handdator

Visa fullständig version : Jeans för oss med större lår...


omnibus
2008-08-06, 20:54
Har väldiga problem att hitta jeans som inte sitter för tight över låren.
Går jag upp i midje-storlek så passar dom bra över låren med då är dem alldeles (>3cm) för stora i midjan.

Så, tips på modeller för folk som inte har sugrörsformade ben skulle uppskattas.

Arnesson
2008-08-06, 20:58
De flesta "vanliga" märken har ju modeller med pösigare fit över låren. Men gå till en välsorterad butik med kunnig personal helt enkelt, så kan du ju testa vad som passar dig bra. Vet ej var du bor, men kedjan Solo har jag bra erfarenheter av både i Stockholm och Uppsala.

Scratch89
2008-08-06, 21:03
Konstigt. Idag hade Piranha på sig designerjeans och de satt väldigt bra, inte särskilt tight.

Är du säker på att det är din enorma muskelmassa som är problemet?

tobbo
2008-08-06, 21:04
Konstigt. Idag hade Piranha på sig designerjeans och de satt väldigt bra, inte särskilt tight.

Är du säker på att det är din enorma muskelmassa som är problemet?

Det var väll därför han fråga vad det finns för modeller.

omnibus
2008-08-06, 21:20
Konstigt. Idag hade Piranha på sig designerjeans och de satt väldigt bra, inte särskilt tight.

Är du säker på att det är din enorma muskelmassa som är problemet?

Modell på dom vore toppen.

Har du andra tips på vad problemet är (utöver att låren är för stora) får du gärna dela med dig.

o.z.z
2008-08-06, 21:32
http://www.topstreetwear.com/system/search/search.asp?g=0&c=97&b=&m=0&q=

http://www.laredoute.se/ListPage/ListPage.aspx?CategoryId=30253

Kwon
2008-08-06, 21:37
Konstigt. Idag hade Piranha på sig designerjeans och de satt väldigt bra, inte särskilt tight.

Är du säker på att det är din enorma muskelmassa som är problemet?

Han kanske inte hittat Pirres designer. :D

Scratch89
2008-08-06, 21:45
Modell på dom vore toppen.

Har du andra tips på vad problemet är (utöver att låren är för stora) får du gärna dela med dig.
Ett bra tips är att inte handla i typiska ungdomsaffärer som JC, MQ eller Carlings. Man får betala lite mer för byxor som sitter bra; vårens mode funkar inte. Topstreetwear, som någon länkat till, har rätt snygga brallor. Det finns modeller utan en massa gangstatryck på, om man stör sig på designen (man ser ju ändå inte sin egen byxröv. :D). Junkyard.se har en hel del snygga kläder, de också.

Om du har pengar kan du alltid gå till en boutique, som kan skräddarsy och lägga ut i just din storlek. Dyrt, men håller i ett halvt liv och betydligt snyggare än JC-tönt-brallorna.

Det jag menade med den sista delen av förra inlägget var att det kanske kan vara för mycket fett på benen också; det är inte ofta man ser ben som är för muskulösa för att få plats i ett par brallor.


Han kanske inte hittat Pirres designer. :D

:D

Imni
2008-08-06, 21:47
Nu vet inte jag hur brutala buggar trådskaparen har men för mig funkar tex levi´s 503 loose fit utmärkt. dem har förlorat sin loose-funktion men sitter utmärkt. Måste visserligen ha liiite för stort midjemått på byxorna men det är inget som ser eller känns konstigt. Löses med ett skärp.

Scratch89
2008-08-06, 21:48
Om ni köper byxorna i butik så kan man oftast be dem sy in byxorna, utan någon extra kostnad.

-xR-
2008-08-06, 22:34
Ut och leta i butikerna. Passformen skiljer sig mellan de olika märkerna så ut och prova i mängder. Nöj dig inte med att bara prova standardmärken som levis och diesel.

Prova chinos som alternativ till jeans.


Skräddarsy byxor med anledning av för stora lår? Då måste man vara rejält grov och ha pengar. Kostymbyxor och liknande kan läggas ut justeras m h a en skräddare (dock inte hur mycket som helst).

gatewarden
2008-08-07, 07:34
Acne, Nudee och Diesel har ett antal modell för dom som har större lår och lite störe midja som är lite smalare nertill. Nudee är även en av dom få som har 36/32 annars brukar det vara 34 på längden minst om du går över storlek 36.

Muaytudd
2008-08-07, 08:06
Levis 503 funkar om man inte är uberlår. Det är en widemodell så att man får plats med böjröv och lite ben.

Har sett att de finns i vissa mera hippa modeller med påsytt krimskrams men de finns också som rena jeans i olika kulörer.

Gå ner till en Levisbutik eller ngn. som har större sortiment på Levis.

MVH

Chrille

mr ruhl
2008-08-07, 08:09
Det var väll därför han fråga vad det finns för modeller.

sant men det är inte första gången som nån med 50cm buggar startar en sån här tråd..

Whistler
2008-08-07, 08:15
Ullared is the shit!

Piranha
2008-08-07, 08:52
Senast jag handlade Jeans var på hederliga Gul Blå, jag drar 38 i jeans men de har upp till 40 i flera modeller.

Annars Krampe köper sina i "hip hop" skejtar butiker, de har ju jeans som är jekligt loose.

palme
2008-08-07, 11:55
sant men det är inte första gången som nån med 50cm buggar startar en sån här tråd..

Hehehe :devil:

Viktor_Balck
2008-08-07, 12:34
Har väldiga problem att hitta jeans som inte sitter för tight över låren.
Går jag upp i midje-storlek så passar dom bra över låren med då är dem alldeles (>3cm) för stora i midjan.

Så, tips på modeller för folk som inte har sugrörsformade ben skulle uppskattas.

Skaffa ett skärp.

Handcuff
2008-08-07, 13:31
sant men det är inte första gången som nån med 50cm buggar startar en sån här tråd..

Sant sant. Känns som om det oftast är någon som tränat 4månader och har problem att hitta t-shirts som passar....*rolleyes*

Inget ont till trådskaparen då jag inte har den blekaste hur grofva ben h*n har.

Spene
2008-08-07, 14:01
Har ju verkligen inte bara med hur stora ben man har. Med 30 i midjestorlek och hyfsat stora lår så är det inte det lättaste att hitta jeans med bra passform (om man inte gillar hip hop kläder och liknande). Däremot borde det kanske räcka med en tråd för samma fråga.

omnibus
2008-08-08, 15:14
sant men det är inte första gången som nån med 50cm buggar startar en sån här tråd..

Jag tror inte jag har några monsterlår på något vis, 67cm sist jag mätte (är 178cm lång).
Problemet är bara att om jag gå ner i midjestorlek så slimmar låren åt, och går jag upp i midjestorlek så sitter dom bra på låren medan det krävs hängslen för att hålla dom uppe i midjan.

Skaffa ett skärp.

Det ser allt annat än bra ut om man drar åt 3cm för stora byxor med ett skärp.

Har ju verkligen inte bara med hur stora ben man har. Med 30 i midjestorlek och hyfsat stora lår så är det inte det lättaste att hitta jeans med bra passform (om man inte gillar hip hop kläder och liknande). Däremot borde det kanske räcka med en tråd för samma fråga.

Precis :thumbup:

32-33 i midjan sitter bra just i midjan, medan jag måste upp i 38 för att det inte ska sitta som tights runt låren.

Har testat säkert 20-30 modeller från Levi's, Lee, Diesel, Replay och Wrangler.
ETT par Wrangler satt bra, synd bara att dom var fula som stryk.

Ska iväg till en dedikerad jeansbutik typ Levi's och be dom plocka fram ett par som passar. Ska också kika på chinos. Tack för tipsen så länge :)

Müller
2008-08-08, 16:03
cheap monday har schyssta storlekar på vissa av sina byxor 38orna sitter som en smäck

MAXX
2008-08-08, 16:18
38 borde väl räcka om du inte har värsta bb låren.


vad mäter dina lår på största stället?

tobbo
2008-08-08, 16:40
38 borde väl räcka om du inte har värsta bb låren.


vad mäter dina lår på största stället?

Det har väll inte med midjemåttet att göra utan passformen på de.

melancoolio
2008-08-08, 17:05
Tycker Volcom gör rätt coola jeans och dom är ju ganska baggy. Hade jag varit grov hade jag kollat upp dom.