handdator

Visa fullständig version : Hur kunde Shakern vara så otroligt dålig under flera år


Fredrik_S
2008-08-06, 17:13
Efter de införde skruvlocket på shakern första gången så bytte de ut drickpipen mot något som liknade en barnmuggs drickpip.
Det tog inte mer än en provdrickning för att inse att den utformningen var helt värdelös, ändå var det standarden under flera år.
Även skruvlocket var mycket dåligt utformat och hamnade ofta snett.

Jag kan inte förstå hur en sån standard inte kan bytas ut på en gång, eller hur den ens kunde börja produceras? Var det så att ingen vågade säga att det inte gick att dricka ur den eller vad.... det är så sjukt??????? Jag har inte träffat någon som tyckt den gick att dricka ur på normalt sett, kommer ju lixom in någon luft om man sätter den mot munnen....

Den nya modellen är däremot extremt bra, locket hamnar aldrig snett och drickpipen är återigen cirkelformad.

Spader
2008-08-06, 17:16
Ja... livet är hårt ibland.

Dock så har jag aldrig haft något problem med drickspip-modellen.

tp_88
2008-08-06, 17:16
Jag har nog ungefär 10st sådana shakrar som du tycker är helt värdelösa, tycker dom funkar bra och har kanske satt på locket snett 1/500gånger.

Slartibartfast
2008-08-06, 17:16
Finns det en standard för shakers?

Håller förövrigt med dig. Babymuggslocket är värdelöst.

tobbo
2008-08-06, 17:18
Pics?

hahavaffan
2008-08-06, 17:33
Håller fan med.

Exdiaq
2008-08-06, 17:34
Att man skruvar på det är bra för det håller bättre, men pipen är värdelös.

Scratch89
2008-08-06, 17:35
Frågan är hur disformerad din mun är om du har problem att dricka ur en sådan shaker. Jag har aldrig ens insett problemet, och jag hörde mela klaga över det senast igår.

tommie-92
2008-08-06, 17:40
Pipen man dricker ur är värdelös.
Att det skruvas på är bra.

Floddan
2008-08-06, 17:41
Locket kommer fel 1/2 av gångerna, jag spinner och blir klibbig överallt

Tycker dom nutrilettskakarna som dom har på apoteket är bäst, dom ser inte så gay ut heller.

Larsson85
2008-08-06, 17:41
Shakern jag har från Eiselt är av sådan typ, och den är helt värdelös. Hålet som man häller ur ska vara stort så att det går snabbt att få i sig. Här måste man se upp så att det inte kluckar när man häller i sig den.

När jag fick shakern höll jag på att slita sönder den första gången jag skulle öppna den. Kunde inte i min vildaste fantasi förstå varför någon skulle vilja sätta skruvlock på en shaker och försökte bända med händer och knivar innan jag insåg att det skulle skruvas av.

jonteman
2008-08-06, 17:41
Åh, trodde jag var ensam om att äga en så förskräckligt obrukbar shaker.

Tacka vetja min andra, en gammal twinlabs... fast så har jag dränkt mig själv i chokladprotein ett par gånger när locket shakats av också. Smällar man får ta!

Floddan
2008-08-06, 17:46
Man är ju så jävla trött när man skall skaka den jävla saken att de måste vara busenkelt för att de skall bli rätt.

PowPow
2008-08-06, 17:51
Hur ser den nya ut då? Är det inte skruvlock längre?
Pipen gillade jag inte alls heller, men skruvlocket var ju det bästa som hänt sedan hjulet. Har skakat ut shakerna flera gånger med det gamla trycklocket /=

Och vadå kommer rätt? Man känne rju om det hamnar rätt eller fel? Man kan tycka att även styrketränande individer borde klara av att skruva på ett lock på en burk :D

NiXPhoenix
2008-08-06, 17:52
Aha, är det anknäbben du menar är dålig? Jag har aldrig ägt en sån, var ett par år sen jag körde med kosttillskott faktiskt. Tyckte de såg asfula ut hur som helst.


