handdator

Visa fullständig version : Proteinpulver o vätska


perra_80
2008-08-04, 11:47
Hej !
Antar att många får problem med magen av proteinpulver.

Får även ett lite plufsigt utseende på kroppen efter längre tids användande

Antar att det beror antingen på att jag e känslig mot laktos eller mjölksockret eller rent utav båda plus att kanske man får i sig för mycket natrium så att man binder vätskan mellan huden o musklerna ??

Finns säkert nån som har en grymt bra förklaring på forumet *flex*

zeusden1
2008-08-04, 11:58
Hej !
Antar att många får problem med magen av proteinpulver.

Får även ett lite plufsigt utseende på kroppen efter längre tids användande

Antar att det beror antingen på att jag e känslig mot laktos eller mjölksockret eller rent utav båda plus att kanske man får i sig för mycket natrium så att man binder vätskan mellan huden o musklerna ??

Finns säkert nån som har en grymt bra förklaring på forumet *flex*

Du kanske har gått upp i vikt? Äter du kreatin?

perra_80
2008-08-04, 12:14
kreatin kör jag till o från o då accepterar man ju den extra vätskan =) .

Det som får mig att tro att det kan bero på natrium/kalium balansen är att man ena dan känner sig uppblåst för att nästa dag ha bättre definition.

Tänkte prova skippa proteinpulvret ett tag framöver o köra esapro vid träningen o täcka proteinbehovet med extra mat för att se om magen lugnar sig =)

zeusden1
2008-08-04, 12:28
kreatin kör jag till o från o då accepterar man ju den extra vätskan =) .

Det som får mig att tro att det kan bero på natrium/kalium balansen är att man ena dan känner sig uppblåst för att nästa dag ha bättre definition.

Tänkte prova skippa proteinpulvret ett tag framöver o köra esapro vid träningen o täcka proteinbehovet med extra mat för att se om magen lugnar sig =)

Tydligen så vet du att kreatin binder vätska. Denna kan sätta sig i just ansiktet. Salt/Natrium binder också vatten, så jag tror knappast att det är vanligt proteinpulver som gör dina kinder runda.

Esapro ska helst tas på tom mage, och om din mage inte klarar av vanligt vassle, tror jag att den kommer dö av esapro. *kissass*

Endura
2008-08-04, 15:39
Esapro ska helst tas på tom mage, och om din mage inte klarar av vanligt vassle, tror jag att den kommer dö av esapro. *kissass*

Var snäll nu...
Esapro och övriga EAA kanon just för oss som är känsliga mot vassle pga laktos och dylikt...

stargate
2008-08-04, 16:30
Ha inte bråttom när du dricker din proteindrink (om du nu har det). Blanda den med mycket vatten i en shaker och sätt dig framför datorn/tv`n/whatever.... Drick sedan i små små mängder åt gången tills den är slut.

Mourten
2008-08-04, 19:23
låter som lactos, ja e också intollerant men sen ja bytte till preparat utan (ex reflex mircrowhey) så har jag nada problem.

enzodiac
2008-08-05, 08:41
Har en kompis som är väldigt laktosintolernat och har känslig mage i övrigt. Han kan lätt dricka eaa tillskott :)

Kischen
2008-08-05, 08:55
låter som lactos, ja e också intollerant men sen ja bytte till preparat utan (ex reflex mircrowhey) så har jag nada problem.

Är det stor skillnad mellan koncentrat och isolat? Minns inte vilket av dem som kolo phure whey tillhör, men det är ett vassle som ialf jag kan ta utan problem. Har haft funderingar på om det kan bero på mängden sötningsmedel att vissa vasslen gör mig paniktoaberoende?