handdator

Visa fullständig version : Första samtalet


Lelle Pelle
2008-08-04, 19:31
Jag sitter här med ett nummer till en vacker tjej. En tjej som jag endast pratat med en gång tidigare, då vi blev presenterade för varandra under en fest i vintras. Jag fattade genast tycke för denna dam, men som en god pojkvän försökte jag aldrig få någon riktig kontakt med henne. Nu är jag dock singel, och då karenstiden har gått ut från mitt förra förhållande kom jag och tänka på just denna tjej, som jag endast sagt några få ord till. Jag bad min vän, som presenterade oss för varandra, ge mig hennes nummer.

Och nu sitter jag här. Med ett nummer. Och personer som svarar, förhoppningsvis, i andra änden är mycket vacker. Jag är nervös. Hur gör man? Jag menar, det är ju drygt 4år sedan jag försökte mig på något liknande tidigare. Den gången resulterade det i ett vacker och relativt långvarit förhållande, men nu känner jag mig väldigt färsk. Allt kan gå fel när Murphy är i farten.

Hur som helst, jag har planer på att bjuda ut henne. På något underhållande. Men först måste jag komma på något som är... ja, underhållande. Och när det är gjort måste jag ringa henne. Ni förstår, jag ska alltså ringa henne, det har jag bestämt mig för. Vilket i sig är stort, för mig.

Nu till min egentliga fråga. Vad fan ska jag säga? Jag kan ju inte bara vräka ur mig något i stil med "Tjena snygging, how you doin'? Sugen på att göra något till veckan?". Tror jag. Jag måste ju presentera mig, utan att stamma. Även det hade varit stort, för mig. Ska jag hålla det kort i stil med "Hej, jag heter... vi sågs... äta?", eller ska jag försöka styra upp ett samtal där vi bara pratar på lite om vad som helst? Vad tror ni?

Det här är egentligen på tok för svårt mig, jag har nog större chans att lyckas om jag tar en kikare och ställer mig vid hennes fönster och väntar på att bli upptäckt. Men jag lever på hoppet, jag lyckades ju förra gången, men det var väl nybörjartur.

Kwon
2008-08-04, 19:33
"Hey, wanna make babies?"

Nä, presentera dig och småprata lite innan du bjuder ut henne på något.

Bio, Middag, Fest, Konsert, Träffas på fik, whatever.

Lelle Pelle
2008-08-04, 20:34
"Hey, wanna make babies?"

Nä, presentera dig och småprata lite innan du bjuder ut henne på något.

Bio, Middag, Fest, Konsert, Träffas på fik, whatever.
Du får det att låta så enkelt, vilket det är, egentligen.

Men jag tänkte ändå i liknande banor, nu ska jag nog bara samla mod!

Kwon
2008-08-04, 20:34
Vad är det värsta som kan hända? :)

Antingen så ringer du henne eller så ringer du inte.

Tänk på vad du kan vinna.

Granatgiraffen
2008-08-04, 20:35
Vet hon att du ska höra av sig och tycker hon det är okej? Då är det ju halvklart!

edit
Om hon inte vet att du har numret så är det nog läge att höra av sig med ett sms först. Det hade jag velat om jag hade varit en snygg blond tjej

Kwon
2008-08-04, 20:37
Dom har inte hört av varandra på 4 år Granaten.

Har Lelle tur så e hon på the rebound.

Pejij
2008-08-04, 20:39
Dom har inte hört av varandra på 4 år Granaten.

Har Lelle tur så e hon på the rebound.

Om jag inte läst fel var det väl så att han träffat henne i vintras, men haft flickvän i 4 år? *screwy*

erks
2008-08-04, 20:40
Dom har inte hört av varandra på 4 år Granaten.

Har Lelle tur så e hon på the rebound.

Tror det var 4 år sedan han försökte sig på något liknande! Inte 4 år sedan han träffade den här tjejen i fråga! :thumbup:

Granatgiraffen
2008-08-04, 20:40
Dom har inte hört av varandra på 4 år Granaten.

Har Lelle tur så e hon på the rebound.

Sir. Men vet hon om att han har numret nu och ska höra av sig. Det känns som en rätt viktig variabel i denna kärleksekvation.

