handdator

Visa fullständig version : Farligt med rage?


planit
2008-08-04, 15:18
Jag har en fråga om rage.. Igår körde jag överträning känner jag idag, hade inte tränat på länge och bara ätit onyttigt i ett par dagar, så igår sprang jag 1 mil, cyklade 2.5 mil, 200 armhävningar, 50 chinns, 400 sittups. Och jag sov bara 6 timmar inatt, så känner mig rätt trött idag men är sjuukt tränings sugen iaf, tänkte gå och köra bröst och triceps och prova på min första dos RAGE någonsin, har läst lite grann att folk har fått allvarliga hjärtklappningar och åkt in på akuten och grejer. Bör jag avstå träning med Rage idag eller går det att köra utan risk för akuten?

jwzrd
2008-08-04, 15:21
Så din fråga kokas ned till "Bör jag avstå träning med Rage idag eller går det att köra utan risk för akuten?" och du ställer den ändå på ett forum?

planit
2008-08-04, 15:23
Så din fråga kokas ned till "Bör jag avstå träning med Rage idag eller går det att köra utan risk för akuten?" och du ställer den ändå på ett forum?

lingonvecka?

erks
2008-08-04, 15:29
Nej, Rage är inte farligt. Speciellt inte om du håller dig till de anvisade mängderna.

planit
2008-08-04, 15:32
Nej, Rage är inte farligt. Speciellt inte om du håller dig till de anvisade mängderna.

Okej tack, det var svaret på min fråga, tänkte köra liiiiite lite mer än en halv skopa så det är ju vad man ska ta.. Kan det vara farligt med RAGE om man tar det och kör stenhårt på gymmet om man är "utbrännd"?

jwzrd
2008-08-04, 15:40
lingonvecka?

Är det därför du frågar om du behöver åka till akuten av att äta ett kosttillskott? Ärligt talat planit...

nej, du riskerar inte att behöva åka till akuten av att äta Rage.

planit
2008-08-04, 15:42
Är det därför du frågar om du behöver åka till akuten av att äta ett kosttillskott? Ärligt talat planit...

nej, du riskerar inte att behöva åka till akuten av att äta Rage.

Anledningen till att jag frågade var efter att jag läste det här


[QUOTE=DmD;3125836]Körde Rage i en och en halv veckas tid och märkte att det funkade bra. Fick i princip lika bra träningspass/pump etc som med "Vault" och "Fierce", vilket är ett mycket bra betyg.

DOCK fick jag efter denna korta tids användning min första hjärtklappning någonsin och var tvungen att åka in på akuten. Hade sovit halvdåligt dagarna innan detta hände

jwzrd
2008-08-04, 15:45
Anledningen till att jag frågade var efter att jag läste det här


[QUOTE=DmD;3125836]Körde Rage i en och en halv veckas tid och märkte att det funkade bra. Fick i princip lika bra träningspass/pump etc som med "Vault" och "Fierce", vilket är ett mycket bra betyg.

DOCK fick jag efter denna korta tids användning min första hjärtklappning någonsin och var tvungen att åka in på akuten. Hade sovit halvdåligt dagarna innan detta hände

Hjärtklappning kan man få av koffein (och andra stimulanta) om man vräker i sig och är inget man åker till akuten för.

planit
2008-08-04, 15:52
[QUOTE=planit;3125934]Anledningen till att jag frågade var efter att jag läste det här




Hjärtklappning kan man få av koffein (och andra stimulanta) om man vräker i sig och är inget man åker till akuten för.

Okej, tack för svaret.. Ville bara kolla för säkerhetsskull eftersom det blir min första dos. Hade inte frågat ifall jag inte läst att han skrev att han åkte till akuten.. Men tack för svaren

Floddan
2008-08-04, 20:37
Jag har en fråga om rage.. Igår körde jag överträning känner jag idag, hade inte tränat på länge och bara ätit onyttigt i ett par dagar, så igår sprang jag 1 mil, cyklade 2.5 mil, 200 armhävningar, 50 chinns, 400 sittups. Och jag sov bara 6 timmar inatt, så känner mig rätt trött idag men är sjuukt tränings sugen iaf, tänkte gå och köra bröst och triceps och prova på min första dos RAGE någonsin, har läst lite grann att folk har fått allvarliga hjärtklappningar och åkt in på akuten och grejer. Bör jag avstå träning med Rage idag eller går det att köra utan risk för akuten?

Grymt pass, de hade jag aldrig orkat!

