handdator

Visa fullständig version : AT THE GATES Trädgårn!!!


doommessiah
2008-08-03, 16:22
At the gates spelar på trädgårn i GBG den 8:e september, är det någon på kolo som skall dit?

At the gates var under mina ungdomsår mitt absoluta favvo band ända sedan dom -92 släppte "the red in the sky is ours" Jag tycker fortfarande att de har gjort något av den bästa dödsmetallen någonsin...:hbang: :hbang: :hbang: Flera av de stora svenska dödsband som lirar idag har stora influenser av at the gates.

tjabon
2008-08-03, 18:06
Tack för tipset !!!!!!!!!!

Datumet skrives upp i almanackan (jag har ju bott i Gbg innan 10 år).
Ett klart bra band som jag håller högt......:hbang:

Albatross
2008-08-03, 21:27
Såg dom på Sweden Rock i år, de var lika grymma som alltid. Lär nog inte bli besvikna om ni går på dom :)

Poxeman
2008-08-04, 01:29
FAN! Jag vill också gå! Det är ju så trååååkigt att missa deras comeback!

Whistler
2008-08-04, 14:52
Oh! Vill se! Ska försöka åka. :)

theoppositescollide
2008-08-04, 14:56
Hela "göteborgsdödsscenen" i form av band som In Flames, Soilwork med flera har allt att tacka "Slaughter of the soul" för. Revolutionerande platta, rent av fantastisk.

doommessiah
2008-08-04, 16:38
Hela "göteborgsdödsscenen" i form av band som In Flames, Soilwork med flera har allt att tacka "Slaughter of the soul" för. Revolutionerande platta, rent av fantastisk.

Jag kan bara hålla med...jag tycker dock personligen att de äldre plattorna som "the red in the sky is ours" och "with fear I kiss the burning darkness" är deras stora mästerverk. Väldigt unikt och härliga skruvade stämmor på gitarrerna...:whipped:

heltborta_
2008-08-04, 16:46
Klart Intressant.

Osten80
2008-08-04, 16:51
Jag blev verkligen helt tagen när "Slaughter of the soul" kom, och den är fortfarande lika jävla bra. *gah!*

X-ecuter
2008-08-04, 17:26
såg dom nu på wacken =) och det har länge vart ett av mina favvo band... och konserten var något av det bästa jag sett hittils :hbang: *cupid*

Matsa
2008-08-04, 17:52
Thanks for the heads up! Det där måste jag klart försöka komma iväg på.

The Somberlain
2008-08-05, 13:49
Slutsålt så det blir ingen biljett för min del. Får nöja mig med Exodus ist.

doommessiah
2008-08-05, 19:23
Vad många öl och sprit jag skall dricka...känns som när jag var femton bast och skulle se dom på musikens hus första gången:)

Hahaha...headbangande 30+ med rakat o halvflint...

Rokksan
2008-08-05, 19:25
Klart Intressant.

Jag tror vi åker va?

Axy
2008-09-09, 20:05
Hela "göteborgsdödsscenen" i form av band som In Flames, Soilwork med flera har allt att tacka "Slaughter of the soul" för. Revolutionerande platta, rent av fantastisk.

Jag var där, grym spelning, men det du säger stämmer inte riktigt.

Dels är inte Soilwork från Göteborg, och dessutom släppte In Flames sin skiva The Jesper Race som var nästan lika revolutionerande den samma år som Slaughter of the Soul, samma musikstil, snabb tvåtakt i triolform med massa melodi på. In Flames och At the Gates bidrog båda till göteborgssoundet, så att säga att In Flames är inspirerade av At the Gates är nog fel, även om At the Gates har fått mer legendstatus iom deras splittring.