handdator

Visa fullständig version : dessa vidriga pulverdrinkar!


heltzonicka
2003-06-17, 14:25
Nu är de katastrof!
Jag kan fan inte hitta en endaste prottedrink som smakar "överenskommet", fan dessa skitsmaker gör att man spyr!

Efter ryggpasset igår så blev jag illamående bara att tänka på "maxgainern", så jag stekte 3 ägg och tog ett glas cola med dextropur.

Hur fungerar en sådan protteportion om man jämnför med en vanlig gainer/proteindrink?

Jag tror jag ska pröva min egenmixade prottedrink som ska innehålla:

1: Ett paket vaniljglass (liten variant)
2: Tre råa ägg
3: En skopa vaniljproteinpulver

Bara att köra i en mixer så kanske man kan få i sig en möjligtvis "god" prottedrink.

Seså, kom med förslag nu!

Bamse
2003-06-17, 15:41
Originally posted by heltzonicka
Seså, kom med förslag nu!

Byt till Optimum Nutrition.

My 0.02 $

Pez
2003-06-17, 15:47
Vilka smaker/märken har du testat?

Antingen är du känslig eller så har du testat fel pulver.

/pez

hulken
2003-06-17, 16:57
Japp, Optimum rules,mintchoklad blandat med vanilj,herrejävlar vad gott:thumbup:

rymdrattan
2003-06-17, 17:51
Star! top of the line, whey-80 eller whey-100 (jordgubb) smakar gott, jag vet en kille som dricker det som milkshake :angel:

Niclaaas
2003-06-17, 18:21
tycker också att whey-80 är helt OK förutom chokladen som inte är god....men antagligen är du känslig o får lov att piffa upp drinkarna på nåt sätt vilket märke du än kör med

heltzonicka
2003-06-17, 19:50
Som alla andra började jag karriären med Twinlabs skitgrejer.
Tog först supergainersfuel, klarade ca 20 drinkar sen kom spyan, gick över till Twinlabs proteinpulver, minns inte namnet med typ "whey fuel", klarade ca 15 drinkar med klädnypa på näsan.
Som tur var lyckades jag byta bort min "whey fuel" mot en platta färdigblandade proteindrinkar på vårt gym.

Cirkusen fortsatte med Eiselt protec+ jordgubb, den burken klarade jag iaf en hel månad men sen kom kräkningarna.
Jag införskaffade mig "Complete Protein" från fairing tror jag det var pallade 2 drinkar innan jag började ulka(kräka).
Hade som tur var pengar kvar och köpte Eiselt "max gainer", smakar lika mycket skit som den mest skitande hästen på kreta.

Så här ligger det till mina kamrater :(

Måhända att jag är en kärring men fan när man spyr upp drinken efter intag vafan är det då för mening med den?

Har hört att Optimum Nutrition ska vara bra men ärligt så tror jag att det är samma skit med alla gainers.

Det kan bero på att jag inte kan dricka "rå" mjölk pga allergi som barn men men.

En arg och kåt heltzonicka

goa_killen
2003-06-17, 19:57
Originally posted by heltzonicka
En arg och kåt heltzonicka

:whipped: :whipped:

bergan
2003-06-17, 20:01
Låter som en allergi... Min kompis är allergisk emot aspartam och kan inte drick fun light, cola light, diverse proteindrinkar m.m, han spyr... Funderat på det kanske? För aspartam finns i de flesta prottedrinkar...

Sundblad
2003-06-17, 20:05
Tror inte att du kommer hitta något protte som i pulverform som passar dig.

Varför inte kesella, tonfisk, makrill i tomatsås, mjölk eller ägg tillsammans med dextropur, sylt eller semper energi?

.: Sundblad :.

Grahn
2003-06-17, 20:12
Ska du använda saker som stekta ägg etc så är det ju bättre om du äter dem innan träningen än efter.

William
2003-06-17, 21:39
Eiselts Hi-Whey naturell smakar för sig riktigt illa men blandat med Oboy så försvinner smaken så gott som fullständigt.

Mvh William

Jarod
2003-06-17, 21:45
Originally posted by William
Eiselts Hi-Whey naturell smakar för sig riktigt illa men blandat med Oboy så försvinner smaken så gott som fullständigt.

