handdator

Visa fullständig version : Firefox add-ons - Rekommendera.


Kräket
2008-08-03, 21:22
Hepp.

Håller på att gå över från internet explorer till mozilla firefox. Försöker hitta användbara add-ons och d.y.l. samt lösa lite problem.

Vilka add-ons är rekommenderade? Lista gärna sådant som underlättar surfande.

Sen, märkligt nog, tycks en hel del hemsidor jag besöker blivit snudd på oanvändbara sedan övergången. Bland annats sweclockers forum, som tyvärr ser rätt märkligt ut nu i firefox. Någon som vet om det är någon plugg-in jag saknar som kan göra detta forum surfvänligt igen?

martin_vbg
2008-08-03, 21:24
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=115050&highlight=firefox

elo_
2008-08-03, 21:24
no-script för att blockera oönskade skript
ie-tab för att rendera sidor med ie-motorn, t.ex. vid strul på olika sidor
fasterfox för snabbare rendering av sidor

NiXPhoenix
2008-08-03, 21:24
Sweclockers funkar bra här, exakt vad är det som blir fel?

Kräket
2008-08-03, 21:35
Sweclockers funkar bra här, exakt vad är det som blir fel?

Hmm kanske var lite snabb där och råkade gå in på en felaktig länk. Ser ut att fungera som det ska.

Tack för länken med add-ons förresten!

Kräket
2008-08-03, 21:47
Ett problem är att jag inte har adobe flash player. Finns det någon motsvande add-on till firefox? Har försökt ladda ner adobe flash player, men lyckas inte installera då den klagar på att jag inte stängt ner firefox (vilket jag gjort)

NiXPhoenix
2008-08-03, 21:49
Har du startat om datorn då?

Kräket
2008-08-03, 21:50
Har du startat om datorn då?

Den anger att man endast ska behöva stänga ner firefox för att installera. Har inte startat om hela datorn.

tntballe
2008-08-03, 22:22
Ett problem är att jag inte har adobe flash player. Finns det någon motsvande add-on till firefox? Har försökt ladda ner adobe flash player, men lyckas inte installera då den klagar på att jag inte stängt ner firefox (vilket jag gjort)

Kan det vara så att firefox-processen fortfarande är igång?

jakkan
2008-08-03, 22:48
ojoj, installerade nyss adblock och flashblock. Har nog aldrig varit så skönt o surfa runt på aftonbladet och verkligen slippa ALL reklam och flash. Rekommenderas starkt.