handdator

Visa fullständig version : Rakhyvlar!


Lellan
2008-08-08, 21:21
Ja, tipsa om er bästa.. Just nu har jag en gilette fusion (orangesilverfärgad från gilette med batteri) men gillade inte rakgelen som hörde till el deras andra gel så jag har en raktvål från Wilkinson (hyvlarna som hör till den är skit)..

Så jag är rätt halvnöjd.. men kanske finns bättre? Tipsa på! :thumbup:

Exdiaq
2008-08-08, 21:22
Är du man?

Lellan
2008-08-08, 21:23
Är du man?

*rolleyes* Nej. Men även kvinnor har ben, armhålor osv.?

tossefar
2008-08-08, 21:24
Är du man?

Ar du laskunnig?

Jag anvander samma som Lellan, men med nagon slags vibrerande... grej. Kan den ha suffixet "Power" kanske?

edit: eller var det det du hade batteriet till? :P

Spader
2008-08-08, 21:25
Är du man?

är denna bild tilltalande för dig?


http://image09.webshots.com/9/5/95/47/111159547edhwuC_ph.jpg

Ajin
2008-08-08, 21:26
Menar du maskineri eller manuella? Personligen tycker jag vanliga hyvlar funkar bäst, framförallt Mach3 samt Fusion versionen. Jag har faktiskt inget emot de vanliga billiga BIC hyvlarna heller.

Exdiaq
2008-08-08, 21:26
*rolleyes* Nej. Men även kvinnor har ben, armhålor osv.?



OK, trodde bara att kvinnor använde sådana mjuka turkos-färgade saker man ser reklam för hela tiden ;)

Gilette is teh shiet annars, dyra rakblad bara.

Exdiaq
2008-08-08, 21:27
Ar du laskunnig?

Jag anvander samma som Lellan, men med nagon slags vibrerande... grej. Kan den ha suffixet "Power" kanske?

edit: eller var det det du hade batteriet till? :P



Ja, vad är det jag missade?

Exdiaq
2008-08-08, 21:29
Vad fan hugger alla för?! Jag visste inte att kvinnor använde hyvlar som Gilette Fusion och jag hade för mig att Lellan var kvinna, därav frågan.

Lellan
2008-08-08, 21:32
Ar du laskunnig?

Jag anvander samma som Lellan, men med nagon slags vibrerande... grej. Kan den ha suffixet "Power" kanske?

edit: eller var det det du hade batteriet till? :P

Jag har den som vibrerar, det är för vibrationerna jag har batteriet.. ;)

Menar du maskineri eller manuella? Personligen tycker jag vanliga hyvlar funkar bäst, framförallt Mach3 samt Fusion versionen. Jag har faktiskt inget emot de vanliga billiga BIC hyvlarna heller.

Menar nog manuella... fast min vibrerar.. men tja, en liten enkel handgrej. Jag har något mot engångshyvlar.. :MrT:

OK, trodde bara att kvinnor använde sådana mjuka turkos-färgade saker man ser reklam för hela tiden ;)

Gilette is teh shiet annars, dyra rakblad bara.

Fluffiga turkosa är skit, oavsett om de heter gilett eller nåt snofsigt, jag skiter i färgen på dem.. jag vill bli len. :)

Lellan
2008-08-08, 21:34
Vad fan hugger alla för?! Jag visste inte att kvinnor använde hyvlar som Gilette Fusion och jag hade för mig att Lellan var kvinna, därav frågan.

Såja.. *gruppkram* *cupid*

Jag äger faktiskt några rosa engångshyvlar som ligger i någon necessär och skräpar, om jag vill känna mig kvinnlig. :)

Jay-Z
2008-08-08, 21:41
Gillettes engångshyvlar. Funkar rätt bra. Ett paket med 12 räcker i nåt halvår. Det ska kännas ordentligt att man rakar sig.

hahavaffan
2008-08-09, 01:16
http://www.blushingbuyer.co.uk/product_images/Medium/990465;Warehouse;Warehouse.jpg

+

http://www.sz-wholesale.com/uploadFiles/gillette%20mach3%20turbo%20shaving%20cartridges_72 2.jpg

=

IMBA

Fredrik_S
2008-08-09, 01:24
Gillettes engångshyvlar. Funkar rätt bra. Ett paket med 12 räcker i nåt halvår. Det ska kännas ordentligt att man rakar sig.

Grattis ett 8 pack gillet mach3 turbo räcker 16 dar för mig.
Efter två omgångar är det byte av blad som gäller.
Och engånshyvlar är inte att tala om, då får man vara glad om det inte blöder efter man kommit halvvägs.

Huvud,ansikte, bröst, rygg måste rakas för mig :(

Vad gäller raklödder har jag återgått till gilletts gamla röda burk med skum. Fungerar betydligt bättre än de nya gelvarianterna på mig.

JustinCredible
2008-08-09, 01:35
Kirurg/operationshyvlar är det enda rätta. Förstår inte varför dom inte säljs i vanliga affärer eller varför dom inte har tagit över världen totalt. Inget raklödder behövs, omöjligt att skära sig, och håret bara faller av och ger en perfekt rakning såfort man nuddar med hyveln. Bara att gå till tatueraren och fråga efter några. Fick några gratis senast.

Ajin
2008-08-09, 03:07
Kirurg/operationshyvlar är det enda rätta. Förstår inte varför dom inte säljs i vanliga affärer eller varför dom inte har tagit över världen totalt. Inget raklödder behövs, omöjligt att skära sig, och håret bara faller av och ger en perfekt rakning såfort man nuddar med hyveln. Bara att gå till tatueraren och fråga efter några. Fick några gratis senast.

Min tatuerare körde med blåa BIC hyvlar. (Ja, han skar mig rätt djupt *rolleyes* )

Guybrush
2008-08-09, 08:54
Fluffiga turkosa är skit, oavsett om de heter gilett eller nåt snofsigt, jag skiter i färgen på dem.. jag vill bli len. :)

Japp. Min sambo har en sån Gilette Venus. Ljusblå tror jag med runda fina former. Ändå snor hon min Mach3 stup i kvarten.

Jag vände på steken och tog hennes Venus till mitt ansikte (hoppsan). Den var faktiskt mycket klumpigare och sämre!

Matte-
2008-08-09, 11:04
http://www.gents.se/products/Merkur-34C-dubbelbladshyvel.htm

Dessa hyvlar ska vara bra, sen är ju bladen (http://www.gents.se/products/Merkur-Super-Platinum-rakblad.htm) väldigt billiga :thumbup: