handdator

Visa fullständig version : Ligger på botten men siktar på toppen!


edwin
2003-06-17, 18:11
Hejsan!

Det är dax att börja pumpen nu. Efter alltför många månader innehållande enstaka bröst och biceps tjafs.
Min poolare Migge(som håller till här) har lyckats öppna min ögon inför denna härliga sport.

Jag har ganska lätt att gå upp i vikt när jag gymmar men har aldrig riktigt kommit igång. Har blivit så att jag tränat nån månad, gått upp några kilo sen lagt av och hållit på med andra saker ett tag, tills jag fått lust att börja igen.

Men jag tänkte att nu måste jag hålla i det! För det är ju så skönt att bli starkare och se sig själv växa. Det enda problemet är att jag ska åka till roskilde på söndag och om jag skulle gå upp i vikt där så skulle det knappast vara muskler, snarare öl-mage.

Jag brukar inte äta så mycket men kan om jag vill. Det blir oftast inte att man är hemma så mycket och pengarna i fickan räcker inte långt till att äta ute. Men man får väl ta med sig en matlåda! Tänkte köpa en burk gainers också.

Jag vill gymma för att må bra och växa såklart. Allt för många dagar går gråa förbi, men om man tränat kan man ta vara på dagen på ett helt annat sätt. Istället för att bara leva i väntan på kvällen, eller sova sig igenom dagen. Har till exempel mådd ganska risigt nu i några dagar, druckit och rökt ganska mycket. Och det håller inte i det långa loppet. Nu när jag tränat och Migge bjussat på en fem-skopors gainers och en potatis så känns allting så mycket bättre.

Likväl vet jag att detta mycket väl kan vara ett av gym-rycken jag får ibland och kanske kommer jag bara gymma några pass till innan jag lägger av. Även om det absolut inte känns så nu så vet jag att det kan ligga och lura någonstans.

Och slutligen, JA, det var jag och Migge som rökte holk :love:
Men vi ska ta det lugnt med det nu för nu jävlar SKA VI ÖKA BRUTALT! :hbang:


Så till passet.

Började med bänk, då jag inte kört det på väldigt lång tid, över ett halvår.

bänk:
60*8
60*8
60*?

Förvånad över att jag klarade det så pass bra.

Pecdec:
100*10
80*10
80*6
70*?

Hantel flyes:
7*massor
8*?

Hantel curls:
12*10
12*10
12*?

Snabbt och intensivt pass engligt Migges principer :thumbup: Kändes väldigt bra och skönt. Sen fick jag en gainers och svepte den på en sekund, njuter av dagen. :D

spinkoo
2003-06-17, 18:19
Bra inställning, resonerar du så här utan att ge upp har du vunnit!

Jag gillar speciellt inställnigen med att ta vara på dagen, även om man sitter vid datorn en hel dag, så är dagen inte bortkastad ändå, eftersom man har ju iallfall växt. Varje dag blir mer värdefull då, precis som du skriver :thumbup:

Hihi, man måste bara älska träningen, det för med sig så mycket bra :love:

Se till att piska MIGGE nu och tryck gärna ner mat i han också :notme:

Lycka till nu, grow some beef :kickass:

Niclaaas
2003-06-17, 18:27
ser bra ut edwin lycka till nu! jag håller ögonen på er, ni kommer inte kunna smita nu :D

:bpump: ¨på:cheers:

spas
2003-06-17, 18:39
till gymmet :whipped:

Kör hårt, keep us posted.

edwin
2003-06-19, 00:21

edwin
2003-06-19, 00:24
Hej!
hmmm.... vaknade hos svante.
Tryckte i mig ca. 4 deceliter havregryn, macka och mjölk.
stoppa in snusen under läppen och gled iväg till gymmet.
Kände för att bygga axlar och rygg.

Väl framme var motivationen på topp och jag började med:

Första var ryggövning där man står framåtlutad och drar upp en skivstång mot magen. Vet inte vad den heter(Har dock hört att den gett spinkoos breda baksida :thumbup: )
50*10
50*?
50*?

Jag tror nästa övnng heter latsdrag.

50*10
50*10

Sen rodd

65*10
75*10
(Har ignen koll på vilka vikter jag borde köra med, så det blir lätt att jag ökar dem :em:)

Så var det dags för axlar :)
Sittande hantelpress

12*10
14*10
14*?

Hantellyft åt sidan

12*?
12*?

Körde sen typ som första övningen med skivstång, fast istället med hantlar. Öh.

tror jag körde med 12 kilos hantlar, två set.

sen vare klart.

Har ätit bra idag för att vara mig :eating: frukost, lunch, två middagar och protein.

Har även rensat bort mitt hår som innan var ner till munnen, nu är det bara 3 millimeter

//edwin

dared
2003-06-19, 00:24
this is top goins baby!!!:hbang:

palme
2003-06-19, 00:31
Så migge drar hit polarna nu oxå. Soft, lycka till med träningen.

edwin
2003-06-19, 00:37
Hehe, japp! :bpump:
Det ger fin motivation!

Tack så mycket

dared
2003-06-19, 00:43
Fan en snusare också, trevligt...