Kwon
2008-08-04, 20:41
Ahahah reading comprehension ftw!

OK det är ganska nyligen de snackade! :)

Thanks boys!

Jag läste om nu, han träffade henne på en fest i vintras!

LELLE; KÖR HÅRT! What's stopping ya?

Saken är ju den att om Lelle fick numret av henne då, så e det nog lugnt, såvida hon inte skaffat någon.

Vad kan Lelle förlora? Inget! Bara ring!

mangs
2008-08-04, 20:43
När du ringer henne så ha i åtanke att du har planerat detta samtalet väl men för henne är det ju en överaskning. Det kan därför ta ett tag innan poletten ramlar ned, är hon mitt uppe i något bestyr kanske inte hennes reaktion blir som den du hoppas.

Med detta sagt skulle jag först presentera mig och förklara vem jag var, prata lite löst om festen ,gemensamma polare etc. Sedan kan du säga någon ärlig tanke bakom varför du ringde och fråga om hon har lust att träffas någon gång.


Lycka till!

Gustaven
2008-08-04, 20:44
Smidigast vore det väl att anordna någon fest och ha det som "skäl" till att du ringer... Säg att du tyckte det var roligt att festa med henne (och hennes gäng?) och sen bjuder du in henne och säg att hon får ta några vänner med sig om hon vill (bjud även in vännen du fick hennes nr av)
Att träffas så på en fest känns nog väldigt mycket mer lättsamt för henne och tämligen mindre krystat för dig jämfört med de alternativ du nämnt.

mangs
2008-08-04, 20:45
kom jag och tänka på just denna tjej, som jag endast sagt några få ord till. Jag bad min vän, som presenterade oss för varandra, ge mig hennes nummer.


Kwon läs om igen. ;)

Kwon
2008-08-04, 20:48
LOL WTF

Jaja hursom! RING! WHAT IS THERE TO LOSE?

Som värst har hon en snubbe, men det e inget du kan göra något åt!

Ring, presentera dig, småsnacka lite för att sen droppa bomben och bjud ut henne på kafé, fik, bio, restaurang etc

Du kan börja med något lite mer neutralt som kafé ute ist för att börja med hemmakväll hemma hos dig. JAG HAR LAGAT PASTA!

Det kan avskräcka och vara för mycket för vissa första gången.

babidi
2008-08-04, 20:50
några tips:

1. fråga inte om hon kommer ihåg dig, utan kör bara på som ni känner varandra bra. har hon ingen aning vem du är har du nog inte gjort något stort intryck.

backup om 1. gick åt helvete: Skämta lite om när ni mötte varandra så hon får upp en bild, berätta att blablabla på festen i vintras blablabal så klurar hon nog ut vem du är.

3. om du frågar om hon vill göra något så lägg inte på direkt efter utan forsätt prata. Som om det inte va därför du ringde utan att du är en supercool grabb som bara ringer upp tjejer på måfå för du är så jävla skön och kan snacka med vem som helst fast du egentligen skakar i hela kroppen om som förberedelse gör en forumtråd på ett träningsforum.

4. prata inget om ditt tidigare förhållande. eller att det nyss tog slut etc.

och last but not least, glhf!

Flykt
2008-08-04, 20:53
Enklaste är väl att bara ringa, som Kwon säger. Har man inte stake nog för det skulle jag ringa din vän och säga "kan inte du och den-snygga-tjejen hitta på något och så kan du bara säga att en polare hänger med?

Så blir det lite lättare om ni är tre personer. Då får du säkert reda om hon är upptagen eller liknande utan att ens behöva fråga.

Larsson85
2008-08-04, 20:56
Jag hade försökt hamna på samma fest som henne igen och sen ta kontakt några dagar efter. Att bara ringa sådär från ingenstanns känns konstigt när det har gått så lång tid.

Kwon
2008-08-04, 20:57
Sen är jag heller aldrig snubben som ber sina vänner ta telefon-numret, men jag brukade iaf dominera i telefonen.

Jag brukade köra bio, käk sen utgång på stan, typ Strömsborg innan den bombades ner.

Kände folk som jobbade där så man kunde glida in gratis, sånt kan impa på vissa brudar lol.