Mvh William

Funkar även skitbra att blanda i apelsin-juice...:hbang:

Mvh

EiseltUK
2003-06-17, 22:35
Även de godaste drinkarna tröttnar man på efter ett tag, så är det bara. Personligen tycker jag att vår kommande Fastway är en höjdare. Den innehåller en stor andel hydrolyserade proteiner som neutraliserar sötman. Första drinken känns lite konstig men efter några drinkar är den nästan beroende framkallande. Dn är perfekt om man inte vill ha för söta drinkar. Konsistenen är ganska blaskig, vilket många kan tycka är en fördel. Ska försöka fixa fram smakrprover när produkten finns tillgänglig för försäljning.

/ Henrik

Pez
2003-06-17, 23:37
Originally posted by EiseltUK
Även de godaste drinkarna tröttnar man på efter ett tag, så är det bara. Personligen tycker jag att vår kommande Fastway är en höjdare. Den innehåller en stor andel hydrolyserade proteiner som neutraliserar sötman. Första drinken känns lite konstig men efter några drinkar är den nästan beroende framkallande. Dn är perfekt om man inte vill ha för söta drinkar. Konsistenen är ganska blaskig, vilket många kan tycka är en fördel. Ska försöka fixa fram smakrprover när produkten finns tillgänglig för försäljning.

/ Henrik

Lite åt "Fairing"-hållet alltså? ;)

/pez

Karelin
2003-06-18, 07:42
du får la ta å blanda i nått som smakar nått i drinken då... cacao i chokladen... fun light jordgubb i jordgubben... å så ner i mixern med alltihop.... smakar ju bara det man smaksätter den med sen.. Oboy är inte så tokigt å ha i heller...

Grahn
2003-06-18, 08:20
Det låter bra det där Eiselt :) blaskig(dvs lättdrucken) och inte så söt. :thumbup:

Håller med om att man tröttnar på alla smaker, man får variera sig.

psyko_bob
2003-06-18, 08:34
Testa Arlas eller Skånemejeriers smaksatta mjölkprodukter, kör själv på Skånemejeriers Calvin chocklad eller jordgubbsmjölk då det är lite svårt att hitta Arlas chockladmjölk nere i södern.
Det blir 1 liter efter träningen vilket ger 35gr. protein 100gr. kolisar och 15gr. fett. 650kcal.

heltzonicka
2003-06-18, 09:21
Tror inte jag är allerigisk mot aspartam, har testat de vid andra tillfällen utan att spy på stört.

Jag ska pröva min egnaproteinmix och se hur det går med glassen och det där.

Jag håller på och "dealar" med min internetaffär om olika smakpriser osv osv.
Det här blir rätt dyrt efetrsom man blir tvungen att köpa mindre förpackningar hela tiden :(

Men men, de löser sig nog till slut.

Och dessa tjejer som ska börja babbla mellan setten!
Dem verkar inte tänka på att Petter niklas vaknar till liv lite smått och att träningsgnistan försvinner om dem sätter igång och snackar.:thumbup:

gleipner
2003-08-04, 12:32
Är nöjd med optimum nutrition,finns dock en produkt som smakar skit ,och det är AFTER MAX-CHOKLAD.
Äckligare smak har jag nog aldrig känt,sliskig och frän(?),på något svårbeskrivligt sätt.
Nu är iaf burken äntligen slut:angel:

Survivor
2003-08-04, 17:18
Brukade också Spy lite då och då av det där skiten (proteindrinkar) förut. Brydde mig inte så mycket, förstod inte riktigt först orsaken heller. Men när det en dag forsade ut 4 niagarafall efter varandra, då gav jag upp proteintillskotten. Har inte spytt ett skit efter det.
Man undrar ju hur det är med kvaliteten och desto mer vad det är i dem egentligen när det funkar bra ett par år för att sedan inte funka alls.

MVH

PDS
2003-08-06, 08:31
Originally posted by Bamse


Byt till Optimum Nutrition.

My 0.02 $

Vaa! :confused: Jag tycker Optimum smakar vidrigt!