Trycklock är väl inga större problem, man får trycka jämnt och lirka lite i värsta fall. att det nån enstaka gång blir katastrof är nästan bara charmigt, då har man upplevt lite så att säga.

Guybrush
2008-08-06, 17:53
Efter de införde skruvlocket på shakern första gången så bytte de ut drickpipen mot något som liknade en barnmuggs drickpip.
Det tog inte mer än en provdrickning för att inse att den utformningen var helt värdelös, ändå var det standarden under flera år.
Även skruvlocket var mycket dåligt utformat och hamnade ofta snett.

Jag kan inte förstå hur en sån standard inte kan bytas ut på en gång, eller hur den ens kunde börja produceras? Var det så att ingen vågade säga att det inte gick att dricka ur den eller vad.... det är så sjukt??????? Jag har inte träffat någon som tyckt den gick att dricka ur på normalt sett, kommer ju lixom in någon luft om man sätter den mot munnen....

Den nya modellen är däremot extremt bra, locket hamnar aldrig snett och drickpipen är återigen cirkelformad.

Word...

De är värdelösa! Vem vill sitta och patta (skånska) på en sån drickpip?

superlative
2008-08-06, 18:24
Det jag hatar mest är att det inte finns choke-hål på den svenska modellen. Altså ett extra hål i locket så man kan suga i sig shakern utan att det bildas ett vakuum. Mina gamla shakers från USA hade det och ifall någon har ledsnat på det här också så kan man beställa därifrån.

Fredrik_S
2008-08-06, 18:45
Frågan är hur disformerad din mun är om du har problem att dricka ur en sådan shaker. Jag har aldrig ens insett problemet, och jag hörde mela klaga över det senast igår.

Pipen är så liten att man lätt täpper igen den helt och då ingen luft kommer in så kommer ingen vätska ut.

De har uppenbart förstått det och gjort hålet cirkelformat igen.

Skruvfunktionen är avsevärt förbättrad och det är omöjligt att skruva på locket snett numer.
Tidigare var man tvungen att passa in locket på rätt position för att det inte skulle bli snett.


Hursomhelst, så redan efter ett par timmar har flera i tråden också tyckt att den är dåligt och frågan kvarstår. Hur kunde ingen uppmärksamma dom om problemet innan produktionen gick i gång. Och hur kunde den fortsätta i så många år.

så här ser nya shakern ut
http://www.buchsteiner.com/images/MixMaster-Shaker_schwarz_rot.jpg

och detta är den gamla
http://www.buchsteiner.com/images/mixchanp_gross.jpg

Båda har skruvfunktion.

Fredrik_S
2008-08-06, 18:49
Här är den ännu äldre som inte hade skruvfunktion men den gick att dricka ur

http://www.buchsteiner.com/images/mixboy_gross.jpg

willis
2008-08-06, 19:42
Jag förstår inte hur ni dricker. Jag har aldrig upplevt problem med den sortens shaker.

Dreas
2008-08-06, 20:08
Jag hatar babymugsformen, den är absolut inge skön att dricka ur, köper alltid såna med rund form.

Fredrik_S
2008-08-06, 20:52
Jag förstår inte hur ni dricker. Jag har aldrig upplevt problem med den sortens shaker.

Förklara då för mig var du släpper in luften i den shakern som har babymuggsmunstycket.. upp till eller vid sidan?
De med runda munstycket är lätta att dricka ur och luft läpps in ovanför överläppen i dessa.

Scratch89
2008-08-06, 21:05
Måste man klunka i sig allting på under en minut, och utan andningspaus?

olle lindblad
2008-08-06, 21:15
Tacka vet jag den atomklyvande shakern.
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=71120&highlight=atomklyvande

Fredrik_S
2008-08-06, 21:16
Måste man klunka i sig allting på under en minut, och utan andningspaus?

Nej. Vad har andnigen med saken att göra? När man sätter munnen till pipen blir det lufttätt och ingen luft kommer in och således ingen vätska ut.
Hur gör du? Häller du från pipen med ett avstånd till munnen?

