handdator

Visa fullständig version : Ovanligt underarms problem!


danne454
2008-08-08, 17:25
Hej kollo.

Jag har ett ovanligt underarms problem. Det ligger till så att under större delen av min träning (2år) så har jag alltid fått bra pump i underarmarna, vid bicepsträning. Även vid de flesta ryggövningar, så som chins så spänner det rejält i underarmarna.

Men nu till det värre, de senaste månaderna får jag spänningar i underarmarna efter träning också. alltså även när jag gör vardargliga syrslor. Ibland kan jag bara ligga och gosa med tjejen och efter få otroligt spända underarmar. Detta drabbar då oftast Högern som är i stort sett spänd hela tiden.

bicepsträning är inte på tal om, då underarmarna blir som sten direkt. Men jag får inte ont.


haft det senaste runt 2 månader.

Kan detta ha något med att jag sitter väldigt mycket vid datorn? Förr kunde jag köra tungt på biceps, nu är det helt omöjligt om jag vill få någon träning alls.

och vad kan det vara, läst en hel del om underarmsproblem men inte hittat något som stämmer in på mig.

Spader
2008-08-08, 17:38
brukar du stretcha underarmarna ordentligt?

danne454
2008-08-08, 18:28
Japp, har börjat med det och kan tillägga att jag vilade 2 månader. underarmarna blir som sagt en aning spända vid datorn med.

Revolt
2008-08-08, 23:12
Japp, har börjat med det och kan tillägga att jag vilade 2 månader. underarmarna blir som sagt en aning spända vid datorn med.

Får man fråga vad det är du gör vid datorn? *rolleyes*

Beepfaaarp
2008-08-09, 07:35
Testa att sluta med sånt som vasodilerar tex vitlök, alkohol, pinsamma situationer, arginin och sommarvärme. Börja med sånt som drar ihop blodkärlen istället, som tex kyla eller koffein.

Funkar för att hålla pumpen borta för mig till priset av något sämre prestation.

Annars kan du alltid sluta att sitta vid datorn.

AsTfL
2008-08-10, 13:37
Är det sånt däringa compartment syndrome eller?