handdator

Visa fullständig version : Raka av mig håret?


Larsson85
2008-08-03, 14:33
Detta är kanske inte rätt ställe att fråga på. Det är ju som bekant ganska vanligt med rakade huvuden inom gymkulturen, och risken är att ni tycker att alla bör ha rakade huvuden. Men jag ger det ändå en chans. Här kommer 2 bilder på mig och utifrån dom vill jag att ni gör en bedömning angående hur och vida jag bör raka huvudet, eller inte.

http://img388.imageshack.us/img388/7498/1000636id0.jpg

http://img119.imageshack.us/my.php?image=image10vv7.jpg

Syndicate
2008-08-03, 14:37
Har man en snygg huvudform (som man vet först när håret rykt) så är det snyggt med snagg.

Men så kan det ju se lite smått förjävligt ut på vissa..


Såatte.... Albatross.

lectris
2008-08-03, 14:38
i say go for it! rakat är nice.

MrBoris
2008-08-03, 14:39
o sen till frågan, varför gillar tjejer rakade killar? för att de ser farliga ut?

lectris
2008-08-03, 14:46
o sen till frågan, varför gillar tjejer rakade killar? för att de ser farliga ut?

För att de sparar en massa cash hos frissan som de i stället kan lägga på sina brudar. :cool:


*popcorn*

Kabuto
2008-08-03, 14:51
Behåll håret, stort sett alla passar bättre med hår. Om man nu inte redan har riktigt höga hårfästen eller börjar vara flint, då rakar du.

L-Sami
2008-08-03, 14:51
Behåll håret, för blek för att ha rakat.

Jay-Z
2008-08-03, 14:58
Surfarfrilla á la Bodhi ftw.

petah
2008-08-03, 14:58
Behåll håret, för blek för att ha rakat.

va? sen när spelar det roll.

Tolkia
2008-08-03, 14:59
För att man skall passa i det krävs (i mitt tycke, då) att man har ett markerat bakhuvud och en relativt hög panna. Eljest är risken stor att folkl får neandertalarvibbar, alternativt, om kroppen är stor, att huvudet blir som en liten ärta på axlarna.

C.E.J.
2008-08-03, 14:59
Lyftarfrilla ftw!

Tolkia
2008-08-03, 15:00
Har man även i vanliga fall kort hår går det ju iofs ganska snabbt att bli av med den missklädsamma frisyren/icke-frisyren om en snagg inte blir till behag, så man kan ju ta risken.

pilt77
2008-08-03, 15:00
För att de sparar en massa cash hos frissan som de i stället kan lägga på sina brudar. :cool:


*popcorn*

förhoppningsvis har bruden jobb och egna pengar så vi killar slipper lägga ut pengar.

Raka av allt med hyvel.

L-Sami
2008-08-03, 15:01
va? sen när spelar det roll.

Snyggare om man har lite färg.

Three pigs
2008-08-03, 15:02
Kör på.

Rent generellt så passar nästan alla i rakat tycker jag, liksom är man ful med hår så blir man inte fulare rakad.

Tolkia
2008-08-03, 15:02
va? sen när spelar det roll.
Jag kan iofs tänka mig att slutet av sommaren inte är bästa tillfället att helraka sig, om man är genomsnittssvenskblek och har varit ute i solen mer än fem minuter under sommaren. Det borde kunna ge en oönskad "hjälm-effekt".

Guybrush
2008-08-03, 15:02
Behåll håret så länge du inte har början till flint där bak. Då finns ingen återvändo.

Hår är alltid snyggare (om man sköter det)

petah
2008-08-03, 15:03
Snyggare om man har lite färg.

ok, det kanske är rätt när jag tänker på det

Kör på.

Rent generellt så passar nästan alla i rakat tycker jag, liksom är man ful med hår så blir man inte fulare rakad.

+1 på det faktiskt. De som är fula med rakat är fula med hår också. :D

Danny Devito
2008-08-03, 15:04
Behåll håret krappen. Nästan alla killar passar bättre med hår, tycker jag. Så länge håret fixas till, och man inte går runt med en ful frilla.

Neco
2008-08-03, 15:07
Det är väl bara raka av det, det tar inte lång tid att spara ut det igenom du inte trivs.

Jag tycker det är snyggt med snagg :)

oath5
2008-08-03, 15:12
Behåll håret ffs! Du har ju en perfekt hårlinje, och det vore bortkastad att raka bort håret då. Tänk på oss tunnhåriga som skulle döda för din hårlinje :D

superlative
2008-08-03, 15:26
Om jag vore du så skulle jag lyssna på tjejerna i den här frågan för jag skulle hellre vara snygg enligt dem än enligt killar. Men om du absolut inte gillar snagg så kan du låta det växa ut igen.

Tricce
2008-08-03, 15:29
Nu ser man inte dina ögonbryn på någon av bilderna men har du mörka/synliga eller väldigt ljusa ögonbryn? Inte så snyggt med rakat om man inte ser några ögonbryn imo. Lite förmycket cancerpatient look då.

Larsson85
2008-08-03, 15:46
Nu ser man inte dina ögonbryn på någon av bilderna men har du mörka/synliga eller väldigt ljusa ögonbryn? Inte så snyggt med rakat om man inte ser några ögonbryn imo. Lite förmycket cancerpatient look då.

För att stilla din undran så bjuder jag på en omaskerad och onykter bild. Märk väl att jag inte är så här solbränd vanligtvis, eftersom det nu verkar spela in.

http://img106.imageshack.us/img106/8263/dsc00052le7.jpg

Slartibartfast
2008-08-03, 15:52
Det är oftast bara tjejer som diggar byggare som gillar snagg.

Men om du funderar på att snagga, så föreslår jag att du gör denna simulering före. Lägg huvudet under vattenkranen för att se hur din skalle är formad. Sen PS:ar du bort håret. :D Lätt som en plätt.

http://i11.photobucket.com/albums/a173/slarti/hairbald20small.jpg

Surfarfrilla á la Bodhi ftw.

ÅÅåh! Jag skulle ge vadsomhelst för att kunna ha sådant hårsvall! När jag var i övre tonåren och vindsurfing var mitt liv så ville jag ha Point Break-frilla, men mitt hår är hemskt och jag ser ut som en idiot om jag låter det växa ens lite.

Tricce
2008-08-03, 15:54
Slarti hur gjorde du för att få den där rakade looken i ps?

Tricce
2008-08-03, 15:55
För att stilla din undran så bjuder jag på en omaskerad och onykter bild. Märk väl att jag inte är så här solbränd vanligtvis, eftersom det nu verkar spela in.

http://img106.imageshack.us/img106/8263/dsc00052le7.jpg

Tycker helt klart du ska testa att raka! (som sagt det växer ju ut igen om inte annat :D )

Slartibartfast
2008-08-03, 16:05
Slarti hur gjorde du för att få den där rakade looken i ps?

Jag samplade in en del av ett rakat huvud. I detta fall det optimalaste rakade huvudet, Tyler Durdens. Använde en högupplöst version av denna bild:

http://i11.photobucket.com/albums/a173/slarti/10.jpg

Sen är det bara att köra med patch tool och finlira lite.

Yes
2008-08-03, 16:10
För att man skall passa i det krävs (i mitt tycke, då) att man har ett markerat bakhuvud och en relativt hög panna. Eljest är risken stor att folkl får neandertalarvibbar, alternativt, om kroppen är stor, att huvudet blir som en liten ärta på axlarna.
Hmm, vad skulle du rent spontant säga om man har hög panna, baby-runt bakhuvud(i varje fall med hår) och litet huvud(som visserligen sitter på en liten kropp)?

Det jag egentligen tvekar över är om man får mer eller mindre babyhuvud av att ta bort håret. Neandertalvibbar kommer jag i varje fall aldrig att ge.

Yes
2008-08-03, 16:54
Det jag egentligen tvekar över är om man får mer eller mindre babyhuvud av att ta bort håret. Neandertalvibbar kommer jag i varje fall aldrig att ge.
Svaret är: mindre babyhuvud - sjukt sexig Yes. Jag blev nästan Slarti-snygg.

MEDiAHORAN
2008-08-03, 18:20
Jag tycker att ett kriterium för att ha rakat huvud är att man har höga och markerade käkben / haka, jag som är squarehead skulle sänka mitt utseende ytterligare, så ansiktsdragen spelar absolut in här.

Pirre / yankeeeee är fina exempel på hur det ska se ut! Passar dem najs :)

Jaws
2008-08-03, 19:02
Vafan, du dör ju inte av att testa. Jag gjorde det för ett år sedan och blev positivt överraskad. Jag har inga direkt markerande käkben, men dock kindben a la ljungbeg;) nä men som l-sami säger, brännan spelar också in.

Jag vet inte om jag själv vågar göra det en gång till, även om jag passade i det relativt bra...varför är det så läskigt.

MEDiAHORAN
2008-08-03, 19:42
Vafan, du dör ju inte av att testa. Jag gjorde det för ett år sedan och blev positivt överraskad. Jag har inga direkt markerande käkben, men dock kindben a la ljungbeg;) nä men som l-sami säger, brännan spelar också in.

Jag vet inte om jag själv vågar göra det en gång till, även om jag passade i det relativt bra...varför är det så läskigt.Mja, men han har väl rätt synliga ändå? http://www.arsenal.com/images/l/ljungberg_0506face.jpg

Hur som det är ju i princip idealansiktet så ser man ut så är det nog inga problem *cupid*

regus
2008-08-03, 19:49
Jag ska raka mig kväll

Larsson85
2008-08-03, 20:39
Jag samplade in en del av ett rakat huvud. I detta fall det optimalaste rakade huvudet, Tyler Durdens. Använde en högupplöst version av denna bild:

http://i11.photobucket.com/albums/a173/slarti/10.jpg

Sen är det bara att köra med patch tool och finlira lite.

Kan du förklara lite mer :)

Lekte lite med patch tool men fick aldrig kläm på hur det egentligen fungerar.

Bör det inte spela roll ifall man har tjockt hår eller inte också? Jag har fått höra av en frisör att jag har väldigt tjockt hår, borde inte det betyda att det blir som en svart heltäckningsmatta när det är snaggat? Man vill ju ha den där glesa looken som Tyler har :)

Albatross
2008-08-03, 21:25
Skit i hur du ser ut, det är praktiskt. Enda nackdelen med att fixa frillan själv är väl att man går miste om en snygg frisör som lägger sina behag i nacken på en då och då.

Tricce
2008-08-03, 21:29
Själv har man så mycket ärr och skit i hårbotten så jag vet inte hur snyggt det är på en skala.

regus
2008-08-04, 15:55
Själv har man så mycket ärr och skit i hårbotten så jag vet inte hur snyggt det är på en skala.

Ärr och skit är snyggt.