Kör du alltid runt 10 reps? eller varierar du med lite lägre ibland??

edwin
2003-06-19, 01:06
Jag vill helst ligga på 7-8 men har inte gymmat på flera månader så jag vet inte vad jag ska ha för vikter... Aldrig gymmat seriöst, men tänkte börja med det nu. :D

Hur många reps tror du på? Om man vill bygga massa.

dared
2003-06-19, 01:43
Det jag tror på för massa är nog ungefär runt 5-8... +9 kör jag ibland för det är skönt att pumpa ut sig lite ibland... 3-4 reps kör jag också ibland.. men jag föredrar då att den sista reppen ska va relativt strikt om det är på en så pass tung vikt.. så man inte måste vrida o bända på sig, då kanske man skadar sig eller dyligt..

Jag tränade på 12-15 reps de första månaderna, jag säger inte det var dåligt men när jag började med runt 4-8 ökade jag i vikterna ruskigt fort!!! sen stagnerade det ju förståss ltie granna men det är förstårligt...

är nog lite individuellt men det är bara att köra på..

Alcom
2003-06-19, 16:50
Jag skulle nog rekommendera att du kör på lätta vikter (12-15 reps) dom första månaderna för att stärka upp muskelfästena, annars e nog risken rätt stor att du skadar dig.

Castro
2003-06-19, 16:59
Men risken är också rätt stor att han ökar dåligt på det och lägger av med gymmandet...Satsa på runt 6-10 reps nu i början, men var noga med utförandet så skare nog gå bra.

MIGGE
2003-06-19, 20:24
Benpass imorrn?:smokin:

Nils
2003-06-19, 21:19
Originally posted by Alcom
Jag skulle nog rekommendera att du kör på lätta vikter (12-15 reps) dom första månaderna för att stärka upp muskelfästena, annars e nog risken rätt stor att du skadar dig.
Nu är han väl kanske inte riktigt så ny att det stämmer på honom. Men jag läste om några studier i Siff's bok på nybörjare att till skillnad mot erfarna lyftare så kunde nybörjare lyfta nästan vad som helst (mellan 40-90% av max tror jag det var) och ändå växa med nästan precis samma fart i början. Så råden att börja med lite fler repetitioner så att man får mer baning av tekniken innan man maxar är nog sund.
(däremot kan man inte direkt säga att mer reps och lägre vikter ger starka muskelfästen sådär säkert, jag ser teknikbaning som viktigare. Vill man i längden ha starka muskelfästen så får man nog köra få reps till slut, min sjukgymnast rekommenderade tom högre vikter än man klarar NÅGON positiv rep för träning av sena/senfäste (dvs tung negativ träning)
Nils

Niclaaas
2003-06-21, 00:24
grattis på födelsedagen! :cheers: :hbang:

MIGGE
2003-06-21, 01:31
jävlar, du han före mig o han är min bästa vän:insane: :cryout: :love:

edwin
2003-06-21, 01:57
:love:

edwin
2003-06-21, 01:57
Tack så mycket! :rolleyes:

edwin
2003-06-21, 02:02
Förresten kan man inte känna efter hur det känns om man kör få reps, eller skadar man sig *PANG* direkt? :confused:

MIGGE
2003-06-21, 14:59
blir det inget pass nu eller:confused: :confused:

edwin
2003-06-21, 19:24
Skogspass! :D Orkar inte skriva dagbok om det. Bara ett halvhjärtat lite av varje i skogsgymmet eftersom det vanliga var stängt. :bpump:

MIGGE
2003-06-21, 19:27
it suckz dont it

Niclaaas
2003-06-30, 12:18
hört att du kommer hem idag, då blir det hårdkörning igen hoppas jag :bpump: :D

haft det bra?

spinkoo
2003-07-02, 23:30
Migge säger att du e hemma nu. Ska bli fett ös i denna dagboken hoppas jag nu, grymma pass väntar jag mig av dig :hbang:

edwin
2003-07-03, 15:48
Hejsan!
Just hemma från roskilde. Inte en speciellt nyttig resa om man tänker på fysiken men hur grymt kul som helst. :hbang:
Åt hyffsat bra också, så jag tror inte jag fölorat mycket i massa. Vikten är densamma.

Tänkte köra ben, men eftersom jag aldrig gjort det förut ville jag helst vara ensam i gymmet. Feg som jag är sköt jag upp det till morgondagen och drog igång ett bröst och triceps pass.


Bänk
70x5
70x3
60x8

La på 10 kilo mer än förra gången. Kanske va lite å ta i.

Bröst maskinen där man sitter och drar fram två hantag framför bröstet. Vad den nu hette. :em:

90x10
90x8
85x8
70x?

Har alltid orkat ganskamycket i den övningen jämnfört med andra övningar.

Slutligen övningen där manstår upp och drar en stång neråt från 90° på armarna till utsräckta nedåt.

22,5x10
25x10
25x8
25x?

Försöte köra dips efter det men mina triceps var helt döda. Så jag tyckte att det räckte för dagen. Kände mig väldigt utpumpad.


Ska köra ett HÅRT benpass i morgon.:D

//edwin

MIGGE
2003-07-03, 16:55
Härligt pass var det!
70 kilo*5 e inte fy skam det!:hbang:

Övningarna heter PEC DEC samt PUSHDOWNS! Så nu vet du det!

PS. Fick jobb!!!! Fast bara i 2 dagar:em: På slots-cafét:thumbup:

See you bitch

Niclaaas
2003-07-03, 17:02
riktigt bra för att vara så färsk :cheers:

Big_Vik
2004-08-02, 17:46
Tjena Edde. hört rykten om att du börjat tränat igen :D
hur gick det med det där benpasset? :D :bpump: :booty:
du lovade! :whipped:

Masken
2004-08-02, 17:54
eller hur, vi väntar fortfarande...