handdator

Visa fullständig version : Turkietresa


JerryO
2008-08-05, 12:45
Hej
Ska åka till Turkiet (Side) i mitten av augusti. Tar tacksamt emot tips från de som varit där, jag ska bo på Hane Family Resort, en bit utanför själva Side.

Hur är gymmet? Klarar man av att löpträna i hettan? Bra restauranger, bra stränder osv.

Ja, alla tips är bra.

Luttis
2008-08-05, 21:46
Jag var där i början av juni och hälsade på syrran som bor i Side. Jag hade en superskön vecka med sol, bad och utflykter, men några större intryck gav det inte. Östra stranden är större och bättre än stranden som ligger i själva Side (nedanför Hane bl.a) och de bästa restaurangerna ligger i den antika delen ute på udden. Afrodite och Chillis är två sjyssta restauranger, men det var lika god mat nästan vart man än gick och om ni ska gå ut är Stones (vid templet) och Lighthouse (kolla efter spotlights!) värda ett besök. Turkarna kan svenska (dessutom finns 3 st Ullared där all personal pratar flytande svenska...) vilket jag tycker är lite tråkigt, men de allra flesta är väldigt trevliga. Igår snackade jag med syster och just nu har dom +45 grader.. ;) Så, kortfattat: trevlig stad, pruta ordentligt, spring på morgonen eller kvällen, ät, sola och bada. :cool:

Dav0d
2008-08-06, 01:23
Jag joggade klockan 14:00 i Dubai på assfalt, tror inte Turkiet borde vara några större problem, beror dock på vad du är van vid självklart. Men varför inte se det som en utmaning, njut av smärtan och obehaget?

Ignatius72
2008-08-06, 09:53
Åker med familjen på slöresa till Pegasos World sistra augusti där jag ska göra ingenting och bli matad i en vecka. Fast det klarar jag aldrig så jag lär ju hitta nåt ställe där jag kan träna. Annars blir jag nog tokig. Sen dricker jag öl igen.

Wiken
2008-08-06, 10:51
Jag åker också till Turkiet i Augusti (14), Alanya då, men jag har varit i Side förut.

Side är ganska lungt om man gemför med Alanya. Inte så mycket drag och fest, vilket gör det perfekt för barnfamiljer. Jogga kan du lätt göra. Strandpromenaden är nämligen asfin. Dö inte av värmen bara :D