Sen efter ni dansat lite börjar det bli mörkt och då åker du hem te bruden eller bestämmer nästa tillfälle ni skall träffas om hon inte är villig/inte fått i sig tillräckligt mycket.

Kör hårt Lelle!

Det värsta som kan hända är att du får ett nej!

Granatgiraffen
2008-08-04, 20:59
Sen är jag heller aldrig snubben som ber sina vänner ta telefon-numret, men jag brukade iaf dominera i telefonen.

Jag brukade köra bio, käk sen utgång på stan, typ Strömsborg innan den bombades ner.

Kände folk som jobbade där så man kunde glida in gratis, sånt kan impa på vissa brudar lol.

Sen efter ni dansat lite börjar det bli mörkt och då åker du hem te bruden eller bestämmer nästa tillfälle ni skall träffas om hon inte är villig/inte fått i sig tillräckligt mycket.

Kör hårt Lelle!

Det värsta som kan hända är att du får ett nej!

Det låter som att du är redo för ett seriöst förhållande!

Kwon
2008-08-04, 21:01
Det låter som att du är redo för ett seriöst förhållande!

Ahaha detta är så jag gjorde förr när jag var i dejting-svängen! :D

NUförtiden är jag mkt redo för ett seriöst förhållande skulle jag vilja påstå! :)

Jag har varit seriös i många år nu, men jag försöker tänka mig in i Lelles situation och kanske på något sätt motivera och släppa rädslan! :)

bear.flowertwig
2008-08-04, 21:11
Du bjuder henne på en appletini och säger att:
- nu är du skyldig mig en fika med dammsugare
Då säger hon:
- ok

Det funkade för mig på en vacker dam.

NiXPhoenix
2008-08-04, 21:13
Du bjuder henne på en appletini och säger att:
- nu är du skyldig mig en fika med dammsugare
Då säger hon:
- ok

Det funkade för mig på en vacker dam.



Appletini, är det inte det JD i Scrubs dricker? Är det vanligt kanske? :D

Kwon
2008-08-04, 21:14
Bearflowertwig drar ju till med det tunga artilleriet, dvs Appletinis. :)

Svårt att faila då.

bear.flowertwig
2008-08-04, 21:15
Appletini, är det inte det JD i Scrubs dricker? Är det vanligt kanske? :D

Det är jävligt gott iaf. Möjligen en smula omanligt men va fan.. det är ju pride! :D

bear.flowertwig
2008-08-04, 21:16
Bearflowertwig drar ju till med det tunga artilleriet, dvs Appletinis. :)

Svårt att faila då.

Japp, jag blev snorfull :)

Trassel
2008-08-04, 21:19
*fnissar*

Tror alla förslag går hem :)

Kwon
2008-08-04, 21:29
*fnissar*

Tror alla förslag går hem :)

Ja, så länge han ringer ja.

Muskelbyggaren
2008-08-05, 07:40
Det roliga med Kwon är att han i alla trådar om tips och råd om livet i allmänhet börjar med "när det begav sig ..." eller "jag brukade ...", har livet passerat dig förbi eller? :confused:

rememberence
2008-08-05, 08:02
Det roliga med Kwon är att han i alla trådar om tips och råd om livet i allmänhet börjar med "när det begav sig ..." eller "jag brukade ...", har livet passerat dig förbi eller? :confused:

Tvivla icke på mäster Kwon!
Den mannen har upplevelser och erfarenheter han vill dela med sig av.

mini
2008-08-05, 08:47
Hur har det gått? Folket kräver uppdateringar.

Kwon
2008-08-05, 13:20
Det roliga med Kwon är att han i alla trådar om tips och råd om livet i allmänhet börjar med "när det begav sig ..." eller "jag brukade ...", har livet passerat dig förbi eller? :confused:

Haha oftast så brukar jag berätta om saker jag gjort för att ge lite perspektiv till olika trådskapare.

Just i den här tråden "Första samtalet" handlar ju om första samtalet och dating i allmänhet och det var ju länge sedan man/jag höll på med det, därav "jag brukade".

Ingenting jag gör nuförtiden etc

Bor ej i Paris längre och kan ej dokumentera om hur det är där nu, men när jag bodde där förr, så brukade jag göra si und så och uppleva x und y.