FUn-tex SSwinger
2003-08-06, 09:28
Originally posted by EiseltUK
Även de gudaste drinkarna trötnar man på efter ett tage typ, så är det bara lixom. Personligen tycker jag att vår kommande Fastway är en höjdare bah. Den innehåller en stor andel hydrolyserade superduper proteiner som lixom typ neutraliserar sötman ätte bra. Första drinken känns lite cp men efter några 1xxx xxx drinkar är den nästan beroende framkallande. Dn är perfekt om man inte vill ha för söta drinkar. Konsistenen är ganska blackig, typ vilket många kan tycka är en fördel. Ska lixom försöka fixa fram smakrprover när shitet finns tillgänglig för försäljning.

/ Henrik



Kommer den även i sötmedelsfri variant?

Slartibartfast
2003-08-06, 11:36
Originally posted by EiseltUK
Även de godaste drinkarna tröttnar man på efter ett tag, så är det bara.

Sen är det ju en viss skillnad på nåt man "tröttar på efter ett tag" och nåt som får en att spy genom näsan.

wannabegrunten
2003-08-06, 14:31
Mitt första kosttillskott var "Super Mass Fuel" från Twinlab. Fy fan vad äckligt det var, jag fick i mig ungefär halva burken sen sålde jag den till en kompis. Efter det testade jag Stars gainer(jordgubb) och den var ju underbar i jämförelse. Kör fortfarande med den 3 år senare.

Spec^
2003-08-07, 13:57
Originally posted by rymdrattan
Star! top of the line, whey-80 eller whey-100 (jordgubb) smakar gott, jag vet en kille som dricker det som milkshake :angel:

:thumbup:

Du måste mena mig :naughty:

sOFFe
2003-08-10, 23:15
Jag tycker det verkar som ALLA Proteinpulver smakar mer eller mindre dåligt, beska och mer eller mindre skumma/vidriga eftersmaker, för att inte tala om raparna och andedräkten!! Man får ju inte ens gosa med damen dom närmaste timmarna efter proteinintaget.. :(

Däremot så verkar ju Gainervarianterna vara mer lyckade vad gäller smakegenskaper. :eating:

Har du provat med måltidsersättare som har lågt GI? Enligt mina egna erfarenheter så smakar dessa MYCKET bättre än rena proteinpulver. Ta och prova exempelvis Diet-Pro Cappucino (stavning?) som är det absolut godaste som jag har smakat i pulverväg, :cheers: innehåller 50% proteiner 35% kolisar och har GI på 47.

Det är dock rätt dyrt, (599:- för 4kg)

Smaken är dock som baken som sagt.... :booty:

JAM
2003-08-10, 23:53
Just nu är jag inne på en burk Ultra Milk Whey vanilj från Dahlblads. Smakar helt OK, men den skummar som satan! Måste vänta tio minuter på att skummet ska lägga sig eftersom det annars blir en halv deciliter skum som jag inte får i mig.

JAM
2003-08-10, 23:54
Originally posted by EiseltUK
Ska försöka fixa fram smakrprover när produkten finns tillgänglig för försäljning.
Ett sådant vill jag ha! Säg till när ni har sådana. Tack!

trangol
2003-08-12, 01:57
:eating:
Håller med om att det mesta smakar skit och Twinlab är värst!
För ett par år sedan fanns det Gainer (Hard body gainer tror jag det hette) från MLO men jag har försökt få tag på det men det är svårt. Men det smakar exakt som Oboy=gott som fan

Vet någon vart man kan köpa MLO?:bpump:

Ankarby
2003-08-12, 08:52
smaka äckligt :thefinger tar ju 10-15 sekunder att hälla i sig oavsett hur äckligt det är, ge er :laugh:

heltzonicka
2003-08-12, 23:31
bara att hälla i sig?...
Om de bara vore att hälla i sig så skulle jag ju gjort det.
Nu kör jag med min egenmixade variant och den fungerar utmärkt.

Fan det är så jävla skönt att slippa spyattackerna, sist jag tog en "riktig" pulverdrink så kräkte jag upp skiten direkt, morsan trodde att jag varit och supit eftersom jag spydde hehe

Försöker få tag på Arla, ska fråga dom om dom har något som liknar norrmejeriers "rapid recovery".

Tillsvidare: må så gott!

autowah
2003-08-13, 22:27
En god drink gör jag på ca 5 dl mjölk/vatten, ett ägg samt några skopor protec vanilj, mixas med isbitar.. smakar vaniljglass.