handdator

Visa fullständig version : Hårborttagning, plitor =/


malleman
2008-08-06, 21:43
Tja!
Får plitor när jag rakar min kära torso, nån som har tips på hur man kan undvika det? Vaxa o använda krämer har jag provat och det var inte min grej =)

Tack på förhand!

Four
2008-08-07, 00:53
Att raka medhårs kanske hjälper om du inte redan gör det, för då är det mindre risk att stråna växer in i huden om du förstår vad jag menar. Annars kanske det beror på bakterier å då är det bäst att använda en ny (engångs) rakhyvel varje gång. Eller så beror det kanske på nickelalergi å då är det bäst att använda nickelfri hyvel, det ska finnas sådanna. Sen när du rakat dig kanske det hjälper att inte smörja in med vanlig hudkräm eftersom huden är extra känslig just då. Smörj in med babyolja istället, eller helt enkelt med vanlig billig rapsolja (den är luktfri) den går in i huden efter en stund å man blir babylen. Om inte allt det här fungerar så återstår det väl bara att göra en permanent hårbortagning med IPL laser, fast det blir rätt dyrt det!

Fed up
2008-08-07, 09:50
Är det inte viktigt att ha en riktigt vass rakhyvel också? Hoppas på det, har just köpt en ny efter hundra år.

tossefar
2008-08-07, 11:50
Raka alltid medhårs och med vass hyvel. Kallt vatten och återfuktande kräm efteråt. Easy as pie.