Jump Spinning Back-kicks är inget jag gör dagligen såsom jag gjorde förr, har inte ens gått ner i en split på mer än ett år!

Stå på scen i ett band är inget jag håller på med heller nuförtiden, senast var ju 1995, därav ordet brukade.

Något annat exempel du tänker på? :)

myggan
2008-08-05, 13:36
Haha oftast så brukar jag berätta om saker jag gjort för att ge lite perspektiv till olika trådskapare.

Just i den här tråden "Första samtalet" handlar ju om första samtalet och dating i allmänhet och det var ju länge sedan man/jag höll på med det, därav "jag brukade".

Ingenting jag gör nuförtiden etc

Bor ej i Paris längre och kan ej dokumentera om hur det är där nu, men när jag bodde där förr, så brukade jag göra si und så och uppleva x und y.

Jump Spinning Back-kicks är inget jag gör dagligen såsom jag gjorde förr, har inte ens gått ner i en split på mer än ett år!

Stå på scen i ett band är inget jag håller på med heller nuförtiden, senast var ju 1995, därav ordet brukade.

Något annat exempel du tänker på? :)


Hur är det möjligt att ingen har gjort en långfilm om Kwon?
Det finns ju onekligen material för en triology.

Du kanske kan spelas av Paolo Roberto, alternativt Johnny Depp.

Kwon
2008-08-05, 13:39
Haha du har nog haft ett mycket mer intressant liv än mig, Myggan. :)

Om det är NÅGON det skall göras långfilm på är det nog King Grub eller Allan.

Där snackar vi intressanta personer!

Jompan
2008-08-05, 13:49
Hur är det möjligt att ingen har gjort en långfilm om Kwon?
Det finns ju onekligen material för en triology.

Du kanske kan spelas av Paolo Roberto, alternativt Johnny Depp.

Såg Rocky Balboa idag, tänkte faktiskt lite på Kwon då. Vis gubbe som nog kommer få många fler erfarenheter i bagaget och mer att berätta för kolo. :D

Any updates coming up! Hur gick det med samtalet? :)

Tricklev
2008-08-05, 13:51
Måste vara en skådis med en fin musche iaf, Kwon har en bra musche.

Kwon
2008-08-05, 13:53
För varje decennium som passerar, en ny berättelse till Kolo, kan vi säga så? :)

Nå, hur går det för Lelle Pelle? Det är det vi alla vill veta och spänningen stiger!

Lelle Pelle
2008-08-06, 16:26
Jag åkte ut i fält direkt på tisdagsmorgon så jag har inte hunnit ringa ännu. Nu har jag dock fått tjänstledigt för att fara till Halmstad och skjuta, och jag kommer inte hem därifrån fören på söndag, och sedan på måndag åker jag ut i fält igen och kommer hem från det på fredag. Det känns lite olustigt att ringa och fråga ut henne när jag, vid ett ev. "Ja tack gärna", har tid att träffa henne först om 1,5 vecka. Jag tror att jag väntar med att ringa till på måndag eller tisdag, det känns bättre, right?

Kwon
2008-08-06, 16:46
Ja, det känns bättre.

Calamity
2008-08-06, 17:13
Är du inte en person som helt enkelt kan ta och ringa när som helst utan att oroa dig ska ringa nog så snart som möjligt utan att skjuta upp det. Annars kommer du bara tänka på det och hitta på ursäkter för att inte ringa.

Kräket
2008-08-06, 17:51
Till att börja med får jag önska TS all lycka till med sitt kommande projekt att ta kontakt med denna tjej.

Tråden fick iallafall mig att fundera på mina egna bekymmer gällande kontakter med det täcka könet. Ibland undrar jag helt sonika hur folk lyckas skapa relationer (givetvis ett uttryck för min egen oförmåga på denna punkt). Antar att vi har alkoholen att tacka för mycket...:D

Egentligen är jag riktigt nyfiken på vilka icke-funktionella psykologiska mekanismer som ett känslomässigt närmande mellan två individer utlöser. Varför är det så att vissa helt enkelt har enormt svårt att visa sin känslomässiga uppskattning för det motsatta könet? Hörde ett radioprogram där man diskuterade detta fenomen, och man menade att det hörde samman med tidig anknytning till vårdnadshavaren. I programmet menade man att c.a. 30 % av alla barn i vuxen ålder får dras med konsekvenserna av en störd anknytning. Fast jag är skeptisk...Ibland låter sådana förklaringsmodeller mest som ett sätt för olika terapeuter att sko sig på folks olycka.