Ants
2008-08-04, 20:58
Grymt pass, de hade jag aldrig orkat!1+Men den killen fick hjärtklappningar för att han hade det mycket stressigt (Högre puls), hade druckit 4 koppar kaffe under dan, sen intagit (Gissar på en dos) rage vilket innehåller 200mg koffein och sen åkt å tränat.Pulsen sköts höögt i höjden. Det är inge farligt med Rage sålänge du inte intar mer än 50g/dag. Om du inte vill skita resten av dan :D

planit
2008-08-04, 21:15
Grymt pass, de hade jag aldrig orkat!

Tackar :)

planit
2008-08-04, 21:17
1+Men den killen fick hjärtklappningar för att han hade det mycket stressigt (Högre puls), hade druckit 4 koppar kaffe under dan, sen intagit (Gissar på en dos) rage vilket innehåller 200mg koffein och sen åkt å tränat.Pulsen sköts höögt i höjden. Det är inge farligt med Rage sålänge du inte intar mer än 50g/dag. Om du inte vill skita resten av dan :D

okej, Tack så mycket.. Jag kände ingen hjärtklappning alls idag, bara stickningarna och bättre pump. Tror inte jag kommer känna av någon hjärtklappning under tiden jag kör på det här, dricker aldrig kaffe och jag tänker hålla mig inom rekomenderade doseringen :)

Ants
2008-08-04, 21:50
okej, Tack så mycket.. Jag kände ingen hjärtklappning alls idag, bara stickningarna och bättre pump. Tror inte jag kommer känna av någon hjärtklappning under tiden jag kör på det här, dricker aldrig kaffe och jag tänker hålla mig inom rekomenderade doseringen :)

Om du är osäker så kan du ju alltid välja koffeinfria Rage.

planit
2008-08-04, 22:21
Om du är osäker så kan du ju alltid välja koffeinfria Rage.

Äh, kör på den här med koffein, tycker om att vara pigg :D

Ants
2008-08-04, 22:33
Äh, kör på den här med koffein, tycker om att avara pigg :D

Samma här ;) Rage ftw

planit
2008-08-04, 22:41
Samma här ;) Rage ftw


YE!:cool:

DmD
2008-08-05, 15:26
1+Men den killen fick hjärtklappningar för att han hade det mycket stressigt (Högre puls), hade druckit 4 koppar kaffe under dan, sen intagit (Gissar på en dos) rage vilket innehåller 200mg koffein och sen åkt å tränat.Pulsen sköts höögt i höjden. Det är inge farligt med Rage sålänge du inte intar mer än 50g/dag. Om du inte vill skita resten av dan :D

Jag åkte iofs aldrig och tränade.. för jag började få yrsel och mådde dåligt.
Och till trådskaparen av denna tråd så förklarar jag klart och tydligt i mitt inlägg i Rage tråden att det med största sannolikhet var många andra faktorer än just Rage som gjorde att hjärtklappningen satte igång.

Hur som helst spelar det mindre roll för mig då detta satt sig ganska djupt i psyket, eftersom jag under många år legat på 4 koppar kaffé de dagar jag arbetar dvs 5 dagar i veckan, och haft mina kreatin cyklar med både Vault och Fierce och aldrig råkat ut för något liknande tidigare.

Hoppas du får bra resultat med Rage ialla fall, den korta tiden jag körde det innan jag fick hjärtklappning tyckte jag det fungerade bra! :)

planit
2008-08-05, 16:00
Igår när jag körde mådde jag bra hela tiden, kände stickningar osv och vart på bra humör.. Idag fick jag stickningar, kände mig yr, fick lock i båda öronen och fick ångest.. Men nu 3 timmar efter intaget känns det normalt igen.. Skumt det där med lock i öronen jag är inte ens försyld, och nu har allting släppt igen, det satt i, i ca 1 timme:s
Någon som varit med om liknande?

Ants
2008-08-05, 17:08
Igår när jag körde mådde jag bra hela tiden, kände stickningar osv och vart på bra humör.. Idag fick jag stickningar, kände mig yr, fick lock i båda öronen och fick ångest.. Men nu 3 timmar efter intaget känns det normalt igen.. Skumt det där med lock i öronen jag är inte ens försyld, och nu har allting släppt igen, det satt i, i ca 1 timme:s
Någon som varit med om liknande?

Jag brukar få det en stund (lock för öronen) medans jag tränar, men det går över efter några minuter :)

planit
2008-08-05, 17:26
Jag brukar få det en stund (lock för öronen) medans jag tränar, men det går över efter några minuter :)

Okej bra, då vet jag att jag inte är ensam om det..:) Riktigt jävla irriterande var det

shape
2008-08-10, 18:46
Får jag förtydliga något: Ingenting som du köper av en godkänd återförsäljare är direkt farligt. Det finns teoretiska studier av rage som pekar på att för stort intag av rage i samband med t.ex. intervall träning kan leda till hjärtklappning. Men det säger väl sig självt