handdator

Visa fullständig version : Styrketräning i hemmet


JerryO
2008-08-05, 14:02
Hej
Hur mycket kan man utvecklas genom att träna enbart hemma, dvs utan någon extra utrustning, förutom det som redan finns i hemmet. Armhävningar, situps osv.

Någon som har något bra träningsprogram för detta, mitt mål är inte att bli biffig, utan bara vältränad. Jag löptränar ca 4 ggr/vecka och siktar på att springa några halvmaror 2009.

Ullmerdog
2008-08-05, 14:18
Hej
Hur mycket kan man utvecklas genom att träna enbart hemma, dvs utan någon extra utrustning, förutom det som redan finns i hemmet. Armhävningar, situps osv.

Någon som har något bra träningsprogram för detta, mitt mål är inte att bli biffig, utan bara vältränad. Jag löptränar ca 4 ggr/vecka och siktar på att springa några halvmaror 2009.

Finns armhävningar och situps i hemmet eller menar du att du utför armhävningar och situps i hemmet.;)
Nä skämt åt sido, klart du kan få skapliga resultat med att använda dig av övningar som enbart involverar din egna kroppsvikt men du får bara upp uthållighet efter ett tag. Du kommer endast att träna dom uthålliga muskelfibrerna men det är väl en fördel för dig som löptränar och satsar på maraton. Men annars är det väl inga problem att köpa hem två hantlar och en smal stång och lite vikter, kostar inte så mycket och tar inte så mycket plats.

LoTiX
2008-08-05, 14:32
Använd sök-funktionen. Tips om hemmaträning dyker upp två gånger i veckn.