Har själv "dejtat" en tjej under våren. Vette sjutton hur jag ligger till hos henne. Minns när jag frågade henne första gången om hon ville gå ut och fika med mig. Därtill när jag skulle ringa henne. Fyfan vilka kroppsliga reaktioner detta framkallade hos mig. Jädra märkligt...

Muskelbyggaren
2008-08-09, 13:17
Haha oftast så brukar jag berätta om saker jag gjort för att ge lite perspektiv till olika trådskapare.

Just i den här tråden "Första samtalet" handlar ju om första samtalet och dating i allmänhet och det var ju länge sedan man/jag höll på med det, därav "jag brukade".

Ingenting jag gör nuförtiden etc

Bor ej i Paris längre och kan ej dokumentera om hur det är där nu, men när jag bodde där förr, så brukade jag göra si und så och uppleva x und y.

Jump Spinning Back-kicks är inget jag gör dagligen såsom jag gjorde förr, har inte ens gått ner i en split på mer än ett år!

Stå på scen i ett band är inget jag håller på med heller nuförtiden, senast var ju 1995, därav ordet brukade.

Något annat exempel du tänker på? :)
Haha I see. Du fick nog med allt, men jag hoppas självklart på att få ta del av fler av dina anekdoter! :thumbup:

Lelle Pelle
2008-08-17, 14:30
Nu har jag äntligen fått lite ledig till, hela nästa vecka! Senare idag ska jag ringa, så nu är det bara att hålla tummarna!

Gustaven
2008-08-17, 15:05
vi väntar på uppföljningen... (har laddat med chips och läsk)

Lelle Pelle
2008-08-17, 19:43
Stort!*flex* Jag ringde, presenterade mig och småpratade lite. Hon var jättetrevlig, dock en aning chockad, ofta en randomperson ringer till en och börjar prata. Det hela gick väldigt bra och smidigt, och det slutade med att hon tackade ja till mitt erbjudande om en dejt, nu till veckan. Hon jobbade tydligen ganska mycket, men hon skulle höra av sig så snart hon fick en lucka. Hon avslutade samtalet, som varade i 11min38sek, med "Jätteroligt att du ringde, vi hörs till veckan. Ha det bra så länge!".

Jag är skitnöjd, nästan lite stolt över mig själv. Det underlättade att hon var trevlig och var villig att samtala lite, om hon hade varit opratsugen hade jag känt mig rätt så fånig tror jag.

Det här kan bli roligt*popcorn*

Edit: WOHOO!

myggan
2008-08-17, 19:46
Good work. Ro det i hamn nu och håll oss uppdaterade! :)

forslund
2008-08-17, 20:03
Jag är skitnöjd, nästan lite stolt över mig själv.

Du ska vara mycket stolt över dig själv faktiskt. Grattis och lycka till på dejten. :thumbup:

Poxeman
2008-08-17, 20:27
Starkt jobbat!
Efter den modiga insatsen förtjänar du lite: :kinky:

:D

Lelle Pelle
2008-08-17, 20:28
Starkt jobbat!
Efter den modiga insatsen förtjänar du lite: :kinky:

:D
Haha, ja inte är jag den som tackar nej!:D

Flykt
2008-08-17, 20:37
Bra jobbat!

Kände hon igen dig efter du presenterat dig eller tackade hon ja i blindo? :D
Glöm för fan inte att uppdatera hur det gick sen!

Lelle Pelle
2008-08-17, 20:40
Bra jobbat!

Kände hon igen dig efter du presenterat dig eller tackade hon ja i blindo? :D
Glöm för fan inte att uppdatera hur det gick sen!
Inte först. Hon tackade ja innan hon kom ihåg mig, tror jag. Vid slutet av samtalet kom det ett "Men du, har inte vi setts på en fest för ett tag sedan? Hos Sandra?".

Frantic
2008-08-17, 21:09
Bra gjort! Inte många som skulle ha vågat det