så åker den igen pga luftuttaget i badrummet.
Dessutom drar det längs benen när man står på badrumsgolvet och tom dushdraperiet rör sig.

NiXPhoenix
2008-08-09, 01:53
Bättre det än inget flöde alls!

Vet inte riktigt var du vill komma.. jag har ingen koll på hur såna där ventilationssystem fungerar, nånstans kanske en fläkt löpt amok. Eller så har alla de andra täppt igen sina ventiler så du får allt drag

Fredrik_S
2008-08-09, 02:25
Bättre det än inget flöde alls!

Vet inte riktigt var du vill komma.. jag har ingen koll på hur såna där ventilationssystem fungerar, nånstans kanske en fläkt löpt amok. Eller så har alla de andra täppt igen sina ventiler så du får allt drag

2-3 cm glipa i badrumsdörren och den suger igen den helt och stänger, tur att fläkten inte låser dörrn också... :), men den håller igen rätt bra när man vill öppna.

Jag har raporterat till fastighetsskötaren, han skulle komma å kolla om det var normalt...

Devoid
2008-08-09, 11:11
Är spisfläkten igång? Kan inget direkt om VVS men när jag bodde hemma hos min mor så fick man starta spisfläkten för att få igång ventilationen i badrummet när man skulle duscha.

hahavaffan
2008-08-09, 12:53
Vad är problemet? Det är ju asbra att ha ett kraftigt utsug i badrummet. Jag förbannar min klena fläkt varje gång jag duschat.

Fredrik_S
2008-08-09, 13:12
Vad är problemet? Det är ju asbra att ha ett kraftigt utsug i badrummet. Jag förbannar min klena fläkt varje gång jag duschat.

Problemet är att det är sånt kraftigt sug att det drar när man dushar, och det är inte skönt när man är blöt...

Sleigh
2008-08-09, 14:19
Problemet är att det är sånt kraftigt sug att det drar när man dushar, och det är inte skönt när man är blöt...

Duscha varmt och torka dig snabbt? Skruva igen lite på ventilationen? Proppa igen lite med en handduk?

hahavaffan
2008-08-09, 14:27
Snutte liten då :D Vad är det för typ av fläkt? De flesta kan man ställa in.