Spene
2008-08-06, 21:20
Måste man klunka i sig allting på under en minut, och utan andningspaus?
Oftast <20 sekunder för mig. EsaPro vill man kasta i sig snabbt.

lectris
2008-08-06, 21:22
haha!

Jag tycker precis tvärt om :D älskar den gamla "ankan" men avskyr den nya.. vet inte hur ni dricker men jag får i mig allt utan varken spill eller luftproblem.. inga skruvproblem heller för den delen. Passar väl min stora trut :naughty: :D

Arf Pingvin
2008-08-06, 21:25
Måste man klunka i sig allting på under en minut, och utan andningspaus?

Helst under 10 sek.

Tricce
2008-08-06, 21:25
Det enda jag tycker är dumt är när man efter man har skakat och ska dricka så måste man ta en liten sug/slick i "korken" till pipen så det inte ska droppa från den :D

Frantic
2008-08-06, 21:26
Hur gör du? Häller du från pipen med ett avstånd till munnen?

Högkant?

Deceiver85
2008-08-06, 21:27
Här är den ännu äldre som inte hade skruvfunktion men den gick att dricka ur

http://www.buchsteiner.com/images/mixboy_gross.jpg

Jag har en sån där. Använder aldrig munstycket och använder istället "glaset" till att hälla upp frukosten i.

MAXX
2008-08-06, 21:40
håller med. mkt bättre nu. vill kunna hälla i mig skiten så fort som möjligt. orka sippa på den i 3 år.

Nimille
2008-08-06, 21:46
håller med. mkt bättre nu. vill kunna hälla i mig skiten så fort som möjligt. orka sippa på den i 3 år.
Rotera den 90° och drick med pipen vertikalt så går det snabbare.

MAXX
2008-08-06, 21:49
Rotera den 90° och drick med pipen vertikalt så går det snabbare.

jo jag vet. men ska man behöva göra det. tror inte den var designad för det. alltså den runda pipen är bättre..

Silva
2008-08-06, 21:51
Jag skruvar bort locket och dricker direkt, klumparna är ju mysiga :naughty:

AlexGBG
2008-08-06, 21:54
den "gamla" modellen sög verkligen, dock fick jag en sån för kanske 2 år sen när jag köpte en shaker, dessförinnan har jag alltid inhandlat den "nya" modellen..
den "gamla" modellen är verkligen ett riktigt snedsteg.

skulle det inte gå att göra en shaker i lite hårdare material som inte suger åt sig så mkt lukt även om man skulle glömma att diska shakern?

tjabon
2008-08-06, 22:02
Jag är trött på att det alltid blir en liten slatt kvar, om man dricker
med locket på.
Så numera tar jag alltid bort lock+raster och dricker direkt ur shakern.
Dyra droppar !!......:)

AJO
2008-08-06, 22:29
Det var ingen som vågade säga emot.

Fredrik_S
2008-08-07, 13:20
Rotera den 90° och drick med pipen vertikalt så går det snabbare.

Ja det är så jag fick göra under de 2 åren man var tvungen att ha bäbispipen, men det kan omöjligt varit tanken från början.
En sådan öppning hade varit godkänd om det hade funnits ett insläpp för luft, men det gör det ju inte.

Muaytudd
2008-08-07, 13:38
haha shit vilka problem ni har. :)

Det enda jag tänkt på var de gamla som inte hade skruvlock. De nya funkar finfint.

lectris
2008-08-07, 13:39
En sådan öppning hade varit godkänd om det hade funnits ett insläpp för luft, men det gör det ju inte.

fram med borrmaskinen *popcorn*

tano
2008-08-07, 13:49
Fungerar hur bra som helst med smal öppning. Har inte ens märkt problemet som ni pratar om. Antagligen handlar det om att jag inte halsar drickan.

palme
2008-08-07, 13:51
haha shit vilka problem ni har. :)




Verkligen...händer inte mycket där ;)