handdator

Visa fullständig version : Hjälp med mitt tränings schema


spoon
2008-08-03, 18:02
Dag 1: Bröst , Triceps, Mage

* Bänkpress 3 x 8
* Hantelpress 3 x 8
* Lutande hantelpress 3 x 8
* Flies 3 x 8

* Dips 3 x 15
* Liggande tricepspress 3 x 8
* Sittande tricepspress 3 x 8

* Magmaskin 3*8
* Situps 3*50

Dag 2: Axlar , Rygg, Biceps

* Axelpress 3 x 8
* Hantellyft åt sidan 3 x 8
* Hantellyft framåt 3 x 8

* Chins 3 x max
* Chins med hjälpvikt 3 x 8
* Sittande kabelrodd 3 x 8
* Latsdrag 3 x 8

* Sittande hantelcurl
* Sittande stångcurl

Dag 3: Ben
* Knäböj 3 x 8
* Benpress 3 x 8
* Benspark 3 x 8
* Vadpress 3 x 8

Jag har tränat överkroppen på gymet på detta vis i snart ett år. Kör 6-8 rep tungt varannan vecka och 10-12 rep lite lättare varannan vecka.
Har dock fuskat med benen och tänker börja träna dom med.

Skulle vara tacksam för synpunkter på programmet. Ser det bra ut är det bara att köra på som vanligt? Är det för lite att träna en muskelgrupp en gång i veckan som det blir på detta viset? Några övningar som jag har missat?

JohnRick
2008-08-04, 14:40
Något för baksida lår pls.

Nuevo
2008-08-04, 14:57
Situps 3*50

wai?

släng in lite repcrunches istället imo, förövrigt kändes det verkligen som att läsa om sin egen träning..

Jag kör samma upplägg fast ben dag 2 för att sära lite på axlar och bröst, jag har som du kört mer seriöst i ett år (eller bytte du bara upplägg då kanske?:em: )

Hursomhelst är mina erfarenheter att detta program är ganska bra för jämn utveckling, var föredrar du att lägga vilodagarna? Jag brukar på ett ungefär gå runt i 5 dagars cykler där 2 vilodagar får hoppa in beroende på när jag känner mig mest sliten eller om jag får förhinder :Virro

Ang switchen mellan lätt och tungt, känner du att det hjälpt dig utveckla massa nåt märkbart? jag håller mig mycket mellan 6-8 reps och först nu börjat tänka på att köra lågreppare för att känna på't.

Och.. som JohnRick sa så saknas marklyft och ev andra övningar för baksida lår. Jag har just insett det underbara med benträning, finns fan inget mer hardcore än marklyft! :hbang:

spoon
2008-08-04, 18:36
Tänkte köra Må-On-Fr och springa på tisdagar och torsdagar. Men blir det för lite att träna en muskelgrupp en gång i veckan?

Tidigare har jag inte tränat benen men det ser jag nu att det är dags för att börja med. Fram till nu har jag tränat Må-Ti och To-Fr och således gått igenom Dag 1 och Dag 2 två gånger i veckan.

Nuevo: 3x50 situps är det sista som jag kör den dagen tycker att det är skönt att ta ut på dom sista krafterna som finns kvar plus att det bränner gött efter 3x50 sit-ups :)